Taideräpellyksiä - apuja ja mielipiteitä

Maalaukset, grafiikat, runot ja muut taiteet
marjatta1
Reactions:

Re: Taideräpellyksiä - apuja ja mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Kissatäti kirjoitti: 19 Huhti 2024, 14:58
MooM kirjoitti: 19 Huhti 2024, 14:53 Mua jotenkin häiritsee tuo kissan asento. Se ei näytä rennolta, vaan siltä, että sen peräpää putoaa tyynyiiltä. Varsinkin, kun tuo sen alla oleva tyyny näyttä olevan kallellaan katsojaan päin (takareuna korkeammalla).

Muuten mä tykkään värimaailmaltaan eniten näistä viimeisistä, mutta tuo naisen sulautuminen taustaan viehätti ekassa. Minä näin siinä, että sillä oli (sen oma) oikea käsi kohotettuna korkealle yläviistoon.
Mallista piirtelin kissan. Kissa on tässä pääosassa. Kissa on työn tilaajan kissa. Sen nimi on Leena. Mietin tuota kissaa vielä. Voi olla paras jättää työ muutamaksi päiväksi ja sitten tarkastella sitä uusin silmin. Nyt olen muutaman päivän tehnyt työtä ja sille hieman sokeutuu kun itse tietää mitä hakee mutta outo katsoja ei välttämättä näe samoilla tavoin. Kiitos mielipiteestä MooM!
Tilaajaa ajatellen tietysti ensimmäinen kuva siinä mielessä on parempi, että kissa enemmän pääsee esille, vaikka muuten henkilökohtaisesti pidin enemmän siitä toissta värikkäämmästä kuvasta. "Köyhä sielu tykkää kirkaista väreistä"aikoinaan yks arkkitehiti duunipaikallani ajatteli ääneen...

Kuvasta muuten, kissan pää on hyvä, mutta takapäätä ja takakoipea jotenkin korjaisin parempaan asentoon, että olis pään kanssa yhtä hyvä?
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Törmäsin joskus erääseen muijaan kun kävin ostamassa yhden bissen ja se vei mut yhteen kämppään jossa oli edesmenneen henkilön töitä. Oli pakko ottaa kuvakin parista.
IMG_20230618_005932445.jpg
IMG_20230618_005932445.jpg (75.06 KiB) Katsottu 438 kertaa
Otin ton kuvan koska mietin josko olisin laittanut myyntiin että leski olisi saanut niistä vähän perintöä, mutta lopulta seura kävi niin raskaaksi etten halunnut tavata jengiä enää. Hoitakoot itse myynnin.
Guild can only exist in a person who can act
Susa
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Susa »

Kohina kirjoitti: 17 Kesä 2024, 10:02 Törmäsin joskus erääseen muijaan kun kävin ostamassa yhden bissen ja se vei mut yhteen kämppään jossa oli edesmenneen henkilön töitä. Oli pakko ottaa kuvakin parista.IMG_20230618_005932445.jpg
Otin ton kuvan koska mietin josko olisin laittanut myyntiin että leski olisi saanut niistä vähän perintöä, mutta lopulta seura kävi niin raskaaksi etten halunnut tavata jengiä enää. Hoitakoot itse myynnin.
Tuon kuvan voi ostaa kätevästi netistäkin. :roll:

https://www.paintinghere.com/painting/t ... 27555.html
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Susa kirjoitti: 17 Kesä 2024, 10:34
Kohina kirjoitti: 17 Kesä 2024, 10:02 Törmäsin joskus erääseen muijaan kun kävin ostamassa yhden bissen ja se vei mut yhteen kämppään jossa oli edesmenneen henkilön töitä. Oli pakko ottaa kuvakin parista.IMG_20230618_005932445.jpg
Tuon kuvan voi ostaa kätevästi netistäkin. :roll:

https://www.paintinghere.com/painting/t ... 27555.html
Ilmeisesti. Se oli kuitenkin maalaus (ei printti) ja artisti ei ollut enää keskuudessamme kertomassa oliko se hänen työ. Hienoa kuitenkin että näit vaivaa.
Guild can only exist in a person who can act
Susa
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Susa »

Kohina kirjoitti: 17 Kesä 2024, 10:42 [
Ilmeisesti. Se oli kuitenkin maalaus (ei printti) ja artisti ei ollut enää keskuudessamme kertomassa oliko se hänen työ. Hienoa kuitenkin että näit vaivaa.
En ole epäillytkään etteikö se olisi ollut maalaus.
Laittamastasi kuvasta päätellen sen maalaaja on kopioinut tuon linkittämäni kuvan.
Eli taidekopio tai taideväärennös.
Kumpi lienee. :geek:
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Taiteilija on Talantbek Chekirov, kirgisialainen 1971 syntynyt. Näköjään niitä ja niiden kopioita (ihan asiallisesti kopiona myytyjä öljyvärimaalauksia, ei mitään huijausta siis). Sitä en tiedä, voiko tuo Kohinan näkemä maalaus olla ollut aito, mutta todennäköisemmin ei. Ainakin sen kopioita on myynnissä, joten alkuperäinen lienee jossain esillä.

Taiteilija elää eikä näytä, että hän olisi asunut Suomessa.
https://originalpaintings.com/artist/ta ... -chekirov/
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Tein pitkästä aikaa edes jotain. Kumpi on parempi ufon kanssa vai ilman?
2kopiopieni.jpg
2kopioei ufoapieni.jpg
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Jalo Arkkivalo kirjoitti: 02 Tammi 2025, 23:55
Kissatäti kirjoitti: 02 Tammi 2025, 23:48 Tein pitkästä aikaa edes jotain. Kumpi on parempi ufon kanssa vai ilman?

2kopiopieni.jpg

2kopioei ufoapieni.jpg
Ilman muuta ufon kanssa!
Kiitos mielipiteestä :D Minäkin tykkään ufosta mutta yksi kaveri piti sitä outona :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Facessa ei ymmäretä mun ufoa :D
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Jalo Arkkivalo kirjoitti: 03 Tammi 2025, 10:12
Kissatäti kirjoitti: 03 Tammi 2025, 09:46 Facessa ei ymmäretä mun ufoa :D
:mrgreen:

Tämäkin saattaa kuulostaa hullulta, mutta...
Minusta tuohon sopisi pari jotain kasvia, kukkaa tai muuta objektia, joiden muodot ja piirteet, on pikselöity 8 bit -tyyliin. Ehkä yksikin riittäisi.
Jotenkin tuo teema tuo vanhat tietokonepelit mieleen.
Tämä pitäisi vain saada tehtyä jotenkin tyylikkäästi, niin että se sopii tyyliin ja katsoja oivaltaa idean.

Kuva
No nyt oli mielenkiintoinen ajatus. Täytyy vähän miettiä ja sulatella :D
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Vaihdoin vihreät pallerot punaisiksi ruusuiksi.
2kopio punaiset ruusutpieni.jpg
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

2kopio punaiset ruusutpunainen mekkopieni.jpg
JeeSe
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Kissatäti kirjoitti: 02 Tammi 2025, 23:56
Jalo Arkkivalo kirjoitti: 02 Tammi 2025, 23:55
Kissatäti kirjoitti: 02 Tammi 2025, 23:48 Tein pitkästä aikaa edes jotain. Kumpi on parempi ufon kanssa vai ilman?

2kopiopieni.jpg

2kopioei ufoapieni.jpg
Ilman muuta ufon kanssa!
Kiitos mielipiteestä :D Minäkin tykkään ufosta mutta yksi kaveri piti sitä outona :D
Outo kaveri. Sillä varmaan on jotain salattavaa. Pidä varasi sen suhteen. :D
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Ufo on mielestäni oiva lisä. Se ei ehkä ole silmiä hivelevä mutta se on häiritsevä elementti joka saa aikaan mitä ihmettä efektin, ainakin joillain. On kiva kun ihmiset ihmettelee.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin