Kiinan supervalta

Zeneka
Reactions:

Kiinan supervalta

Viesti Kirjoittaja Zeneka »

AI valvoo työntekijöiden tehokkuutta Kiinassa koko ajan enemmän. Kiinassa sosiaaliset pisteet takaavat etuja ja toisaalta matalat pisteet rajoittavat elämää. Ei voi edes olla epäilyttäviä kavereita tai sukulaisia. Ihmisten on pakko olla kunnollisia.

Työn teho on aivan toista kuin suojatyöpaikkojen Euroopassa missä valvonta on epäeettistä.

Lisäksi Kiina kehittää geneettisesti super-ihmisiä. Ahkeria, terveitä ja huippuälykkäitä.

EU ei voi tehdä samaa. 20 vuoden kuluttua EU on kasa historiaan jääneitä köyhiä maita. Tämä kehitys on vääjäämätöntä?
Brainwashed
Reactions:

Re: Kiinan supervalta

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Ei ole vääjäämätön tilanne, mutta 95% käytös tämän epäsuhteen osalta on kyllä sangen huolestuttava.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Goswell
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Lakkoilevat omat työpaikkansa muualle nämä fiksut suomalaiset.

Kaveri kertoi että oli vatsavaiva iskenyt kesken työpäivän ja piti lähteä hätäpaskalle, koko porukka mukaan kysyen että mikäs lakko nyt alkoi.
Minun mielestä noin.
angela m
Reactions:

Viesti Kirjoittaja angela m »

Kerta jossain ollaan valmiita tuohon eikä meillä siihen pystytä, enkä tarkoita että pitäisikään pystyä, niin uskon että tuokin vääjäämättä alentaa elintasoamme emmekä sille voi mitään.

Se on vain hyväksyttävä ja marina siitä on täysin turhaa, eikä ketään auta luulo siitä että me suomalaiset tahi muut olisimme jotenkin niin fiksuja että pärjäisimme sillä.

Eiköhän nuo aasialaiset ole niitä fiksuimpia päällä maan, onhan ne jo pitkän aikaa vieneet työpaikkojammekin. Tai niitä on annettu, ajatelkoot jokainen miten tahtoo. Lopputulos on kuitenkin sama..
angela m
Reactions:

Viesti Kirjoittaja angela m »

Niin joo, tulipa yksi entinen työkaveri mieleen tästä.

Olin valtiolla jonkin aikaa ja hänelläkin vakivirka, paljon fyysisempi työ kuin itsellä mutta meidän työt silti kohtasivat ja paljon jouduttiin yhdessä tekemään. Ihan mukava heppu ja taidot kohdallaan, ei siinä mitään.

Mutta 170cm ja 140kg, mussuttaa jotain koko ajan. Kun piti jotain fyysistä tehdä niin olihan se hidasta, itse olisin pystynyt ainakin 2 kertaa nopeempaan mutta kun se ei yksinään onnistu niin hitaamman mukaan mennään. Eikä tuo mun tahti ainakaan omasta mielestäni edes kauhean kova olisi ollut, uskon että valtaosa kaikista miehistä ja jopa naisista siihen kykenisi.

Mutta kun vakivirka niin mitään ei voi sanoo pomot, ja sit vähän väliä joudutaan palkkaamaan määräaikaisesti apukättä koska ei hän itse kykene eikä se ilmaista ole. Itestään pitäs ehtiä, valtaosa ehtisi.

Olen sitä mieltä että tuollaisissa tilanteissa irtisanomista pitäisi helpottaa, sekä yksityisellä että julkisella. Ja viran suojaa heikentää tälläisten tilanteiden osalta, itse on itsensä työuran aikana mussuttanut tuohon kuntoon ja sen tunnustaakin.

Kyllä se olisi aika laittaa työttömäksi ja nostaa joku nuori tilalle, antaa mahdollisuus sellaiselle joka sen ansaitsee. Kaikki tälläinen haittaa talouttamme, mutta sen annamme itse tapahtua.

Vmp.
kokeellinen tiede
Reactions:

Viesti Kirjoittaja kokeellinen tiede »

Suomi on matkalla tuhoon .. banaanivaltioksi.

Mutta teemme sen ylpeästi kuntahimmeleineen ja -vaaleineen ja vielä Yle-veroineen. On kiva kun on 300 kuntaa valtuustoineen miettimässä mihin mihinkäkin soratielle tehdään asfaltti, tai mikä tulee olemaan paikallisen vesilaitoksen johtajan palkka. Siinä sitä tarvitaan poliittista viisautta ..
………………………………………………………..
Muutoin olen sitä mieltä että Yle tulee lakkauttaa
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

kokeellinen tiede kirjoitti: 27 Huhti 2025, 04:17 Suomi on matkalla tuhoon .. banaanivaltioksi.
Mitä te yltiöoptimistit taas haihattelette? Ei täällä banaani kasva kenenkään nyt elävän elinaikana eikä pitkään aikaan sen jälkeenkään. Meidän tulevaisuutta kannattaa katsella jostain Jakutian suunnalta eikä helliä fantasioita siitä miten lepää leopardihattu päässä palmuun nojaten rupatellen kylän ukkojen kanssa "viskiä" siemaillen ja katselee kun kylän naiset kantavat banaaneja myyntiin. Täällä paimennetaan poroja ja tehdään jotain kaivostyötä.
Henry Borat
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Henry Borat »

angela m kirjoitti: 26 Huhti 2025, 13:02 Niin joo, tulipa yksi entinen työkaveri mieleen tästä.

Olin valtiolla jonkin aikaa ja hänelläkin vakivirka, paljon fyysisempi työ kuin itsellä mutta meidän työt silti kohtasivat ja paljon jouduttiin yhdessä tekemään. Ihan mukava heppu ja taidot kohdallaan, ei siinä mitään.

Mutta 170cm ja 140kg, mussuttaa jotain koko ajan. Kun piti jotain fyysistä tehdä niin olihan se hidasta, itse olisin pystynyt ainakin 2 kertaa nopeempaan mutta kun se ei yksinään onnistu niin hitaamman mukaan mennään. Eikä tuo mun tahti ainakaan omasta mielestäni edes kauhean kova olisi ollut, uskon että valtaosa kaikista miehistä ja jopa naisista siihen kykenisi.

Mutta kun vakivirka niin mitään ei voi sanoo pomot, ja sit vähän väliä joudutaan palkkaamaan määräaikaisesti apukättä koska ei hän itse kykene eikä se ilmaista ole. Itestään pitäs ehtiä, valtaosa ehtisi.

Olen sitä mieltä että tuollaisissa tilanteissa irtisanomista pitäisi helpottaa, sekä yksityisellä että julkisella. Ja viran suojaa heikentää tälläisten tilanteiden osalta, itse on itsensä työuran aikana mussuttanut tuohon kuntoon ja sen tunnustaakin.

Kyllä se olisi aika laittaa työttömäksi ja nostaa joku nuori tilalle, antaa mahdollisuus sellaiselle joka sen ansaitsee. Kaikki tälläinen haittaa talouttamme, mutta sen annamme itse tapahtua.

Vmp.
Ja mikähän virka tässä oli henkilöllä kyseessä? Itselläsi kuitenkin loppui työt, mutta tällä jatkuu.
kokeellinen tiede
Reactions:

Viesti Kirjoittaja kokeellinen tiede »

https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000011169581.html

Kun Kiina panee hiiltä kattiloihin ja myy meille sähköautoja .. meillä kansan kusetus jatkuu ..
………………………………………………………..
Muutoin olen sitä mieltä että Yle tulee lakkauttaa
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin