Mikä sinua huolestuttaa eniten tulevaisuudessa?
a yksilötasolla - henkilökohtaisessa elämässäsi
b. kansallisella tasolla - Suomea ajatellen
c. globaalisti - koko maailmassamme
d. koko maailmankaikkeudessa
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Re: Mikä sinua huolestuttaa eniten tulevaisuudessa?
Tulevaisuus huolettaa. Joka tasolla.
Henkilötasolla? Voinko tulla vielä tästäkin hullummaksi? Tosin kansantalous ei siitä riipu. Tuleehan jollekin töitä (Siis työllistän poliisia tai virkakoneistoa).
Suomi on jo mennyttä. Unohtakaa koko juttu.
Globaalisti? Kuten eräs Amigan peli lopussa ilmaisi: "It's All Over!!!".
Maailmankaikkeus? Se ei meistä pikku pirulaisista välitä paskan vertaa.
Henkilötasolla? Voinko tulla vielä tästäkin hullummaksi? Tosin kansantalous ei siitä riipu. Tuleehan jollekin töitä (Siis työllistän poliisia tai virkakoneistoa).
Suomi on jo mennyttä. Unohtakaa koko juttu.
Globaalisti? Kuten eräs Amigan peli lopussa ilmaisi: "It's All Over!!!".
Maailmankaikkeus? Se ei meistä pikku pirulaisista välitä paskan vertaa.
-
Elämänsankari
- Reactions:
A. Etten selviä nykyisestä helvetistäni, etten kykene kellekkään asiasta sanomaan enkä enää vain jaksa. Jo reilun vuoden olen jaksanut toki, alkaa olla vaan virta vähissä mutta suutansa ei saa auki hänelle/heille joille se pitäisi avata. Vaikeuksista olen aina pitänyt turpani kiinni, muuten en ole tuppisuu ja tunteet tuon ilmi yms.
B, c ja d. On huomannut ettei tollasia isoja asioita oikein kykene miettimään tälläisillä hetkillä, mutta ei tämä suomen meno nyt ainakaan hyvältä näytä. Huonompaan suuntaan menty jo monen hallituksen ajan, monella tapaa.
P.S. jokusen minuutin oli pakko miettiä uskaltaako laittaa edes tekstiä tuntemattomille, sääliä en kaipaa koska se ei auta ketään.
B, c ja d. On huomannut ettei tollasia isoja asioita oikein kykene miettimään tälläisillä hetkillä, mutta ei tämä suomen meno nyt ainakaan hyvältä näytä. Huonompaan suuntaan menty jo monen hallituksen ajan, monella tapaa.
P.S. jokusen minuutin oli pakko miettiä uskaltaako laittaa edes tekstiä tuntemattomille, sääliä en kaipaa koska se ei auta ketään.
Kestät kyllä. Mun helvetti on jo kestänyt 50 vuotta ja nautin siitä. On tämäkin paikka aukaista turpansa jos mitään muuta ei löydy. Sääli on todellakin sairautta ja sitä emme kaipaa.Elämänsankari kirjoitti: ↑16 Kesä 2025, 20:56 A. Etten selviä nykyisestä helvetistäni, etten kykene kellekkään asiasta sanomaan enkä enää vain jaksa. Jo reilun vuoden olen jaksanut toki, alkaa olla vaan virta vähissä mutta suutansa ei saa auki hänelle/heille joille se pitäisi avata. Vaikeuksista olen aina pitänyt turpani kiinni, muuten en ole tuppisuu ja tunteet tuon ilmi yms.
-
Märkäruuti
- Reactions:
a) Minulla on loppuelämälleni kaksi pelkoa. Ensimmäinen on, että liikunta loppuu. Toinen on, että pää alkaa pettämään.
Tietenkin läheisistä on aina jonkin verran huolissaan.
b) Se, ettei taloutta saada nousuun. Toinen pelko on äärikonservatiivisuuden lisääntyminen, mutta emme me takaisin Impivaaraan ole menossa, vaikka yksi kutistuva hallituspuolue sitä hakisikin.
c) Sodan eskaloituminen. Trumpin kauppasodan aikaan saama maailmantalouden lama. Ilmastotoimien viivästyminen. Biodiversiteetin tila.
d) Liian iso minulle. Ihmisellä on maailmankaikkeudessa kusiaisen valtuudet, kuten Konsta Pylkkänen sanoi.
Kelpaiskohan Vogonien hyökkäys?
Vogonit olisivat hyvä vaihtoehto.
- en ole kova huolehtimaan eikä mikään varsinaisesti huolestuta, mutta toiveena että toimintakykyä riittäisi
- etteivät päättäjät mene "korjaamaan" toimivaa systeemiä
- siihen en voi vaikuttaa, joten parempi olla huolehtimatta
- ihan sama, ei huoleta
-
Elämänsankari
- Reactions:
B. Niin kuin esim terveydenhoitoa? Taksia? Sähköverkkoja? Koulutusta?Tauko kirjoitti: ↑16 Kesä 2025, 21:30
- en ole kova huolehtimaan eikä mikään varsinaisesti huolestuta, mutta toiveena että toimintakykyä riittäisi
- etteivät päättäjät mene "korjaamaan" toimivaa systeemiä
- siihen en voi vaikuttaa, joten parempi olla huolehtimatta
- ihan sama, ei huoleta
Ai niin, nehän korjattiin jo aiemmin.
Ei juri nyt mikään aktiivisesti. Minulla ja läheisillä menee hyvin. Tietysti sitä ei koskaan tiedä kuinka kauan sitä kestää.
Että maamme ajautuu vakavaan talouskriisiin ja jonkinlaiseen fasistidiktatuuriin tai korporaatiodiktatuuriin. Ehkä tuossa tapauksessa idän ihmemies puuttuu tilanteeseen ja ottaa meidät osaksi omaa fasistidiktatuuriaan.b. kansallisella tasolla - Suomea ajatellen
Oikeastaan sama kuin Suomessa. Läntinen sivistys romahtaa ja länsimaat muodostavat erilaisia diktatuureja ja hataria klikkejä, jotka sotivat keskenään. Tuo on minulla suurempi huoli kuin vakavat ympäristöongelmat, tosin ympäristoongelmat voivat olla osaltaan vaikuttamassa siihen, että kansa kyllästyy kapitalistirosvoiksi alkaneisiin ns. demokraattisiin hallituksiin ja valitsevat tilalle fasistti, jotka pystyvät kostamaan rahaeliitille.c. globaalisti - koko maailmassamme
Ei mikään. En pidä kosmisia ongelmia niin todennäköisinä seuraaviin tuhansiin vuosiin, että kokisin minkäänlaista huolta niistä. Ihmisapinat joko tuhoutuvat kyvyttömyyteensä päästä eläimellisyydestään tai keksivät keinon kehittyä paljon sitä ennen.d. koko maailmankaikkeudessa
a. Suht. terveenä pysyminen
b. Talous ja Venäjä-uhka
c. Demokratian rappio, äärevien oikeistojen nousu, sodat ja ilmaston kuumeneminen.
d. Komeetan isku, tai supertulivuoren nousu.
b. Talous ja Venäjä-uhka
c. Demokratian rappio, äärevien oikeistojen nousu, sodat ja ilmaston kuumeneminen.
d. Komeetan isku, tai supertulivuoren nousu.
Vanheneminen ja mahdolliset sairaudet
Venäjä on yksi huolestuttava asia. Suomen talous ja vanheneva väestö.
Valtataistelu moninapaisuudesta, jossa USA ja Eurooppa on haastettu kehittyvin maiden taholta Kiina, Intia yms...
Keskityn vain siihen mihin voin vaikuttaa – se vapauttaa ... murehtikoot he joilla on suurempi pää....
Vanheneminen ja mahdolliset sairaudet
Venäjä on yksi huolestuttava asia. Suomen talous ja vanheneva väestö.
Valtataistelu moninapaisuudesta, jossa USA ja Eurooppa on haastettu kehittyvin maiden taholta Kiina, Intia yms...
Keskityn vain siihen mihin voin vaikuttaa – se vapauttaa ... murehtikoot he joilla on suurempi pää....
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
D nyt on sinulla aika epätodennäköinen. Voi olla että Oortin pilvessä meitä jo odottaa yllätys ja voi olla että Yellowstonessa tai Siperiassa pamahtaa. Käsitääkseni Siperian alla muhii supertulivuori.
Nuohan olisivat suorastaan raamatullisen apokalyptisia. Syntiset saisivat tulta ja tulikiveä niskaansa. Mutta muut vaihtoehdot sinulla allekirjoitan. Tosin itse olen niin paskana että jos tästä vielä tila huononee niin voi etsiä heliumia. Parempaan suuntaan kuitenkin mennään tällä hetkellä.
-
Pilvipouta
- Reactions:
Eniten huolestuttaa kaikki.
It's the start of a brand new day, and I'm off like a herd of turtles.