Näyt

siili suhonen
Reactions:

Re: Näyt

Viesti Kirjoittaja siili suhonen »

Damokles kirjoitti: 24 Joulu 2024, 21:30
OlliS kirjoitti: 24 Joulu 2024, 08:35
Damokles kirjoitti: 24 Joulu 2024, 04:03 En uskonut tätä voivan tapahtua. Olimme viihteellä ystäväni kanssa. Hieman olutta ja kotiviiniä. Kumpikin aika humalassa loppujen lopuksi. Menimme nukkumaan. Toisaalta lohduttavaa kun joku kuorsaa omassa asunnossani kuin jokin muu kuin minä.

Mutta sitten itse näkyyn tai uneen.

Olin jos nukahtanut tai unessa. Näin näyn jossa oli kaikki suhteestamme. Epäilen kaikkia ja jokaista tietenkin. Mutta näky näytti kaiken. Se oli täysin puhdas ja kaikkivaltainen. Mahdoton kuvailla. Koko illan olimme jakaneet salaisimpia syvyyksiä itsestämme toisillemme. Kun näin näyn kaikki selvisi. Näin että luotamme tosiimme ja minun on syytä myös luottaa häneen. Näky kesti ehkä sekunnin mutta siinä oli kaikki. En ole koskaan kokenut vastavaa. Niin kokonaisvaltainen kokemus ja niin puhdas. Miten koko elämäntilanne voi tiivistyä muutaman sekunnin näkyyn?

Ehkä sekoan kohta, mahdollisesti ja kaikki oli harhaa. Mutta niin ihana harha. Onko kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia?

Näin myös viisi-kuusi unta jotka kertoivat itsestäni. Ne eivät olleet kovinkaan mairittelevia mitä ne kertoivat. Piilotajunta voi olla hyvin julma. Lähinnä unet olivat moraalisia testejä itselleni ja kertomuksia millainen ehkä olen. Pelisession päätteeksi nukuin pätkissä noin 19 tuntia. Kahden ensimmäisen unen jälkeen olin täysin musertunut. Unien sanoma oli aika synkkä mitä tuli itseeni. Se mitä piilotajunta kertoo siihen on mahdoton vaikuttaa. Kryptattuja ja koodattuja tietenkin mutta mursin koodin koska olivat aika helppoja. Aina ei ole näin.
Hieno näky!
Paljon upeampi kuin voin kuvailla. Keskellä oli yksi ympyrä josta lähti säteitä päättyen ympyröihin. Jokaisessa ympyrässä oli jokin elementti ja näin kaiken yhdellä silmäyksellä kokonaisuutena.

Ehkä yksi koskettavimpia kokemuksia elämässäni. Tosin kaikki voi olla harhaa kuten kaikki on harhaa elämässäni.

Kiitos, Olli. Ja hyvää joulua.
Oliko ympyrä täydellinen?
Se kertonee sinulle vastauksen.
Kontiainen näki asiat kovin eri tavalla.
Damokles
Reactions:

Re: Näyt

Viesti Kirjoittaja Damokles »

siili suhonen kirjoitti: 25 Joulu 2024, 21:55
Damokles kirjoitti: 24 Joulu 2024, 21:30
OlliS kirjoitti: 24 Joulu 2024, 08:35
Damokles kirjoitti: 24 Joulu 2024, 04:03 En uskonut tätä voivan tapahtua. Olimme viihteellä ystäväni kanssa. Hieman olutta ja kotiviiniä. Kumpikin aika humalassa loppujen lopuksi. Menimme nukkumaan. Toisaalta lohduttavaa kun joku kuorsaa omassa asunnossani kuin jokin muu kuin minä.

Mutta sitten itse näkyyn tai uneen.

Olin jos nukahtanut tai unessa. Näin näyn jossa oli kaikki suhteestamme. Epäilen kaikkia ja jokaista tietenkin. Mutta näky näytti kaiken. Se oli täysin puhdas ja kaikkivaltainen. Mahdoton kuvailla. Koko illan olimme jakaneet salaisimpia syvyyksiä itsestämme toisillemme. Kun näin näyn kaikki selvisi. Näin että luotamme tosiimme ja minun on syytä myös luottaa häneen. Näky kesti ehkä sekunnin mutta siinä oli kaikki. En ole koskaan kokenut vastavaa. Niin kokonaisvaltainen kokemus ja niin puhdas. Miten koko elämäntilanne voi tiivistyä muutaman sekunnin näkyyn?

Ehkä sekoan kohta, mahdollisesti ja kaikki oli harhaa. Mutta niin ihana harha. Onko kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia?

Näin myös viisi-kuusi unta jotka kertoivat itsestäni. Ne eivät olleet kovinkaan mairittelevia mitä ne kertoivat. Piilotajunta voi olla hyvin julma. Lähinnä unet olivat moraalisia testejä itselleni ja kertomuksia millainen ehkä olen. Pelisession päätteeksi nukuin pätkissä noin 19 tuntia. Kahden ensimmäisen unen jälkeen olin täysin musertunut. Unien sanoma oli aika synkkä mitä tuli itseeni. Se mitä piilotajunta kertoo siihen on mahdoton vaikuttaa. Kryptattuja ja koodattuja tietenkin mutta mursin koodin koska olivat aika helppoja. Aina ei ole näin.
Hieno näky!
Paljon upeampi kuin voin kuvailla. Keskellä oli yksi ympyrä josta lähti säteitä päättyen ympyröihin. Jokaisessa ympyrässä oli jokin elementti ja näin kaiken yhdellä silmäyksellä kokonaisuutena.

Ehkä yksi koskettavimpia kokemuksia elämässäni. Tosin kaikki voi olla harhaa kuten kaikki on harhaa elämässäni.

Kiitos, Olli. Ja hyvää joulua.
Oliko ympyrä täydellinen?
Se kertonee sinulle vastauksen.
"Itse" kuvataan yleensä tai aina ympyränä. Ja kyllä. Kaikki ympyrät olivat täydellisiä mutta näin ne yläviistosta. Kaikki taisivat olla myös rakennettu niin että ympyrät olivat sisäkkäisiä. Yksi ympyrä taisi sisältää ystäväni. Pitäisi alkaa pitämään unipäiväkirjaa koska tulva on aikamoinen nyt.

Luonto tuntee vain kaksi täydellistä "Ympyrää". Kuu ja Aurinko. Muutoin on luonnosta lähes mahdotonta löytää täydellistä ympyrää. Simpukan helmet ehkä pallona. Ja ympyrä lienee yksi vanhimmista symboleista mitä ihmismieli on tuottanut.

Tuo Jungin "Four Archetypes" on lähes loppuun luettu mutta taukoa on kesästä asti. Ei ole oikein lukuhaluja ollut viime aikoina. Ja Jungin kaltaisia neroja syntyy ehkä parin sadan vuoden välein.

Elikä tulkinta oli että siinä oli minun "Itse" myös mukana.

Katsoin Interstellarin. Olen aika vakuuttunut että tulevaisuus on olemassa samaan aikaan kuin nykyisyys ja menneisyys. Olemme kuin lättänä 2D olio 2D-maailmassa emmekä sen takia pysty näkemään koko luontoa niinkuin se todellisuudessa on.

Unet täytyy kirjoittaa miltei välittömästi herätessä. Ainakin minulla ne katoavat hyvin pian heräämisen jälkeen olemattomuuteen. Vahvat unet muistan kyllä jos tunnelma on ollut todella voimakas.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin