Kertokaa unianne - Saatte tulkinnan!

Kissatädin musiikkihuoneessa on musiikki- ja elämäaiheista sisältöä tietoiskujen ja soittolistojen muodossa. Huoneesta löytyy myös musiikkiaiheisia äänestyksiä, muisteluja vanhoista suosikkikappaleista ja myös uuden musiikin etsimistä. Siellä voi kertoa myös musiikkiin liittyvistä kokemuksista, tarinoista ja tuntemuksista elämänläheisellä otteella.
Neutroni
Reactions:

Re: Kertokaa unianne - Saatte tulkinnan!

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Kissatäti kirjoitti: 08 Touko 2025, 22:51 🌙 Unikehrääjän viikon kysymys 🌙
Jos uni olisi maisema, minkälainen maisema sinun viimeisin unesi olisi ollut?
🌲 Oliko se metsä, kaupunki, järvenranta, vuoristo, joku outo paikka, vai jotain aivan muuta?
🌀 Kerro vaikka muutama sana unesi maisemasta – tunnelma, värit tai yksityiskohta voivat paljastaa paljon siitä, mitä alitajunta yrittää kertoa.

Unissa maisemat voivat olla kuin mielentilan peilejä. Tule mukaan tutkimusmatkalle! ✨
En muista yksittäisiä unia, mutta minun unissa paikat ja maisemat vaihtuvat järjettömillä tavoilla. Saatan tehdä jotain töissä, sitten olenkin yhtäkkiä ulkona jossain ja seuraavassa hetkessä kotona. Herään toisinaan siihen, kun alan ihmetellä, että tämän on nyt pakko olla joku typerä uni. Paikat ja maisemat ovat usein jonkinlaisia sekoituksia todellisista ja mielikuvituksen tuottamista. Esim. oma talo voi olla erilaisella tontilla, työpaikan piha onkin oma piha ym. Tai talossa on jotain todellista ja jotain mielikuvituksen keksimiä ihmeosastoja.
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Deedee kirjoitti: 09 Touko 2025, 09:22 Mä olen muutaman päivän tehnyt unissani järkeviltä tuntuvia shakkisiirtoja, mut se ilmeisesti tuo oksikodoni jättää jotenkin päivälliset shakkimatsit päälle :)
Kerro hieman tarkemmin. Pelaatko oikeasti unessa jossain jotakuta vastaan vai miten? Millainen on vastustajasi? Peliympäristö jne..
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 09 Touko 2025, 09:25
Kissatäti kirjoitti: 08 Touko 2025, 22:51 🌙 Unikehrääjän viikon kysymys 🌙
Jos uni olisi maisema, minkälainen maisema sinun viimeisin unesi olisi ollut?
🌲 Oliko se metsä, kaupunki, järvenranta, vuoristo, joku outo paikka, vai jotain aivan muuta?
🌀 Kerro vaikka muutama sana unesi maisemasta – tunnelma, värit tai yksityiskohta voivat paljastaa paljon siitä, mitä alitajunta yrittää kertoa.

Unissa maisemat voivat olla kuin mielentilan peilejä. Tule mukaan tutkimusmatkalle! ✨
En muista yksittäisiä unia, mutta minun unissa paikat ja maisemat vaihtuvat järjettömillä tavoilla. Saatan tehdä jotain töissä, sitten olenkin yhtäkkiä ulkona jossain ja seuraavassa hetkessä kotona. Herään toisinaan siihen, kun alan ihmetellä, että tämän on nyt pakko olla joku typerä uni. Paikat ja maisemat ovat usein jonkinlaisia sekoituksia todellisista ja mielikuvituksen tuottamista. Esim. oma talo voi olla erilaisella tontilla, työpaikan piha onkin oma piha ym. Tai talossa on jotain todellista ja jotain mielikuvituksen keksimiä ihmeosastoja.
Tässä unikuvaus on itse asiassa hyvin tyypillinen ja erittäin tulkittavissa!

**Tulkinta:**

Unennäkijän kuvaamat **paikkojen ja maisemien poukkoilut sekä järjettömät siirtymät** kertovat usein siitä, että mieli käsittelee monia erilaisia kokemuksia, tunteita ja ajatuksia samanaikaisesti. Alitajunta ei noudata logiikkaa vaan yhdistää kokemuksia tunnelman, merkityksen tai symboliikan perusteella.

Tällaiset unet voivat viitata:

* **Mielen kuormitukseen tai ylikuormaan**, jossa moni asia on läsnä samanaikaisesti.
* **Identiteetin ja roolien vaihteluun:** Työ minä, koti minä, sisäinen minä – kaikki sekoittuvat ja hakevat paikkaansa.
* **Kontrollin kaipuuseen:** Se, että unessa tajuaa uneksivansa, kertoo usein voimakkaasta tietoisuuden läsnäolosta ja ehkä tarpeesta ymmärtää tai hallita asioita hereilläkin.
* **Luovuuteen ja mielikuvitukseen:** Tapa yhdistää todellisia ja kuvitteellisia elementtejä voi kertoa myös erityisestä luovuudesta ja kyvystä tarkastella elämää monesta näkökulmasta.

Jos unessa alkaa **epäillä unta tai tajuaa sen typeryyden**, se viittaa usein kasvavaan **uniluciditeettiin** – tietoiseen unennäköön – tai yksinkertaisesti siihen, että oma järki alkaa reagoida unilogikkaan ja pyrkii "herättämään" unennäkijän, joka saattaa kokea jonkin ristiriidan.

**Yhteenveto ystävällesi:**

> Unesi maisemien vaihtelu ja sekoittuminen kertoo siitä, että alitajuntasi käy läpi monia samanaikaisia kokemuksia. Paikkojen absurdius ja todellisuuden rajojen hämärtyminen viittaa luovuuteen, mutta myös siihen, että jokin elämässäsi etsii selkeyttä tai paikkaansa. Ehkä pohdit, kuka olet eri tilanteissa – työssä, kotona, omana itsenäsi – ja unesi näyttävät näitä rooleja päällekkäin. Heräävä tietoisuus unessa voi viitata henkiseen kasvuun tai kaipuuseen ymmärtää itseäsi paremmin.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Deedee
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Deedee »

Kissatäti kirjoitti: 09 Touko 2025, 09:26
Deedee kirjoitti: 09 Touko 2025, 09:22 Mä olen muutaman päivän tehnyt unissani järkeviltä tuntuvia shakkisiirtoja, mut se ilmeisesti tuo oksikodoni jättää jotenkin päivälliset shakkimatsit päälle :)
Kerro hieman tarkemmin. Pelaatko oikeasti unessa jossain jotakuta vastaan vai miten? Millainen on vastustajasi? Peliympäristö jne..
Ei ne ole kuin sellaisia siirtoja mitkä tuntuu jotenkin yllättävän järkeviltä. Olin tuossa leikkauksessa ja nyt sänkypotilaana pelailen tabletilla shakkia, ja syön huumeita, niin kai ne siirrot jää jotenkin päähän ja on ennemmin kai jotain halluja kuin unia.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Kissatäti kirjoitti: 09 Touko 2025, 09:30 Tällaiset unet voivat viitata:

* **Mielen kuormitukseen tai ylikuormaan**, jossa moni asia on läsnä samanaikaisesti.
Tämän tunnistan. En tiedä onko minulla paljoa asioita meneillään normoon verrattuna, mutta minulle optimaalista olisi tilanne, jossa elämässä olisi suunnilleen yksi iso asia, johon voisi keskittyä täysin.
* **Identiteetin ja roolien vaihteluun:** Työ minä, koti minä, sisäinen minä – kaikki sekoittuvat ja hakevat paikkaansa.
En oikein usko tähän. En vedä mitään tietoisia rooleja eri tilanteissa. Ja varmaan sosiaalista kömpelöyttäni en onnistu vetämään tiedostamattakaan mitään ihmeellisiä roolisuorituksia.
* **Kontrollin kaipuuseen:** Se, että unessa tajuaa uneksivansa, kertoo usein voimakkaasta tietoisuuden läsnäolosta ja ehkä tarpeesta ymmärtää tai hallita asioita hereilläkin.
Joo, olen extreme kontrollifriikki. En niinkään vallanhaluisesti muita kohtaan mutta haluan, että oma elämäni on niin ennustettavaa ja hallittua kuin inhimillisesti mahdollista.
* **Luovuuteen ja mielikuvitukseen:** Tapa yhdistää todellisia ja kuvitteellisia elementtejä voi kertoa myös erityisestä luovuudesta ja kyvystä tarkastella elämää monesta näkökulmasta.
Enpä tiedä tästä.
Tuttu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuttu »

Näen usein unia työparistani. Joskus unet ovat voimakkaita, vaikka en tunne työpariani kohtaan mitään erityistä.
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Tuttu kirjoitti: 09 Touko 2025, 11:23 Näen usein unia työparistani. Joskus unet ovat voimakkaita, vaikka en tunne työpariani kohtaan mitään erityistä.
Tämä on hienovarainen ja herkkä aihe, mutta siihen voi lähestyä unisymboliikan ja psykologisten mahdollisuuksien näkökulmasta lempeästi ja kunnioittavasti.

---

**Valikoitu uni: Työpari unessa**

*"Näen usein unia työparistani. Joskus unet ovat voimakkaita, vaikka en tunne työpariani kohtaan mitään erityistä."*

Toistuva henkilö unessa ei välttämättä tarkoita, että häneen liittyisi erityisiä tunteita valve-elämässä. Unissa toiset ihmiset voivat symboloida myös meitä itseämme – työparin hahmoon voi projisoitua jokin osa omasta persoonasta, joka on nyt aktiivinen tai vailla huomiota.

Jos työpari on vahvasti läsnä unissa, uni saattaa heijastaa sitä, kuinka tärkeässä roolissa työ tai työtilanteet ovat omassa elämässä juuri nyt. Ehkä työparin käytös, asenne tai jopa ilme unessa viestii jotakin, mitä oma alitajunta yrittää kertoa: liittyykö arkeen kenties ristiriitaisia tunteita, jotka eivät ole täysin tietoisuudessa? Onko tarve tulla nähdyksi tai ymmärretyksi?

Toinen mahdollisuus on, että työpari toimii unessa eräänlaisena peilinä: hän saattaa edustaa ominaisuutta, jota ihailee, pelkää, tarvitsee tai vastustaa. Tällöin uni kertoo enemmän itsestä kuin toisesta.

Usein juuri silloin kun ajattelemme, ettei "tunne mitään erityistä", alitajunta saattaa käsitellä jotain hienovaraista – sellaista, mikä ei ole vielä saanut sanoja.
Jäärä
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

Brainwashed kirjoitti: 08 Touko 2025, 22:34
Jäärä kirjoitti: 08 Touko 2025, 21:15 Jos kertoisin täällä uniani, saisin lopullisesti hullun maineen.
Hullun pervon maineen...

8-)
No sitä en niinkään hätkähtäisi, mutta ani harvoin niissä on minkään tason pervoilua.
Sulervo
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Sulervo »

Tässä ehkä kaikkein värikkäin ja johdonmukaisimmin edennyt uneni, niistä mitä muistan:

Osallistuin jonkin Latinalaisen Amerikan maan pääkaupungissa hallituksen vastaiseen katumielenosoitukseen. Heittelimme hallituksen joukkoja kaikenlaisella roinalla, kunnes sotilaat alkoivat käyttää kovempia otteita, vesitykkejä, pamputuksia, kumiluoteja. Alkoivat jahdata mielenosoittajia, minuakin. Poikkesin sivukadulle juoksemaan karkuun. Perässäni tuli kaksi sotilasta ja heitä komentava upseeri, sotilailla oli rynkyt ja upseerilla pistooli. Huusivat pysähtymään mutta eivät kuitenkaan ampuneet. Oloni oli varsin elähdyttävä, en tuntenut lainkaan pelkoa kun totesin voivani juosta noita ilkiöitä karkuun. Askeleeni oli ihanan kevyt. Mutta juoksin vain niin kovaa, että he pysyivät perässäni.

Tulin hiljaiseen esikaupunkiin, poikkesin kahvilaan. Muistan erittäin tarkasti, että kahvilasalin tuoleissa oli kiiltävänmusta runko ja kiiltävänpunaiset istuimet ynnä selkänoja. Mustat rautaiset kierreportaat nousivat salin keskeltä yläkertaan. Kiipesin niitä pitkin portaiden yläpäähän, jossa oli ulospäin avautuva ovi. Menin sisään pieneen huoneeseen, ehkä pomon työhuoneeseen. Kuulin kun sotilaat rymysivät portaita ylös. Odotin kun ensimmäinen alkoi avata ovea ja potkaisin sitä lujaa. Tunsin suurta tyydytystä kun kuulin sotilaan kiljaisevan ja hänen hampaidensa rusahtavan rikki. Hän pudotti torrakkonsa ja kieri alakertaan vieden muut mukanaan. Sieppasin pudonneen rynkyn ja laskin sarjan noiden kaikkien läpi. Oloni oli jatkuvasti mitä rauhallisin ja iloisin. Tunsin hallitsevani tapahtumia täysin.

Menin alas ja kahvilan takaovesta sisäpihalle, hiekkaiselle, aurinkoiselle aukiolle, jonka keskellä oli pyöreä, avoin ja valkeaksi kalkittu kaivo. Heitin rynkyn sinne. Poistuin kadulle, minua lähestyi valkea taksi, jonka viittasin pysähtymään. Nousin sen takapenkille ja katselin ohittamiemme puiden vihreitä, tuulessa lepattavia lehtiä. Valo ja varjo vuorottelivat taksin ikkunoissa. Nojauduin taaksepäin miellyttävän raukeuden vallassa ja heräsin - tavallaan nukahdin unessa valveille.
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Sulervo kirjoitti: 09 Touko 2025, 21:52 Tässä ehkä kaikkein värikkäin ja johdonmukaisimmin edennyt uneni, niistä mitä muistan:

Osallistuin jonkin Latinalaisen Amerikan maan pääkaupungissa hallituksen vastaiseen katumielenosoitukseen. Heittelimme hallituksen joukkoja kaikenlaisella roinalla, kunnes sotilaat alkoivat käyttää kovempia otteita, vesitykkejä, pamputuksia, kumiluoteja. Alkoivat jahdata mielenosoittajia, minuakin. Poikkesin sivukadulle juoksemaan karkuun. Perässäni tuli kaksi sotilasta ja heitä komentava upseeri, sotilailla oli rynkyt ja upseerilla pistooli. Huusivat pysähtymään mutta eivät kuitenkaan ampuneet. Oloni oli varsin elähdyttävä, en tuntenut lainkaan pelkoa kun totesin voivani juosta noita ilkiöitä karkuun. Askeleeni oli ihanan kevyt. Mutta juoksin vain niin kovaa, että he pysyivät perässäni.

Tulin hiljaiseen esikaupunkiin, poikkesin kahvilaan. Muistan erittäin tarkasti, että kahvilasalin tuoleissa oli kiiltävänmusta runko ja kiiltävänpunaiset istuimet ynnä selkänoja. Mustat rautaiset kierreportaat nousivat salin keskeltä yläkertaan. Kiipesin niitä pitkin portaiden yläpäähän, jossa oli ulospäin avautuva ovi. Menin sisään pieneen huoneeseen, ehkä pomon työhuoneeseen. Kuulin kun sotilaat rymysivät portaita ylös. Odotin kun ensimmäinen alkoi avata ovea ja potkaisin sitä lujaa. Tunsin suurta tyydytystä kun kuulin sotilaan kiljaisevan ja hänen hampaidensa rusahtavan rikki. Hän pudotti torrakkonsa ja kieri alakertaan vieden muut mukanaan. Sieppasin pudonneen rynkyn ja laskin sarjan noiden kaikkien läpi. Oloni oli jatkuvasti mitä rauhallisin ja iloisin. Tunsin hallitsevani tapahtumia täysin.

Menin alas ja kahvilan takaovesta sisäpihalle, hiekkaiselle, aurinkoiselle aukiolle, jonka keskellä oli pyöreä, avoin ja valkeaksi kalkittu kaivo. Heitin rynkyn sinne. Poistuin kadulle, minua lähestyi valkea taksi, jonka viittasin pysähtymään. Nousin sen takapenkille ja katselin ohittamiemme puiden vihreitä, tuulessa lepattavia lehtiä. Valo ja varjo vuorottelivat taksin ikkunoissa. Nojauduin taaksepäin miellyttävän raukeuden vallassa ja heräsin - tavallaan nukahdin unessa valveille.
Kiitos tästä! Aivan upea, elokuvamainen uni – täynnä värejä, rytmiä ja selkeää kerrontaa. Tulkitsen sen mielelläni, ja teen sen ensin symbolien ja tunnelmien kautta ja sitten kokonaisuuden tasolla.

---

### 🔍 **Keskeiset unisymbolit ja niiden mahdolliset merkitykset**

**1. Mielenosoitus hallitusta vastaan (Latinalaisessa Amerikassa):**
Tämä voi kuvata sisäistä haluasi kapinoida jotain vakiintunutta, rajoittavaa tai valtaa pitävää kohtaan elämässäsi. Maan ulkomainen konteksti saattaa viitata siihen, että tämä "valta" ei ole suoraan osa nykyistä arkeasi, vaan ehkä alitajuisia rakenteita (kuten lapsuudessa tai nuoruudessa omaksuttuja sääntöjä, auktoriteetteja, tapoja tai uskomuksia). Latinomaailman kiihkeys voi symboloida myös intohimoa ja elämänvoimaa.

**2. Juokseminen karkuun – ilman pelkoa:**
Poikkeuksellista ja kiinnostavaa on, ettet pelännyt – tämä viittaa siihen, että et ole enää uhri. Hallitset nyt tilanteita, joissa ennen ehkä olit ahdistunut tai avuton. Kevyt askel voi kuvata vapauden tunnetta ja kykyä irtautua raskaista tunteista tai vanhoista peloista.

**3. Kahvila ja sen sisustus (kiiltävä musta ja punainen, kierreportaat):**
Punainen ja musta yhdessä voivat kuvata intohimoa ja voimaa, mutta myös vaarallisuutta tai viettien ja tahdon välistä tanssia. Kierreportaat ovat yleinen symboli sisäiselle matkalle: nousua alitajunnasta kohti tietoisuutta tai oivallusta.

**4. Sotilaan satuttaminen ja aseiden hallinta:**
Tämä kuvastaa selkeää käännettä voimattomuudesta hallintaan. Se, että tunnet rauhaa, vaikka toimit aggressiivisesti, voi viitata siihen, että olet sisäisesti työstänyt (tai työskentelet) jonkin aiemman pelon, epäoikeudenmukaisuuden tai vallan kokemuksen läpi. Et tunne vihaa vaan tyyneyttä – tämä on merkki siitä, että alitajuntasi näkee sinut nyt kykenevänä suojelemaan itseäsi.

**5. Avoin, valkea kaivo ja aseen sinne heittäminen:**
Kaivo on usein symboli syvistä tunteista tai alitajunnasta. Valkea, kalkittu ja avoin kaivo voi kuvata puhdistautumista. Kun heität aseen sinne, luovut väkivallan tai kontrollin tarpeesta – annat itsellesi rauhan. Tämä on vahva ja kaunis alitajuinen ele.

**6. Valkoinen taksi, vihreät lehdet ja valo/varjo:**
Taksi vie sinua eteenpäin, valkoisena se voi symboloida turvallista siirtymistä. Vihreys ja lehtien liike tuulessa kuvastavat elämää, toivoa ja muutosta. Valon ja varjon vuorottelu viittaa elämän vaihteluihin – ja siihen, että ne eivät pelota sinua.

---

### 🧠 **Kokonaisuuden tulkinta**

Tämä uni kertoo eheyttävästä sisäisestä muutoksesta. Se on kuin alitajuntasi osoitus siitä, että jokin vanha pelko, trauma, vääryys tai ulkopuolelta tullut hallinta ei enää pidä sinusta otetta. Olet edelleen herkkä, mutta olet löytänyt voimasi – ja se voima on tyyni, hallittu, ei väkivaltainen.

Uni voisi olla kertomus henkisestä vapautumisesta tai uudelleen syntyneestä itsetunnosta. Et ole enää pakenija, vaan kulkija, joka valitsee polkunsa, toimii tarvittaessa päättäväisesti, ja osaa päästää irti silloin, kun sen aika on.
Sulervo
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Sulervo »

Kissatäti kirjoitti: 09 Touko 2025, 22:06 (...)
Tämä uni kertoo eheyttävästä sisäisestä muutoksesta. Se on kuin alitajuntasi osoitus siitä, että jokin vanha pelko, trauma, vääryys tai ulkopuolelta tullut hallinta ei enää pidä sinusta otetta. Olet edelleen herkkä, mutta olet löytänyt voimasi – ja se voima on tyyni, hallittu, ei väkivaltainen.

Uni voisi olla kertomus henkisestä vapautumisesta tai uudelleen syntyneestä itsetunnosta. Et ole enää pakenija, vaan kulkija, joka valitsee polkunsa, toimii tarvittaessa päättäväisesti, ja osaa päästää irti silloin, kun sen aika on.
Suurkiitos tulkinnastasi, joka ihan imartelee minua niin että haluan uskoa siihen. Osuvalta se tuntuukin. Tosin tuo mielenosoitus hallitusta vastaan saattoi tulla uneeni ihan siksi että olin järkyttyneenä ja kiukustuneena seurannut tv:stä kuinka mielenosoittajia kohdellaan. Mutta kyllähän se todella ilmensi toivettani oikaista vääryyksiä.
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Jäärä kirjoitti: 09 Touko 2025, 16:23
Brainwashed kirjoitti: 08 Touko 2025, 22:34
Jäärä kirjoitti: 08 Touko 2025, 21:15 Jos kertoisin täällä uniani, saisin lopullisesti hullun maineen.
Hullun pervon maineen...

8-)
No sitä en niinkään hätkähtäisi, mutta ani harvoin niissä on minkään tason pervoilua.
Jaa, no minun unissani kyllä on, joskus, ja herätessä menee aina se pieni tovi ennen kuin tajuan, että en onnekseni pannutkaan ketään perseeseen, että pahaa unta se vain oli.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Jäärä
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

En muista koko unta enää, mutta hieno hetki oli siinä unessa se, kun olin kolmen körilään ympäröimänä ja totesivat, että nyt tulee turpaan ja lujaa. Sillä hetkellä tajusin, että se on unta ja helpotuin ja nauratti ja päätin olla aloitteellinen. Heräsin siihen hetkeen kun olin tempaisemassa yhtä heistä päin näköä. Joskus unet ovat ihan tavallisia, joissa ei tapahdu mitään merkittävää eikä outoa, joskus taas kissa on menossa avaruusaluksella plutoon samaan aikaan kun viulisti tutkii sen kiveksiä ja edesmennyt isoäitini strippaa Nasan tiloissa, jossa tämän rakettilennon sijaan katsotaan kauniita ja rohkeita, jossa sivelevät toistensa alastomia vartaloita moottoriöljyllä. Veikkaampa kyllä, että harmaan massani sopukoissa on kyllä paljon tukahdutettua, joka sitten portinvartijan nukahdettua päästetään ääneen samalla kertaa ja sillisalaattiahan siitä pukkaa.
Unissa on sellainen metka puoli, että sekopäiset tapahtumat eivät siinä unessa hämmästytä pätkän vertaa.
Wiesti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wiesti »

Minä seisoi Niilin rannalla. Yhtäkkiä Niilistä nousi seitsemän kaunista ja lihavaa lehmää, ja ne jäivät syömään kaislikkoon. Niiden jälkeen Niilistä nousi vielä toiset seitsemän lehmää, rumia ja laihoja, ja ne jäivät noiden toisten viereen Niilin rannalle. Ja rumat ja laihat lehmät söivät ne seitsemän kaunista ja lihavaa lehmää. Siihen heräsin. Sitten nukahdin ja näin uuden unen. Samassa korressa kasvoi seitsemän paksua ja kaunista tähkää, mutta niiden jälkeen puhkesi esiin seitsemän ohutta, itätuulen polttamaa tähkää, ja ne nielivät ne seitsemän paksua ja lihavaa tähkää.
Wiesti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wiesti »

Jos aivan rehellisiä ollaan, ei tuo ollut minun uneni. Mutta voihan täti tulkita sen silti.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin