Harjoittelin Magix Music Maker -ohjelmaa. Mulla oli kallis musiikinteko-ohjelma Ableton joskus, mutta en jaksanut perehtyä siihen. Hommasin nyt halvan musiikin teko-ohjelman. En ole tehnyt aiemmin musiikkia, joten tämä on tällainen nopeatempoinen drum & bass (174 BPM ) tyyppinen ralli, johon olen koonnut satunnaisia looppeja pötköön. Mulla on noita musiikkitiedostoja koneella vajaa 20 gigaa, joten en suoraan sanottuna tiedä, mistä sieltä niiden seasta löytäisin itseäni eniten kiehtovat äänet. Tähän harjoitukseen selasin yli 12 tuntia eri ääniä ja poimin niitä sitä mukaan kappaleeseen, kun vaikutti "hyvältä". Eli raita on täynnä enemmän tai vähemmän klisheitä. Tuossa oli sekin ongelma, että noi sävelkorkeudet eivät ole täysin jiirissä, kun kaikki äänet on rumpukomppia lukuun ottamatta äänitiedostoista noukittu, enkä osaa säätää niiden sävelkorkeutta, joten kappale ei etene ilman riitasointuja.
Esikoiseni:
Stochastic Exploration
Stochastic Exploration
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Re: Stochastic Exploration
Ihan mielenkiintoinen kappale sulla, joo.
Tosta Magix Music Maker softasta mulla oli vuoden 2014 Premium versio, joka kadotti ajurit ja lakkasi toimimasta aina säännöllisin väliajoin. Ei auttanut vaikka softan asensi uudestaan. Sitten kun se oli ollut toimimatta muutaman viikon, niin se saattoikin alkaa uudestaan toimimaan esim. Windows päivitysten jälkeen.
Muutenkin siinä oli kaikkia pieniä bugeja itse softan toiminnassa, ja kun kokeilin asentaa vuoden 2017 päivitysversion, niin samat ongelmat jatkuivat.
Tosta Magix Music Makeristä ei tullut siihen softaan ensimmäistäkään päivitystä useaan vuoteen, ja kun lopulta tuli päivitys, niin bugit ei kadonneet mihinkään, vaan se softa rupesi näyttämään Magixin mainoksia.
Tein sen johtopäätöksen, että tolta firmalta en osta enää ensimmäistäkään softaa.
Tosta Magix Music Maker softasta mulla oli vuoden 2014 Premium versio, joka kadotti ajurit ja lakkasi toimimasta aina säännöllisin väliajoin. Ei auttanut vaikka softan asensi uudestaan. Sitten kun se oli ollut toimimatta muutaman viikon, niin se saattoikin alkaa uudestaan toimimaan esim. Windows päivitysten jälkeen.
Muutenkin siinä oli kaikkia pieniä bugeja itse softan toiminnassa, ja kun kokeilin asentaa vuoden 2017 päivitysversion, niin samat ongelmat jatkuivat.
Tosta Magix Music Makeristä ei tullut siihen softaan ensimmäistäkään päivitystä useaan vuoteen, ja kun lopulta tuli päivitys, niin bugit ei kadonneet mihinkään, vaan se softa rupesi näyttämään Magixin mainoksia.
Tein sen johtopäätöksen, että tolta firmalta en osta enää ensimmäistäkään softaa.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
No siis ensiksi, kun ostin tuota softaa, se ei hyväksynyt osoitetta EU-maasta, vaan ohjeisti, että kannattaa syöttää sellaisen maan osoite, joka kelpaa. No hain satunnaisen osoitteen Jenkeistä ja laitoin sen yhteystietoihini. Tällä manööverillä sain luovutettua heille rahani. Sitten latasin asennusohjelman ja lähdin asentamaan, se antoi jonkun CD ROM -virheen, mistä päättelin, että siellä on ei ole ilmeisesti kovinkaan syvällistä osaamista teknologiasta, mitä myyvät. No sitten kun canceloin asennuksen, jotta sain herjat pois näytöltä, siinä sen softan kuvake komeili työpöydällä, ja lähti käyntiin. Kaikki nettihaut, joilla yritin haarukoida ohjeita eteen tulleissa ongelmissa, olivat keskimäärin 7 vuotta vanhoja, joten olisi pitänyt varmaan vähän haeskella ja vertailla noita softia, että millä halpisversiolla olisi sen verran aktiivinen käyttäjäryhmä, että ohjeita voisi löytyä. No ei tuo kyllä kamalan kallis ollut. Hieman alle 40 euroa.
Joo, ei se kallis ole ja itsekin sain tuolla tehtyä kaikenlaista, silloin kun ohjelma toimi.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Maalis 2025, 12:42
No siis ensiksi, kun ostin tuota softaa, se ei hyväksynyt osoitetta EU-maasta, vaan ohjeisti, että kannattaa syöttää sellaisen maan osoite, joka kelpaa. No hain satunnaisen osoitteen Jenkeistä ja laitoin sen yhteystietoihini. Tällä manööverillä sain luovutettua heille rahani. Sitten latasin asennusohjelman ja lähdin asentamaan, se antoi jonkun CD ROM -virheen, mistä päättelin, että siellä on ei ole ilmeisesti kovinkaan syvällistä osaamista teknologiasta, mitä myyvät. No sitten kun canceloin asennuksen, jotta sain herjat pois näytöltä, siinä sen softan kuvake komeili työpöydällä, ja lähti käyntiin. Kaikki nettihaut, joilla yritin haarukoida ohjeita eteen tulleissa ongelmissa, olivat keskimäärin 7 vuotta vanhoja, joten olisi pitänyt varmaan vähän haeskella ja vertailla noita softia, että millä halpisversiolla olisi sen verran aktiivinen käyttäjäryhmä, että ohjeita voisi löytyä. No ei tuo kyllä kamalan kallis ollut. Hieman alle 40 euroa.
Hain kerran ihmisten mielipiteitä tästä ohjelmasta googlettamalla, ja eteen osui kommentti: "Nothing works in this software!"
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Mun olisi kannattanut tarkistaa, mikä tuossa Abletonissa on politiikka. Selvisi, että sen kuin vain kirjaudun asiakassivulle ja lataan softan koneelleni. Asentaminen ei ollut helppoa, mutta lopulta löysin Abletonin sivulle, jossa neuvottiin, että asennusohjelma tulee olla tietokoneen kovalevyllä. Ei pilvessä. Muuten ei onnistu. Mulla lataukset menee suoraan Onedrive-pilveen, joten siitä se taisi olla kiinni, että ei asentunut. Latasin asennussoftan sitten kovalevylleni suoraan, purin sen samaan paikkaan, jos kohta installeria lukuunottamata se ei suostunut purkamaan asennustiedostoja. No lähdin opportunisesti asentamaan installerista ja sitten kun se kyseli asennustiedostoja, ohjasin sen lataukset-kansioon pilveen ja sinne ensiksi purkamaani kansioon. Kivuttomasti latasi. Kun olin kirjautuneena asiakassivulle nettiin, riitti, että annoin Abletonin avata nettisivu ja nettisivulta tuli hyväksyä vastaavasti Abletonin avaus. Näin on myös lisenssi kunnossa. En muistanut, että tuo maksoi mulle useita satoja euroja. Hyvä, että mulla on sittenkin toimiva versio siitä koneellani.