Keinoja selvitä katastrofeista?

Kissatäti
Reactions:

Keinoja selvitä katastrofeista?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Mistä saa voimia toimia katastrofien seuratessa toinen toistaan jatkuvalla syötöllä? Tekisi mieli vaan nukkua ja herätä ja huomata että kaikki on pahaa unta, mutta se ei nyt vaan käy. Kukaan ei kuitenkaan ole kuollut, mutta muuten vastustaa ihan tonnilla. Miten te olette jaksaneet isot vastustukset, sairaudet ja talouteen liittyvät isot vahingot?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti
Reactions:

Re: Keinoja selvitä katastrofeista?

Tällaisen listan löysin

Vältä alkoholin tai huumeiden käyttöä
Vietä aikaa luotettavien ystävien ja sukulaisten kanssa, jotka tukevat
Yritä ylläpitää rutiineja aterioiden, liikunnan ja nukkumisen suhteen
Harrasta liikuntaa, mindfulness-toimintaa tai muita aktiviteetteja, jotka auttavat vähentämään stressiä
Aseta realistisia tavoitteita ja keskity siihen, mitä voit hallita
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti
Reactions:

Minulla on kolme tuntia aikaa levätä. Olen sen aikaa yksin kotosalla. Ajattelin viettää sen nyt musiikkia kuunnellen ja kissan kanssa leikkien. Täällä on rakennustyömaaolosuhteet. Huonekaluja siirrelty, osa terassille asti, osa ihan vain pois paikoiltaan. Pyykkiä kertynyt kodinhoitohuoneeseen ja likaisia astioita tiskipöydällä ja koneessa. Kaikki ramppaavat kengät jalassa ja paikat on muutenkin sikinsokin. Pitäisi yrittää järjestellä mutta en tiedä mistä aloittaisin ja miten pystyn siivoamaan kun ei tule vettä. Nyt kun ei voi käydä vessassakaan vaan pitää käydä naapurissa niin koko ajan pissattaisi. :lol: Yritän täällä nauraa tilanteelle. Hassuahan tämä on. Onneksi kesä tulossa kohtapuolin.
Molli
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Molli »

..."se on vain elämää"..
Tahi kuuluu elämän sattumuksiin..
Kuhan kohelletaan vaan menemään..
eli "paistaa se päivä vielä"..
...laulaa se kukko vielä.. (katastrofin astuttua)..
jne
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
HuuHaata
Reactions:

Viesti Kirjoittaja HuuHaata »

Strutsitatiikka on ainakin yleisin.
Kissatäti
Reactions:

HuuHaata kirjoitti: 03 Huhti 2025, 13:23 Strutsitatiikka on ainakin yleisin.
En aio työntää päätäni mihinkään :lol: Minun mies jaksaa toimia ja minun on jaksettava myös vaikka emme kumpikaan tiedä mihin tämä kaikki johtaa. Yritän miettiä kaikkea pääni puhki että mitä voin tehdä.
asdf
Reactions:

Viesti Kirjoittaja asdf »

Kissatäti kirjoitti: 03 Huhti 2025, 13:00 Tällaisen listan löysin

Harrasta liikuntaa, mindfulness-toimintaa tai muita aktiviteetteja, jotka auttavat vähentämään stressiä
Aika hyvä lista. Oma tapani taitaa olla vain itsepäisesti kestää mitä tuleman pitää ja pitää mielessä, että tämä on ohimenevää.

Edit: tuo on tietysti erittäin hyvä ja helpottaa taakkaasi, että miehesi jaksaa pysyä toimeliaana.
Mene mene tekel upharsin.
Tuulispää
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

asdf kirjoitti: 03 Huhti 2025, 13:39

Aika hyvä lista. Oma tapani taitaa olla vain itsepäisesti kestää mitä tuleman pitää ja pitää mielessä, että tämä on ohimenevää.

Edit: tuo on tietysti erittäin hyvä ja helpottaa taakkaasi, että miehesi jaksaa pysyä toimeliaana.

Valitettavasti tämä vaan menee pahemmaksi.
Minimus Yahves
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Mä sanoisin että käytä alkoholia/huumeita, älä stressaa, naura ja naurata paljon. Liiku vain kun on pakko.
Can I pet that dog?
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

asdf kirjoitti: 03 Huhti 2025, 13:39 ja pitää mielessä, että tämä on ohimenevää.
Tätä ajatusta pidän tärkeänä.
Nuorena minulla oli mielialan heilahteluja, joita silloinen psykologikaverini sanoi lieväksi maanis-depressiiviseksi oireyhtymäksi. Nykyään puhuttaisiin varmaan kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä, mutta minulla sitä ei ikinä diagnosoitu. Haitta elämisessä oli sen verran vähäinen, ettei olisi tullut mieleenkään vaivata sillä lekuria.

Silloin opin sen ajatuksen, että vaikka tänään kaikki kyrsii, niin muutaman päivän kuluttua asia on yleensä jo paremmin. Kun sen tiedosti, hankalammat päivät oli helpompi kestää.
Wisti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Kapakassa kuultua: kellepä se viina sopisi, mitä nyt minulle pikkuisen.
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Kissatäti kirjoitti: 03 Huhti 2025, 13:19 Minulla on kolme tuntia aikaa levätä. Olen sen aikaa yksin kotosalla. Ajattelin viettää sen nyt musiikkia kuunnellen ja kissan kanssa leikkien. Täällä on rakennustyömaaolosuhteet. Huonekaluja siirrelty, osa terassille asti, osa ihan vain pois paikoiltaan. Pyykkiä kertynyt kodinhoitohuoneeseen ja likaisia astioita tiskipöydällä ja koneessa. Kaikki ramppaavat kengät jalassa ja paikat on muutenkin sikinsokin. Pitäisi yrittää järjestellä mutta en tiedä mistä aloittaisin ja miten pystyn siivoamaan kun ei tule vettä. Nyt kun ei voi käydä vessassakaan vaan pitää käydä naapurissa niin koko ajan pissattaisi. :lol: Yritän täällä nauraa tilanteelle. Hassuahan tämä on. Onneksi kesä tulossa kohtapuolin.
Vessaan voi hakea vettä muualta. Avaa vain sen pöntön vesisäiliön ja täyttää aina ennen huuhtelua. Jos on lunta, homma on helppo, tai tietysti naapuriltakin varmaan saa.

Ainakin täällä on citymarketeissa automaattipesuloita, joissa on isot koneet. Niillä saa puolessa tunnissa pari koneellista pestyä (siis kaksi yhtä aikaa) ja kuivattuakin, jos siltä tuntuu.

Noiden kanssa on turha jäädä tuskailemaan, kun tähdellisempääkin mietittävää varmasti on.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Susa
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Susa »

Voi sen ämpärillisen vettä kaataa suoraan sinne pönttöökin, ei sitä välttämättä tarvi pytynsäiliön kautta kierrättää.
Eikä jokaisen pissan jälkeen tarvi pyttyä huuhdella.

Mutta miksi ne katkaisi kylmänvedenkin, jos vuoto oli lämpimänvedenputkistossa?
Deedee
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Deedee »

Hymyile huomenna on huonommin :)
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Susa kirjoitti: 03 Huhti 2025, 15:12 Voi sen ämpärillisen vettä kaataa suoraan sinne pönttöökin, ei sitä välttämättä tarvi pytynsäiliön kautta kierrättää.
Eikä jokaisen pissan jälkeen tarvi pyttyä huuhdella.

Mutta miksi ne katkaisi kylmänvedenkin, jos vuoto oli lämpimänvedenputkistossa?
Huuhtelee huonommin, ainakin jöötipuolen tavaran. Vanhempien asuessa vielä maalla tämä oli jokakeväinen riesa, joten kokemusta on.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin