Florida Panthers on mestari
Florida Panthers on mestari
https://yle.fi/urheilu
Florida on jälleen NHL:n mestari – Sam Reinhartilla uskomaton neljän maalin ilta
Floridan suomalaiset Aleksander Barkov, Anton Lundell, Eetu Luostarinen ja Niko Mikkola ovat nyt kaksinkertaisia Stanley Cup -mestareita.
Floridan suomalaiskapteeni Aleksander Barkov kohottaa Stanley Cupin käsivarsilleen toisena kautena peräkkäin.
Jaakko Servo
5:51
Kuuntele juttu 5:43
Florida Panthers on jääkiekkosarja NHL:n tuore mestari.
Se varmisti toisen peräkkäisen Stanley Cup -mestaruutensa varhain keskiviikkoaamuna Suomen aikaa. Voitto Edmonton Oilersista irtosi lukemin 5–1. Koko ottelusarjan Panthers voitti 4–2.
Ottelun ykköstähti oli Floridan Sam Reinhart, joka teki neljä maalia.
Suomalaisista mestaruuden toistamiseen voittivat Aleksander Barkov, Anton Lundell, Eetu Luostarinen, Niko Mikkola sekä apuvalmentaja Tuomo Ruutu.
Barkovista tuli viime keväänä Floridan voittaessa historian ensimmäinen Stanley Cupin voittanut suomalaiskapteeni. Nyt Barkovista tuli 29-vuotiaana ensimmäinen useampaan mestaruuteen yltänyt eurooppalaiskapteeni.
Ennen tätä enemmän kuin yhden Stanley Cupin oli voittanut vain neljä suomalaispelaajaa: Olli Määttä, Reijo Ruotsalainen, Esa Tikkanen ja Jari Kurri. Suomalaisia Stanley Cupin voittaneita pelaajia on kaikkiaan 18.
Florida on jälleen NHL:n mestari – Sam Reinhartilla uskomaton neljän maalin ilta
Floridan suomalaiset Aleksander Barkov, Anton Lundell, Eetu Luostarinen ja Niko Mikkola ovat nyt kaksinkertaisia Stanley Cup -mestareita.
Floridan suomalaiskapteeni Aleksander Barkov kohottaa Stanley Cupin käsivarsilleen toisena kautena peräkkäin.
Jaakko Servo
5:51
Kuuntele juttu 5:43
Florida Panthers on jääkiekkosarja NHL:n tuore mestari.
Se varmisti toisen peräkkäisen Stanley Cup -mestaruutensa varhain keskiviikkoaamuna Suomen aikaa. Voitto Edmonton Oilersista irtosi lukemin 5–1. Koko ottelusarjan Panthers voitti 4–2.
Ottelun ykköstähti oli Floridan Sam Reinhart, joka teki neljä maalia.
Suomalaisista mestaruuden toistamiseen voittivat Aleksander Barkov, Anton Lundell, Eetu Luostarinen, Niko Mikkola sekä apuvalmentaja Tuomo Ruutu.
Barkovista tuli viime keväänä Floridan voittaessa historian ensimmäinen Stanley Cupin voittanut suomalaiskapteeni. Nyt Barkovista tuli 29-vuotiaana ensimmäinen useampaan mestaruuteen yltänyt eurooppalaiskapteeni.
Ennen tätä enemmän kuin yhden Stanley Cupin oli voittanut vain neljä suomalaispelaajaa: Olli Määttä, Reijo Ruotsalainen, Esa Tikkanen ja Jari Kurri. Suomalaisia Stanley Cupin voittaneita pelaajia on kaikkiaan 18.
Re: Florida Panthers on mestari
Jep. Eipä ollut Edmontonista nytkään Floridan kaatajaksi. Reinhartin neljä maalia on kyllä aika huima Stanley Cup finaaleissa. Olkoonkin, että pari taisi mennnä tyhjiin.
Viime vuonna pelejä oli fiinaalissa seitsemän, nyt "vain" kuusi. Eli, Edmonton hävisi viime vuotta selvemmin. Silloinhan Florida johti sarjaa 3-0, mutta ei meinannut saada sitä katki.
Viime vuonna pelejä oli fiinaalissa seitsemän, nyt "vain" kuusi. Eli, Edmonton hävisi viime vuotta selvemmin. Silloinhan Florida johti sarjaa 3-0, mutta ei meinannut saada sitä katki.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
Elämänsankari
- Reactions:
Tulihan tuo katottua, eikä lopputulos yllättänyt.
Edmonton on liian kapea ja virheherkkä tämän päivän Floridaa voittamaan.
Edmonton on liian kapea ja virheherkkä tämän päivän Floridaa voittamaan.
Miksei tuota ikuista jääkiekkoa laiteta edes juhannustauolle? Jaksaako jotkut oikeasti seurata typerää jääkiekkoa pelaajista puhumattakaan?
- KultaKikkare
- Reactions:
Kyl se laitetaan juhannustauolle, Tää oli viimeinen peli.
Be stronger than your excuses
-
Elämänsankari
- Reactions:
Jos muut katsoo, eikä sinun ole pakko, niin miksi se häiritsee?
En minä tykkää esim formulasta tai mäkihypystä mut en valita jos kisoja käydään ja näytetään, minua kun ei kukaan pakota katsomaan.
Ei minuakaan kukaan pakota katsomaan, mutta ne hyppäävät silmille uutisvirrassa. Eikä formuloita ja mäkihyppyä näytetä joka päivä.Elämänsankari kirjoitti: ↑18 Kesä 2025, 10:46Jos muut katsoo, eikä sinun ole pakko, niin miksi se häiritsee?
En minä tykkää esim formulasta tai mäkihypystä mut en valita jos kisoja käydään ja näytetään, minua kun ei kukaan pakota katsomaan.
-
Elämänsankari
- Reactions:
Mahtaa elämä olla vaikeeta..Ertsu kirjoitti: ↑18 Kesä 2025, 11:04Ei minuakaan kukaan pakota katsomaan, mutta ne hyppäävät silmille uutisvirrassa. Eikä formuloita ja mäkihyppyä näytetä joka päivä.Elämänsankari kirjoitti: ↑18 Kesä 2025, 10:46Jos muut katsoo, eikä sinun ole pakko, niin miksi se häiritsee?
On sillä tavalla helppoa, ettei tarvi urheilua seurata.Elämänsankari kirjoitti: ↑18 Kesä 2025, 11:05Mahtaa elämä olla vaikeeta..Ertsu kirjoitti: ↑18 Kesä 2025, 11:04Ei minuakaan kukaan pakota katsomaan, mutta ne hyppäävät silmille uutisvirrassa. Eikä formuloita ja mäkihyppyä näytetä joka päivä.Elämänsankari kirjoitti: ↑18 Kesä 2025, 10:46Jos muut katsoo, eikä sinun ole pakko, niin miksi se häiritsee?
Mielensä voi pahoittaa niin monesta asiasta. No, itse sain oman mieleni ja hengändystauon hieman pahemmista ongelmista kuten se että ihmisiä eri konflikteissa silvotaan kuoliaaksi katsomalla tuon ottalun. Yllättävän heikko oli Edmonton.
Mutta kukin tavallaan. Mikään ei ole muuttunut. Jos joku muistaa ne sirkushuvit. Ja ennenkaikkea urheilen kyllä mieluummin itse kuin se että katson muiden suorituksia. Kaikki kunnia kuitenkin Floridalle ja heidän kapteenilleen Barkoville. Vaikuttaa muutenkin helvetin empaattiselta tyypiltä. Muunmuassa lahjoittaa oikeaa rahaa erääseen lastensairaalaan huomioimatta ollenkaan sitä että muutoinkin huolehtii paitsi joukkueestaan myös yhteisöstä ympärillään.
Mutta kukin tavallaan. Mikään ei ole muuttunut. Jos joku muistaa ne sirkushuvit. Ja ennenkaikkea urheilen kyllä mieluummin itse kuin se että katson muiden suorituksia. Kaikki kunnia kuitenkin Floridalle ja heidän kapteenilleen Barkoville. Vaikuttaa muutenkin helvetin empaattiselta tyypiltä. Muunmuassa lahjoittaa oikeaa rahaa erääseen lastensairaalaan huomioimatta ollenkaan sitä että muutoinkin huolehtii paitsi joukkueestaan myös yhteisöstä ympärillään.
Onnea vaan Floridaan ja 5:lle suomalaispelaajalle joukkueessa. Peli on selvä, tuo on paras joukkue.
Pakko silti sanoa, että toivon joka vuosi, että vihdoinkin Stanley Cup tulisi Kanadalaiselle joukkueelle, kun sitä ei ole tapahtunut sitten 1993, kun Montreal voitti. Olisi jo aika Edmontonin voittaa, mutta kun vaan ei...
Mikä noita vaivaa? Torontokin on aina hyvä runkosarjassa ja sitten romahtaa pudotuspeleissä?! Kanada kyllä vihdoinkin ansaitsisi voiton, mutta minkäs teet.
Pakko silti sanoa, että toivon joka vuosi, että vihdoinkin Stanley Cup tulisi Kanadalaiselle joukkueelle, kun sitä ei ole tapahtunut sitten 1993, kun Montreal voitti. Olisi jo aika Edmontonin voittaa, mutta kun vaan ei...
Mikä noita vaivaa? Torontokin on aina hyvä runkosarjassa ja sitten romahtaa pudotuspeleissä?! Kanada kyllä vihdoinkin ansaitsisi voiton, mutta minkäs teet.
Taantuvassa yhteiskunnassa tuloerot ovat minimissä.
https://sarastuslehti.com/2016/12/19/20 ... dystopian/
Suomalainen sisu:
https://www.youtube.com/watch?v=7WXuejg7fwU
https://sarastuslehti.com/2016/12/19/20 ... dystopian/
Suomalainen sisu:
https://www.youtube.com/watch?v=7WXuejg7fwU
Barkovin haastattelut saavat hyvälle tuulelle. Barkovin isän ja äidin kieli on venäjä, mutta poika vetää lievällä nasaalilla Nääsvillen murretta niin, että kelpaisi murrekirjan ääninäytteeseen.Phobos kirjoitti: ↑18 Kesä 2025, 11:18 Mielensä voi pahoittaa niin monesta asiasta. No, itse sain oman mieleni ja hengändystauon hieman pahemmista ongelmista kuten se että ihmisiä eri konflikteissa silvotaan kuoliaaksi katsomalla tuon ottalun. Yllättävän heikko oli Edmonton.
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Viaplayltä näytetään joka päivä, kun on sen urheilupaketin tilannut ja kausi on käynnissä.Ertsu kirjoitti: ↑18 Kesä 2025, 11:04Ei minuakaan kukaan pakota katsomaan, mutta ne hyppäävät silmille uutisvirrassa. Eikä formuloita ja mäkihyppyä näytetä joka päivä.Elämänsankari kirjoitti: ↑18 Kesä 2025, 10:46Jos muut katsoo, eikä sinun ole pakko, niin miksi se häiritsee?
Loisto kaveri. Ja koko Florida Panthersin moottori. Oli myös huonoina aikoina. On sanottu että Stanley Cup-pokaali on yksi vaikeimmin saavutettavista palkinnoista. Nyt kaksi kertaa perätysten jopa Barkovin johtamalle Floridalle. Mitenkäs olisi vielä kolmas?Wiesti kirjoitti: ↑19 Kesä 2025, 21:03Barkovin haastattelut saavat hyvälle tuulelle. Barkovin isän ja äidin kieli on venäjä, mutta poika vetää lievällä nasaalilla Nääsvillen murretta niin, että kelpaisi murrekirjan ääninäytteeseen.Phobos kirjoitti: ↑18 Kesä 2025, 11:18 Mielensä voi pahoittaa niin monesta asiasta. No, itse sain oman mieleni ja hengändystauon hieman pahemmista ongelmista kuten se että ihmisiä eri konflikteissa silvotaan kuoliaaksi katsomalla tuon ottalun. Yllättävän heikko oli Edmonton.
Taitopelaajat joutuvat koville. Barkovia moitittiin kun oli pimennossa hieman pari ensimmäistä ottelua. Mutta loukkaantui jo ensimmäisessä ottelussa. Sen takia hieman pimennossa silloin? Ja Barkov on äärettömän epäitsekäs pelaaja. Tekee paljon näkymätöntä työtä ja vaikka itselläänkin olisi paikka vetää ja tehdä maali niin jos huomaa että kaveri on vielä paremassa paikassa niin syöttää hänelle.
Olen kai tullut vanhaksi kun en osaa enää urheilua jännittää. Ennen jännitin Suomenkin MM-otteluita tai Formula 1-kisoja. Nyt mikään ei enää tunnu miltään.
Kyllähän sen mestaruuden Kanadaan soisi jo siitäkin syystä että heillä on eniten pelaajia liigassa.Toope kirjoitti: ↑19 Kesä 2025, 20:45 Onnea vaan Floridaan ja 5:lle suomalaispelaajalle joukkueessa. Peli on selvä, tuo on paras joukkue.
Pakko silti sanoa, että toivon joka vuosi, että vihdoinkin Stanley Cup tulisi Kanadalaiselle joukkueelle, kun sitä ei ole tapahtunut sitten 1993, kun Montreal voitti. Olisi jo aika Edmontonin voittaa, mutta kun vaan ei...![]()
Torontolla on ollut kilpailukykyinen joukkue jo pitkään mutta monesti se pudotuspelitaival on päättynyt jo ekalla kierroksella kun vastaan on tullut toinen kivenkova joukkue kuten Boston, Tampa tai Florida. Ja ne kaikki pelaa samassa divisioonassa ja Toronton kohtalo on ollut monesti pudota näille joukkueille siinä viimeisessä pelissä. Nämä joukkueet sitten ovat yleensä jatkaneet finaaleihin asti.