Saat joka päivä 1000 euroa, mutta et voi käyttää sitä sijoittamiseen tai millään muullakaan tavalla. Rahaa vain kertyy tavalliselle tilille. Kun päätät käyttää rahaa, ei rahaa enää kerry. Kuinka monta päivää aiot odottaa? Sinun pitää päättää päivien määrä nyt.
Huom. ei porsaanreikiä et voi pyytää perheenjäsentä käyttämään sitä tai käyttää sitä lainan vakuutena jne. Käytännössä sitä ei ole olemassa millään tavalla, ennen kuin päätät lopettaa maksut ja nostaa rahat.
Muita rajoituksia ei ole, voit edelleen työskennellä nykyisillä resursseillasi jne.
Kuinka monta päivää aiot odottaa?
Kuinka monta päivää aiot odottaa?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Re: Kuinka monta päivää aiot odottaa?
Jos rahaa ei saa sijoittaa edes säästämisen lopussa, niin on säästettävä todella paljon.
3 miljoonaa olisi target. Eli 3000 päivää.
3 miljoonaa olisi target. Eli 3000 päivää.
500 päivää.
Kolme päivää.
Siis voiko sen rahan sijoittaa sitten, kun sen saa itselle? Jos voi, niin tuossa olisi mahdollisuus elää nykyisellä elintasolla ilman riippuvuutta työnteosta. Sanotaan jos odottaisi 5 vuotta, saisi 1825000 €. Sijoittamalla sen laiskasti indeksirahastoon saisi noin 5 % tuoton, eli 91250 € vuodessa. Siitä pois pääomatulovero niin jäisi 61425 € tai 5118 € kuussa. Se olisi jo merkittävästi parempi tulotaso kuin nykyinen ja siinä olisi vähän pelivaraa, jos vaikka oranssi apina aikaansaa jonkun pahemman laman.
Minä en usko, että minun kokema onnellisuus kasvaisi yhtään, jos tuloni nousisivat vaikka 5 k€ - 20 k€. Seuraava taso vaatisi sitten jo kymmeniä miljoonia ja tuossa tulisi elinaika vastaan. Joten varmaan odottaisin 4-5 vuotta, jos mikään kriisi ei pakottaisi ottamaan rahoja ulos aikaisemmin.
Jonkinlainen naiivi optimi olisi se, jolloin rahat tuottaisivat sijoitettuna 1000 € päivässä. Se vaatisi noin 550 k€ vuodessa ja 5 % tuotolla 11 miljoonan pääoman. Sen saisi 30 vuoden odotuksella.
Minä en usko, että minun kokema onnellisuus kasvaisi yhtään, jos tuloni nousisivat vaikka 5 k€ - 20 k€. Seuraava taso vaatisi sitten jo kymmeniä miljoonia ja tuossa tulisi elinaika vastaan. Joten varmaan odottaisin 4-5 vuotta, jos mikään kriisi ei pakottaisi ottamaan rahoja ulos aikaisemmin.
Jonkinlainen naiivi optimi olisi se, jolloin rahat tuottaisivat sijoitettuna 1000 € päivässä. Se vaatisi noin 550 k€ vuodessa ja 5 % tuotolla 11 miljoonan pääoman. Sen saisi 30 vuoden odotuksella.
No sanotaan 1825 päivää (5 vuotta). Ei minulla ole nyt tiedossa mitään akuuttia ison rahan tarvetta sitä ennen.