Niin se taitaa olla, argumentit on sen verran vahvoja. Se tosin oli 'kunnalla töissä', ilmeisesti valtiolla on toisin.Märkäruuti kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 22:19No minä en sitten varmaan ollut oikein viisas.KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:37 Ihminen voi olla viisas, ahkera ja julkisella töissä. Mut ei koskaan noita kolmea samaan aikaan.
Milloin Suomi on täydellisesti konkassa ?
- KultaKikkare
- Reactions:
Re: Milloin Suomi on täydellisesti konkassa ?
Be stronger than your excuses
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
No jos vasurimiljardöörit eivät ole vielä ilmaantuneet ja tehneet mitään ja nyt mennään elon muskin kaltaisten teknomiljardöörien komeeossa, oletin että joko vasurimiljardööeit eivät tiedä missä mennään, heidän ääntään ei kuunnnella tai sitten tietävät tarkkaan, mutta vielä ei ole mitään hätää.KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 22:00Mitä sä ny puhut. Minkä kaiken mä lasken jenkkien miljardöörivassareiden vallankaappauksen ajankohdan varaan?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:42Eli lasket kaiken toiveajattelun varaan?KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:40En kyllä tiedä millon kaappaavat. Kai siitä sit mainitaan iltalehdessä.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:35Milloin ennustaisit, että miljardöörivasurit kaappaavat Jenkeissä vallan oikeistolaisilta (kuten Elon Musk) tekonologiamiljardööreltä, jotta Jenkkien suunta muuttuisi? Historian tutkijoiden mukaan suuret kulttuurit ovat historiassa kaatuneet tautien lisäksi siihen, että sitten kun riittävän vaikutusvaltaiset tahot viimein tajuavat, että seinä tulee vastaan, on se ollut joka kerta liian myöhäistä.KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 19:41Toivottavasti ovat fiksumpia, jenkeissä ja varsinkin Piilaaksossa ja Kaliforniassa muutenkin on paljon rikkaita vasemmistolaisia jotka kannattaa verotukseen progressiota, parempaa sosiaaliturvaa, ilmaista terveydenhuoltoa, yms. Jenkeillä on varaa siirtyä vasemmalle ja se olis koko maalle hyvästä.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 18:47Miten pitkään ennustat, että rikastumisen mahdollisuus tulee esimerkiksi Jenkeissä vielä jatkumaan? Ollaanko Jenkeissä fiksumpia kuin oltiin useisssa kommunismin valinneissa maailman maissa 1900-luvun alussa, kun kapitalismi kaadettiin edellisen kerran lapasista lähteneiden varallisuuserojen seurausten vuoksi?KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 18:17Kateudella on monet kasvot. Yleisesti pahalaatuisena pidetään sellaista jossa muut eivät saisi saada kun itsekään ei saa. Se ilmenee usein niin että ihminen itse ei halua saada, mutta ei halua että muutkaan saavat. Se on sellasta vähän korruptoituneen mielen kateutta jossa ei myönnetä asiaa edes itselleen.Neutroni kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 17:20Onko sanalla "kateellinen" jollain tavalla erilaisia merkityksiä esim. alueittain? Minulle tuo oikeistolaisille tyypillinen käyttö ei aukea. Minä ymmärrän kateellisuuden tunteena, jossa haluaisin itselle jotain, joka on jollakulla toisella, ja usein siihen liittyy valmius tehdä väärin saadakseen haltuunsa kadehtimansa, jos se on mahdollista. Jos minä sanon, että paremmassa yhteiskunnassa ei ole mahdollisuutta rikastumiseen, en tarkoita, että haluaisin olla rikas itse, vaan että yhteiskunta toimisi niin, että kukaan ei ole. En minäkään tietenkään. Olen varma, että se olisi pitemmän päälle kaikille parempi. Tai ainakin 99 %:lle ja se 1 % voisi vaika tyydyttää kilpailunhalunsa jollain taloudellisesti harmittomalla tavalla, vaikka urheilussa tai jossain virtuaalipeleissä.KultaKikkare kirjoitti: ↑05 Heinä 2025, 23:30 Sä taidat olla vaan kateellinen niille jotka pärjää systeemissä, jota narsistisessa ylemmyysharhassasi pidät sitten ällöttävänä, koska totuus on vielä ällöttävämpi. Tietenkin pyrkivät pitämään sen ennallaan, nehän olis täysiä idiootteja jos haluaisivat muuttaa systeemiä jossa ovat opetelleet pelaamaan ja pärjäävät.
Jos minä olisin rikas, olisin tietenkin samanlainen paskiainen kuin ne jotka sattuvat olemaan rikkaita. Kärsisin samanlaisista ongelmista (esim. vainoharhoista, että "kommunistit" vievät vaivalla ja omalla paremmuudella ansaitsemani rahat) ja korruptoituisin samanlaiseksi ylimieliseksi ja ahneeksi paskaksi. Harvempi kuin yksi miljoonasta kestää olla edes miljonääri. Kukaan ei kestä olla miljardööri korruptoitumatta. En minä halua sosialistista valtiota siksi, että olisin itse joku luksuksessa rypevä puoluepamppu, vaan siksi, että se toimii kaikille paremmalla ja oikeudenmukaisemmalla tavalla kuin rähisevän eläinlauman tavoista jalostettu rosvokapitalismi.
Miksi kukaan tekisi mitään yhteiskunnassa jossa ei ole mahdollista rikastua? Eihän tollanen toimisi käytännössä ollenkaan. Hirveä dystopia.
Rikastumisen mahdollisuus tottakai edellyttää myös sitä ettei kaikki raha ole kasautunut pienelle piirille, eikä järjestelmällä luoda isolle pääomalle yhtään enempää markkinaetua vaan mieluummin päinvastoin, eikä koulutus vaadi rikkaita vanhempia, eikä terveydenhuolto ole vain rikkaille, jne. Tasapaino.
Kun sanoit että "täytyy toivoa", mitä näistä vaihtoehdoista tarkoitit?
Se, mitä tulevaisuus tuo tullessaan on tietysti hämärän peitossa. Jotain tiedämme: omaisuudet näyttävät keskittyvän yhä harvempien käsiin, kuten M**x väitti tapahtuvan.
-
Brainwashed
- Reactions:
Vasurimiljardööri kuulostaa oxymoronilta.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 23:03No jos vasurimiljardöörit eivät ole vielä ilmaantuneet ja tehneet mitään ja nyt mennään elon muskin kaltaisten teknomiljardöörien komeeossa, oletin että joko vasurimiljardööeit eivät tiedä missä mennään, heidän ääntään ei kuunnnella tai sitten tietävät tarkkaan, mutta vielä ei ole mitään hätää.KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 22:00Mitä sä ny puhut. Minkä kaiken mä lasken jenkkien miljardöörivassareiden vallankaappauksen ajankohdan varaan?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:42Eli lasket kaiken toiveajattelun varaan?KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:40En kyllä tiedä millon kaappaavat. Kai siitä sit mainitaan iltalehdessä.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:35Milloin ennustaisit, että miljardöörivasurit kaappaavat Jenkeissä vallan oikeistolaisilta (kuten Elon Musk) tekonologiamiljardööreltä, jotta Jenkkien suunta muuttuisi? Historian tutkijoiden mukaan suuret kulttuurit ovat historiassa kaatuneet tautien lisäksi siihen, että sitten kun riittävän vaikutusvaltaiset tahot viimein tajuavat, että seinä tulee vastaan, on se ollut joka kerta liian myöhäistä.KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 19:41Toivottavasti ovat fiksumpia, jenkeissä ja varsinkin Piilaaksossa ja Kaliforniassa muutenkin on paljon rikkaita vasemmistolaisia jotka kannattaa verotukseen progressiota, parempaa sosiaaliturvaa, ilmaista terveydenhuoltoa, yms. Jenkeillä on varaa siirtyä vasemmalle ja se olis koko maalle hyvästä.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 18:47Miten pitkään ennustat, että rikastumisen mahdollisuus tulee esimerkiksi Jenkeissä vielä jatkumaan? Ollaanko Jenkeissä fiksumpia kuin oltiin useisssa kommunismin valinneissa maailman maissa 1900-luvun alussa, kun kapitalismi kaadettiin edellisen kerran lapasista lähteneiden varallisuuserojen seurausten vuoksi?KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 18:17Kateudella on monet kasvot. Yleisesti pahalaatuisena pidetään sellaista jossa muut eivät saisi saada kun itsekään ei saa. Se ilmenee usein niin että ihminen itse ei halua saada, mutta ei halua että muutkaan saavat. Se on sellasta vähän korruptoituneen mielen kateutta jossa ei myönnetä asiaa edes itselleen.Neutroni kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 17:20Onko sanalla "kateellinen" jollain tavalla erilaisia merkityksiä esim. alueittain? Minulle tuo oikeistolaisille tyypillinen käyttö ei aukea. Minä ymmärrän kateellisuuden tunteena, jossa haluaisin itselle jotain, joka on jollakulla toisella, ja usein siihen liittyy valmius tehdä väärin saadakseen haltuunsa kadehtimansa, jos se on mahdollista. Jos minä sanon, että paremmassa yhteiskunnassa ei ole mahdollisuutta rikastumiseen, en tarkoita, että haluaisin olla rikas itse, vaan että yhteiskunta toimisi niin, että kukaan ei ole. En minäkään tietenkään. Olen varma, että se olisi pitemmän päälle kaikille parempi. Tai ainakin 99 %:lle ja se 1 % voisi vaika tyydyttää kilpailunhalunsa jollain taloudellisesti harmittomalla tavalla, vaikka urheilussa tai jossain virtuaalipeleissä.KultaKikkare kirjoitti: ↑05 Heinä 2025, 23:30 Sä taidat olla vaan kateellinen niille jotka pärjää systeemissä, jota narsistisessa ylemmyysharhassasi pidät sitten ällöttävänä, koska totuus on vielä ällöttävämpi. Tietenkin pyrkivät pitämään sen ennallaan, nehän olis täysiä idiootteja jos haluaisivat muuttaa systeemiä jossa ovat opetelleet pelaamaan ja pärjäävät.
Jos minä olisin rikas, olisin tietenkin samanlainen paskiainen kuin ne jotka sattuvat olemaan rikkaita. Kärsisin samanlaisista ongelmista (esim. vainoharhoista, että "kommunistit" vievät vaivalla ja omalla paremmuudella ansaitsemani rahat) ja korruptoituisin samanlaiseksi ylimieliseksi ja ahneeksi paskaksi. Harvempi kuin yksi miljoonasta kestää olla edes miljonääri. Kukaan ei kestä olla miljardööri korruptoitumatta. En minä halua sosialistista valtiota siksi, että olisin itse joku luksuksessa rypevä puoluepamppu, vaan siksi, että se toimii kaikille paremmalla ja oikeudenmukaisemmalla tavalla kuin rähisevän eläinlauman tavoista jalostettu rosvokapitalismi.
Miksi kukaan tekisi mitään yhteiskunnassa jossa ei ole mahdollista rikastua? Eihän tollanen toimisi käytännössä ollenkaan. Hirveä dystopia.
Rikastumisen mahdollisuus tottakai edellyttää myös sitä ettei kaikki raha ole kasautunut pienelle piirille, eikä järjestelmällä luoda isolle pääomalle yhtään enempää markkinaetua vaan mieluummin päinvastoin, eikä koulutus vaadi rikkaita vanhempia, eikä terveydenhuolto ole vain rikkaille, jne. Tasapaino.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Kyllä Trump voisi hyvin nimitellä Sorosta kommunistimiljardööriksi ja me täällä tietysti toistaisimme ihastuneena, että kommunisti on, kommunisti on.
-
Brainwashed
- Reactions:
Soros on erikoinen tapaus, mutta pelkästään kommariksi haukkuminen ei jostain syystä oikein tunnu oikealta hänen kohdallaan, kun esim. arvioi kaikkia rahoittamiaan agendoja, jotka osa suorastaa mielenvikaisuuteen viittavia. Jokin napsahti varmaan nupissaan lapsuusaikanaan, joka on epäilemättä ollut erittäin traumaattinen kaikkinensa, muutaman dokkarin hänestä katsoneena ollen imho arviointini pohjana. Kirjaa hänestä en ole lukenut, vaikka se jossakin kirjahyllyssäni on.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Kultakikkareella oli visio, että täytyy toivoa, että Jenkkien rikkaat vasurit onnistuvat pitämään huolen, että Jenkit eivät aja seinään tarjotessaan jatkossakin "kaikille" mahdollisuuden rikastua. Ajattelin että poliittisen vaikuttamisen kannallta Jenkeissä, pitäisi olla miljardööri. Mielestäni esittämänsä visio toiveesta muuttuu paljon epärealistisemmaksi, mitä vähemmän rikkaita paikalliset rikkaat vasurit ovat.Brainwashed kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 23:33Vasurimiljardööri kuulostaa oxymoronilta.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 23:03No jos vasurimiljardöörit eivät ole vielä ilmaantuneet ja tehneet mitään ja nyt mennään elon muskin kaltaisten teknomiljardöörien komeeossa, oletin että joko vasurimiljardööeit eivät tiedä missä mennään, heidän ääntään ei kuunnnella tai sitten tietävät tarkkaan, mutta vielä ei ole mitään hätää.KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 22:00Mitä sä ny puhut. Minkä kaiken mä lasken jenkkien miljardöörivassareiden vallankaappauksen ajankohdan varaan?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:42Eli lasket kaiken toiveajattelun varaan?KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:40En kyllä tiedä millon kaappaavat. Kai siitä sit mainitaan iltalehdessä.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:35Milloin ennustaisit, että miljardöörivasurit kaappaavat Jenkeissä vallan oikeistolaisilta (kuten Elon Musk) tekonologiamiljardööreltä, jotta Jenkkien suunta muuttuisi? Historian tutkijoiden mukaan suuret kulttuurit ovat historiassa kaatuneet tautien lisäksi siihen, että sitten kun riittävän vaikutusvaltaiset tahot viimein tajuavat, että seinä tulee vastaan, on se ollut joka kerta liian myöhäistä.KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 19:41Toivottavasti ovat fiksumpia, jenkeissä ja varsinkin Piilaaksossa ja Kaliforniassa muutenkin on paljon rikkaita vasemmistolaisia jotka kannattaa verotukseen progressiota, parempaa sosiaaliturvaa, ilmaista terveydenhuoltoa, yms. Jenkeillä on varaa siirtyä vasemmalle ja se olis koko maalle hyvästä.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 18:47Miten pitkään ennustat, että rikastumisen mahdollisuus tulee esimerkiksi Jenkeissä vielä jatkumaan? Ollaanko Jenkeissä fiksumpia kuin oltiin useisssa kommunismin valinneissa maailman maissa 1900-luvun alussa, kun kapitalismi kaadettiin edellisen kerran lapasista lähteneiden varallisuuserojen seurausten vuoksi?KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 18:17Kateudella on monet kasvot. Yleisesti pahalaatuisena pidetään sellaista jossa muut eivät saisi saada kun itsekään ei saa. Se ilmenee usein niin että ihminen itse ei halua saada, mutta ei halua että muutkaan saavat. Se on sellasta vähän korruptoituneen mielen kateutta jossa ei myönnetä asiaa edes itselleen.Neutroni kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 17:20
Onko sanalla "kateellinen" jollain tavalla erilaisia merkityksiä esim. alueittain? Minulle tuo oikeistolaisille tyypillinen käyttö ei aukea. Minä ymmärrän kateellisuuden tunteena, jossa haluaisin itselle jotain, joka on jollakulla toisella, ja usein siihen liittyy valmius tehdä väärin saadakseen haltuunsa kadehtimansa, jos se on mahdollista. Jos minä sanon, että paremmassa yhteiskunnassa ei ole mahdollisuutta rikastumiseen, en tarkoita, että haluaisin olla rikas itse, vaan että yhteiskunta toimisi niin, että kukaan ei ole. En minäkään tietenkään. Olen varma, että se olisi pitemmän päälle kaikille parempi. Tai ainakin 99 %:lle ja se 1 % voisi vaika tyydyttää kilpailunhalunsa jollain taloudellisesti harmittomalla tavalla, vaikka urheilussa tai jossain virtuaalipeleissä.
![]()
-
Brainwashed
- Reactions:
Money talks, bullshit walks hokeman taustalla on se ikävä totuus että raha/mammona ratkaisee, ei vain USAssa, vaan uskaltaisin väittää että koko maailmassa ja läpi ihmiskunnan historian. Se oxymoroniarvioni pysyy, sillä ei miljardöörit ole mielestäni pohjimmiltaan aitoja vasureita vaikka somessa välillä hieman hyvesignaloivatkin kulloisilla trendaavilla wokeaiheilla. Tai no, ehkä Mark Cuban on...Stadin öljylanne kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 00:02Kultakikkareella oli visio, että täytyy toivoa, että Jenkkien rikkaat vasurit onnistuvat pitämään huolen, että Jenkit eivät aja seinään tarjotessaan jatkossakin "kaikille" mahdollisuuden rikastua. Ajattelin että poliittisen vaikuttamisen kannallta Jenkeissä, pitäisi olla miljardööri. Mielestäni esittämänsä visio toiveesta muuttuu paljon epärealistisemmaksi, mitä vähemmän rikkaita paikalliset rikkaat vasurit ovat.Brainwashed kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 23:33Vasurimiljardööri kuulostaa oxymoronilta.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 23:03No jos vasurimiljardöörit eivät ole vielä ilmaantuneet ja tehneet mitään ja nyt mennään elon muskin kaltaisten teknomiljardöörien komeeossa, oletin että joko vasurimiljardööeit eivät tiedä missä mennään, heidän ääntään ei kuunnnella tai sitten tietävät tarkkaan, mutta vielä ei ole mitään hätää.KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 22:00Mitä sä ny puhut. Minkä kaiken mä lasken jenkkien miljardöörivassareiden vallankaappauksen ajankohdan varaan?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:42Eli lasket kaiken toiveajattelun varaan?KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:40En kyllä tiedä millon kaappaavat. Kai siitä sit mainitaan iltalehdessä.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:35Milloin ennustaisit, että miljardöörivasurit kaappaavat Jenkeissä vallan oikeistolaisilta (kuten Elon Musk) tekonologiamiljardööreltä, jotta Jenkkien suunta muuttuisi? Historian tutkijoiden mukaan suuret kulttuurit ovat historiassa kaatuneet tautien lisäksi siihen, että sitten kun riittävän vaikutusvaltaiset tahot viimein tajuavat, että seinä tulee vastaan, on se ollut joka kerta liian myöhäistä.KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 19:41Toivottavasti ovat fiksumpia, jenkeissä ja varsinkin Piilaaksossa ja Kaliforniassa muutenkin on paljon rikkaita vasemmistolaisia jotka kannattaa verotukseen progressiota, parempaa sosiaaliturvaa, ilmaista terveydenhuoltoa, yms. Jenkeillä on varaa siirtyä vasemmalle ja se olis koko maalle hyvästä.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 18:47Miten pitkään ennustat, että rikastumisen mahdollisuus tulee esimerkiksi Jenkeissä vielä jatkumaan? Ollaanko Jenkeissä fiksumpia kuin oltiin useisssa kommunismin valinneissa maailman maissa 1900-luvun alussa, kun kapitalismi kaadettiin edellisen kerran lapasista lähteneiden varallisuuserojen seurausten vuoksi?KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 18:17
Kateudella on monet kasvot. Yleisesti pahalaatuisena pidetään sellaista jossa muut eivät saisi saada kun itsekään ei saa. Se ilmenee usein niin että ihminen itse ei halua saada, mutta ei halua että muutkaan saavat. Se on sellasta vähän korruptoituneen mielen kateutta jossa ei myönnetä asiaa edes itselleen.
![]()
- anonymous hater
- anonymous hater
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Vasurimiljardööri on nähdäkseni kaikkein anteliain tulkinta rikkaasta vasurista, jonka varaan lasketut toiveet poliittisesta suunnanmuutoksesta Jenkeissä kuulostavat mielestäni järkeviltä. On toinen asia, onko vasurimiljardööri todellinen entiteetti, vai oksymoroni.Brainwashed kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 00:15Money talks, bullshit walks hokeman taustalla on se ikävä totuus että raha/mammona ratkaisee, ei vain USAssa, vaan uskaltaisin väittää että koko maailmassa ja läpi ihmiskunnan historian. Se oxymoroniarvioni pysyy, sillä ei miljardöörit ole mielestäni pohjimmiltaan aitoja vasureita vaikka somessa välillä hieman hyvesignaloivatkin kulloisilla trendaavilla wokeaiheilla. Tai no, ehkä Mark Cuban on...Stadin öljylanne kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 00:02Kultakikkareella oli visio, että täytyy toivoa, että Jenkkien rikkaat vasurit onnistuvat pitämään huolen, että Jenkit eivät aja seinään tarjotessaan jatkossakin "kaikille" mahdollisuuden rikastua. Ajattelin että poliittisen vaikuttamisen kannallta Jenkeissä, pitäisi olla miljardööri. Mielestäni esittämänsä visio toiveesta muuttuu paljon epärealistisemmaksi, mitä vähemmän rikkaita paikalliset rikkaat vasurit ovat.Brainwashed kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 23:33Vasurimiljardööri kuulostaa oxymoronilta.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 23:03No jos vasurimiljardöörit eivät ole vielä ilmaantuneet ja tehneet mitään ja nyt mennään elon muskin kaltaisten teknomiljardöörien komeeossa, oletin että joko vasurimiljardööeit eivät tiedä missä mennään, heidän ääntään ei kuunnnella tai sitten tietävät tarkkaan, mutta vielä ei ole mitään hätää.KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 22:00Mitä sä ny puhut. Minkä kaiken mä lasken jenkkien miljardöörivassareiden vallankaappauksen ajankohdan varaan?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:42Eli lasket kaiken toiveajattelun varaan?KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:40En kyllä tiedä millon kaappaavat. Kai siitä sit mainitaan iltalehdessä.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:35Milloin ennustaisit, että miljardöörivasurit kaappaavat Jenkeissä vallan oikeistolaisilta (kuten Elon Musk) tekonologiamiljardööreltä, jotta Jenkkien suunta muuttuisi? Historian tutkijoiden mukaan suuret kulttuurit ovat historiassa kaatuneet tautien lisäksi siihen, että sitten kun riittävän vaikutusvaltaiset tahot viimein tajuavat, että seinä tulee vastaan, on se ollut joka kerta liian myöhäistä.KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 19:41Toivottavasti ovat fiksumpia, jenkeissä ja varsinkin Piilaaksossa ja Kaliforniassa muutenkin on paljon rikkaita vasemmistolaisia jotka kannattaa verotukseen progressiota, parempaa sosiaaliturvaa, ilmaista terveydenhuoltoa, yms. Jenkeillä on varaa siirtyä vasemmalle ja se olis koko maalle hyvästä.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 18:47
Miten pitkään ennustat, että rikastumisen mahdollisuus tulee esimerkiksi Jenkeissä vielä jatkumaan? Ollaanko Jenkeissä fiksumpia kuin oltiin useisssa kommunismin valinneissa maailman maissa 1900-luvun alussa, kun kapitalismi kaadettiin edellisen kerran lapasista lähteneiden varallisuuserojen seurausten vuoksi?
![]()
![]()
No, enpä nyt tiedä. Siihen asti kun he keräävät sitä tolkutonta omaisuuttaan, he saattavat olla jotain muuta, eli kapitalisteja. Tai ainakin käyttävät kapitalismia hyväkseen, kuten esimerkiksi Kiina valtiona tekee koko ajan.
George Soros taitaa olla yksi sellainen miljardööri ainakin, joka ei enää ole puhdas konservatiivi. Eikä sitä ole esimerkiksi myöskään Bill Gates. Ei ainakaan niin omahyväisen oloisesti kuin esimerkiksi Trump. Ja kyllä myös Musk on osoittanut ehkä poikkeavia ajatusmalleja. Hänen näkyvin hankkeensa on se avaruustouhu, joka ei varmasti ole tuottanut niin paljoa kuin se on vienyt.
Eikä se oikeasti ole mikään ihme, jos rahaa ja vaurautta on niin paljon, ettei yksi ihminen sitä oikeasti edes tarvitse. Sen omaisuuden hallinnasta on sitten tietenkin kyse, ettei kaikki aivan hiekkaankaan valuisi. Niinhän on käynyt monelle tavalliselle tollolle, joka on voittanut lotossa aivan liikaa.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein
Onhan siellä Ameriikassa näitä humanitaarisia miljardöörejä muutama kuten esimerkiksi Warren Buffet (lausutaan Puhvetti).
https://edition.cnn.com/2025/06/30/busi ... tes-record
Omaisuuden hallinta onkin tärkeää ja Suomessa se osataan parhaiten Laihialla. Laihialaispariskunta voitti Eurojackpotissa päävoiton 83 miljoonaa euroa. Istuivat sitten olohuoneessa miettimässä mitä tehdään kerjuukirjeille ja tulivat siihen tulokseen että lähetetään niitä ihan kuten ennenkin.
Omaisuuden hallinta onkin tärkeää ja Suomessa se osataan parhaiten Laihialla. Laihialaispariskunta voitti Eurojackpotissa päävoiton 83 miljoonaa euroa. Istuivat sitten olohuoneessa miettimässä mitä tehdään kerjuukirjeille ja tulivat siihen tulokseen että lähetetään niitä ihan kuten ennenkin.
Pufee.....Rere kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 08:36 Onhan siellä Ameriikassa näitä humanitaarisia miljardöörejä muutama kuten esimerkiksi Warren Buffet (lausutaan Puhvetti).
- KultaKikkare
- Reactions:
No ne on enemmän vasemmalla kuin jenkkien miljardöörit keskimäärin.Brainwashed kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 23:33Vasurimiljardööri kuulostaa oxymoronilta.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 23:03No jos vasurimiljardöörit eivät ole vielä ilmaantuneet ja tehneet mitään ja nyt mennään elon muskin kaltaisten teknomiljardöörien komeeossa, oletin että joko vasurimiljardööeit eivät tiedä missä mennään, heidän ääntään ei kuunnnella tai sitten tietävät tarkkaan, mutta vielä ei ole mitään hätää.KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 22:00Mitä sä ny puhut. Minkä kaiken mä lasken jenkkien miljardöörivassareiden vallankaappauksen ajankohdan varaan?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:42Eli lasket kaiken toiveajattelun varaan?KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:40En kyllä tiedä millon kaappaavat. Kai siitä sit mainitaan iltalehdessä.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:35Milloin ennustaisit, että miljardöörivasurit kaappaavat Jenkeissä vallan oikeistolaisilta (kuten Elon Musk) tekonologiamiljardööreltä, jotta Jenkkien suunta muuttuisi? Historian tutkijoiden mukaan suuret kulttuurit ovat historiassa kaatuneet tautien lisäksi siihen, että sitten kun riittävän vaikutusvaltaiset tahot viimein tajuavat, että seinä tulee vastaan, on se ollut joka kerta liian myöhäistä.KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 19:41Toivottavasti ovat fiksumpia, jenkeissä ja varsinkin Piilaaksossa ja Kaliforniassa muutenkin on paljon rikkaita vasemmistolaisia jotka kannattaa verotukseen progressiota, parempaa sosiaaliturvaa, ilmaista terveydenhuoltoa, yms. Jenkeillä on varaa siirtyä vasemmalle ja se olis koko maalle hyvästä.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 18:47Miten pitkään ennustat, että rikastumisen mahdollisuus tulee esimerkiksi Jenkeissä vielä jatkumaan? Ollaanko Jenkeissä fiksumpia kuin oltiin useisssa kommunismin valinneissa maailman maissa 1900-luvun alussa, kun kapitalismi kaadettiin edellisen kerran lapasista lähteneiden varallisuuserojen seurausten vuoksi?KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 18:17Kateudella on monet kasvot. Yleisesti pahalaatuisena pidetään sellaista jossa muut eivät saisi saada kun itsekään ei saa. Se ilmenee usein niin että ihminen itse ei halua saada, mutta ei halua että muutkaan saavat. Se on sellasta vähän korruptoituneen mielen kateutta jossa ei myönnetä asiaa edes itselleen.Neutroni kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 17:20
Onko sanalla "kateellinen" jollain tavalla erilaisia merkityksiä esim. alueittain? Minulle tuo oikeistolaisille tyypillinen käyttö ei aukea. Minä ymmärrän kateellisuuden tunteena, jossa haluaisin itselle jotain, joka on jollakulla toisella, ja usein siihen liittyy valmius tehdä väärin saadakseen haltuunsa kadehtimansa, jos se on mahdollista. Jos minä sanon, että paremmassa yhteiskunnassa ei ole mahdollisuutta rikastumiseen, en tarkoita, että haluaisin olla rikas itse, vaan että yhteiskunta toimisi niin, että kukaan ei ole. En minäkään tietenkään. Olen varma, että se olisi pitemmän päälle kaikille parempi. Tai ainakin 99 %:lle ja se 1 % voisi vaika tyydyttää kilpailunhalunsa jollain taloudellisesti harmittomalla tavalla, vaikka urheilussa tai jossain virtuaalipeleissä.
![]()
Kuitenkin vähintään yhtä oikealla kuin perus oikeistokonservatiivi Suomessa.
- KultaKikkare
- Reactions:
En ajatellut tai toivonut mitään noista vaihtoehdoista. Se oli lähinnä diskurssin lopetusfraasi.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 23:03No jos vasurimiljardöörit eivät ole vielä ilmaantuneet ja tehneet mitään ja nyt mennään elon muskin kaltaisten teknomiljardöörien komeeossa, oletin että joko vasurimiljardööeit eivät tiedä missä mennään, heidän ääntään ei kuunnnella tai sitten tietävät tarkkaan, mutta vielä ei ole mitään hätää.KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 22:00Mitä sä ny puhut. Minkä kaiken mä lasken jenkkien miljardöörivassareiden vallankaappauksen ajankohdan varaan?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:42Eli lasket kaiken toiveajattelun varaan?KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:40En kyllä tiedä millon kaappaavat. Kai siitä sit mainitaan iltalehdessä.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 20:35Milloin ennustaisit, että miljardöörivasurit kaappaavat Jenkeissä vallan oikeistolaisilta (kuten Elon Musk) tekonologiamiljardööreltä, jotta Jenkkien suunta muuttuisi? Historian tutkijoiden mukaan suuret kulttuurit ovat historiassa kaatuneet tautien lisäksi siihen, että sitten kun riittävän vaikutusvaltaiset tahot viimein tajuavat, että seinä tulee vastaan, on se ollut joka kerta liian myöhäistä.KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 19:41Toivottavasti ovat fiksumpia, jenkeissä ja varsinkin Piilaaksossa ja Kaliforniassa muutenkin on paljon rikkaita vasemmistolaisia jotka kannattaa verotukseen progressiota, parempaa sosiaaliturvaa, ilmaista terveydenhuoltoa, yms. Jenkeillä on varaa siirtyä vasemmalle ja se olis koko maalle hyvästä.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 18:47Miten pitkään ennustat, että rikastumisen mahdollisuus tulee esimerkiksi Jenkeissä vielä jatkumaan? Ollaanko Jenkeissä fiksumpia kuin oltiin useisssa kommunismin valinneissa maailman maissa 1900-luvun alussa, kun kapitalismi kaadettiin edellisen kerran lapasista lähteneiden varallisuuserojen seurausten vuoksi?KultaKikkare kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 18:17Kateudella on monet kasvot. Yleisesti pahalaatuisena pidetään sellaista jossa muut eivät saisi saada kun itsekään ei saa. Se ilmenee usein niin että ihminen itse ei halua saada, mutta ei halua että muutkaan saavat. Se on sellasta vähän korruptoituneen mielen kateutta jossa ei myönnetä asiaa edes itselleen.Neutroni kirjoitti: ↑06 Heinä 2025, 17:20Onko sanalla "kateellinen" jollain tavalla erilaisia merkityksiä esim. alueittain? Minulle tuo oikeistolaisille tyypillinen käyttö ei aukea. Minä ymmärrän kateellisuuden tunteena, jossa haluaisin itselle jotain, joka on jollakulla toisella, ja usein siihen liittyy valmius tehdä väärin saadakseen haltuunsa kadehtimansa, jos se on mahdollista. Jos minä sanon, että paremmassa yhteiskunnassa ei ole mahdollisuutta rikastumiseen, en tarkoita, että haluaisin olla rikas itse, vaan että yhteiskunta toimisi niin, että kukaan ei ole. En minäkään tietenkään. Olen varma, että se olisi pitemmän päälle kaikille parempi. Tai ainakin 99 %:lle ja se 1 % voisi vaika tyydyttää kilpailunhalunsa jollain taloudellisesti harmittomalla tavalla, vaikka urheilussa tai jossain virtuaalipeleissä.KultaKikkare kirjoitti: ↑05 Heinä 2025, 23:30 Sä taidat olla vaan kateellinen niille jotka pärjää systeemissä, jota narsistisessa ylemmyysharhassasi pidät sitten ällöttävänä, koska totuus on vielä ällöttävämpi. Tietenkin pyrkivät pitämään sen ennallaan, nehän olis täysiä idiootteja jos haluaisivat muuttaa systeemiä jossa ovat opetelleet pelaamaan ja pärjäävät.
Jenkeillä on kuitenki varaa siirtyä vasemmalle, toisin kuin Suomella.
-
Brainwashed
- Reactions:
Toki, mutta ei philantrophia ole kommunistista, vaan hyväntekeväisyyttä, kun omia ansaittuja varoja jakelee haluamilleen tahoille. Communistit jakelevat toisten ansaitsemia varoja haluamilleen tahoille, sillee huonolla tavalla.Rere kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 08:36 Onhan siellä Ameriikassa näitä humanitaarisia miljardöörejä muutama kuten esimerkiksi Warren Buffet (lausutaan Puhvetti).
- anonymous hater
- anonymous hater