Olen ideoinut täysin uudenlaisen somen. Rungoltaan se on yhteisöpalvelu mutta siihen on integroitu piirre joka tekee sen erilaiseksi jo olemassa olevista vastaavista ohjelmista. Ja se piirre tässä onkin juuri se idea. Lisäksi se sisältää vielä pari pientä, tavanomaisempaa piirrettä.
Olen kertonut asiasta tarkemmin vain parille hyvälle ystävälleni jotka ovat kovia somettajia. He pitivät ideaa loistavana ja meinasivat että sille olisi sosiaalinen tilaus.
Valmis softa olisi luonnollisesti mainosrahoitteinen.
Itselläni on ohjelmointitaustaa seuraavasti: Basic (harrastuksena ja konepuolen tekussa myös aineopintojen yhteydessä), C++ (inhosin sitä mutta sainpahan vietyä läpi IT-puolen tekussa), Lisp (insinöörityö IT-puolen tekussa), DSP-prosessorin oma Assembly (Nokialla koodasin töikseni ja pidin siitä), html (harrastekerhon sivujen muokkaaminen ja päivittäminen), PHP (alkeet) ja Python (opettelin kuukausi sitten perusteet ja opinkin jotain).
Joten jonkinlaista pohjaa ohjelmoinnista löytyy. Minulla on vain kaksi haastetta: En tunne tällaista ohjelmointia alkuunkaan ja nollasta lähtien valmiiksi, toimivaksi sovellukseksi olisi liian pitkässä kuusessa. Erityisesti tietoturva ja verkot ovat minulle outoja. Lisäksi terveydentilani ei salli päivätöiden lisäksi alkaa vääntämään näin isoa projektia alusta loppuun.
Siinäpä kaikki mitä voin tässä vaiheessa kertoa softasta ja itsestäni.
Mikäli projekti alkaisi perustettaisiin tietysti Oy, hankittaisiin domainit ja rekisteröitäisiin tavaramerkki. Nimi softalle on jo annettu (ja on hyvä vaikka itse sanonkin) ja logoakin olen jo hahmotellut. Työtä jouduttaisiin tekemään aluksi luonnollisesti ilman palkkaa ja riskinä on tietysti ettei softa koskaan menestykään.
Kysyisinkin nyt alustavasti olisiko kukaan halukas tarttumaan ideaan? Luonnollisesti kirjoiteltaisiin NDA-sopimus jos edettäisiin niin pitkälle että että päästäisiin keskustelemaan aiheesta tarkemmin. Ja sanomattakin on selvää että henkilöllä tulisi olla näyttöjä osaamisestaan.
Lisäksi kaikenlaisia neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan.
Kiitoksia