Oletko koskaan huomannut, miten ihmiset istuvat eri tavoin? Jotkut ristivät jalkansa, jotkut lysyssä, toiset istuvat suorassa täydellisellä ryhdillä – ja kaikki nämä hienovaraiset vaihtelut voivat paljastaa yllättäviä asioita heidän persoonallisuudestaan, tunnetilastaan ja jopa itseluottamuksestaan.
Miten sinä yleensä tai eniten istut?
Kerro niin saatat saada analyysin
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Minä istun eniten lattialla tai tuolilla intiaani-asennossa eli risti-istunnassa.
Huoleton sielu: risti-istunnassa istuminen eli ”intiaanityyliin”
Lattialla tai tuolilla risti-istunnassa istuminen heijastaa usein rentoa, vapaamielistä ja ennakkoluulotonta persoonallisuutta .
Persoonallisuuden piirteet: Luova, rento, epätavallinen
Mitä se viestii: Olet rento ja mukava omassa nahassasi, etkä ole sidottu muodollisuuksiin.
Sosiaalisissa tilanteissa: Tämä asento voi viestiä lämpöä ja helppokäyttöisyyttä
Sitä suosivat usein ihmiset, jotka ilmaisevat itseään luonnollisesti ja nauttivat rennosta ilmapiiristä.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Minulla oli vielä joitain vuosia sitten tapana istua vasemman jalkateräni päällä. Tapa tuli lapsuudesta, kun leuka ei ylettynyt muuten tuvan pöydän reunan yli. Siitä tuli minulle jotenkin niin luontainen tapa istua, että se jäi minulle päälle pitkälle aikuisuuteen. Olen varma, että ahteerini on muotoutunut vasemman jalan kantapään mukaiseksi.
Nykyään istun minulle ergonomisesti sopivalla työtuolilla irrallinen ristiselän tuki ohjaamassa asentoa hyväksi. Muutaman vuosikymmenen jatkuneet selkäongelmat ovat opettaneet oikeat istuma-asennot "kantapään kautta."
Elämänsankari kirjoitti: ↑30 Touko 2025, 11:43
Yleen ristin jalkani, oikea vasemman päälle ja ryhti hyvä.
Jos istut jalat ristissä, istuma-asentosi kertoo paljon persoonallisuudestasi. Olet huoneen paras keskustelija, ja kanssasi on ilo kommunikoida. Keskustelut sujuvat vaivattomasti, kun olet mukana, ja osaat ohjata niitä oikeaan suuntaan. Et tuomitse ketään ja pyrit aina todella ymmärtämään, mitä muut yrittävät viestiä.
Oletko taiteellinen tyyppi? Huomaatko usein unelmoivasi silmät auki? Mielesi pursuaa luovuutta ja uusia ideoita. Olet unelmoija, joka on jatkuvasti täynnä mielikuvituksellisia ajatuksia. Olet kuitenkin myös yksi varovaisimmista ihmisistä. Luottamus ei tule sinulle helposti, ja sinulla on taipumus pitää ajatuksesi omana tietonasi. Vie aikaa päästää joku elämääsi, etkä ole sellainen, joka antaa periksi nopeasti.
Saatat vaikuttaa ystävälliseltä, mutta ystävien saaminen ei ole helppoa. Keskityt mieluummin sisäiseen maailmaasi – ajatuksiisi ja tunteisiisi. Itsetutkiskelu on sinulle luontaista, ja huomaat usein oppivasi ja viisautta kerryttäväsi. Et ole sellainen, joka hakee huomiota tai on mukana jokaisessa sosiaalisessa kokoontumisessa; sen sijaan löydät lohtua sisäisen itsesi tutkimisesta.
Istuma-asentosi paljastaa myös, että sinulla on todennäköisesti viehättävä ja karismaattinen persoonallisuus. Olet tyytyväinen omaan ihoosi etkä tunne tarvetta todistella itseäsi kenellekään. Nautit elämästä täysillä ja löydät iloa aidosta elämästä. On mielenkiintoista, että monet näyttelijät ja taiteilijat nähdään usein ristimässä jalkojaan, mikä osoittaa samoja persoonallisuuden piirteitä.
Ihmissuhteissa olet tietoinen kumppanisi tarpeista ja aina valmis auttamaan. Vaikka et ehkä ole yhtä avoin tai ilmeikäs kuin muut, olet syvästi sitoutunut ihmissuhteisiisi. Varautunut luonteesi ja introverttiutesi saattavat kuitenkin vaikeuttaa kumppanisi kanssa täyden yhteyden luomista. Sinun on ehkä hyväksyttävä haavoittuvuus ja ilmaistava tunteitasi avoimemmin vahvistaaksesi emotionaalista sidettänne.
Joitakin uraehdotuksia ovat muun muassa kirjailija, psykologi, taiteilija, puhuja, toimittaja, suunnittelija, terapeutti, näyttelijä, tutkija ja markkinointistrategi.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Märkäruuti kirjoitti: ↑30 Touko 2025, 11:47
Minulla oli vielä joitain vuosia sitten tapana istua vasemman jalkateräni päällä. Tapa tuli lapsuudesta, kun leuka ei ylettynyt muuten tuvan pöydän reunan yli. Siitä tuli minulle jotenkin niin luontainen tapa istua, että se jäi minulle päälle pitkälle aikuisuuteen. Olen varma, että ahteerini on muotoutunut vasemman jalan kantapään mukaiseksi.
Nykyään istun minulle ergonomisesti sopivalla työtuolilla irrallinen ristiselän tuki ohjaamassa asentoa hyväksi. Muutaman vuosikymmenen jatkuneet selkäongelmat ovat opettaneet oikeat istuma-asennot "kantapään kautta."
Yhden jalan nostaminen tuolille osoittaa rentoa itsevarmuutta ja rentoutumisen tunnetta. Olet leppoisa ja sinulla on leppoisa asenne. Tämä asento osoittaa, että olet sopeutuvainen ja pystyt menemään virran mukana, minkä ansiosta kanssasi on helppo tulla toimeen.
Mikä on lähteenä näille luonnekuvauksille? Joku naistenlehti? Tuli tuosta jalka toisen päällä istumisesta vaan mieleen, että se on monesti naisille ominaisempaa kuin miehille, johtuen ensinnäkin fysiologiasta ja toisekseen siitä, että jalka toisen päällä istuttaessa ei tule paljastelleeksi vahingossa mitään hameen alta
En silti kiistä, etteikö kuvaus voisi olla osuvakin Elämänsankarin kohdalla, enkä kiistä sitäkään, etteikö asento hänelle sopisi. Itsellekin tulee JOSKUS tukala olo niin istuessa, kun housut eivät kunnolla "istu" etumuksen kohdalta. Mutta välillä asento on taas ok.
ID10T kirjoitti: ↑30 Touko 2025, 12:14
Mikä on lähteenä näille luonnekuvauksille? Joku naistenlehti? Tuli tuosta jalka toisen päällä istumisesta vaan mieleen, että se on monesti naisille ominaisempaa kuin miehille, johtuen ensinnäkin fysiologiasta ja toisekseen siitä, että jalka toisen päällä istuttaessa ei tule paljastelleeksi vahingossa mitään hameen alta
En silti kiistä, etteikö kuvaus voisi olla osuvakin Elämänsankarin kohdalla, enkä kiistä sitäkään, etteikö asento hänelle sopisi. Itsellekin tulee JOSKUS tukala olo niin istuessa, kun housut eivät kunnolla "istu" etumuksen kohdalta. Mutta välillä asento on taas ok.
Lähteitä on useita ja en usko että näillä on suurta todellisuuspohjaa. Toki kovin sulkeutuneessa asennossa istuva viestii epämukavuuden tunnosta ja siitä ettei tunne oloaan luottavaiseksi jos jalat ovat ristissä ja kädetkin ovat ristissä niin se on mielestäni selkeä juttu.
Istun ihan miten sattuu tilanteesta riippuen. En minulla ole tyypillistä istuma-asentoa. Esimerkiksi nyt istun tuolilla jalat vasemmalle lantiosta taivutettenuna valmiina nousemaan tuolilta, kun vain ohi mennessä istahdin katsomaan, onko palstalla mitään kiinnostavaa.
Mulla ei ole vakituista istuma-asentoa ja istun miten milloinkin ja yleensä liian paljon...se liiallinen istuminen kuulemma tappaa ja sen muistaen yritän aina jumpata...
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
Tätä nykyään se kertoo siitä mikä on iskiaksen tila. Perhe marmattaa, kun säädän aina auton penkit epämukavaan pystyasentoon, mutta sellainen löhäasento alkaa hyvin pian juilia.
Minäkin istun jalat ristissä, jos on tilaa. Varsinkin kovemmalla alustalla. Mutta katsotaanpa miten hyvin tuo pitää paikkansa.
Kissatäti kirjoitti: ↑30 Touko 2025, 12:03
Jos istut jalat ristissä, istuma-asentosi kertoo paljon persoonallisuudestasi. Olet huoneen paras keskustelija, ja kanssasi on ilo kommunikoida. Keskustelut sujuvat vaivattomasti, kun olet mukana, ja osaat ohjata niitä oikeaan suuntaan. Et tuomitse ketään ja pyrit aina todella ymmärtämään, mitä muut yrittävät viestiä.
Häh? Olen hiljainen tyyppi, jos paikalla on vieraita, ja tutussa porukassa juttelen yleensä yhden tai kahden kanssa jostain übernörttitason kaheliudesta. Normot miettivät varmaan, että pitäisikö tilata poliisi vai ambulanssi.
Oletko taiteellinen tyyppi? Huomaatko usein unelmoivasi silmät auki? Mielesi pursuaa luovuutta ja uusia ideoita. Olet unelmoija, joka on jatkuvasti täynnä mielikuvituksellisia ajatuksia. Olet kuitenkin myös yksi varovaisimmista ihmisistä. Luottamus ei tule sinulle helposti, ja sinulla on taipumus pitää ajatuksesi omana tietonasi. Vie aikaa päästää joku elämääsi, etkä ole sellainen, joka antaa periksi nopeasti.
Tuo varovaisuus pitää paikkansa. Tosin yleensä normot eivät koe, että sellaisten ihmisten kanssa ei ole ilo kommunikoida.
Saatat vaikuttaa ystävälliseltä, mutta ystävien saaminen ei ole helppoa. Keskityt mieluummin sisäiseen maailmaasi – ajatuksiisi ja tunteisiisi. Itsetutkiskelu on sinulle luontaista, ja huomaat usein oppivasi ja viisautta kerryttäväsi. Et ole sellainen, joka hakee huomiota tai on mukana jokaisessa sosiaalisessa kokoontumisessa; sen sijaan löydät lohtua sisäisen itsesi tutkimisesta.
Tuo on jossain määrin totta. En keskity niinkään tunteisiin tai itsetutkiskeluun, mutta mietin mielelläni yksin asioita joita olen tekemässä ja työtehoni on ylivoimainen yksin verrattuna porukalla tekemiseen.
Istuma-asentosi paljastaa myös, että sinulla on todennäköisesti viehättävä ja karismaattinen persoonallisuus.
No ehkä erotun karismallani edukseni, jos hoidan lemmikkiniveljalkaisia. Muuten se on sellaista leikki-ikäisen normon tasoa.
Olet tyytyväinen omaan ihoosi etkä tunne tarvetta todistella itseäsi kenellekään. Nautit elämästä täysillä ja löydät iloa aidosta elämästä. On mielenkiintoista, että monet näyttelijät ja taiteilijat nähdään usein ristimässä jalkojaan, mikä osoittaa samoja persoonallisuuden piirteitä.
Ihossani ei ole mitään vikaa, mutta muuten olen kyllä enemmän neuroottinen kontrollifriikki kuin nautiskelija.
Ihmissuhteissa olet tietoinen kumppanisi tarpeista ja aina valmis auttamaan.
Yleensä joo, tosin minua ärsyttävissä asioissa laiskasti.
Vaikka et ehkä ole yhtä avoin tai ilmeikäs kuin muut, olet syvästi sitoutunut ihmissuhteisiisi. Varautunut luonteesi ja introverttiutesi saattavat kuitenkin vaikeuttaa kumppanisi kanssa täyden yhteyden luomista. Sinun on ehkä hyväksyttävä haavoittuvuus ja ilmaistava tunteitasi avoimemmin vahvistaaksesi emotionaalista sidettänne.
Tämä on totta.
Joitakin uraehdotuksia ovat muun muassa kirjailija, psykologi, taiteilija, puhuja, toimittaja, suunnittelija, terapeutti, näyttelijä, tutkija ja markkinointistrategi.
Ei tullut tutkijaa, tuli insinööri - kun ei ole karsimaa eikä myyntitykin kykyjä.