Civilization VII

Kirjat, kirjallisuus ja videopelit
Purdue
Reactions:

Civilization VII

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Civilization VII

Suosittu maailmanrakennus ja strategiapeli Sid Meier's Civilization on saanut uuden päivitetyn osan:

YLE: Suosittu strategiapeli uudistui – kriitikoiden mukaan hyvällä tavalla

Itse olen aikoinaan pelannut sarjan 2, 3 ja 4 versioita, mutta nyt en ole pelannut yli vuosikymmeneen. Mutta onko peli porukalle tuttu? Ja mitä olette tykänneet siitä? Kiinnostaako tämä VII osa pelistä?

Mun täytyy sanoa, että periaatteessa kiinnostaa, mutta vanhasta kokemuksesta tiedän, että peli koukuttaa ja sen pauloissa saa vietettyä aikaa päiväkaupalla, joten taitaa tämäkin jäädä hankkimatta sitten. ;)
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Lyde19
Reactions:

Re: Civilization VII

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Tänään julkaistaan? Pitää hommata.
Henry Borat
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Henry Borat »

Joskus tuli pelattua niitä ihan ekoja aikanaan. Yllättävän koukuttava
Paikalla
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Purdue kirjoitti: 11 Helmi 2025, 12:40 Civilization VII

Suosittu maailmanrakennus ja strategiapeli Sid Meier's Civilization on saanut uuden päivitetyn osan:

YLE: Suosittu strategiapeli uudistui – kriitikoiden mukaan hyvällä tavalla

Itse olen aikoinaan pelannut sarjan 2, 3 ja 4 versioita, mutta nyt en ole pelannut yli vuosikymmeneen. Mutta onko peli porukalle tuttu? Ja mitä olette tykänneet siitä? Kiinnostaako tämä VII osa pelistä?

Mun täytyy sanoa, että periaatteessa kiinnostaa, mutta vanhasta kokemuksesta tiedän, että peli koukuttaa ja sen pauloissa saa vietettyä aikaa päiväkaupalla, joten taitaa tämäkin jäädä hankkimatta sitten. ;)
5 ja 6 on pelattu täysin läpi, eli vaikeimmalla tasolla ja kaikki victory typet erityyppisillä leadereilla. Ei nyt ihan kaikilla leadereilla, niitä on niin monta. Netissäkin jonkun verran mutta toi on parhaimmillaan yksinpelinä, nopeatempoiseen nettistrategiaan on parempiakin pelejä tarjolla.

Koukuttaa joo... Toi on peli joka pahimmillaan tuhoaa työuran ja parisuhteen. :D Just... one... more... turn... Ja kello on 5 aamulla.

Kokemuksesta tiedän että noita ei kannata pelata ennenkö vähintään ensimmäinen lisäosa on julkaistu. Eli testaan kyllä, mutta en vielä. Ehkä vuoden päästä, nyt on muutenkin liikaa tekemistä kun on remontteja kesken.
Be stronger than your excuses
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Lautapelinä tuttu. Vaatii aikaa, päivä ei välttämättä riitä.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Lyde19
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Se taisi olla Civilization III jolla tahkosin kaikki variaatiot läpi. Toivotaan että on vähän palannut tuohon ?
Sulervo
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Sulervo »

MooM kirjoitti: 11 Helmi 2025, 15:03 Lautapelinä tuttu. Vaatii aikaa, päivä ei välttämättä riitä.
Minäkin olen pelannut Civiä lautapelinä, myös Advanced Civiä, ja varsinkin tämä jälkimmäinen on kauheeta tahkoamista. Enemmän minua miellyttävät parin-kolmen tunnin pelit, esim. SPI:n Winter War ( https://boardgamegeek.com/boardgame/879 ... h-conflict ), joka on tarjonnut suorastaan ehtymätöntä hupia.
Purdue
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Tossa kaikille pelistä kiinnostuneille lyhyt traileri ja sitten PS Gamerin arvosteluvideo:

Have fun!
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin