Mites se menee kun on tehty tarjoupyyntö...
Mites se menee kun on tehty tarjoupyyntö...
Mites se menee kun on tehty tarjouspyyntö ja taastu tarjous jostain hommasta ja sitten käykin niin että hommassa, jonka piti kestää pari tuntia, meneekin kuusi tuntia. Onko tarjous sitova vai meneekö ylimääräinen aika laskutukseen?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Re: Mites se menee kun on tehty tarjoupyyntö...
Riippunee siitä minkä tarjouksen ja ehdot olet hyväksynyt.
Minkähänlaisesta hommasta on ollut kyse?
Siis tarjouksessa ei ollut työtuntimäärää vaan se oli urakka, käsittääkseni.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Entä hinta jonka hyväksyit, oliko se yksi summa euroja koko työstä vai hinta per tunti.
Yleensä sähkötyöt kai firma hinnoittelee siten, että laskuun tulee tarvikkeet, työtunnit ja matkakulut.
Mutta en tiedä minkälaisen tarjouksen olet saanut ja hyväksynyt.
Se riippuu sanamuodoista. Se vaikuttaa onko firma sitoutunut tekemään urakan mainitulla hinnalla vai tietyn ajan työtä. Mutta sopimuksessa voi olla myös ehtoja sille millainen urakan kohde on ja jos käykin sitten niin, että esim. rakennus ei ole sellainen kun sopimuksessa mainitaan, lisätyöt tehdään lisähinnalla.
Ei tohon voi vastata ilman että näkee sopimuksen.
Itse olen myymässsä kelloa. Kenelle myyn yritys tarjosi ymmärrykseni mukaan reilun tonnin ylihintaa. Kello pitää lähettää tietenkin heille. Varmaan jonkinverran laskevat hintaa, kun näkevät että parikymmentä vuotta vanhassa kellossa on pieni naarmu. Paha sanoa miten menee. Luulisi ettei erikoisen hyvä business ole luvata liikaa, ja saada ihmiset lähettämään kellonsa heille hetkeksi lisätyöksi.