Siksi, että siitä oli kysymys.
Saako puolisolle huutaa? - kysely
Re: Saako puolisolle huutaa? - kysely
Minusta siinä kysytään sitä, saako puolisolle puhua huutamalla, vai pitääkö asiat selvittää ääntä korottamatta.
Tuskinpa kukaan nettikyselyä panee toimeen aiheesta, saako puhua kovempaa, jos toinen ei kuule.
Pane kuitenkin ihmeessä vastaan.
No tuo on sinun näkemyksesi.
Mutta alkuperäisessä kysymyksessä ei viitattu mitenkään huutamisen liittymistä minkäänlaiseen agressioon.
Jos se oli aihe kysymykselle, niin olkoon sitten niin.
Meillä huudetaan päivittäin, koska iso talo.
- Minimus Yahves
- Reactions:
Juuri näin. Eikä ole kiva jos puoliso huutaa minulle.
Joskus se on silti aiheellista, esimerkiksi jos toinen on kulkemassa kohti kuolemaa ja puhe ei kuulu tai riitä.
Can I pet that dog?
Siis kun minä joudun tilanteeseen, että puoliso kysyy jotain, mutta heti perään alkaa perustelemaan kysymyksen merkitystä, niin kyllä minä yleensä keskeytän sen ääntä korottamalla. Vastaavaan tilanteeseen mää oon joutunut terveydenhuollossa. Terveydenhoitaja esittää kysymyksen, mutta ei anna mun vastata siihen kysymykseen, vaan perustelee ties kuinka kauan, miksi hän esittää tän kysymyksen. Pitäiskö mun vaan kaikessa rauhassa kuunnella se kysymyksen perustelu loppuun ja kysyä sen jälkeen, että mikä se kysymys oli?
On tullut huudettua puolisolle ja vähempikin olis tietysti riittänyt omasta puolestani. Puoliso harvemmin huutaa mulle, hän hillitsee itsensä minua paremmin.
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
-
Brainwashed
- Reactions:
Minä en huuda, mutta vaimoni kyllä huutaa, usein, palosireenin lailla, on mezzosopraano.

”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Ei saa. Koska seuraavaksi heitellään esineitä ja lyödään.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Yhden ainoan kerran olen hermostunut niin että heitin puoliksi täynnä olevan maitopurkin seinään. Olin 22v. Ei olisi kannattanut tapetti meni pilalle ja jouduin remonttihommiinanarkistialkuasukas kirjoitti: ↑29 Joulu 2024, 17:35 Ei saa. Koska seuraavaksi heitellään esineitä ja lyödään.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Minimus Yahves kirjoitti: ↑29 Joulu 2024, 15:44Juuri näin. Eikä ole kiva jos puoliso huutaa minulle.
Joskus se on silti aiheellista, esimerkiksi jos toinen on kulkemassa kohti kuolemaa ja puhe ei kuulu tai riitä.
Kuolemia on monenlaisia, mutta en halua alkaa saivartelemaan sen monilla ilmenemismuodoilla maallisen elämän aikana.
Luulen tietäväni mitä tarkoitat ja huuto on välittämistä ellei peräti rakkautta ja tilanne tuo sinulle siitä syystä tuskaa ?
Ihminen suodattaa kaiken mielihyvän perusteella, joko hyväksi tai pahaksi ja silloin pitää käydä juurisyyhyn käsiksi joka aiheuttaa tiettyä käyttäytymistä, mutta niin on asiantuntijatkin tehneet vuosisatojen ajan mutta usein nollatuloksin.
Voimia sinnepäin ja toivoa.
Lapseni muistelevat vieläkin joskus heitäkin säikäyttänyttä asiaa vuosien takaa, kun hermostuin (aiheesta) heidän isälleen ja paiskasin oven kiinni niin vihaisesti ja voimalla, että melko arvokas taulu tipahti seinältä ja meni niin pieniksi palasiksi, ettei sitä voinut enää korjata. Kyllä minua harmitti ja hävetti jälestäpäin.Kissatäti kirjoitti: ↑29 Joulu 2024, 17:47Yhden ainoan kerran olen hermostunut niin että heitin puoliksi täynnä olevan maitopurkin seinään. Olin 22v. Ei olisi kannattanut tapetti meni pilalle ja jouduin remonttihommiinanarkistialkuasukas kirjoitti: ↑29 Joulu 2024, 17:35 Ei saa. Koska seuraavaksi heitellään esineitä ja lyödään.Muuten esineet ovat meillä saaneet olla rauhassa.
Kun kauniisti pyytäminen ei tuo tulosta, äänen korottaminen saattaa auttaa. Ei kai siinä väliä kuka se toinen osapuoli on? Läpituttu naapuri tai tämän hetkinen "puoliso", kun viesti pitää saada perille keinot on käytettävä. Jos viestiä ei tarvitse saada perille, silloin voinee olla toki hiljaa myös.
Tahattomasti tuli tämä vitsi mieleen huutamisesta:
"Pieni aviomies luuttusi keittiön lattiaa.
Äkkiä hän paiskasi rätin kädestään karjaisten voimiensa takaa:
– Jum**auta, nyt se on loppu!
Vaimon kookas olemus ilmestyi ovelle.
– Että mikä on loppu?
– Mäntysuopa, rakkaani, mäntysuopa…, mies piipittää."
"Pieni aviomies luuttusi keittiön lattiaa.
Äkkiä hän paiskasi rätin kädestään karjaisten voimiensa takaa:
– Jum**auta, nyt se on loppu!
Vaimon kookas olemus ilmestyi ovelle.
– Että mikä on loppu?
– Mäntysuopa, rakkaani, mäntysuopa…, mies piipittää."
Elämä
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
Kertoo sinusta enemmän kuin huutamisesta.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑29 Joulu 2024, 17:35 Ei saa. Koska seuraavaksi heitellään esineitä ja lyödään.
Ja kysyisin sitä ennemmon puolisolta. Muutenkaan ei kait siihen lupaa tarvita, kunhan ymmärtää olla lyömättä.
Guild can only exist in a person who can act