Mikä on teidän lempi-lintu?

Märkäruuti
Reactions:

Re: Mikä on teidän lempi-lintu?

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Tonttu kirjoitti: 05 Touko 2025, 18:18 Nuorena oli minulla kesynä pihalintuna.
Kesystä linnusta tuli mieleen erään KeVa tutka-aseman kesy korppi. Asemanhoitaja antoi sille nimeksi Karjala, että sai huutaa keskellä päivää virkapuvussa: Karjala takaisin, Karjala takaisin.
Jääköön paikkakunta ja henkilön nimi kertomatta,
Tuttu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuttu »

Lauluäänen perusteella punarinta, ulkonäön perusteella tunturipöllö.
Tauko
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Sepelkyyhky. Pesivät ihan lähikuusikossa, päivät ovat missä lienevät, mutta iltaisin palaavat ensin pihapuihin huhuilemaan ja myöhemmin siirtyvät kuusikkoon.

Epämiellyttävin ääneltään on tikanpoika jossain pihan lähistöllä. "tikittää" 24/7 paitsi sen ajan kun on ruokaa suussa.
Jemina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Jemina »

Käen kukunta on kivan kuuloista ja satakielen laulu viimeistään tuo kesän.
Niistä tykkään, ja monia muitakin ihania lintuja on pihapiirissäni.
Henry Borat
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Henry Borat »

Osaava papukaija olisi kiva. Ne on aivan yllättävän älykkäitä tapauksia ja oppivat vaikka mitä.

Goswell
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Mahdotonta laittaa järjästykseen. Merikotka on läheltä mahtava ilmestys, viime viikonlopulla näin kaksi 30 m päästä kun hyppäsivät puista lentoon auton eteen metsätien uralle, lotkoja, siipien kärkiväli lähes metsätien levyinen.
Minun mielestä noin.
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Tonttu kirjoitti: 05 Touko 2025, 18:18 Asio otus https://animalia.bio/fi/long-eared-owl
Nuorena oli minulla kesynä pihalintuna.
Minä mietin että mistä tuo Asio otus on tuttu. Nyt muistin. Sen nimistä viiniä on ja toden totta, etiketissä on pöllön kuva. :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Minimus Yahves
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Hapsuviuhkasiipi.
Can I pet that dog?
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Varislintujen puuhia on kiva katsella.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Tonttu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Kissatäti kirjoitti: 06 Touko 2025, 13:15
Tonttu kirjoitti: 05 Touko 2025, 18:18 Asio otus https://animalia.bio/fi/long-eared-owl
Nuorena oli minulla kesynä pihalintuna.
Minä mietin että mistä tuo Asio otus on tuttu. Nyt muistin. Sen nimistä viiniä on ja toden totta, etiketissä on pöllön kuva. :D
Viinietiketin pöllö on vähän tyylitelty. Tornipöllö ja sarvipöllö ovat pöllöjen kauneimmat.
anarkistialkuasukas
Reactions:

Viesti Kirjoittaja anarkistialkuasukas »

Molli kirjoitti: 05 Touko 2025, 14:40 Töyhtöhyyppä on kevään ensimmäisiä tulijoita..
Sen lyö äänessä aiemmin yleensä saapuva laulujoutsen, myöhemmin ne muutamien kurkien korkeat sävelet.. menee myös ylitse, joinain keväinä hanhet kaakattaa yön läpi joukolla,
Mutta kevät on jo lämmin kun
suosikkini saapuu
naurulokki
Yöt naurulokit käy muualla mutta päivät ne juhlistaa kieunnallaan muiden ylitse.
No joo, täältäkin sydäntä lokeille. Entisenä stadilaisena se lokkien kirkuna on kyllä ollut kiinteä osa kesiä :P
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

anarkistialkuasukas kirjoitti: 06 Touko 2025, 17:08 No joo, täältäkin sydäntä lokeille
Lokit ovat kauniita lintuja, mutta niin yleisiä, ettei niiden kauneutta oikein noteerata. Kotijärvellä oli muutama vuosi sitten lokki- tiira- ja välillä pikkulokki yhdyskuntakin. Meloessa osasi pesimäaikaan kartella pesäpaikkoja, ettei joutunut pommituksen kohteeksi.

Muutama kesä sitten kävi niin, että huomasin mekontareissulla minkin. Tuskin ne yhteen jäivät, niin tehokasta toiminta oli. Melontakaverin kanssa seurasimme, miten pesäpaikat hiljenivät yksi toisensa jälkeen. Kahteen kesään en ole minkkiä enää nähnyt, liekö metsästäjät onnistuneet loukuttamaan ne kaikki. Vaikka lokkejakin taas on, niin niiden kanta ei ole palannut läheskään ennalleen. Tiirat ja pikkulokit eivät ole palanneet lainkaan.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin