Mikä tekee miehen ?

Mikä on merkki miehisyydestä ?

1. Kyky hitsata
3
18%
2. Valtavat pallit
2
12%
3. Tupakointi ja viinanjuonti
3
18%
4. Bensan haju vaatteissa
0
Ei ääniä
5. Iso bemari
1
6%
6. Painiminen karhun kanssa
2
12%
7. Joatin muuta kerron kohta !
6
35%

Ääniä yhteensä: 17

Tauko
Reactions:

Re: Mikä tekee miehen ?

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Mikä tekee miehen ?
Kai se brylrceemi se sen sitten tekee.
Brylcreem.jpg
JMe1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JMe1 »

Heh, vasta nyt valkeni minulle tuo :
"
Brylcreem kutreilla keikkui ROSTON
Suomi24 Keskustelut
https://keskustelu.suomi24.fi › ... › Maailman menoa
Brylcreemi oli tukkarasvaa jota pojat siihen aikaan käyttivät. Roston on hattumerkki.(lierihattu)(miesten).
"
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Märkäruuti kirjoitti: 12 Joulu 2024, 19:44 En ymmärrä, missä olisin eri mieltä. Onko kyse sanojen tulkinnasta vai mistä? Olen yhä sitä mieltä, ettei sellaista ihmistä tarvitse kunnioittaa, joka ei kunnioitusta ansaitse. Tässä ansaitseminen ei tarkoita pyrkimystä, vaan olemusta.
Luulen että on. Kunnioituksella tarkoitetaan sekä perusasiallista kohtelua että jonkinlaista erityistä arvostusta. Ainakin minä kunnioitan siten kaikkia, että pyrin kohtelemaan asiallisesti ja kenellekään harmia aiheuttamatta, vaikka joku ehkä olisikin harmia ansainnut, mutta toisaalta jonkinlaisena auktoriteetti- tai yhteisöllisesti vammaisena en yleensä osoita mitään erityistä arvostusta ja ihailua kenellekään. No, ehkä vaimolle, mutta siinäkin on jollain tavalla oma lehmä ojassa.
JeeSe
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Mun mielestä joku perustason kunnioitus on hyvä olla lähtökohtaisesti. Sen voi sitten käytöksellään menettää tai saada bonustasoja.

Jos ei lähtökohtaisesti ole mitään kunnioitusta tuntemattomia kohtaan, niin herkästi tulee nenä kipeäksi.
Veikkonen
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Veikkonen »

Äiti tekee miehen, kysykää vaikka Vallu Valpiolta :)
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Neutroni kirjoitti: 12 Joulu 2024, 21:14 Kunnioituksella tarkoitetaan sekä perusasiallista kohtelua että jonkinlaista erityistä arvostusta.
Veli on tainnut päästä lähteille. :D
Jos sanon kunnioittavani jokaisen ihmisen oikeutta mielipiteen ilmaisuun tai vaikka ihmisten uskonnon vapautta, on se vähän eri asia, kuin jos sanon kunnioittavani Veikko Hurstia tai marsalkka Mannerheimia.
Wittgensteinilla saattaisi olla tälläkin palstalla sanansa sanottavana. Puhumme (kirjoitamme *) toistemme ohi, kun käytämme termejä eri merkityksessä. Ja kuten edellä esitit, eri kontekstissa samalla termillä voi olla eri merkitys.

* Minulla oli parikin äidinkielen opettajaa, joiden opit jäivät vahvasti mieleen. Minusta tuntuu köppäseltä käyttää väärää termiä. Olen vanhemmalla iällä alkanut taas panna julkisilla palstoilla Ruoka on se mitä laitetaan. En myöskään pistä muulla kuin terävällä esineellä ja minulla tippuvat vain nestemäiset aineet. En saa hommia tehtyä, kuten en (toivottavasti) saa myöskään syötyä, jonka termin käyttöä eräs äidinkielenopettajani kuvaili värikkäästi. Selkein numeroin voittaminen tarkoittaa, että numerot olivat kooltaan riittävän suuria ja kontrasti oli hyvä, kuten Arvi Lind eräässä esitelmässään sanoi.

Kyllä minulta sammakoita tulee jatkuvasti, vaikka harrastan omalla kohdallani kielellistä nulkun pissintää... Tai olen jämähtänyt vanhoihin ilmaisuihin, joista Lindkin sanoi, että elävä kieli kehittyy.
Taas meni runoiluksi. :oops:
jussi
Reactions:

Viesti Kirjoittaja jussi »

Märkäruuti kirjoitti: 12 Joulu 2024, 22:12
Neutroni kirjoitti: 12 Joulu 2024, 21:14 Kunnioituksella tarkoitetaan sekä perusasiallista kohtelua että jonkinlaista erityistä arvostusta.
Veli on tainnut päästä lähteille. :D
Jos sanon kunnioittavani jokaisen ihmisen oikeutta mielipiteen ilmaisuun tai vaikka ihmisten uskonnon vapautta, on se vähän eri asia, kuin jos sanon kunnioittavani Veikko Hurstia tai marsalkka Mannerheimia.
Wittgensteinilla saattaisi olla tälläkin palstalla sanansa sanottavana. Puhumme (kirjoitamme *) toistemme ohi, kun käytämme termejä eri merkityksessä. Ja kuten edellä esitit, eri kontekstissa samalla termillä voi olla eri merkitys.

* Minulla oli parikin äidinkielen opettajaa, joiden opit jäivät vahvasti mieleen. Minusta tuntuu köppäseltä käyttää väärää termiä. Olen vanhemmalla iällä alkanut taas panna julkisilla palstoilla Ruoka on se mitä laitetaan. En myöskään pistä muulla kuin terävällä esineellä ja minulla tippuvat vain nestemäiset aineet. En saa hommia tehtyä, kuten en (toivottavasti) saa myöskään syötyä, jonka termin käyttöä eräs äidinkielenopettajani kuvaili värikkäästi. Selkein numeroin voittaminen tarkoittaa, että numerot olivat kooltaan riittävän suuria ja kontrasti oli hyvä, kuten Arvi Lind eräässä esitelmässään sanoi.

Kyllä minulta sammakoita tulee jatkuvasti, vaikka harrastan omalla kohdallani kielellistä nulkun pissintää... Tai olen jämähtänyt vanhoihin ilmaisuihin, joista Lindkin sanoi, että elävä kieli kehittyy.
Taas meni runoiluksi. :oops:
" nulkun pissintää"... :roll:

pilkun nussintää....?????
Märkäruuti
Reactions:

jussi kirjoitti: 12 Joulu 2024, 22:24 pilkun nussintää.
Tuo on juuri sitä. Olet asian ytimessä.
jussi
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 12 Joulu 2024, 22:26
Ihan ää-pisteiden kera... :lol: :lol:
JeeSe
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

jussi kirjoitti: 12 Joulu 2024, 22:29
Märkäruuti kirjoitti: 12 Joulu 2024, 22:26
Ihan ää-pisteiden kera... :lol: :lol:
Ytimessa.
Paikalla
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

JeeSe kirjoitti: 12 Joulu 2024, 21:24 Mun mielestä joku perustason kunnioitus on hyvä olla lähtökohtaisesti. Sen voi sitten käytöksellään menettää tai saada bonustasoja.

Jos ei lähtökohtaisesti ole mitään kunnioitusta tuntemattomia kohtaan, niin herkästi tulee nenä kipeäksi.
Noin se mullakin menee. Lähtökohtaisesti tuntemattomiin ihmisiin on tietty peruskunnioitus, joka voi sitten joko vähentyä tai kasvaa kun ihmiseen tutustuu. Stereotypiset ennakkoluulot vaikuttaa myös ja ensivaikutelma on tärkeä. Kyse on ihan samasta kunnioituksesta jota voi olla vaikka nyt mainittua Veikko Hurstia kohtaan, ainoastaan sen määrä vaihtelee.
Be stronger than your excuses
Paikalla
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Mut kaikilla ei sellaista ole. On olemassa tietty naisryhmä joilla ei sellaista ole miehiä kohtaan, kuin myös tietty miesryhmä joilla ei sellaista ole naisia kohtaan. Niistä kannattaa pysyä lähinnä erossa, viimeinen mitä kannattaa tehdä on yrittää ansaita niiden kunnioitus, sillonhan sitä suorastaan kerjää kaltoinkohtelua.
Be stronger than your excuses
jussi
Reactions:

Kromosomit, sekä kivekset ja penis.
Märkäruuti
Reactions:

KultaKikkare kirjoitti: 12 Joulu 2024, 22:35 Jos ei lähtökohtaisesti ole mitään kunnioitusta tuntemattomia kohtaan, niin herkästi tulee nenä kipeäksi.
Kun aloin sanoilla saivarrella, niin jatkan vielä vähän.
Sosiaalisen kanssakäymisen edellyttämät hyvät tavat eivät mielestäni perustu kunnioitukseen, vaan normaaliin toisen ihmisen huomioimiseen. Minun sanavarastossani sanalla kunnioitus, on vähän korkeampi status, kuin kohteliaan kanssakäymisen edellyttämällä toisen ihmisen arvostamisella.

Olemme varmasti käytännössä aivan samaa mieltä, mutta ilmaisemme itseämme vähän eri termein.
Märkäruuti
Reactions:

jussi kirjoitti: 12 Joulu 2024, 22:47 Kromosomit, sekä kivekset ja penis.
Tuossa varmaan oli jokin syvällinen viisaus, joka meni minulta ohi.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin