Mikä on kaunista?!

Filosofiset näkökulmat ja henkisyysasiat tänne, kiitos!
vahva_virtanen
Reactions:

Re: Mikä on kaunista?!

Viesti Kirjoittaja vahva_virtanen »

Neutroni kirjoitti: 06 Tammi 2025, 10:33 Mutta emme me kaikki ole vahvoja jumalolentoja
Minä en ole mikään jumalolento niinkuin joku OlliS.
Neutroni kirjoitti: 06 Tammi 2025, 10:33 Eikä teidän paremman väen ulinat
Mistä lähtien sähköasentajat ja hitsarit ovat kuuluneet parempaan väkeen?
Wisti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Viksujahan se tämä Virtanen kirjoittaa. Mitäs ne pojat turhaa moittivat, että ihan näsäviisaasta koululaisesta kävisi.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

vahva_virtanen kirjoitti: 06 Tammi 2025, 10:38 Mistä lähtien sähköasentajat ja hitsarit ovat kuuluneet parempaan väkeen?
Hitsarin pitää osata jotain hyvin ihmeellistä kuuluakseen taloudellisesti parempaan väkeen, mutta sähköasentajat ovat kiipineet sinne 2000-luvulle. Se on säännöillä tiukasti rajoitettu ala, jonka palkat eivät ole romahtaneet niin kuin muiden rakennusmiesten (samalla kun miehet ovat vaihtuneet baltialaisten kautta romanialaisiin).

Mutta en tarkoittanut tässä taloudellista paremmuutta vaan geneettistä paremmuutta, sopeutumista moderniin yhteiskuntaan, jossa ahmimisen hillintä pitää tulla omasta mielestä eikä siitä, että ruoka loppuu. Jotkut pystyvät siihen, mutta niin kuin kaikkialta maailmasta huomaat, vain pieni vähemmistö ihmisistä.
vahva_virtanen
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 06 Tammi 2025, 10:44 samalla kun miehet ovat vaihtuneet baltialaisten kautta romanialaisiin
Kyllä minä voin ottaa sähköasentajaksi töihin eestiläisen tai romanialaisen yhtä hyvin kuin suomalaisenkin. Ei tuossa ole mitään kansallisuuteen liittyvää rajoitusta. Riittää että minun mielestäni asentaja tietää mitä tekee.
vahva_virtanen
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 06 Tammi 2025, 10:44 ahmimisen hillintä pitää tulla omasta mielestä
Ei minulla ole koskaan ollut mitään tarvetta ahmimisen hillintään eikä edes ahmimiseen.
Neutroni
Reactions:

vahva_virtanen kirjoitti: 06 Tammi 2025, 11:01
Neutroni kirjoitti: 06 Tammi 2025, 10:44 samalla kun miehet ovat vaihtuneet baltialaisten kautta romanialaisiin
Kyllä minä voin ottaa sähköasentajaksi töihin eestiläisen tai romanialaisen yhtä hyvin kuin suomalaisenkin. Ei tuossa ole mitään kansallisuuteen liittyvää rajoitusta. Riittää että minun mielestäni asentaja tietää mitä tekee.
Et taida olla ollut vastuullisena sähkötyönjohtajana. Heille riittää, että asentaja tekee niin kuin säännöt ja standardit määräävät, että työnjohtaja ei joudu kuseen. Etelämpää tulleilla on leväperäisen kulttuurinsa takia usein paljon enemmän vaikeuksia siinä, että asiat tehdään niin kuin säännöt määräävät vaikka vähän oikomalla säästäisi paljon aikaa ja rahaa, kuin Sääntö-Suomessa kasvaneilla nipottajilla, vaikka tekniset asiat ovat samat ja nykyään standardit tulevat EU-tasolta ja ovat paperilla voimassa kaikissa EU-maissa.

No, oli miten oli, sähkömiehistä on suomalaisia paljon suurempi osa kuin muista rakennusmiehistä.
Neutroni
Reactions:

vahva_virtanen kirjoitti: 06 Tammi 2025, 11:04 Ei minulla ole koskaan ollut mitään tarvetta ahmimisen hillintään eikä edes ahmimiseen.
Mitä siitä sitten? Sanoisin näin perstuntumalta, että ehkä kolmasosa ihmisistä on sinun kaltaisia, joilla kylläisyysmekanismi toimii kunnolla eivätkä saa syömisestä erityistä mielihyvää. Kolmasosa pystyy hallitsemaan tilannetta jotenkin tiedolla ja tahdonvoimalla ja pysyttelee kohtuullisessa ylipainossa ja kolmasosa lihoo armotta syöttöporsaiksi, jos ei heitä laiteta kalterien taakse ja säännöstellä syömistä ulkopuolelta.

En sitten tiedä onko se paras olla tuollainenkaan. Syöminen on aika iso mielihyvänlähde varsinkin näin vanhemmiten ja jos sitä ei olisi, niin mistä sitä sitten huvinsa repisi. Alan ymmärtää erästä vanhan palstan suuruutta, joka sanoi, että tietyssä iässä kunnon pihvi ja punaviini voittaa nautintona panon. Ja tunnen laihoja kiukkuisia vanhoja kääkkiä, joiden elo ei vaikuta mitenkään kadehdittavalta vaikka ovatkin terveempiä ja hyväkuntoisempia kuin ikäisensä keskimäärin (kunnes pumppu pettää aggressiivisuuteen).
vahva_virtanen
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 06 Tammi 2025, 11:07 Et taida olla ollut vastuullisena sähkötyönjohtajana.
Kyllä minun nimeni on TUKESin sähköurakoitsijarekisterissä ja olen itse sähkötöiden johtaja. Vilkaise vaikka luettelosta.
https://rekisterit.tukes.fi/toiminnanharjoittajat
Neutroni
Reactions:

vahva_virtanen kirjoitti: 06 Tammi 2025, 11:14 Kyllä minun nimeni on TUKESin sähköurakoitsijarekisterissä ja olen itse sähkötöiden johtaja. Vilkaise vaikka luettelosta.
https://rekisterit.tukes.fi/toiminnanharjoittajat
No tuskin siinä tapauksessa katselet kauaa tietoviisasta asentajaa, joka oikoo töissään. Tuo kun on niitä harvoja johtamisia, joissa johtajalla on todellinen ja ankara vastuu siitä mitä alaiset töhöttävät.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

vahva_virtanen kirjoitti: 06 Tammi 2025, 10:38 Mistä lähtien sähköasentajat ja hitsarit ovat kuuluneet parempaan väkeen?
Eihän sitä ammatin mukaan jaotella, vaan sisäisen hengen palon ja tahdonvoiman väkevyyden perusteella. Parempaan väkeen kuuluva hitsari on saattanut valita rutiiniammatin siksi, että siinä voi työtä tehdessäänkin antaa sielunsa liitää vapaana korkeammissa sfääreissä.

Yhden sellaisen metallimiehen tunsinkin. Hänen lempinimensä oli Fiksu V.... Vihelteli hitsatessaan Mozartia ja ihan tarkasti nuotilleen.
vahva_virtanen
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 06 Tammi 2025, 11:13 Syöminen on aika iso mielihyvänlähde varsinkin näin vanhemmiten ja jos sitä ei olisi, niin mistä sitä sitten huvinsa repisi.
Toisinaan tuntuu siltä että tällä palstalla hörhöille naureskelu on ihan kunnon hupia.
Neutroni kirjoitti: 06 Tammi 2025, 11:13 kunnon pihvi ja punaviini voittaa nautintona panon
Tuo pitää paikkansa. Jos on huono tatjana patjana niin mieluummin juon punkkua ja haukkaan kunnollisen hampurilaisen.
vahva_virtanen
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 06 Tammi 2025, 11:17 No tuskin siinä tapauksessa katselet kauaa tietoviisasta asentajaa, joka oikoo töissään
Minulla onkin omassa rekisterissäni tämän palstan tietoviisaat ja muut hörhöt joita en ota töihin.
vahva_virtanen
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 06 Tammi 2025, 11:20 Eihän sitä ammatin mukaan jaotella, vaan sisäisen hengen palon ja tahdonvoiman väkevyyden perusteella.
Asia selvä. Aleksis Kivi kuului parempaan väkeen ihan niinkuin Vincent van Gogh. Johan af Grannista en ole aivan varma.
Zeneka
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Zeneka »

Wisti kirjoitti: 05 Tammi 2025, 19:31 Mustan suosio näkyy kengissä siinäkin, että ensimmäisen kengän ollessa musta, toinenkin on musta poikkeksetta.
Sanoin jo aikaisemmin, että pikimusta on esteettistä.
Zeneka
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Zeneka »

Neutroni kirjoitti: 05 Tammi 2025, 19:24
Zeneka kirjoitti: 05 Tammi 2025, 18:57 Miksi valkoinen auto tai talo on suositumpi kuin ruskea? Montako ruskean väristä kännykkää on saatavilla? Minkä väristä kamaa tulee peräsuolesta?
Miksi albiinot tapetaan tai ajetaan ulos yhteisöistä kaupunkeihin kerjäämään Afrikan heimoalueilla eikä heistä tehdä heimon kuninkaita tai neuvonantajia?
Toki liika erilaisuus toimii näin. Eihän rasismi katso estetiikkaa.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin