Pride-kulkue ja Palestiinan lippu

Keskustelua uutisista ja kaikenlaisista ajankohtaisista aiheista.
OlliS
Reactions:
Viesti:

Re: Pride-kulkue ja Palestiinan lippu

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Märkäruuti kirjoitti: 04 Heinä 2025, 17:05
OlliS kirjoitti: 04 Heinä 2025, 17:04 Lisäksi olen välkky.
Ja vaatimaton... :D
.. ja huumorintajuinen omasta mielestään...
https://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
OlliS
Reactions:
Viesti:

MooM kirjoitti: 04 Heinä 2025, 17:17
OlliS kirjoitti: 04 Heinä 2025, 17:06
MooM kirjoitti: 04 Heinä 2025, 16:43
OlliS kirjoitti: 04 Heinä 2025, 16:33 Kohteliaisuudesta ja häveliäisyydestä en käytä elinten täsmällisiä sanoja.

Fetissi on täsmällinen psykiatrian sana. Nyt homous ei enää ole sairaus, mutta se on sikäli sairaus kuitenkin, että siihen sisältyy fetissi. Tämä on todellakin minun oma huomioni, jota ei ole vielä huomattu oikein missään. Niin se kuitenkin täsmällisesti ottaen on.
Homous ei ole fetissi, vaan seksuaalinen suuntautuminen. Fetissin määritelmät ovat hyvin samanlaisia eri lähteissä.

Wikipedia
Fetisismi (ransk. fétiche < lat. facticius 'keinotekoinen') tarkoittaa seksuaalisen kiinnostuksen kohdistumista johonkin esineeseen, materiaaliin, tuntemukseen, tuoksuun, vaatekappaleeseen tai eritteeseen. Fetissi voi myös kohdistua myös johonkin ihmisen ruumiinosaan, olemukseen tai piirteeseen.[1][2]

Kiihottavaksi koettua objektia kutsutaan fetissiksi, ja henkilöä, jolle tuo objekti toimii fetissinä kutsutaan fetissistiksi. Yleisiä fetissejä ovat kumi, nahka, jalat, erilaiset kengät ja peruukit.[2]

https://www.hyvakysymys.fi/artikkeli/mita-on-fetissit/
Fetissi yleensä tarkoittaa seksuaalisen halun tai kiihottumisen ja mielihyvän kohdistumista johonkin asiaan, esineeseen tai materiaaliin. Ihmisellä voi olla kyky, tapa tai voimakas tarve saada seksuaalista mielihyvää esimerkiksi eritteistä, asusteista, esineistä tai tietyntyyppisestä käytöksestä.

https://askelterveyteen.com/seksuaalise ... an-tabuja/
Termi “fetisismi” viittaa seksuaaliseen vetovoimaan esinettä, toimintaa tai tiettyä ruumiinosaa kohtaan, joka voi olla välttämätön kiihottumisen tai orgasmin saavuttamiseksi.
Ruumiinosa mainittu kaikissa.
Samalla perusteella heterouskin on fetissi.
Nimenomaan ei ole.
ROOSTER
Reactions:

Viesti Kirjoittaja ROOSTER »

MooM kirjoitti: 04 Heinä 2025, 16:45
Märkäruuti kirjoitti: 04 Heinä 2025, 16:36
OlliS kirjoitti: 04 Heinä 2025, 16:33 minähän olen itse kliininen psykologi.
Kandin tutkinnolla et ole, etkä voi olla Valviran laillistama psykologi.
Ollin aikainen kandi vastaa nykyistä maisteria. Siis se yliopiston perustutkinto. Nykyisin kandi tarkoittaa alempaa kk-tutkintoa, eli n. 60 % maisterin opinnoista.

Sitä en tiedä, pitikö silloin erikseen anoa psykologin nimike. Esim äitini, joka on samaa ikäluokkaa on maa- ja metsätieteen kandi ja haki (ja sai) agronomin tittelin.
Siskoni valmistui valtiotieteistä kandiksi joskus 70-luvulla, silloin maisterin tittelin, eli arvonimen, sai kandidaattina ostaa, ei edellyttänyt lisäopintoja - taisi olla alle 100mk silloin. Nykyään on maisteriudelle laitettu erilainen vaatimus.
Yleinen mielipide on aina väärässä.
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Rere kirjoitti: 04 Heinä 2025, 17:09
Ollin aikainen kandi vastaa nykyistä maisteria. Siis se yliopiston perustutkinto. Nykyisin kandi tarkoittaa alempaa kk-tutkintoa, eli n. 60 % maisterin opinnoista.

Sitä en tiedä, pitikö silloin erikseen anoa psykologin nimike. Esim äitini, joka on samaa ikäluokkaa on maa- ja metsätieteen kandi ja haki (ja sai) agronomin tittelin.
Filosofian kandidaatti minäkin olen ja kuten Ollilla tutkinto vastaa nykyistä maisterin tutkintoa. Aineyhdistelmä tuossa tutkinnossa oli sovellettu matematiikka, taloustiede ja tietojenkäsittelytiede. MBAn sitten myöhemmin minulle ja monelle muulle myynti/markkinointihenkilölle kustansi.
Se muuttui joskus 90-luvun alkupuliskolla. Silloin esim luonnontieteissä alempi tutkinto oli LuK ja ylempi FK. Minä tein LuK-tutkinnon muistaakseni 1993 tai 1994 ja valmistuessani 1996 oli jo käytössä FM. Sitä ennen FK pystyi anomaan maisterin nimikkeen, mutta kun siitä piti maksaa joku leimavero, useimmat eivät anoneet.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Rere
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Rere »

MooM kirjoitti: 04 Heinä 2025, 17:23
Rere kirjoitti: 04 Heinä 2025, 17:09

Filosofian kandidaatti minäkin olen ja kuten Ollilla tutkinto vastaa nykyistä maisterin tutkintoa. Aineyhdistelmä tuossa tutkinnossa oli sovellettu matematiikka, taloustiede ja tietojenkäsittelytiede. MBAn sitten myöhemmin minulle ja monelle muulle myynti/markkinointihenkilölle kustansi.
Se muuttui joskus 90-luvun alkupuliskolla. Silloin esim luonnontieteissä alempi tutkinto oli LuK ja ylempi FK. Minä tein LuK-tutkinnon muistaakseni 1993 tai 1994 ja valmistuessani 1996 oli jo käytössä FM. Sitä ennen FK pystyi anomaan maisterin nimikkeen, mutta kun siitä piti maksaa joku leimavero, useimmat eivät anoneet.
Ai se oli niinkin kauan tuo nykyisin maisteria vastaava tutkinto nimeltään filosofian kandidaatti. En minäkään maisterin titteliä anonut. Tuosta MBA:sata piti sanoa että työnantaja sen opiskelupaikan järjesti ja kustansi. Tutkinto oli siis englantilainen ja suoritettiin pääosin työn ohessa.
Elämänsankari
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

Olli, millä lailla siihen homouteen liittyy fetissi?

Fetissi voi kohdistua myös johonkin ruumiin osaan, mutta normaalin verran seksuaalista halua esim homomiehellä toisen miehen elintä kohtaan ei ole fetissi.

Mitä sä tarkemmin ottaen tuolla tarkoitat?

Minä en ole mitään pride porukkaa mutta jopa minä en jaa ajatuksiasi, en todellakaan.

Jos heteromies ajattelee pillua 100 kertaa päivässä niin se ei ole fetissi, jos homomies ajattelee penistä 100 kertaa päivässä niin onko se muka fetissi?
Toope
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Toope »

Mutta onhan tuo aika häiriintynyttä, jos pride-porukka liputtaa jotain hamasia?!
Kyse ei ole älyllisestä liikkeestä, kyse on ideologisesta liikkeestä, jonka päämääränän on vastustaa kaikkea länsimaalaisuutta. Eivät nuo aja mitään uudistuksia, koska heillä sosialisteilla ei ole sellaisia. Heidän ideologiansa on tuhota länsimaista mallia, ei rakentaa.

Woke on häiriintynyt malli. Ei rakenna = tuhoaa. EI tuo malli kykene luomaan mitään, haluaako luoda!?
Viimeksi muokannut Toope, 04 Heinä 2025, 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taantuvassa yhteiskunnassa tuloerot ovat minimissä.
https://sarastuslehti.com/2016/12/19/20 ... dystopian/
Suomalainen sisu:
https://www.youtube.com/watch?v=7WXuejg7fwU
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Toope kirjoitti: 04 Heinä 2025, 21:11 Mutta onhan tuo aika häiriintynyttä, jos pride-porukka liputtaa jotain hamasia?!
Kyse ei ole älyllisestä liikkeestä, kyse on ideologisestata liikkeestä, jonka päämääränän on vastustaa kaikkea länsimaalaisuutta. Eivät nuo aja mitään uudistuksia, koska heillä sosialisteilla ei ole sellaisia. Heidän ideologiansa on tuhota länsimaista mallia, ei rakentaa.

Woke on häiriintynyt malli. Ei rakenna = tuhoaa.
En nähnyt siellä yhtäkään Hamasin lippua kylläkään.
Guild can only exist in a person who can act
Toope
Reactions:

Kohina kirjoitti: 04 Heinä 2025, 21:12 En nähnyt siellä yhtäkään Hamasin lippua kylläkään.
Sinulla oli kaihtimet silmissäsi, siksi...
Suomalainen sisu:
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Toope kirjoitti: 04 Heinä 2025, 21:13
Kohina kirjoitti: 04 Heinä 2025, 21:12 En nähnyt siellä yhtäkään Hamasin lippua kylläkään.
Sinulla oli kaihtimet silmissäsi, siksi...
Hamasin lippu, olkaa hyvä. Näytä kuva missä sitä liputettiin.
1000_F_222714476_sxLJuU1tGK6RRL3shFFCERlUnD818azq.jpg
Guild can only exist in a person who can act
Elämänsankari
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

Toope kirjoitti: 04 Heinä 2025, 21:11 Mutta onhan tuo aika häiriintynyttä, jos pride-porukka liputtaa jotain hamasia?!
Kyse ei ole älyllisestä liikkeestä, kyse on ideologisesta liikkeestä, jonka päämääränän on vastustaa kaikkea länsimaalaisuutta. Eivät nuo aja mitään uudistuksia, koska heillä sosialisteilla ei ole sellaisia. Heidän ideologiansa on tuhota länsimaista mallia, ei rakentaa.

Woke on häiriintynyt malli. Ei rakenna = tuhoaa. EI tuo malli kykene luomaan mitään, haluaako luoda!?
En ole seurannut liikaa joten en ole nähnut tuollaista, enkä väitä mitään suuntaan jos toiseen.

Mutta jos näin on niin pride saa mun silmissä vielä entistäkin irvokkaampia kuvia.
Toope
Reactions:

Nasima Razmyar uhkailee Wille Rydmania oikeustoimilla, koska kirjoitti sitä, mitä Razmyar sanoi:
aged kirjoitti: Niin, tuosta Nazima casesta vielä. Willen puheet olivat totta. Mutta on totuuden puhumisesta ennenkin Suomessa rangaistu.
Sinänsä Rydmanin tai Turkkilan kommentit Razmyarista eivät ole mitenkään valheellisia, hän on noita suomalaisvastaisia näkemyksiä esittänyt.
Wille Rydman on kirjoittanut Nasima Razmyarista seuraavat väitteet:

1) Hän haluaa rajat auki Venäjän organisoimalle välineellistetylle maahantulolle
2) Hän haluaa ajaa alas suomalaista ruokatuotantoa
3) Hän haluaa rajoittaa Suomen kykyä puolustautua hyökkääjää vastaan
4) Hän haluaa jakaa suomalaisten rahoja ulkomaalaisille sekä kehitysapuna että tukina kotimaassa.
5) Ja ennen kaikkea hän haluaa, että Suomessa asuisi mahdollisimman paljon kaikkia muita kuin suomalaisia
Mikä väitteistä siis on väärin?
Nasima Razmyar ei vastaa, mutta joku hänen äänestäjänsä voisi vastata!
Rydman ei tuossa ole väärässä, Razmyar on väärässä ja väärässä maassa.
Suomalainen sisu:
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Toope kirjoitti: 04 Heinä 2025, 21:11 Mutta onhan tuo aika häiriintynyttä, jos pride-porukka liputtaa jotain hamasia?
Onko Paletsiina sinun mielestäsi sama kuin Hamas? Aika yksioikoista juttua. Eihän persutkaan kaikki ole uusnatseja.
HuuHaata
Reactions:

Viesti Kirjoittaja HuuHaata »

Helsinki Pridessa taas massiivisia johto-ongelmia, kun pervoilijat on hyvin hyvin harvoin oikeasti kelvollisia vastaamaan mistään.
OlliS
Reactions:
Viesti:

Kohina kirjoitti: 04 Heinä 2025, 17:13
OlliS kirjoitti: 04 Heinä 2025, 17:04
Olen minä. Fil.kand, Psykol.kand ja laillistettu psykologi. Diplomi seinällä. Lisäksi olen välkky. Sivistynyt intellektuelli. Kaikki koulutetut, erityisesti lakimiehet, kirurgit ja kosmologit eivät aina ole. Fakki-idiootteja monet. Psykiatrit ja psykologit ovat samalla aina intellektuelleja, monialaisia kuin Renessanssi-ihmiset, eivätkä kaikki ateisteja, kuten fyysikot ja filosofit.
Silti et kykene tuottamaan ynmärrettävää puhetta kuin harvoin. Lauseesi keskipituus on 1,1 virkettä.
Tuo on pilkun viilausta. Sano vaan rehellisesti, mistä olet eri mieltä.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin