Palstalaisten treeniketju

MooM
Reactions:

Re: Palstalaisten treeniketju

Viesti Kirjoittaja MooM »

Tuttu kirjoitti: 04 Helmi 2025, 10:42 Pidän kunnostani huolta käymällä työpaikkani salilla ja liikkumalla ulkona.
Lienee turhaa yrittää päteä pullistelemalla liikemäärillä kuten ehkä jotkut ketjun aiheesta heränneet 'runoilijat' tekevät. :D
Liikemäärää voi kasvattaa myös massaa kasvattamalla. Nopeus ei ole ainoa vaihtoehto.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Tuttu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuttu »

MooM kirjoitti: 04 Helmi 2025, 10:48
Tuttu kirjoitti: 04 Helmi 2025, 10:42 Pidän kunnostani huolta käymällä työpaikkani salilla ja liikkumalla ulkona.
Lienee turhaa yrittää päteä pullistelemalla liikemäärillä kuten ehkä jotkut ketjun aiheesta heränneet 'runoilijat' tekevät. :D
Liikemäärää voi kasvattaa myös massaa kasvattamalla. Nopeus ei ole ainoa vaihtoehto.
Hyvä niille, jotka kasvattavat massaa, minä en tee sitä. :)
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Mulle lihasvoima ja kestävyys on enimmäkseen keino tehdä asioita, joita haluan tehdä muussa liikunnassa. Jos haluaa tehdä siistin hartiaseisonnan, pitää olla voimaa ja hallintaa. Käsilläseisonnasta puhumattakaan. Tai kun pitää tehdä hitaasti jotain siirtymiä ja ylläpitää tasapainoa jooga-asennoissa. Ja tietysti voima auttaa arkielämässäkin, sekä pitää ruodon ryhdissä.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
apetteri
Reactions:

Viesti Kirjoittaja apetteri »

MooM kirjoitti: 03 Helmi 2025, 13:58 Jalkojen ojennus suoraksi selin 3 X 6 (Tekee kipeää mutta teen)

Älä tee, ellei ole oikeasti kunnon pitoa vatsassa. Selän pitäisi pysyä ääriasennossakin max normaalissa notkossa, turvallisimmin kokonaan alustassa kiinni ja se vaatii kovaa rutistusta pitkää vipuvartta vastaan. Kipu on merkki, että asennossa on jotain vikaa, mistä selkä ei tykkää. Vatsoja voi treenata turvallisemminkin. Vaikka punnerrusasennossa.

Selän vammat ja muut vaivat on ehkä vittumaisimpia siedettäviä. Esim välilevyjen pullistumien paraneminen kestää kauan.
"Jalkojen ojennus suoraksi selin"

Toinen tapa vaikuttaa samoihin lihaksiin, on seistä suorassa kunnon ryhdillä, ja nostaa jalkoja rauhassa suorana eteen. Tämä ehkä eroaa selällään tehtävästä versiosta niin että maksimirasitus tulee liikeen lopussa, kun selällään tehtynä liikkeen alussa, jossa on helpompi huijata joustamalla vartaloa, ja ehkä on muutenkin passelimpi kamppailuharrastusta ajatellen, ainakin potkut on alkanut tuntumaan paljon keveyemmälle itsellä tuon muutoksen myötä.

Seisoellaan voi myös nostella jalkoja sivulle. Itse teen tuota ehkä 3:na iltana viikossa samalla kun katsoo telkkaria, semmosen määrän että lihaksiin ei jää merkittävää palautumisvaadetta, eli semmonen 15-20 kertaa eteen ja sivulle, mutta pitäisi varmaan ostaa joku kevyt 200-500g paino että saisi vähän progressiota ilman että tarvii koko iltaa heilua.
Damokles
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Damokles »

Voi liikkua ilman tavoitteita ja sitten voi olla tavoitteellista liikuntaa. Jos liikunnalla ei ole mitään tavoitetta ihan sama miten liikkuu. Itse tulen vertaamaan kuukauden kulttua mitkä sarjani ovat. Jos kehitystä ei ole olen epäonnistunut.

Eli koita muistaa etteivät kaikki ole kuin sinä. Eli liikunalla ei ole sen kummempia tavoitteita. Toisilla on tavoitteet jolloin kilomäärät, toistomäärät, suorituksen pituudet ja sarjamäärät ovat merkityksellisiä.

Vaikka olen iäkäs aion kehittyä enkä polkea paikoillani. Nyt aloitin aika maltillisesti koska haluan etten vedä itseäni heti tukkoon ja innostus lopahtaa saman tien.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Damokles kirjoitti: 04 Helmi 2025, 11:54 Itse tulen vertaamaan kuukauden kulttua mitkä sarjani ovat. Jos kehitystä ei ole olen epäonnistunut....
Nyt aloitin aika maltillisesti koska haluan etten vedä itseäni heti tukkoon ja innostus lopahtaa saman tien.
Periaate sopii aloittelevalle. Pitkään tavoitteellisesti treenanneella vuosi voi olla sopiva tarkasteluperiodi, eikä huppu-urheilussa aina sekään.

Aloitin uudelleen aerobisen harjoittelun yli viisikymppisenä, koluttuani punttisaleja lähes 30 vuotta.
Menin miinaan. Pyrin joka vuosi lisäämään vähän suorituskertoja, aikaa, kilometrejä samalla pitäen harjoitteiden rasituksen keskimäärin anaerobisen rajoilla. Pääsin yli 550 tuntiin vuodessa ja sitten tuli se miina. Totaalinen ylikunto, joka vei sekä kyvyn että halun aktiiviseen liikuntaan.

Tyhmä homma entiseltä kilpaurheilijalta. Olisi pitänyt ymmärtää, että jos itsensä kanssa alkaa etenkin iäkkäämpänä kilpailemaan, niin jossain vaiheessa häviää. Ja kun on vaikea luonne (liikuntahullu), jatkaa seinää päin puskemista vielä pitkään sen jälkeen, kun olisi ollut viisasta himmata.

Nyt osaan huilata silloin, kun siltä tuntuu ja liikunnassa on taas sitä iloa, mitä siinä pitäisikin olla. Määrällisesti liikun vähemmän kuin neljäsosan siitä, mitä kuusi vuotta sitten, mutta sekin on selvästi yli vanhan UKK isntituutin suosituksen.
Viimeksi muokannut Märkäruuti, 04 Helmi 2025, 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
angela m
Reactions:

Viesti Kirjoittaja angela m »

Itse olen varsinkin viime vuodet panostanut enemmän kestävyyteen, samalla lihasmassa on kyllä pysynyt samalla tasolla.

Max yksi päivä viikossa etten lenkillä käy, monina päivinä parikin kertaa.

Pitää mielen virkeänä, ja jos joku asia rassaa päätä niin ulkona liikkuminen auttaa ainakin itseä.
Damokles
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 04 Helmi 2025, 12:08
Damokles kirjoitti: 04 Helmi 2025, 11:54 Itse tulen vertaamaan kuukauden kulttua mitkä sarjani ovat. Jos kehitystä ei ole olen epäonnistunut....
Nyt aloitin aika maltillisesti koska haluan etten vedä itseäni heti tukkoon ja innostus lopahtaa saman tien.
Periaate sopii aloittelevalle. Pitkään tavoitteellisesti treenanneella vuosi voi olla sopiva tarkasteluperiodi, eikä huppu-urheilussa aina sekään.

Aloitin uudelleen aerobisen harjoittelun yli viisikymppisenä, koluttuani punttisaleja lähes 30 vuotta.
Menin miinaan. Pyrin joka vuosi lisäämään vähän suorituskertoja, aikaa, kilometrejä samalla pitäen harjoitteiden rasituksen keskimäärin anaerobisen rajoilla. Pääsin yli 550 tuntiin vuodessa ja sitten tuli se miina. Totaalinen ylikunto, joka vei sekä kyvyn että halun aktiiviseen liikuntaan.

Tyhmä homma entiseltä kilpaurheilijalta. Olisi pitänyt ymmärtää, että jos itsensä kanssa alkaa etenkin iäkkäämpänä kilpailemaan, niin jossain vaiheessa häviää. Ja kun on vaikea luonne (liikuntahullu), jatkaa seinää päin puskemista vielä pitkään sen jälkeen, kun olisi ollut viisasta himmata.

Nyt osaan huilata silloin, kun siltä tuntuu ja liikunnassa on taas sitä iloa, mitä siinä pitäisikin olla. Määrällisesti liikun vähemmän kuin neljäsosan siitä, mitä kuusi vuotta sitten, mutta sekin on selvästi yli vanhan UKK isntituutin suosituksen.
Kysyn neuvoja jos tarvitsen niitä. Käsittääkseni tuo ei ole keskustelun aihe. Olen entinen kilpaurheilija ja olen aina ottanut liikunan vakavasti. Ja siksi toisekseen minä en ole sinä.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Damokles kirjoitti: 04 Helmi 2025, 12:36 Kysyn neuvoja jos tarvitsen niitä.
Ei ollut edes tarkoitus neuvoa. Kerroin vain omasta kokemuksestani.
Damokles
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 04 Helmi 2025, 14:15
Damokles kirjoitti: 04 Helmi 2025, 12:36 Kysyn neuvoja jos tarvitsen niitä.
Ei ollut edes tarkoitus neuvoa. Kerroin vain omasta kokemuksestani.
Et käsittääkseni neuvonut yhtään mitään??? Joillakin ammatimaisilla urheilijoilla on näköjään pakonomainen tarve neuvoa sen sijaan minua. Viimeksi kävin thainyrkkeilyn peruskurssin (Puoli vuotta) ilman että kukaan neuvoi että mitä saan tehdä. Opin paljon kun valmentajat opastivat minua. Tosin MM hopeamitalisti sanoi minulle että olet kyllä lyönyt ennenkin. Jotenkin otin sen kohteliaisuutena. Ja jos syke patjatreeneissä (5 X 3 minuuttia) oli koko ajan lähes 200 bpm niin pitäisikö minun kuunnella jotakuta torvea joka ei asioista tiedä mitään. Kuntosalin ja kamppailulajit aloitin 15-vuotiaana. Nyt siis lähes 60-vuotias. Ja koko lapsuus meni omakotitalon pihalla eri urheilulajeja kokeillen.

Ainut on että en ole joukkueurheilija vaan olen ainoastaan yksilölajien urheilija. Vastaan ainoastaan itsestäni, en muista.

Ei se ollut sinua vastaan, Märkäruuti. Eikä MooMiakaan vastaan. Terve varoitus mutta oletan että tiedän mitä teen. Siis MooM-nimimerkin varoitus. Ja jos on urheillut SM-tasoisesti niin pohja on jotain ihan muuta vieläkin kuin jollain sohvaperunalla.
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Vittu mikä pelle
Guild can only exist in a person who can act
angela m
Reactions:

Kohina kirjoitti: 04 Helmi 2025, 14:59 Vittu mikä pelle
Tuo ylläoleva vai?
Damokles
Reactions:

Kyllä, Kohina on yksi vitun pelle. Ja narsistin perikuva. Taisin löytää valokuvan omasta arkistostani hänestä.
Damokles
Reactions:

Ja kun lainailette Kohinaa ja hänen mielipiteitään minusta niin päädytte sitten estolistalleni. Koittakaa jos haluatte. En halua Kohinan sössötyksiä lukea enkä kuulla.
angela m
Reactions:

Damokles kirjoitti: 04 Helmi 2025, 15:24 Ja kun lainailette Kohinaa ja hänen mielipiteitään minusta niin päädytte sitten estolistalleni. Koittakaa jos haluatte. En halua Kohinan sössötyksiä lukea enkä kuulla.
Voit laittaa minut sinne listalle kyllä, en tiedä kohinasta yhtään mitään mutta sinusta sen verran ettei tuosta haittaakaan olisi.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin