Fatso, fatso man... I wanna be a fatso man (Laulu)

Olen fatso

En ole
1
20%
Ehkä
1
20%
Hieman
0
Ei ääniä
Mahdollisesti
1
20%
Olen
2
40%
Todellakin olen
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 5

Neutroni
Reactions:

Re: Fatso, fatso man... I wanna be a fatso man (Laulu)

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Phobos kirjoitti: 15 Heinä 2025, 16:27 Mutta... BMI on helvetin huono mittari. Jos sinulla on vaikka lihasta kehossasi sattumalta. Kuvassa minulla on siis BMI 27. Voin toki olla läski enkä sitä tunnista. Tai ehkä en. Nyt täytyy laihduttaa kun saa jalat kuntoon.
BMI on väestötason mittari ja ihan hyvin toimiva tarkoitukseensa. BMI:n kasvu ei varmaankaan johdu valtavasta voimalajibuumista vaan lihomisesta ja se aiheuttaa kansanterveysongelmia sen mukaan. Jos joku nyt tietää olevansa vakavan harrastajatason bodari tai muu vastaava muskelihirviö, niin varmaan tietää asian ja voi skipata yleiset ohjeet laihdutustarpeesta. Mutta ei yhteiskunta arvaa pieleen, jos se lisää elintasosairauksien hoitokapasiteettia urheiluvammojen kustannuksella saatuaan tiedon, että keskimääräinen BMI kasvaa.
Phobos
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Phobos »

Elämänsankari kirjoitti: 15 Heinä 2025, 17:16
Phobos kirjoitti: 15 Heinä 2025, 17:13
Elämänsankari kirjoitti: 15 Heinä 2025, 17:07 Bmi nyt ei kerro totuutta, no ehkä valtaosasta muttei läheskään kaikista.

Itsellä bmi on nyt 23, kunhan kesä lähenee loppuaan niin toivottavasti 20-21 ja kunto taas huipussaan. No saa se olla vaikka myös 19, talvella sitten vaikka 25. Heiluu paljon ja näin on ollut koko elämäni, ihan liikkumisesta ym siihen liittyvistä jutuista johtuen.

Naisella saa bmi olla vähän korkeempi ku mulla, ja nyt onkin. Pitää olla sillei pikkasen puristeltavaakin, ja hän taas pitää siitä kuinka kunnossa minä olen. Puhuu aina et alottaa itekin liikkumisen mut yhteisiin kävelyihin se yleensä jää, toki sillei ihan vauhdikkaastikin usein.
Propsit... Olet kyllä aika timmissä kunnossa.

Naisilla pitää olla vähän pyllyä ja saa olla hieman rasvaakin. Tosin kyllä timmitkin muijat kiinnostaa joilla näkyy suonet vatsassa (Treenatut, ei anorektikot). Aika paha toi anoreksia. En oikein ymmärrä mutta se on mentaalipuolen juttuja. Ja aika usein vie hengenkin.
Kyllähän moni oikein timmi ja treenattu nainen näyttää itsestäni hyvältä, ja sellaisia omien harrastusten takia tapaa joten vipinääkin joskus ollut.

Mutta ei ne mua vaan sytytä, ei koskaan yksikään. En osaa sanoa miksi muuten kuin että silmä tykkää mistä silmä tykkää.
Aika moni nainen näyttää kivalta, oli hyvin treenattu tai ei. Kunhan ei paina sitä 500 kiloa. Ja lasken kaikki hyvin treenatut fitnessmuijat ulos mun mahdollisuuksista.
Phobos
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 15 Heinä 2025, 17:20
Phobos kirjoitti: 15 Heinä 2025, 16:27 Mutta... BMI on helvetin huono mittari. Jos sinulla on vaikka lihasta kehossasi sattumalta. Kuvassa minulla on siis BMI 27. Voin toki olla läski enkä sitä tunnista. Tai ehkä en. Nyt täytyy laihduttaa kun saa jalat kuntoon.
BMI on väestötason mittari ja ihan hyvin toimiva tarkoitukseensa. BMI:n kasvu ei varmaankaan johdu valtavasta voimalajibuumista vaan lihomisesta ja se aiheuttaa kansanterveysongelmia sen mukaan. Jos joku nyt tietää olevansa vakavan harrastajatason bodari tai muu vastaava muskelihirviö, niin varmaan tietää asian ja voi skipata yleiset ohjeet laihdutustarpeesta. Mutta ei yhteiskunta arvaa pieleen, jos se lisää elintasosairauksien hoitokapasiteettia urheiluvammojen kustannuksella saatuaan tiedon, että keskimääräinen BMI kasvaa.
Suomalaisille soisi enemmän lihasta ja vähemmän läskiä. Vaikka BMI keskimäärin pysyisi samana. Mutta ehkä valtaosa suomalaisista on sitten sohvaperunoita. Sipsejä, brugereita, pizzaa, olutta, sokericolaa jne... Ja ei ollenkaan liikuntaa. Ja some.
Elämänsankari
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

Phobos kirjoitti: 15 Heinä 2025, 17:26
Neutroni kirjoitti: 15 Heinä 2025, 17:20
Suomalaisille soisi enemmän lihasta ja vähemmän läskiä. Vaikka BMI keskimäärin pysyisi samana. Mutta ehkä valtaosa suomalaisista on sitten sohvaperunoita. Sipsejä, brugereita, pizzaa, olutta, sokericolaa jne... Ja ei ollenkaan liikuntaa. Ja some.
No tulikin tuosta mieleen.

En koskaan syö esim sipsejä, sokerikolaa yms. En karkkiakaan, pullan saatan vetää jouluna ja hautajaisissa.

Ei mitään tollasia, ja suurin syy on se ettei ne vaan maistu. Ehkä minun onni että suu sanoo ei, muuten vois olla jotain muuta kuin nyt.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Phobos kirjoitti: 15 Heinä 2025, 17:26 Suomalaisille soisi enemmän lihasta ja vähemmän läskiä. Vaikka BMI keskimäärin pysyisi samana. Mutta ehkä valtaosa suomalaisista on sitten sohvaperunoita. Sipsejä, brugereita, pizzaa, olutta, sokericolaa jne... Ja ei ollenkaan liikuntaa. Ja some.
Tuo olisi tietysti hyvä, mutta ei tule toteutumaan ennen kuin lääketiede keksii keinot ohittaa ruumiin normaali toiminta ja pakottaa sen pitämään lihakset levossa ja tyytymään kohtuuteen ravinnon otossa. Missään maailmassa ylivoimainen valtaosa ihmisistä ei liiku vapaaehtoisesti ja on taipuvainen mässäämään liikaa ja ylipaino-ongelma räjähtää käsistä kaikkialla, missä teknologia vapauttaa rahvaan raskaasta ruumiillisesta työstä. Ihminen on kehittynyt sellaiseksi hyvästä syystä. Luonnonoloissa on alituinen puute ja silloin jos jotain on tarjolla on syötävä varastoon ja jos ei voi edistää ruuan keräämistä kannattaa lojua paikallaan.
Elämänsankari
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

Itselläni on aina ollut sellainen kutina että oma näläntunteeni ei ole niin vahva kuin muilla keskimäärin, pystyn olemaan parikin vuorokautta syömättä.

Toki sitä vetää maitoa, smoothieta ym muttei mitään kiinteää. Ehkä tuo ei terveellistä ole mut noin tapahtuu useammin kuin kerran kuussa, eikä heikota eikä nälätä kuin vasta sen parin vuorokauden jälkeen.
Phobos
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 15 Heinä 2025, 17:41
Phobos kirjoitti: 15 Heinä 2025, 17:26 Suomalaisille soisi enemmän lihasta ja vähemmän läskiä. Vaikka BMI keskimäärin pysyisi samana. Mutta ehkä valtaosa suomalaisista on sitten sohvaperunoita. Sipsejä, brugereita, pizzaa, olutta, sokericolaa jne... Ja ei ollenkaan liikuntaa. Ja some.
Tuo olisi tietysti hyvä, mutta ei tule toteutumaan ennen kuin lääketiede keksii keinot ohittaa ruumiin normaali toiminta ja pakottaa sen pitämään lihakset levossa ja tyytymään kohtuuteen ravinnon otossa. Missään maailmassa ylivoimainen valtaosa ihmisistä ei liiku vapaaehtoisesti ja on taipuvainen mässäämään liikaa ja ylipaino-ongelma räjähtää käsistä kaikkialla, missä teknologia vapauttaa rahvaan raskaasta ruumiillisesta työstä. Ihminen on kehittynyt sellaiseksi hyvästä syystä. Luonnonoloissa on alituinen puute ja silloin jos jotain on tarjolla on syötävä varastoon ja jos ei voi edistää ruuan keräämistä kannattaa lojua paikallaan.
Rakastan utopioita. Musta tulis hyvä diktaattori. Kaikki dieetille.

Hetkinen? Toihan on jo käyty läpi alkaen vuodesta 1939?
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Olen sopivasti lihava, mutta muutaman kilon voisin pois antaa....Ihmedietteihin en ole hurahtanut. Pyrin liikkumaan ja syömään terveellisesti ja kohtuullisesti. Terveyden ylläpitoon pyrin ja mitään lääkityksiä mulla ei ole. Perusterve siis olen muutaman lisäkilon kera....
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Phobos
Reactions:

marjatta1 kirjoitti: 15 Heinä 2025, 18:26 Olen sopivasti lihava, mutta muutaman kilon voisin pois antaa....Ihmedietteihin en ole hurahtanut. Pyrin liikkumaan ja syömään terveellisesti ja kohtuullisesti. Terveyden ylläpitoon pyrin ja mitään lääkityksiä mulla ei ole. Perusterve siis olen muutaman lisäkilon kera....
Tuohonkin on laulu. Leevi And The Leavings: Sopivasti Lihava.
Phobos
Reactions:

marjatta1
Reactions:

Phobos kirjoitti: 15 Heinä 2025, 18:29
marjatta1 kirjoitti: 15 Heinä 2025, 18:26 Olen sopivasti lihava, mutta muutaman kilon voisin pois antaa....Ihmedietteihin en ole hurahtanut. Pyrin liikkumaan ja syömään terveellisesti ja kohtuullisesti. Terveyden ylläpitoon pyrin ja mitään lääkityksiä mulla ei ole. Perusterve siis olen muutaman lisäkilon kera....
Tuohonkin on laulu. Leevi And The Leavings: Sopivasti Lihava.
Juu...
Elämä
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Vanhemmilla naisilla pieni ylipaino ennustaa pitempää elinikää. Ehkä siksikin, että vanhemmalla naisella laihuus liittyy usein johonkin sairauteen, mutta ilmeisesti tämänkin huomioiden sopiva määrä rasvaa on terveellistä siinä eläkeiän tienoilla ja jälkeen. Muistaakseni optimi oli BMI vähän vajaa 30.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
marjatta1
Reactions:

MooM kirjoitti: 15 Heinä 2025, 18:38
Vanhemmilla naisilla pieni ylipaino ennustaa pitempää elinikää. Ehkä siksikin, että vanhemmalla naisella laihuus liittyy usein johonkin sairauteen, mutta ilmeisesti tämänkin huomioiden sopiva määrä rasvaa on terveellistä siinä eläkeiän tienoilla ja jälkeen. Muistaakseni optimi oli BMI vähän vajaa 30.
Juu, mulla on perintö geenit ja äitini eli yli 97 vuotiaaksi. Tosin hänellä myös oli myös sisua ja kiukkua, joka piti hänet myös "pirteänä". Tosin meille hänen lähimmilleen siitä kiukusta ja sisusta oli omat hankaluutensa...
Elämä
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin