Mulla on niin vanhat nuo nastakengät, että olen harkinnut jo uusien ostamista ja mun kengissä ne nastat ovat aika tylpät ja pyöreät. Näin yhellä naisella nastakengät ja niissä ainakin oli enemmän nastoja kuin mitä omissani on. Ilman nastakenkiä en lähde ulos ja tyhjää paremmat ne vanhatkin nastakenkäni ovat.Pattinero kirjoitti: ↑23 Maalis 2025, 08:22Minkälaiset nastat kengissäsi on? Silläkin on nimittäin pirusti merkitystä. Itse olen käyttänyt todella teräviä nastoja erikseen kiinnitettävissä liukesteissä, mutta nekin kuluivat pyöreiksi todella nopeasti. Ja silloin se nastakenkä on melkein vaarallisempi kuin nastaton.
Silläkin on siis merkitystä, että minkälainen se alusta on. Jos on vähänkään karheutta, niin huonompikin nasta toimii. Mutta, nämä etelän "talvet" ovat sellaisia penteleen jäätalvia, että pinta saattaa olla silkkaa peiliä. Ja siihen täytyy nastan olla todella terävä, jotta se myös pitää. Ja mieluummin myös kestää.
Onko sinulla irrationaalisia pelkoja?
Re: Onko sinulla irrationaalisia pelkoja?
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
Asiallisiin jalkineisiin on syytä turvautua ja harmittaa sitten jälkeenpäin, jos haavereita sattuu. Paranemista ja kevään odotusta sulle, kyllä se aurinko risukasaankin paistaa...E-M kirjoitti: ↑23 Maalis 2025, 12:20Plsoni käyttääkin sellaisia pihalla, kauppa-, apteekki yms. asiointireissuilla ja lenkkeillessään lähiympäristössä, vakit. myös kyynärsauvaa... Itse olen turvautunut jo vuosia vain pitäväpohjaisiin talvikenkiin kun välttämätöntä lähteä ulos ´liikenteeseen´. Lenkkeillytkin vain juoksumatolla terassilla.
Kun 7 vkoa sitten sattui lonkkatapaturma ja kaaduin tai liukastuin sisällä lattialla ihan oveni takana. Syynä ilm. Tokmannilta löytämäni halvat tossut, jotka lenksuivat jaloissa. Ovat toki saaneet jo lähdöt ja tilalla useammatkin turvall. ja kalliimm... Vielä joudun tosin käyttämään Hankkijan leveäsuisia & varrettomia kumipohjaisia huopatossuja, koska murtumajalan turvotus ei meinaa oik. säärestä, nilkasta ja jalkapöydän päältä millään laskea, polvesta ja lonkasta sentään jo melkein.Eiköhän se tästä kun menossa vuodentakaisesta syd.infarktista lähtien jo 3. yhtäjaks.... verenohenn.lääkitys.
Elämä
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
Meillä on matalamallinen tiilitalo ja en vapaaehtoisesti sinne katolle nouse. Mulla oli naispuolinen työkaveri, joka kertoi nousevansa vanhan omakotitalonsa katolle - pimeän aikaan, kuulemma silloin ei pelota.
Elämä
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
Terkkuja vaimolles!
Elämä
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
-
Vanha jäärä
- Reactions:
Kuten tuolla edellä kerroin kokemuksestani, totta tuo on.
Kiitos, samoin.marjatta1 kirjoitti: ↑23 Maalis 2025, 16:42Asiallisiin jalkineisiin on syytä turvautua ja harmittaa sitten jälkeenpäin, jos haavereita sattuu. Paranemista ja kevään odotusta sulle, kyllä se aurinko risukasaankin paistaa...E-M kirjoitti: ↑23 Maalis 2025, 12:20Plsoni käyttääkin sellaisia pihalla, kauppa-, apteekki yms. asiointireissuilla ja lenkkeillessään lähiympäristössä, vakit. myös kyynärsauvaa... Itse olen turvautunut jo vuosia vain pitäväpohjaisiin talvikenkiin kun välttämätöntä lähteä ulos ´liikenteeseen´. Lenkkeillytkin vain juoksumatolla terassilla.
Kun 7 vkoa sitten sattui lonkkatapaturma ja kaaduin tai liukastuin sisällä lattialla ihan oveni takana. Syynä ilm. Tokmannilta löytämäni halvat tossut, jotka lenksuivat jaloissa. Ovat toki saaneet jo lähdöt ja tilalla useammatkin turvall. ja kalliimm... Vielä joudun tosin käyttämään Hankkijan leveäsuisia & varrettomia kumipohjaisia huopatossuja, koska murtumajalan turvotus ei meinaa oik. säärestä, nilkasta ja jalkapöydän päältä millään laskea, polvesta ja lonkasta sentään jo melkein.Eiköhän se tästä kun menossa vuodentakaisesta syd.infarktista lähtien jo 3. yhtäjaks.... verenohenn.lääkitys.
![]()