En todellakaan ole huomannut että VVO olisi käynyt korjaamassa aurinkopaneeleita.
Tiettävästi sellaisia ei ole lähimaillakaan. Jos olisi niin olisihan se ilmoitettu ihmisille maailman kolmantenatoista ihmeenä.
En todellakaan ole huomannut että VVO olisi käynyt korjaamassa aurinkopaneeleita.
Kai se kolmastoista ihme kohta tapahtuu jos ei vielä ole tapahtunut.vahva_virtanen kirjoitti: ↑26 Tammi 2025, 23:17En todellakaan ole huomannut että VVO olisi käynyt korjaamassa aurinkopaneeleita.
Tiettävästi sellaisia ei ole lähimaillakaan. Jos olisi niin olisihan se ilmoitettu ihmisille maailman kolmantenatoista ihmeenä.
No, minä en sille mitään mahda, jos haluat kulkea laput silmillä huomaamatta mitään. Ilmeisesti olet oman kuplasi valinnut ja sulkeutunut sinne sisään niin, ettei mikään ulkomaailmasta voi vaikuttaa sinuun. Eikä siinä mitään, se on sinun vapautesi vapaassa maassa.vahva_virtanen kirjoitti: ↑26 Tammi 2025, 23:17En todellakaan ole huomannut että VVO olisi käynyt korjaamassa aurinkopaneeleita.
Tuollaiset pyhät huuhaahorinat ovat tosiaan pakallaan silloin kun "keskustelija" ei enää osaa säveltää mitään asialta vaikuttavaa.Vän kirjoitti: ↑27 Tammi 2025, 07:16 No, minä en sille mitään mahda, jos haluat kulkea laput silmillä huomaamatta mitään. Ilmeisesti olet oman kuplasi valinnut ja sulkeutunut sinne sisään niin, ettei mikään ulkomaailmasta voi vaikuttaa sinuun. Eikä siinä mitään, se on sinun vapautesi vapaassa maassa.
No, takaan ettei muutama aurinkokenno maailmaa pelasta. Tuo on hyvä ja toivottava alku, sen myönnän.vahva_virtanen kirjoitti: ↑27 Tammi 2025, 08:30Aurinkokennot talossa, jossa asun, ovat totta kun ne tuodaan ja asennetaan paikalleen.
Tuo kuva on kyllä populistinen ja lapsellinen. Ihmisille tästä on riesaa, planeetta kyllä pärjää. Eläimetkin vain kokevat (ainakin lyhyellä aikavälillä katsoen) uudenlaista evoluutiopainetta, mutta nekin kyllä pärjäävät, kokonaisuutena ajatellen. Ihminen on se, joka joutuu suojelemaan infraansa luonnonoloilta, sopeuttamaan ruokatuotantonsa ja miettimään, miten hanskataan ne ihmisvirrat, jotka joutuvat siirtymään pois liian vaikeiksi asuttaviksi muuttuvilta alueilta.
Muut saavat kärjistää asioita ja olla sarkastisia mutta minä en??? Minustahan on sanottu että olen tosikko. Kuten John Nash sanoo elokuvassa Kaunis Mieli niin "Mitä hauskaa siinä on jos hulluudella ei saa hieman hullutella?" Suurinpiirtein noin.MooM kirjoitti: ↑27 Tammi 2025, 08:58Tuo kuva on kyllä populistinen ja lapsellinen. Ihmisille tästä on riesaa, planeetta kyllä pärjää. Eläimetkin vain kokevat (ainakin lyhyellä aikavälillä katsoen) uudenlaista evoluutiopainetta, mutta nekin kyllä pärjäävät, kokonaisuutena ajatellen. Ihminen on se, joka joutuu suojelemaan infraansa luonnonoloilta, sopeuttamaan ruokatuotantonsa ja miettimään, miten hanskataan ne ihmisvirrat, jotka joutuvat siirtymään pois liian vaikeiksi asuttaviksi muuttuvilta alueilta.
Olet oikeassa. Jos maat ja pellot peitetään aurinkopaneeleilla niin sitten on suomalaisten sopeuduttava ja ostettava ruokansa jostain Kiinasta tms. jossa ei tarvitse riisipeltoja peitellä paneeleilla hörhöjuttujen vuoksi.
Toinen vaihtoehto on se, että aurinkopaneelit ja muut huuhaajutut jätetään julkaisematta niin että porukka viitsii kirjoitella tieteestä niinkuin joskus 15 tai 20 vuotta sitten.
Häh? En minä sinua kritisoinut vaan kuvaa. Älä ole niin tosissasi, muutkin voivat olla kieli poskessa tai urputtaa ihan muuten vaan.Damokles kirjoitti: ↑27 Tammi 2025, 09:03Muut saavat kärjistää asioita ja olla sarkastisia mutta minä en??? Minustahan on sanottu että olen tosikko. Kuten John Nash sanoo elokuvassa Kaunis Mieli niin "Mitä hauskaa siinä on jos hulluudella ei saa hieman hullutella?" Suurinpiirtein noin.MooM kirjoitti: ↑27 Tammi 2025, 08:58Tuo kuva on kyllä populistinen ja lapsellinen. Ihmisille tästä on riesaa, planeetta kyllä pärjää. Eläimetkin vain kokevat (ainakin lyhyellä aikavälillä katsoen) uudenlaista evoluutiopainetta, mutta nekin kyllä pärjäävät, kokonaisuutena ajatellen. Ihminen on se, joka joutuu suojelemaan infraansa luonnonoloilta, sopeuttamaan ruokatuotantonsa ja miettimään, miten hanskataan ne ihmisvirrat, jotka joutuvat siirtymään pois liian vaikeiksi asuttaviksi muuttuvilta alueilta.
Kuinka usein otat minut täysin 100 % tosissasi ja milloin vähemmän? Tiedätkö milloin minulla on hieman kieli poskessa?? Pitääkö minun "Tieteellisenä" tyyppinä olla aina 100 % serious?
Ei Suomessa ole kriittistä massaa aktiivisen asiakeskeisen tiedekeskustelun käymiseen somessa. Se menee aina yksittäisten ihmisten hitaasti eteneväksi kaksin/kolminpuheluksi jostain spesifistä aiheesta ja hiipuu sitten. Arvonsa silläkin, mutta ei se pidä palstaa hengissä.Damokles kirjoitti: ↑27 Tammi 2025, 09:05 Mutta ehkä on aika jättää tämäkin sosiaalinen media joksikin aikaa rauhaan. Ei oikein ole yhteisymmärrystä yhdenkään nimimerkin kanssa. Ja tämähän on sosiaalinen media ja aika vähän tekemisissä tieteen kanssa. Mielipidepalsta olisi kuvaavampi ja ehkä onkin syytä vaihtaa nimi Mielipidepalstaksi. MOT.