Heippa kaikille.
Hyvää itsenäisyyspäivää.
Täällä on varmasti viisaita ja selitys oudolle ongelmalleni.
Mulla on hiiriä paljon kotona,tulevat jostain sisälle, se nyt on vielä tavallista... Sotkevat paikkoja. Kuitenkin aloin ihmetellä kun loukkuihin jäädyt hiiret on monesti palasteltu kun aamulla katson. Jalka saattaa olla metrin päässä ja muut hiiren osat. Usein syötti viety mutta silti löytyy hiiren osia läheltä. Aloin kuvata kaappia, jonne pääsevät. Sain ekan videoni eilen, missä toinen hiiri,myyrä hyökkää kuolleen ansaan joutuneen kimppuun ja hyppii päällä ja repii sitä, iso hiiri oli ihan litteä kun hain pois hullun käsittelyn jäljiltä. Miksi hiiret ovat näin hulluja,aggressivisia että repivät toisensa?
Julkaisin sen heti youtubessa, saa katsoa ja kertoa miksi tekevät näin? kuvattu kaapissa.
Hullut hiiret
Re: Hullut hiiret
Ei nuo ole hiiriä, vaan myyriä.
Videolla Medic-myyrä yrittää pelastaa toveriaan ansasta.
Voi se tietenkin raadollisemmin ajateltuna yrittää repiä kuollutta toveriaan pois edestä, että pääsisi itse käsiksi herkulliseen syöttiin.
Myyrät voi myös syödä kuolleita lajitovereitaan.
Voi se tietenkin raadollisemmin ajateltuna yrittää repiä kuollutta toveriaan pois edestä, että pääsisi itse käsiksi herkulliseen syöttiin.
-
kotipeikko
- Reactions:
Niin myyriä, ajattelin kans noin,mutta tuossakaan ei syöttiä enää ole kun aiempi söi ja vieressä on samaa syöttiä toisessa ansassa,eikä ketään edessä. Useimmiten eivät edes syöttiä ota, silti löytyy outoja irtoosia. Täytyy kuvata lisää ja seurata,yrittää saada ansoihin kaikki.
Minulla oli takavuosina kissoja, eikä silloin ollut ongelmia sisälle pyrkivistä hiiristä, mutta kun kissat kuolivat, hiiriä tuli talooni heti seuraavana talvena ja taisipa yksi rottakin jyrsiä seinän takana kovimmilla pakkasilla. Sitten sain tietää pistorasiaan laitettavasta hiiri- ja rottakarkottimesta, ja hankin sellaisia jokaiseen huoneeseen talossani. Siihen loppuivat kutsumattomien vieraiden sisälle tulot eikä rapinoitakaan enää kuulu.
Minulla on ollut kookkaat hiiret riesana. Rottia ne eivät ole, mutta älyä tai kokoa niillä on, etteivät jää loukkaaseen. Viime yönä taas pitkästä aikaa yksi häiritsi yöuntani. Nousin hätistelemään sitä ja tulin potkaisseksi rotanmyrkkurasiaa. Olin unotanut sen. Vein heti syöttejä kellariin. Siellä ne ovat mellastaneet. Pahin pelkoni on, että uuni alkaa hakea paikkaansa niin kuin Päätalon Hermannilla. Kuten kuvasta näkyy, olen koloihin ruutannut uretaanivaahtoa. Syötit ovat hieman vanhoja. Jos ne eivät kelpaa, täytyy hakea uusia. Veli ruokkii hiiriä linnunruoalla.
Ilmeisesti lähellä on oltava ravintoa tarjolla. Eivät ne muuten tulisikaan. Itsellänikin oli hiiriä tai myyriä joskus. Hyvin monesti syy siihen on ihmisessä itsessään. Ainahan me niille eväät ja lämmönkin tarjoamme. Ei ihme, että niitä tulee. Eli, asia on niin kuin Erakkokin toteaa.
Erakko kirjoitti: Veli ruokkii hiiriä linnunruoalla.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein
Lääkintämies myyrä siinä tarkistaa hengittääkö loukkaantunut ja onko pulssia. Hommatkaa kunnon loukut :Susa kirjoitti: ↑06 Joulu 2024, 22:45 Ei nuo ole hiiriä, vaan myyriä.
Myyrillä on huono näkö ja siinä oli ruokaa hajun puolesta. Tuskin edes huomasi toista syöttiä, kun oli jo potkimassa toista vittuun tieltä.kotipeikko kirjoitti: ↑07 Joulu 2024, 00:14 Niin myyriä, ajattelin kans noin,mutta tuossakaan ei syöttiä enää ole kun aiempi söi ja vieressä on samaa syöttiä toisessa ansassa,eikä ketään edessä. Useimmiten eivät edes syöttiä ota, silti löytyy outoja irtoosia. Täytyy kuvata lisää ja seurata,yrittää saada ansoihin kaikki.
Guild can only exist in a person who can act
-
kotipeikko
- Reactions:
Tässä Suomen viisain,ovelin hiiri tai siis myyrä. Se vei kuukauden ajan pelkät syötit, niin testimielessä laitettu ruoka teipin alle ja kiinni ansan sisälle. Tarkastettu ettei haittaa ansavivun liikettä. Myyrän pitää irottaa se, että saa syötin, mikä on vaikeaa ansan laukeamisen takia. Kulkuaukosta suoraan se ei onnistu millään...
Hiiren ajatukset tekstinä mukana ja kuinka selvittää kaiken ja jatkaa mukavaa elämäänsä. Onnitteluni sille, ansaitsee ruokansa.
Hiiren ajatukset tekstinä mukana ja kuinka selvittää kaiken ja jatkaa mukavaa elämäänsä. Onnitteluni sille, ansaitsee ruokansa.