Oletteko hankkinut teräväpiirto HD television ?

Onx sul jo hoo dee tee vee ?

1. Mikä se on ?
0
Ei ääniä
2. Mulla on ( useita )
11
69%
3. En aikokaan hankkia YLE on surkea laitos
2
13%
4. En koskaan hanki tuollaista toosaa
1
6%
5. TVn takia ihmiset ovat passiivisia ja lihavia
2
13%

Ääniä yhteensä: 16

Tuulispää
Reactions:

Re: Oletteko hankkinut teräväpiirto HD television ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Susa kirjoitti: 05 Huhti 2025, 14:21
Tuulispää kirjoitti: 05 Huhti 2025, 13:08 Ihailen sinua vilpittömästi. En aio hankkia enää utta TVtä lainkaan. MTV3 uutiset kelpaa mulle.
Kuka tarvii enään televisiota uutisten seuraamiseen?
Se on hyvä tapa...katsoa uutisia teeveestä.
ID10T
Reactions:

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Tuulispää kirjoitti: 05 Huhti 2025, 14:35
Susa kirjoitti: 05 Huhti 2025, 14:21
Tuulispää kirjoitti: 05 Huhti 2025, 13:08 Ihailen sinua vilpittömästi. En aio hankkia enää utta TVtä lainkaan. MTV3 uutiset kelpaa mulle.
Kuka tarvii enään televisiota uutisten seuraamiseen?
Se on hyvä tapa...katsoa uutisia teeveestä.
Äidinisäni (syntynyt 1903) ei juuri telkkarista piitanut, mutta puoli yhdeksän uutiset piti aina katsoa. Ja silloin oltiin hiljaa kuin kirkossa.
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

UHD telkku ja tykki ollu jo pidemmän aikaa. FullHD alkaa oleen jo vähän vanhentunutta tekniikkaa. Varastossa on pari vanhaa hd telkkua, tai toinen on vierashuoneessa.

Katon suurimman osan ohjelmista suoratoistopalveluista UHD:nä. Keittiön telkkarissa on hd antenniviritin, yleensä katon siitä aamu-tv:tä ja uutisia kun juon kahvia.
Be stronger than your excuses
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

On hankittu moinen toosa jo viime kesänä...
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

ID10T kirjoitti: 05 Huhti 2025, 15:00 Äidinisäni (syntynyt 1903) ei juuri telkkarista piitanut, mutta puoli yhdeksän uutiset piti aina katsoa. Ja silloin oltiin hiljaa kuin kirkossa.
Minun äidinisäni syntyi 1886 ja telkkarin suhteen oli sama juttu. Taisi hän joskus katsoa vanhoja suomalaisia elokuviakin uutisten lisäksi. Puhelimeen hän ei suostunut puhumaan ikinä.
Deedee
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Deedee »

Märkäruuti kirjoitti: 05 Huhti 2025, 16:32
ID10T kirjoitti: 05 Huhti 2025, 15:00 Äidinisäni (syntynyt 1903) ei juuri telkkarista piitanut, mutta puoli yhdeksän uutiset piti aina katsoa. Ja silloin oltiin hiljaa kuin kirkossa.
Minun äidinisäni syntyi 1886 ja telkkarin suhteen oli sama juttu. Taisi hän joskus katsoa vanhoja suomalaisia elokuviakin uutisten lisäksi. Puhelimeen hän ei suostunut puhumaan ikinä.
Mun pappa oli paljon nuorempi, muistaakseni 1906 syntynyt, mutta en muista hänen katsoneen ikinä telkkua. Telkkari oli heillä, mutta se oli ikään kuin kaapissa tai sellaiset luukut edessä ja ne oli aina kiinni :)
Pattinero
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Ajat sitten hankittu HD-Samsung palvelee edelleen. Ja jo silloin kun sen hommasin, ei periaatteessa olisi tarvittu mitään erillistä televisiota. Mutta, kyllä se hyvä peli on ollut, koska ei virittimen läsnäolo ole haitaksikaan. Ja kun telkkuun on liitetty kuituliittymän tallennuspalvelu ja esimerkiksi Chromecast, jota tulee joskus käytettyä myös, on se aika moneen tilanteeseen sopinut todella hyvin.

En sitten tiedä, että paljonko tuollaisesta kannattaa maksaa. Joskushan laatu voi yllättää aivan missä tahansa hintaluokassa ja aivan mihin suuntaan tahansa. Joku Samsung 43-tuuman 4K malli näytti olevan n. 300€, joten eiköhän se hinta hiuukan tuon molemmin puolin siinä kokoluokassa liiku. Eli, ei mikään aivan päätön mielestäni.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Pattinero
Reactions:

Deedee kirjoitti: 05 Huhti 2025, 19:12
Märkäruuti kirjoitti: 05 Huhti 2025, 16:32
Mun pappa oli paljon nuorempi, muistaakseni 1906 syntynyt, mutta en muista hänen katsoneen ikinä telkkua. Telkkari oli heillä, mutta se oli ikään kuin kaapissa tai sellaiset luukut edessä ja ne oli aina kiinni :)
Joskus ennen televisioita oikein myytiinkin sellaisia malleja, jotka oli valmiiksi kaapissa. Ja jostain syystä ajat sitten poistunut väki suhtautui koko laitteeseen aika eri tavalla kuin nykyään. Pirunsilmäksihän sitä sanottiinkin.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
ID10T
Reactions:

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Kun tässä nyt vanhoja muistellaan, niin meille tuli väri-TV:kin vasta 1980. Faija osti sen Moskovan olympialaisten kunniaksi. Kanavapaikkojakin oli jopa 8 kpl painonappien takana, vaikka kaikkiin ei edes riittänyt sisältöä (maksuttomana taisi näkyä YLE1, YLE2, MTV ja joku Sky-TV kaapelin kautta). Kaukosäätimenä minulla oli koronakeppi, joka lyhensi kävelymatkan sohvalta puoleen :D
Pattinero
Reactions:

ID10T kirjoitti: 06 Huhti 2025, 08:26 Kun tässä nyt vanhoja muistellaan, niin meille tuli väri-TV:kin vasta 1980. Faija osti sen Moskovan olympialaisten kunniaksi. Kanavapaikkojakin oli jopa 8 kpl painonappien takana, vaikka kaikkiin ei edes riittänyt sisältöä (maksuttomana taisi näkyä YLE1, YLE2, MTV ja joku Sky-TV kaapelin kautta). Kaukosäätimenä minulla oli koronakeppi, joka lyhensi kävelymatkan sohvalta puoleen :D
Meillä saattoi olla asia aika tavalla juuri samalla tavalla. Vuoden 1976 olympialaiset oli vielä mv-hommia. Ainahan olympiavuonna myytiin kaikenmaailman härveleitä paremmin kuin muina vuosina. Vuoden 1988 Soulin kisat ovat jääneet mieleen siksi, että silloin myytiin pajon videolaitteita. Taisi meilläkin olla JVC:n VHS-olympiavideolaite aikoinaan.
Albert Einstein
anarkistialkuasukas
Reactions:

Viesti Kirjoittaja anarkistialkuasukas »

En mä tiedä onko mulla kun ei ole mitään merkitystä. En katso televisiokanavia lainkaan. Jokunen vuosi sitten jouduin viimeksi hankkimaan uuden kuvaruudun kun entinen hajosi. Tää oli esittelykappale suoraan hyllystä ja makso alle 200 euroa.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Meillä on sellainen valtava. Minä vaan en katso sitä. No joskus ehkä jonkun leffan. Ja musiikkia kuuntelen joskus Spotifysta sillä kun se on kytketty kaiuttimiin niin kuulee kunnolla :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Pattinero
Reactions:

anarkistialkuasukas kirjoitti: 06 Huhti 2025, 08:53 En mä tiedä onko mulla kun ei ole mitään merkitystä. En katso televisiokanavia lainkaan. Jokunen vuosi sitten jouduin viimeksi hankkimaan uuden kuvaruudun kun entinen hajosi. Tää oli esittelykappale suoraan hyllystä ja makso alle 200 euroa.
No viimeistään se tulisi siinä ilmi, jos yrittäisit katsoa vaikka Yle:n kanavia virittimen kautta. Ja jos toi hommaamasi kapine on tv, eli siinä on viritin, niin todennäköisesti se on myös hd.
Albert Einstein
apetteri
Reactions:

Viesti Kirjoittaja apetteri »

ostin mustilta päiviltä samsung frame 65 sen heijastamattoman pinnan vuoksi, koska halusin töllö paikkaan minne valot aiheuttaa heijastuksia, joten uudella töllöllä kyllä kaikki näkyy. kieltämättä en olisi uskonut miten hyvin ne heijastukset katosivat, kelpaa kattella temppareita.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

ID10T kirjoitti: 06 Huhti 2025, 08:26 Kun tässä nyt vanhoja muistellaan, niin meille tuli väri-TV:kin vasta 1980.
Minä "hankin" väri-TV:n vasta vuoden 1983 jälkeen. Tiedän vuoden siitä, että silloin perustettiin eräs yksikkö, jossa työskentelin. Muutama alaisistani korjaili firabelihommina telkkareita "ammattitaidon kehittämiseksi". Homma oli ok. kun se ei häirinnyt töitä, eikä siitä otettu korvausta.

Yksi heistä oli pudottanut väritelkkarin jännitteet päällä niin, että emolevy oli halki kulmasta kulmaan. Ei muuta kuin kone roskiin...paitsi että pyysin sen itselleni harjoitustyöksi. Varmaan viikkon ajan illat menivät sitä korjatessa. Ensin juotin kaikki katkenneet foliot ja vaihdoin selvästi vikaantuneet komponentit. Kun kytkin virrat TV vastaanottimesta tuli savumerkkilähetin. Ei muuta kuin taas vaihtamaan vikaantuneita komponentteja. Tämä toistui muutaman kerran, mutta toimiva peli siitä tuli. Jos olisi laskenut tuntipalkkaa ja varaosien hinnan, olisi sillä varmaan voinut ostaa uuden telkun.
Mutta TV korjaajana kehityin selvästi ja kehittymisestä kannattaa aina maksaa.

Nykyisiä taulutelkkareita en edes yrittäisi korjata.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin