Onko sinulla irrationaalisia pelkoja?

Susa
Reactions:

Re: Onko sinulla irrationaalisia pelkoja?

Viesti Kirjoittaja Susa »

Märkäruuti kirjoitti: 21 Maalis 2025, 09:58 Jos sinulle ei ikinä ole juolahtanut alitajunnasta mitään pöyristyttävää ajatusta (vaikka papin puheen keskeyttäminen ruokottomalla välihuudolla :twisted: ) , niin taidat olla poikkeusyksilö.
On minullakin tullut "pöyristyttäviä ajatuksia" mieleen, ja olen jopa tehnyt sellaisia tekoja.
Mutta tuo tämän kalabaliikin synnyttänyt kommenttisi ei minusta ole terveen aikuisen ihmisen ajatus tai edes "alitajunnasta välähtävä nopea mielleyhtymä" lainkaan. :ugeek:
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Susa kirjoitti: 21 Maalis 2025, 10:04 Mutta tuo tämän kalabaliikin synnyttänyt kommenttisi ei minusta ole terveen aikuisen ihmisen ajatus tai edes "alitajunnasta välähtävä nopea mielleyhtymä" lainkaan
Voin vakuuttaa olevani täysin terve aikuinen ja olen myös entistä vakuuttuneempi, ettet tiedä lainkaan, mistä on puhe.
Et ymmärtänyt myöskään kaiteen yli hyppäämisen pelkoa ja tuskin sitäkään, että jos satasen nopeudessa vähän rattia tempaisi, ei vastaan tuleva rekkakuski ehtisi tehdä mitään. Sekin on melko yleinen mielleyhtymä, joskaan ei yhtä yleinen kuin hyppääminen. Jos sinulta kaikki tuollaiset puuttuvat kokonaan, etkä edes ymmärrä niitä, olet ilmeisesti itse psyykeltäsi vähän erikoinen.
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Susa kirjoitti: 21 Maalis 2025, 09:42
asdf kirjoitti: 21 Maalis 2025, 09:39
Susa kirjoitti: 21 Maalis 2025, 09:17
Kohina kirjoitti: 21 Maalis 2025, 09:13
Susa kirjoitti: 21 Maalis 2025, 09:13
Kohina kirjoitti: 21 Maalis 2025, 09:02 Olen useasti miettinyt että olet autisti.
Sairaan mielihän saa hänet miettimään vaikka mitä kummallista. :roll:
Autismi ei ole sairaus.
On tai ei, mutta en ole sellaista väittänytkään. :D
Hyvin sä sait tämänkin ketjun otsikostaan pois ja vänkäämiseen.
Oletko sinäkin sitä mieltä, että terve aikuinen ihminen ajattelee pienistä lapsista "mitä kaikkea pahaa minä voisin tuolle tehdä?"
Kyllä yksittäiset ajatukset on ihan normaaleja. Jos niitä tulee jatkuvasti niin sit on varmaan pakko-oireinen häiriö tms.

Mut ei tollaset ajatukset kuitenkaan ole edellytys sille että on terve.
Be stronger than your excuses
Susa
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 21 Maalis 2025, 10:11
Susa kirjoitti: 21 Maalis 2025, 10:04 Mutta tuo tämän kalabaliikin synnyttänyt kommenttisi ei minusta ole terveen aikuisen ihmisen ajatus tai edes "alitajunnasta välähtävä nopea mielleyhtymä" lainkaan
Voin vakuuttaa olevani täysin terve aikuinen ja olen myös entistä vakuuttuneempi, ettet tiedä lainkaan, mistä on puhe.
Et ymmärtänyt myöskään kaiteen yli hyppäämisen pelkoa ja tuskin sitäkään, että jos satasen nopeudessa vähän rattia tempaisi, ei vastaan tuleva rekkakuski ehtisi tehdä mitään. Sekin on melko yleinen mielleyhtymä, joskaan ei yhtä yleinen kuin hyppääminen. Jos sinulta kaikki tuollaiset puuttuvat kokonaan, etkä edes ymmärrä niitä, olet ilmeisesti itse psyykeltäsi vähän erikoinen.
Nyt muutit ajatuksen
Märkäruuti kirjoitti: 21 Maalis 2025, 08:14 Samalla tavoin kuin kuvitelma itsestään hyppäämässä 7. kerroksen parvekkeelta.
kaiteen yli hyppäämisen peloksi, ajatus itsestä hyppäämässä 7.kerroksen parvekkeelta on eri asia kuin pelätä sen kerroksen kaiteen yli hyppäämistä seurauksineen.

Minulla ei ole koskaan ollut mielleyhtymää että minä itse hyppäisin sieltä parvekkeelta tai tempaisisin ratista kuvailemallasi tavalla.
Miksi ihmeessä tuollaisia tyhmyyksiä tulisi edes mieleeni tehdä tai ajatella tekeväni?

Tiedän että moni on noin jopa tehnyt, mutta minun mieleen ei ole koskaan tullut niin tehdä.
Jos tuollaisia ajatuksia tupsahtelee vähänkin enemmän mieleen, niin kantsii kääntyä lääkärin puoleen pikaisesti. :ugeek:
Viimeksi muokannut Susa, 21 Maalis 2025, 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Susa
Reactions:

KultaKikkare kirjoitti: 21 Maalis 2025, 10:15 Kyllä yksittäiset ajatukset on ihan normaaleja.
Onko sinullakin tullut mieleen "mitä kaikkea pahaa voisin tuolle lapselle tehdä"? :twisted:
Märkäruuti
Reactions:

KultaKikkare kirjoitti: 21 Maalis 2025, 10:15 Mut ei tollaset ajatukset kuitenkaan ole edellytys sille että on terve.
Eikä merkki siitä, etteikö olisi terve.
Psyykeltä vähän erikoisia ollaan varmaan kaikki, jos asiaa riittävän tarkasti syynätään. Sekään ei ole merkki psyykkisen terveyden puuttumisesta.
Tunsin ATK spesialistin, joka väitti, ettei ole ikinä lukenut ainuttakaan kuvitteellista kirjaa, kuten romaania. Pidin sitäkin aika erikoisena ja jopa poikkeavana.
Märkäruuti
Reactions:

Susa kirjoitti: 21 Maalis 2025, 10:23 Onko sinullakin tullut mieleen "mitä kaikkea pahaa voisin tuolle lapselle tehdä"?
Eli et vaan ymmärrä. Se ei ole muiden häpeä.
Kukaan ei ole esittänyt mitään tuollaista, joten miksi perseilet?
Susa
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 21 Maalis 2025, 10:24 Tunsin ATK spesialistin, joka väitti, ettei ole ikinä lukenut ainuttakaan kuvitteellista kirjaa, kuten romaania. Pidin sitäkin aika erikoisena ja jopa poikkeavana.
Taidamme tuntea saman henkilön. :D
KultaKikkare
Reactions:

Susa kirjoitti: 21 Maalis 2025, 10:23
KultaKikkare kirjoitti: 21 Maalis 2025, 10:15 Kyllä yksittäiset ajatukset on ihan normaaleja.
Onko sinullakin tullut mieleen "mitä kaikkea pahaa voisin tuolle lapselle tehdä"? :twisted:
Just nyt kun luen sun viestejä.
Susa
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 21 Maalis 2025, 10:25 Kukaan ei ole esittänyt mitään tuollaista, joten miksi perseilet?
Minusta sinä itse esitit jotain tuollaista sinun mielessäsi tapahtuneen.
Märkäruuti kirjoitti: 20 Maalis 2025, 22:48 Minulla on ainakin kerran vilahtanut jostain alitajunnasta, kuinka helppo olisi vahingoittaa pientä lasta, joka on uskottu hoitooni.
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Susa kirjoitti: 21 Maalis 2025, 09:40
Kohina kirjoitti: 21 Maalis 2025, 09:35
Susa kirjoitti: 21 Maalis 2025, 09:17
Kohina kirjoitti: 21 Maalis 2025, 09:13
Susa kirjoitti: 21 Maalis 2025, 09:13
Kohina kirjoitti: 21 Maalis 2025, 09:02 Olen useasti miettinyt että olet autisti.
Sairaan mielihän saa hänet miettimään vaikka mitä kummallista. :roll:
Autismi ei ole sairaus.
On tai ei, mutta en ole sellaista väittänytkään. :D
Juuri tätä tarkoitan
Tarkoituksesi ei nyt pysy kontekstissa.
Kontektsi oli autismi.
Guild can only exist in a person who can act
Märkäruuti
Reactions:

