Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit - kulttuurileikki

Kirjat, kirjallisuus ja videopelit

Onko Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit tuttu?

1. On olen lukenut kirjan
4
36%
2. On olen katsonut leffan
5
45%
3. En ole perehtynyt
2
18%

Ääniä yhteensä: 11

Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Valitse kuka olet ja kerro – Minä kerron sitten millainen hahmo olet :D

1. Sauron

2. Gandalf

3. Klonkku

4. Aragorn

5. Frodo Reppuli

6. Legolas

7. Arwen

8. Galadriel

9. Boromir

10. Bilbo Reppuli

11. Gimli

12. Elrond

13. Saruman

14. Samvais Gamgi

15. Peregrin Tuk

16. Meriadoc Rankkibuk

17. Isildur

18. Celeborn

19. Haldir

20. Angmarin Noitakuningas

21. Gil-galad

22. Lurtz

23. Elendil

24. Roosa Tölli

25. Cave Troll

26. Ted Hiesuli

27. Lobelia Säkinheimo-Reppuli

28. Farmari Maggot

29. Viljami Voivalvatti

30. Gamling

31. Figwit

32. Albert Dreary

33. Rumil

34. Hamfast Gamgi

35. Harri Selja

36. Everard Proudfoot

37. Otho

38. Morgul Orc

39. Mrs. Proudfoot

40. Vanha Niklas

41. Mrs. Bracegirdle

42. Rajamies
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Re: Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit - kulttuurileikki

Minä varaan 8. Galadriel

Kuka on Galadriel?
Galadriel syntyi Valinorissa puiden vuosina 1362, ennen ensimmäistä ikää. Hän on Noldorin prinssin Finarfinin ja Telerin prinsessan Eärwenin tytär. Galadriel oli Finarfinin ja Eärwenin ainoa tytär ja heidän nuorin lapsensa. Hänellä oli kolme vanhempaa veljeä: Finrod Felagund, Angrod ja Aegnor.

Silmarillionissa Tolkien kuvailee Galadrielia "mahtavimpana ja kauniimpana kaikista Keski-Maahan jääneistä haltioista" . Hän on erityisen pitkä ja seisoo vaikuttavalla kuuden jalka neljän korkeudella. Hänet tunnetaan upeista hiuksistaan, joita kuvataan yksityiskohtaisesti Tolkienin keskeneräisissä tarinoissa : "Ne olivat kultaiset kuin hänen isänsä ja esiäitinsä Indisin hiukset, mutta rikkaammat ja säteilevämmät, sillä niiden kultaa kosketti jokin muisto hänen äitinsä tähtimäisestä hopeasta; ja Eldar sanoi, että kahden puun valo hänen sisällään oli naarmuuntunut."

Persoonallisuuden kannalta Galadrielia pidetään tahallisena, kapinallisena, vapaamielisenä ja ylpeänä, varsinkin hänen nuorempana. Myöhempinä vuosinaan häntä on kuvailtu viisaaksi ja lempeäksi. Hän on myös uskomattoman älykäs ja tarkkaavainen, minkä vuoksi hänellä on voimiensa lisäksi ollut niin merkittävä rooli niin monissa tapahtumissa Keski-Maalla kautta aikojen.

Hiusten väri Hopealla kosketettu säteilevä kulta
Pituus 6 jalkaa, 4 tuumaa (193 cm)
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Olisin Tom Bombadil. Elokuvasta hänet oli jätetty pois, mutta kirjassa hänellä oli paljon suurempi rooli kuin useilla listan hahmoilla. Tom oli hahmona salaperäinen. Hyvin arkisen ja maanläheisen tuntuinen, mutta kyvyiltään vaikuttava.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Olen lukenut sen ääneen lapsille iltasaduksi. Samoin kuin Harry Potter-kirjat. Luimme vaimon kanssa vuorotellen, mutta kahteen kertaan ensin vanhemmille ja sitten nuoremmille, joten siitä tulee keskimäätin yksi lukukerta.

En ole millään tavalla tuollaisten kirjojen sankarihahmojen kaltainen. En hyvisten enkä pahisten. Tuollaisessa keskiaikaisessa fantasiamaailmassa ei oikein ole vastineita minun kaltaiselle tietotyöläiselle, mutta ehkä voisin olla joku kirjastonhoitaja, joka mainitaan ohi mennen täysin epäoleellisena hahmona ja joka luikkii kellariin kun oikea action alkaa.
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Hieno valinta!!

Tom Bombadilia kuvaillaan pieneksi paksuksi mieheksi, jolla on suippohattu, sininen takki, keltaiset saappaat ja ruskea pitkä parta. Tom Bombadil asuu vaimonsa Kultamarjan kanssa. Hänellä on monta nimeä: haltiat sanovat Iarwain-Ben Adariksi, kääpiöt Forniksi, Pohjoisen Ihmiset Oraldiksi. Tolkien jätti tarkoituksella arvoitukseksi kuka tai mikä Tom Bombadil oli. Hän saattoi olla ainu (Ainur eli ”Pyhät” ovat luojajumala Ilúvatarin luomia henkiolentoja,), jokin vapaa henki tai itse Iluvatar. (Eru (Yksi) eli Ilúvatar (Kaiken Isä) on J. R. R. Tolkienin luomassa fantasiamaailmassa vaikuttava luoja ja ylijumala.)
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 15 Maalis 2025, 09:09 Olen lukenut sen ääneen lapsille iltasaduksi. Samoin kuin Harry Potter-kirjat. Luimme vaimon kanssa vuorotellen, mutta kahteen kertaan ensin vanhemmille ja sitten nuoremmille, joten siitä tulee keskimäätin yksi lukukerta.

En ole millään tavalla tuollaisten kirjojen sankarihahmojen kaltainen. En hyvisten enkä pahisten. Tuollaisessa keskiaikaisessa fantasiamaailmassa ei oikein ole vastineita minun kaltaiselle tietotyöläiselle, mutta ehkä voisin olla joku kirjastonhoitaja, joka mainitaan ohi mennen täysin epäoleellisena hahmona ja joka luikkii kellariin kun oikea action alkaa.
:D Siis tämä on mielikuvitusleikki. Ei oikeasti tarvitse alkaa :D
Neutroni
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 15 Maalis 2025, 09:04 Olisin Tom Bombadil. Elokuvasta hänet oli jätetty pois, mutta kirjassa hänellä oli paljon suurempi rooli kuin useilla listan hahmoilla. Tom oli hahmona salaperäinen. Hyvin arkisen ja maanläheisen tuntuinen, mutta kyvyiltään vaikuttava.
Kun nyt sanoit, niin minäkin voisin olla tuollainen erakko, joka jumittaa syrjäisessä metsässä eikä puutu tapahtumiin merkittävästi. Tosin minun on vaikea kuvitella itselleni poikkeuksellisia taikavoimia. Tuo Tom tuntui jotenkin väkisin tarinaan tungetulta täysin sen maailman ja juonen ulkopuoliselta hahmolta.
Neutroni
Reactions:

Kissatäti kirjoitti: 15 Maalis 2025, 09:11 :D Siis tämä on mielikuvitusleikki. Ei oikeasti tarvitse alkaa :D
Ehkä sopisin olemaan myös joku niistä byrokraateista, joista Gandalf valitti, että tietoa löytyy liikaakin mutta viisautta ei.
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

En tiedä, mutta toi Morfydd on kyl kuuma
the-lord-of-the-rings-the-rings-of-power-producer-on-the-rol_nc22-900x506.jpeg
Guild can only exist in a person who can act
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin