medium on kovin suhteellista chileissä. Ja voi vaihdella hedelmästä toiseenkin, esim kypsyysasteen vuoksi.Märkäruuti kirjoitti: ↑07 Touko 2025, 11:41Kasvatin chiliä kaupaan medium chilin siemenistä. Jäivät selvästi kaupan chilejä pienemmiksi, eiväkä varmasti olleet mediumia.![]()
Maanviljely: Kemialliset lannoitteet vs Luonnonlannoitteet
Re: Maanviljely: Kemialliset lannoitteet vs Luonnonlannoitteet
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
-
Märkäruuti
- Reactions:
Voi olla suhteellista, mutta jos vertaan kaupan chiliin, jonka siemenistä omani olen kasvattanut, niin itse kasvattamaani ei tarvitse puoliakaan samaan tulokseen pääsemiseksi.
Sama pätee ainakin joihinkin yrtteihin. Avomaalla Suomen kesässä niistä tulee voimakkaamman makuisia kuin kasvihuoneessa tuotetuista. Lannoitus voi olla yksi tekijä.
Joo, ja sitä kautta (tai muuten, kotona kaiken kaikkiaan vähemmän viilatuissa olosuhteissa) hitaampi kasvuvauhti.Märkäruuti kirjoitti: ↑07 Touko 2025, 12:27Voi olla suhteellista, mutta jos vertaan kaupan chiliin, jonka siemenistä omani olen kasvattanut, niin itse kasvattamaani ei tarvitse puoliakaan samaan tulokseen pääsemiseksi.
Sama pätee ainakin joihinkin yrtteihin. Avomaalla Suomen kesässä niistä tulee voimakkaamman makuisia kuin kasvihuoneessa tuotetuista. Lannoitus voi olla yksi tekijä.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Se on yleisesti huono idea kasvattaa kaupan tai itse kasvatettujen chilien siemenistä kasveja. Varsinkin, jos kasvattaa eri lajikkeita. Ne ristipölyttyvät ja tuottavat hybridejä. 99 % tapauksista risteymät perivät vanhempiensa huonot ominaisuudet. Jalostamiseen pitää kasvattaa satoja kasveja ja valita parhaat.Märkäruuti kirjoitti: ↑07 Touko 2025, 11:41 Kasvatin chiliä kaupaan medium chilin siemenistä. Jäivät selvästi kaupan chilejä pienemmiksi, eiväkä varmasti olleet mediumia.![]()
Muutenkin chilien tulisuus vaihtelee valtavasti. Hommaa fataliista kunnon siemeniä, niin tulisuuttakin piisaa.