Näin ja tämä tieto tehoista tulee virallisesta lähteestä.Kivikasvo kirjoitti: ↑03 Kesä 2023, 06:30Mitenkänhän keksijä on mitannut regulaattorin "menetykset". Veikkaan, että ne "regulaattorin menetykset" ovat sitä, että laite ei yksinkertaisesti anna nimellistehoa enempää, eikä "regulaattorin menetykset" tee dynamon pyörimisestä raskaampaa. Eli on väärin summata tuota olematonta 12 wattia tuulimyllyn tuottoon! Ei polkupyörän dynamon suunnittelija tee sellaisia ratkaisuja, että dynamon pyörittäminen tulisi raskaammaksi suuremmissa nopeuksissa! Eli taas höpsistä pussiin.Tuulispää kirjoitti: ↑21 Joulu 2022, 13:39Siinä on fillarin (Shimano) nanadynamo joka tuottaa virtaa 3 watin halogeenille..käyttäen noin 12 wattia "regulaattorin" menetyksiin tuolla pyörimisnopeudella.Isaac Asimovin pulisongit kirjoitti: ↑21 Joulu 2022, 13:36Paljoko löytyy vääntöä? Pysäyttääkö fillarin dynamo laitteen?Tuulispää kirjoitti: ↑21 Joulu 2022, 13:24 Asun Oulussa ja kehittelen kahdeksatta vuotta ns. vertikaaliakselista tuulivoimalaa uudella innovaatiolla.
Oulun alueella on erikoinen virtausilmiö kesäaikana.
Pyöräilijät tietävät sen nimellä ainainen vastatuuli.
Eli aamulla kesäaikana lämmennyt meri on yöllä lämpimämpi kuin viilennyt metsäinen maaalue...ja illalla taas toisinpäin...päivän aikaa lämmenneet metsät ovat lämpimämpiä....ja tämä aiheuttaa ikäänkuin "ikuisen" edestakakaisin liikkeen ilmavirralle.
Eli jos teen pyörälenkin vaikka Vaalaan aamusta...olen kokoajan vastuulessa 4-5 tuntia...ja illalla kun käännyn takaisin lounaan/päivällisen jälkeen alkaa tuulla toiseen suutaan ja taas on vastatuuli.....näin karrikoidusti.
Tuuli ei ole myrskyä vaan jotakin 3-7 m/s luokkaa..jossa megatuulivoimaloille ei juurikaan ole vielä apuja...ellei se ole tehokas...joka ei itse syö energiaa.
295588440_10224755486426055_1135271079053186629_n.jpg
Kuvassa Iissä tuulee 5 m/s ja laite pyörii noin 450 rpm nopeudella...lähellä keskiyötä loppukesästä 2022.
Kaappausala on tasan 0,96 m2.
Tuuleeko teilläpäin ?
Re: Tuuleeko teilläpäin ?
Re: Tuuleeko teilläpäin ?
56 vuotiaana eilen kuollut OneCoin Kari Wahlroos oli myös 3 lapaisen helix-kierteisen VAWT projektin takana aikoinaan.
Projekti imi noin 3 miljoonaa business Finlandilta ja siinä oli Kotkasta joku asiantuntija ja Kari lähettti parivuotta sitten siitä videon mulle...jossa ääneen huudahtaa että pyöriinhän se sittenkin...ja kovaa pyörikin.
Hyötysuhde oli 36 % pinnassa.
Projekti imi noin 3 miljoonaa business Finlandilta ja siinä oli Kotkasta joku asiantuntija ja Kari lähettti parivuotta sitten siitä videon mulle...jossa ääneen huudahtaa että pyöriinhän se sittenkin...ja kovaa pyörikin.
Hyötysuhde oli 36 % pinnassa.