Itse asiassa diagnoosi ei ole kaksisuuntainen. Harhaluuloisuushäiriö kävisi muuten, mutta kun hän on tavannut Jumalan, niin menee skitsoaffektiivisen puolelle.Neutroni kirjoitti: ↑22 Maalis 2025, 09:29ON, mutta en usko, että se johtuu psyykenlääkityksestä. Tuulis on liian ylimielinen myöntääkseen nuppivikaa ja syödäkseen lääkettä siihen. Ja se on kuitenkin niin lievä, ettei estä arjessa selviämistä, vaikka viekin työ- ja yhteistyökyvyn, niin ei siihen hoitoa kukaan tuputa..Satunnainen seuraaja kirjoitti: ↑22 Maalis 2025, 09:16 Niin, minäkin olen parikymmentä vuotta seurannut tuota kohellusta, mutta aika ajoin tuntuu että tuuliksella on muutaman, tai parin viikon hiukan seesteisempiä kausia
Minun mielestä kaava menee niin, että on tuulimyllynrakentelukausi, jolloin hän tekee maanisen innon vallassa seuraavaa mallia. Sitten kun tulee testaamisen aika, joku psykologinen peikko alkaa kuiskia ja testejä lykätään erilaisin tekosyin, esim. "kommunistit" haukkuvat neroa netissä tai "agentit" väijyvät nurkissa. Mutta kun talvi lähestyy, mania voittaa ja kiireen tunne lyö läpi. Sitten hän töhöttää myllynsä rikki typerällä huolimattomuudella. Sen jälkeen on se vähän rauhallisempi masentunut kausi, kun hän miettii jatkaako maailman pelastamista. Siitä se kääntyy mahdottomuuksien, kuten lentokoneiden tai avaruusalusten "suunnitteluun", joka on käytänössä vain uhoamista. Sitten, usein kevään koittaessa, mania palaa täydellä voimalla ja aletaan taas rakentaa tuulimyllyä täydellä uholla, koska hänkin tajuaa, että edes alkeellisin pienelentokone on täysin hänen ulottumattomissa.
Mutta kostuuko tästä havainnosta kukaan, niin ei.