Susa kirjoitti: 21 Maalis 2025, 10:28 Minulla on ainakin kerran vilahtanut jostain alitajunnasta, kuinka helppo olisi vahingoittaa pientä lasta, joka on uskottu hoitooni.
"Onko sinullakin tullut mieleen "mitä kaikkea pahaa voisin tuolle lapselle tehdä"?"

Ei todellakaan ole sama asia. Bolttaamani edellyttäisi asian ajattelemista. Ei pelkkää alitajuista häivähdystä.
Mutta kun et ymmärrä, niin et ymmärrä, joten enemmän rautalangan vääntäminen on mielestäni aivan turhaa. Tämä jää minun osaltani tähän.
Wisti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wisti »

JUHANI. Sen hyvin tiedän. Mutta katsos kun mies taitaa aatella mitä hän tahtoo, aatella itsensä koko maailman herraksi tai tönkeileväksi sontiaiseksi. Kas hän taitaa aatella kuolleiksi Jumalan, perkeleet, enkelit ja koko ihmissuvut ja elikot maassa, merellä ja ilmassa, aatella maan, helvetin ja taivaan katoovan kuin tappuratukko tulessa, ja pimeyden astuvan sijaan, jossa kenokaula sinä ilmoisna ikinä ei Herran valkeutta huuda. Niin sinkoilee täällä miehen aatos: ja ken taitaa viskellä verkkoja sen teille?
KultaKikkare
Reactions:

Jäärä kirjoitti: 20 Maalis 2025, 22:16 Mulla on korkeanpaikan kammo edennyt ns. nextille levelille. Ennen sitä ei mainittavasti ollut, mutta sitten eräs filosofinen kaverini kysyi, että tiedänkö mistä sellainen korkeanpaikan kammo kumpuaa? No? Siitä, että ihminen ei ihan satasella luota itseensä, etteikö hyppäisi tai pudottautuisi. Käskytin hänet silloin vulvan vienojen äärelle, koska tajusin että sitä ei olisi tarvinnut kuulla. Olin pari vuotta sitten olin korkean terassin kaiteen vieressä, josta katseltiin katuvilinää ja voi perse että oli lähdettävä pois kun alkoi kropassa polttelemaan kaikenlaiset hyppyvisiot ja miete siitä, että mitä tuo aivo vielä saa päähänsä jos jään tähän sitä härnäämään. Näin sohvalla maatessa se kuulostaa absurdilta ja naurettavalta, mutta ei sen kaiteen äärellä kyllä enää. Perkele mää sanon: perkele!
Ite otan tollaset hyppäämiskuvitelmat huumorilla. Koska sitä ne on ainakin mulla.

Kerran olin mönkkärillä yhden kallion päällä mistä oli pystysuora tiputus alas, ehkä joku 30metriä. Kaasuttelin siinä nokka rotkoon päin ja mietin miten pitkälle hyppäis.

Tiesin kokoajan etten oo ajamassa.

Mut korkealla esim talon katolla tai rakennustelineillä tulee usein mieleen erilaisia visioita miten voin pudota. Mitä vaarallisempi paikka sitä enempi visioita. Noita pidän hyvänä asiana.
KultaKikkare
Reactions:

Tossa kun tehny sisällä kattorempppaa niin ihan tollasilla 1.5metrisellä telineelläkin tuli voimakkaita mielikuvia miten astun takaperin reunan yli ja kaadun lattialla olleen muovilaatikkon päälle, laatikossa oli erilaisia työkaluja ja vaahtopistoolin putki mikä törrötti ylöspäin meni kyljestä läpi ja keuhkoihin.

Kävin siirtämässä laatikon. Tasaselle lattialle voi vielä kaatua tolta korkeudelta.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin