Fatso, fatso man... I wanna be a fatso man (Laulu)

Olen fatso

En ole
1
20%
Ehkä
1
20%
Hieman
0
Ei ääniä
Mahdollisesti
1
20%
Olen
2
40%
Todellakin olen
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 5

Phobos
Reactions:

Fatso, fatso man... I wanna be a fatso man (Laulu)

Viesti Kirjoittaja Phobos »

Ok, siis helle pehmentää pään (Ja kehon). Siksi tämä:

Kartta paljastaa: Täällä on eniten lihavia – katso alueesi tilanne

Lihavien osuus väestöstä on kasvanut. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan henkilön kuolleisuusriski kasvaa selvästi painoindeksin ollessa yli 30.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011363415.html

Lähes joka neljäs suomalainen aikuinen on lihava, selviää Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) Terve Suomi -kyselytutkimuksesta.

Vuonna 2024 suomalaisista yli 20-vuotiaista 24,5 prosentilla painoindeksi oli vähintään 30. Painoindeksi 30 on THL:n mukaan kansainvälisesti hyväksytty raja-arvo lihavuudelle. Esimerkiksi Terveyskirjaston mukaan painoindeksi 30 tarkoittaa merkittävää lihavuutta.

Ylipainoa on jo silloin, kun painoindeksi ylittää arvon 25.

Lihavien osuus väestöstä on neljässä vuodessa kasvanut kaksi prosenttiyksikköä. Vuonna 2020 suomalaisista merkittävästi lihavia oli 22,5 prosenttia.

Kehityssuunta on huolestuttava, sillä tilanne on mennyt huonompaan suuntaan useimmilla hyvinvointialueilla, Terveystalon terveydenhuollon palveluiden johtava ylilääkäri Jukka Pitkänen sanoo.

Mutta... BMI on helvetin huono mittari. Jos sinulla on vaikka lihasta kehossasi sattumalta. Kuvassa minulla on siis BMI 27. Voin toki olla läski enkä sitä tunnista. Tai ehkä en. Nyt täytyy laihduttaa kun saa jalat kuntoon.
Liitteet
BMI.png
Märkäruuti
Reactions:

Re: Fatso, fatso man... I wanna be a fatso man (Laulu)

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Phobos kirjoitti: 15 Heinä 2025, 16:27 Mutta... BMI on helvetin huono mittari.
Minulla taisi olla rasvaprosentti kisojen alla alle 10, ja silti BMI oli lähellä kolmeakymmentä.
BMI toimii jotenkin keskivertoväestöllä, mutta ei esimerkiksi voimailulajien urheilijoilla. Voimailulajeihin voi lukea myös yleisurheilun heittolajit. Tuskin löytyy montakaan, jolla BMI olisi ihannelukemissa.
Phobos
Reactions:

BMI on jumala:
Liitteet
BMI2.png
Phobos
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 15 Heinä 2025, 16:35
Phobos kirjoitti: 15 Heinä 2025, 16:27 Mutta... BMI on helvetin huono mittari.
Minulla taisi olla rasvaprosentti kisojen alla alle 10, ja silti BMI oli lähellä kolmeakymmentä.
BMI toimii jotenkin keskivertoväestöllä, mutta ei esimerkiksi voimailulajien urheilijoilla. Voimailulajeihin voi lukea myös yleisurheilun heittolajit. Tuskin löytyy montakaan, jolla BMI olisi ihannelukemissa.
Juuri näin. Parhaana punttiaikana painoin 126 kiloa. Oli rasvaprosenttimittari joka näytti että kehossa oli rasvaprosentti 25 %. Tuleeko tuosta jotain 90 kiloa ilman rasvoja? Oli muuten massakausi.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Itse laskeskelin, että rasvoja polttamalla normaaliin BMI arvoon päästäkseni olisi rasvaprosentin pitänyt mennä negatiiviselle. Mutta se oli silloin. Nyt olen selvästi ylipainoinen; etten sanoisi lihava.
Phobos
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 15 Heinä 2025, 16:42 Itse laskeskelin, että rasvoja polttamalla normaaliin BMI arvoon päästäkseni olisi rasvaprosentin pitänyt mennä negatiiviselle. Mutta se oli silloin. Nyt olen selvästi ylipainoinen; etten sanoisi lihava.
Says you. Vaikea sanoa näin tekstien perusteella joten pitääkö luottaa sanaasi? Huom... Olemme jo kai aika vanhoja käppyröitä.
Phobos
Reactions:

Ei saisi nauraa mutta...

Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Ihmisen mielenkiintoisuus ja kauneus riippuu täysin siitä, onko kilot lämpöä vai pelkkää näyttöä. Sisäinen kauneus ei paina mitään eikä sitä voi mitata kiloina
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti
Reactions:

Minä pidän vatsakkaista miehistä.

t. vatsakas nainen :lol:
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Phobos
Reactions:

Kissatäti kirjoitti: 15 Heinä 2025, 16:49 Ihmisen mielenkiintoisuus ja kauneus riippuu täysin siitä, onko kilot lämpöä vai pelkkää näyttöä. Sisäinen kauneus ei paina mitään eikä sitä voi mitata kiloina
Tarkoitit kai että sisäinen kauneus juuri painaa eikä se ulkokuori oli vaikka Don Juan?
Phobos
Reactions:

Mutta siis. Suomi läskistyy. Pikkulapset on sosiaalisessa mädännäisyydessä ja pihaleikit jäävät sikseen. Aikuiset dokaa ja vetää rasvaisia ruokia. Tosin ei kukaan ikuisesti elä joten pitäisikö elämän olla askeettista kidutusta?
Kissatäti
Reactions:

Phobos kirjoitti: 15 Heinä 2025, 16:56
Kissatäti kirjoitti: 15 Heinä 2025, 16:49 Ihmisen mielenkiintoisuus ja kauneus riippuu täysin siitä, onko kilot lämpöä vai pelkkää näyttöä. Sisäinen kauneus ei paina mitään eikä sitä voi mitata kiloina
Tarkoitit kai että sisäinen kauneus juuri painaa eikä se ulkokuori oli vaikka Don Juan?
Minulle tuli vain mieleen ketjusta joku bodattu ukkeli joka on iso lihaskimppu. Sen vuoksi kirjoitin noin. Paino on siis sivuseikka. Oli sitä paljon tai vähän.
Elämänsankari
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

Bmi nyt ei kerro totuutta, no ehkä valtaosasta muttei läheskään kaikista.

Itsellä bmi on nyt 23, kunhan kesä lähenee loppuaan niin toivottavasti 20-21 ja kunto taas huipussaan. No saa se olla vaikka myös 19, talvella sitten vaikka 25. Heiluu paljon ja näin on ollut koko elämäni, ihan liikkumisesta ym siihen liittyvistä jutuista johtuen.

Naisella saa bmi olla vähän korkeempi ku mulla, ja nyt onkin. Pitää olla sillei pikkasen puristeltavaakin, ja hän taas pitää siitä kuinka kunnossa minä olen. Puhuu aina et alottaa itekin liikkumisen mut yhteisiin kävelyihin se yleensä jää, toki sillei ihan vauhdikkaastikin usein.
Phobos
Reactions:

Elämänsankari kirjoitti: 15 Heinä 2025, 17:07 Bmi nyt ei kerro totuutta, no ehkä valtaosasta muttei läheskään kaikista.

Itsellä bmi on nyt 23, kunhan kesä lähenee loppuaan niin toivottavasti 20-21 ja kunto taas huipussaan. No saa se olla vaikka myös 19, talvella sitten vaikka 25. Heiluu paljon ja näin on ollut koko elämäni, ihan liikkumisesta ym siihen liittyvistä jutuista johtuen.

Naisella saa bmi olla vähän korkeempi ku mulla, ja nyt onkin. Pitää olla sillei pikkasen puristeltavaakin, ja hän taas pitää siitä kuinka kunnossa minä olen. Puhuu aina et alottaa itekin liikkumisen mut yhteisiin kävelyihin se yleensä jää, toki sillei ihan vauhdikkaastikin usein.
Propsit... Olet kyllä aika timmissä kunnossa.

Naisilla pitää olla vähän pyllyä ja saa olla hieman rasvaakin. Tosin kyllä timmitkin muijat kiinnostaa joilla näkyy suonet vatsassa (Treenatut, ei anorektikot). Aika paha toi anoreksia. En oikein ymmärrä mutta se on mentaalipuolen juttuja. Ja aika usein vie hengenkin.
Elämänsankari
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

Phobos kirjoitti: 15 Heinä 2025, 17:13
Elämänsankari kirjoitti: 15 Heinä 2025, 17:07 Bmi nyt ei kerro totuutta, no ehkä valtaosasta muttei läheskään kaikista.

Propsit... Olet kyllä aika timmissä kunnossa.

Naisilla pitää olla vähän pyllyä ja saa olla hieman rasvaakin. Tosin kyllä timmitkin muijat kiinnostaa joilla näkyy suonet vatsassa (Treenatut, ei anorektikot). Aika paha toi anoreksia. En oikein ymmärrä mutta se on mentaalipuolen juttuja. Ja aika usein vie hengenkin.
Kyllähän moni oikein timmi ja treenattu nainen näyttää itsestäni hyvältä, ja sellaisia omien harrastusten takia tapaa joten vipinääkin joskus ollut.

Mutta ei ne mua vaan sytytä, ei koskaan yksikään. En osaa sanoa miksi muuten kuin että silmä tykkää mistä silmä tykkää.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin