Paloittelumurhasta elinkautisen istunut (?) Hyvönen joutui henkirikoksen uhriksi
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Paloittelumurhasta elinkautisen istunut (?) Hyvönen joutui henkirikoksen uhriksi
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9238 ... d61b614910
Hirveen kiva taloyhtiö, naapureinakin joku murhaepäilty ja kirvesmurhaaja.
No mutta tuon Hyvösen kuoleman johdosta jäi varmaan aika rajoitettu määrä surijoita...
No mutta tuon Hyvösen kuoleman johdosta jäi varmaan aika rajoitettu määrä surijoita...
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
-
Elämänsankari
- Reactions:
Re: Paloittelumurhasta elinkautisen istunut (?) Hyvönen joutui henkirikoksen uhriksi
"Ehdonalaiseen vapauttamista puolsi Hyvösestä tehty riskiarvio. Sen mukaan Hyvönen oli sitoutunut päihteettömyyteen.
Vapauduttuaan hän kuitenkin vietti päihteiden värittämää elämää: Hyvönen on tuomittu törkeästä rattijuopumuksesta, kolmesti huumausaineen käyttörikoksesta, kolmesti kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta ja kolmesti rattijuopumuksesta."
Kukapa olisi uskonut kun oikein lupasi, sitoutui. On kiva tietää että tuolla lailla murhaajiin uskotaan, mikään ei voi mennä pieleen.
Mutta jos joku ansaitsee tulla uhriksi niin tuo nyt ainakin.
Vapauduttuaan hän kuitenkin vietti päihteiden värittämää elämää: Hyvönen on tuomittu törkeästä rattijuopumuksesta, kolmesti huumausaineen käyttörikoksesta, kolmesti kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta ja kolmesti rattijuopumuksesta."
Kukapa olisi uskonut kun oikein lupasi, sitoutui. On kiva tietää että tuolla lailla murhaajiin uskotaan, mikään ei voi mennä pieleen.
Re: Paloittelumurhasta elinkautisen istunut (?) Hyvönen joutui henkirikoksen uhriksi
Ihmetyttää kyllä, että kuka näitä riskiarvioita tekee ja mitenElämänsankari kirjoitti: ↑29 Touko 2025, 19:52 "Ehdonalaiseen vapauttamista puolsi Hyvösestä tehty riskiarvio. Sen mukaan Hyvönen oli sitoutunut päihteettömyyteen.
Bingo????ID10T kirjoitti: ↑29 Touko 2025, 20:00Ihmetyttää kyllä, että kuka näitä riskiarvioita tekee ja mitenElämänsankari kirjoitti: ↑29 Touko 2025, 19:52 "Ehdonalaiseen vapauttamista puolsi Hyvösestä tehty riskiarvio. Sen mukaan Hyvönen oli sitoutunut päihteettömyyteen.
Mutta jos joku ansaitsee tulla uhriksi niin tuo nyt ainakin.![]()
Entinen naapurini väitti tunteneensa Virpi Buttin. Kuulemma Virpi sanoi että jos ei pane sitä lähtee munat ja henki. Liittyy tapaukseen koska Hyvönen teki sen yhden jutun Virpi Buttin kanssa. En muista paniko. Hengissä oli joten kai se pani.
Olin samalla naapurilla kylässä. En tiedä mitä kaikkea hän oli vetänyt. Piriä, alkoholia ja ties mitä. Silmät seisoivat päässä ja hän haki pitkän keittiöveitsen keittiöstä. Ja avovaimon kimppuun. Olin noin käden etäisyydellä heistä kun hän painoi keittiöveistä vaimonsa kurkkuun. Rauhoittui kyllä. Avovaimo tuli turvaan luokseni yöksi. Sanoi että jos sen mies olisi oikeasti halunnut tappaa hänet henki olisi lähtenyt. Tietenkin myös minun. Lonkat paskana. Mitä olisin voinut tehdä, täysin puolustuskyvytön. Tilanne oli hirveä. Se oli yksi syy päätökseeni muuttaa.
Toinen oli kun lähikaupan kassa puukotettiin lähes hengiltä. Olin viimeisiä jotka hänet näkivät ennen tapahtumaa. Onneksi joku osasi tehdä puristussiteen. Ihmettelin vain kun menin kotiin ja siniset valot välkkyivät verhojen takana. Siellä oli ollut aikamoinen operaatio naapureiden mukaan kun olin mennyt nukkumaan. Oli myös valtakunnallisissa uutisissa.
Tää on rauhallinen paikka. Näen kyllä entisiä naapureita silloin tällöin. He ovat pelottavia näin jälkikäteen. Kallis tää kämppä on mutta halvempi kuin oma henki.
Toinen oli kun lähikaupan kassa puukotettiin lähes hengiltä. Olin viimeisiä jotka hänet näkivät ennen tapahtumaa. Onneksi joku osasi tehdä puristussiteen. Ihmettelin vain kun menin kotiin ja siniset valot välkkyivät verhojen takana. Siellä oli ollut aikamoinen operaatio naapureiden mukaan kun olin mennyt nukkumaan. Oli myös valtakunnallisissa uutisissa.
Tää on rauhallinen paikka. Näen kyllä entisiä naapureita silloin tällöin. He ovat pelottavia näin jälkikäteen. Kallis tää kämppä on mutta halvempi kuin oma henki.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Normi viikonloppuElämänsankari kirjoitti: ↑29 Touko 2025, 19:52 "Vapauduttuaan hän kuitenkin vietti päihteiden värittämää elämää: Hyvönen on tuomittu törkeästä rattijuopumuksesta, kolmesti huumausaineen käyttörikoksesta, kolmesti kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta ja kolmesti rattijuopumuksesta."
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Murhaajat olivat vankiloissa leppoista porukkaa ja psykopaatit vielä leppoisempia. Aika meni kuin siivillä heidän kanssaan. Muiden kanssa oli mitä ihmeellisempia mt-ongelmia.Elämänsankari kirjoitti: ↑29 Touko 2025, 19:52 "Ehdonalaiseen vapauttamista puolsi Hyvösestä tehty riskiarvio. Sen mukaan Hyvönen oli sitoutunut päihteettömyyteen.
Eräskin paloittelumurhaajakin oli erittäin hyvä jätkä. En luottanut siihen kyllä tippaakaan, mutta se luotti muhun. Toinen samanlainenkin moikkaili kaukaakin varmaan sen takia että olin hyödyllinen. Tiesin kaikenlaista ja luin paljon.
Junnut aluksi kiusasivat ja rankastikin, mutta se loppui lyhyeen kun nousik hierarkiassa terävän älyni ansiosta. Ei tosin tullut mieleenkään kostaa heille, vaikka olisi ilomielin autettu.
Guild can only exist in a person who can act
Täytyy muuten vielä sanoa että Elämänsankari sopii hyvin paloittelumurhaajan profiiliin.
Eräs heikkomielinen kerran mittaili mua päivätolkulla ja jos olisin näyttänyt pelkoa, olisi varmasti hakannut kun mainitsin hänen finneistään. Lopulta uhkaustensa lomassa otti kommenttini asiaksi, niin sanoin että otin asian puheeksi koska mulla on voidetta joka jeesaa niihin ja koska ne ovat toisella puolella, tyynysi taitaa olla likainen, eli laita kaksi tyynyliinaa päällekäin, niin ongelma korjaantuu. Ääni muuttui kellossa ja sen jälkeen oltiin kavereita, mitä nyt tappajan kanssa voi olla.
Onpan ainakin yks pahis vähemmän tuli mieleen tuosta jutusta...anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑29 Touko 2025, 19:24 https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9238 ... d61b614910
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
Yksi pään miekalla katkaissut oli kyllä erikoinen tapaus. Kun hän kuuli jostain että olen fiksu, tuli jonkun okkultistiteoksen kanssa pyytämään mielipidettäni. Sanoin etten ole asiantuntija.
Eräs salakuljettaja taas oli vankilassa ihmeissään että olin ensikertalainen, kun olin niin rauhallinen. Monilta rauhattomilta taitanee puuttu sisäinen dialogi kokonaan, niin sekoavat varsinkin eristyksissä. Itse jaksan naureskella tyhmille jutuilleni tarvittaessa viikkokausia.
Miten elinkautista linnassa istuvasta voi edes tehdä tällaisen johtopäätöksen:
"Ehdonalaiseen vapauttamista puolsi Hyvösestä tehty riskiarvio. Sen mukaan Hyvönen oli sitoutunut päihteettömyyteen."
Tarkoittaako tuo sitä, että linnaan valuu niin paljon päihteitä, että jos niistä osaa kieltäytyä, tai ei jää käytöstä kiinni, niin on pakko olla päihteettömyyteen sitoutunut. Voi vittu joo. Tosi ihme, että sekoilu jatkui heti kun vapaus koitti.
Tuon sortin kahelit ovat juuri niitä, jotka pitäisi aivan oikeasti tuomita kuolemaan. On melkein jo ihme, ettei ehtinyt tappaa ketään vapauduttuaan. Se, joka päästi Hyvösen hengiltä teki suuren palveluksen. Paha puoli on se, että teosta saa saman tuomion kuin oikeastakin ihmisestä. Voi tietenkin olla, että sekin on aivan ok tässä tapauksessa, koska tuskin Hyvösen tappanutkaan tyyppi mikään pulmunen on.
"Ehdonalaiseen vapauttamista puolsi Hyvösestä tehty riskiarvio. Sen mukaan Hyvönen oli sitoutunut päihteettömyyteen."
Tarkoittaako tuo sitä, että linnaan valuu niin paljon päihteitä, että jos niistä osaa kieltäytyä, tai ei jää käytöstä kiinni, niin on pakko olla päihteettömyyteen sitoutunut. Voi vittu joo. Tosi ihme, että sekoilu jatkui heti kun vapaus koitti.
Tuon sortin kahelit ovat juuri niitä, jotka pitäisi aivan oikeasti tuomita kuolemaan. On melkein jo ihme, ettei ehtinyt tappaa ketään vapauduttuaan. Se, joka päästi Hyvösen hengiltä teki suuren palveluksen. Paha puoli on se, että teosta saa saman tuomion kuin oikeastakin ihmisestä. Voi tietenkin olla, että sekin on aivan ok tässä tapauksessa, koska tuskin Hyvösen tappanutkaan tyyppi mikään pulmunen on.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein
Aika moni tappaja päätyy vapauduttuaan itse henkirikoksen uhriksi.