Me kaikki tiedämme, että mormonismi sinun tavalla tulkittuna on sinun mielestä paras ja ainoa oikea uskonto. Olet kertonut sen satoja kertoja. Sitä ei tarvitse enää toistaa. Kuunnellan välillä muiden mielipiteitä.
Mikä on paras uskonto?
Re: Mikä on paras uskonto?
Onko tuossa siis tilanne, että hurahdan ihan oikeasti uskomaan johonkin uskontoon vai että minun on pakko teeskennellä uskottavasti uskontoa. Varmaan yrittäisin minimoida tappiot kummassakin tapauksessa ja valitsisin liberaalisen luterilaisuuden.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Nähtyäni Jeesuksen tyttöni kanssa pilvessä ( ei pössötellyt vaan näytti taivaan pilvessä itsensä ). Nähtyäni ohjeet paistinpannussa paitetussa paahtoleivässä tähtien väliseen avaruusalukseen ja Jumalan kaadettua ja aiheuttaen massiivisen tulvan yllättäen testatessani myllyä...olen vakuuttunut siitä, että Jumala on olemassa ja ohjaa sitä joka tekee pyyteettömästi jotakin maailman pelastamiseksi.
Suomalaiselle paras uskonto on tietenkin muinaissuomalaisten uskonto Ukkoineen, Ahteineen ja Ilmarisineen. Väinämöinen on pääprofeetta. Jos näitä jumalia ja profeettaansa pilkkaatte, niin kimppuunne usutetaan valtakunnansyyttäjä. Menkää Ranskaan pilkkaamaan, siellä on toisenlainen laki ja käytäntö eli jumaluuksia saa pilkata.
Niin, se on käsitykseni.
"Ainoa oikea uskonto" on silti vähän epämääräinen väite. Ovathan kaikki oikeassa minun mielestäni, jotka uskovat Jumalaan. Erotukseksi ateististeista ja agnostikoista. Ateistitkin ovat oikeassa monen mahdottoman jumalakäsityksen suhteen. Ja agnostikot oikeassa siinä, ettei Jumalasta vielä tiedetä kummin päin asia on.
Kaikki kristityt ovat oikeassa siinä, että Jeesukseen pitäisi uskoa. Siis minun mielestä.
Vain meidän kirkko, Kristuksen Kirkko tuntee Jeesuksen kokonaan, kaikki ne asiat, jotka Jeesuksesta on hyvä tietää ja tuntea. Se on se minun käsitykseni. Eli ei sitä minun käsitystä tunneta vaan se aina vääristellään jollain tavoin, kuten taas. Mutta hyvä on että tunnetaan noinkin paljon, niin ei sitten tosiaan tarvi toistaa. Eikä saa toistaa.
Kuunnellaan muiden mielipiteitä.
Viimeksi muokannut OlliS, 21 Elo 2025, 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Entä jos uskoo jumaliin, kuten hindut?OlliS kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 17:40Niin, se on käsitykseni.
"Ainoa oikea uskonto" on silti vähän epämääräinen väite. Ovathan minusta kaikki oikeassa minun mielestä, jotka uskovat Jumalaan.
Minäkin uskon, että jumalia on monta, mutta vain yksi on Ylijumala, ja kolminaisuuskin on totta, eli kolme Jumalaa. Tähän yksi ja kuitenkin kolme on olemassa ratkaisu.ID10T kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 17:42Entä jos uskoo jumaliin, kuten hindut?OlliS kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 17:40Niin, se on käsitykseni.
"Ainoa oikea uskonto" on silti vähän epämääräinen väite. Ovathan minusta kaikki oikeassa minun mielestä, jotka uskovat Jumalaan.
Kaikkien jumalien täytyy olla tämän yhden palvelijoita, muuten ovat epäjumalia, se ero on hinduihin minun käsutyksessä.
-
Märkäruuti
- Reactions:
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
Mun päämääräinen usko on valintatalo eri uskomuksista + usko siihen että meillä on sama Jumala kaikilla + Jumalan vaimo ja muut enkelit ja muut Jumalat. Agnostisimin järkeilyn jälkeen tähän päätynyt siis.
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
Se olisi äärimmäisen primitiivinen ja julma uskonto nykyajan maailmaan.Rere12 kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 17:00 Suomalaiselle paras uskonto on tietenkin muinaissuomalaisten uskonto Ukkoineen, Ahteineen ja Ilmarisineen. Väinämöinen on pääprofeetta. Jos näitä jumalia ja profeettaansa pilkkaatte, niin kimppuunne usutetaan valtakunnansyyttäjä. Menkää Ranskaan pilkkaamaan, siellä on toisenlainen laki ja käytäntö eli jumaluuksia saa pilkata.
Niin se on. Jokainen luulee olevansa oikeassa, mutta vain yksi tai muutama voi olla. Tai kaikki väärässä ja ateistit oikeassa. Se on se tilanne. Se on ihan oikeasti se tilanne, eikä pelkkä mielipide.Märkäruuti kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 17:56Jokainen uskovainen sanoo omasta uskonsuunnastaan samaa. Se on minun käsitykseni.
Tämä tilanne ei todista ateismia, kuten he aina täällä väittävät.
Mikään ei todista ateismia, koska olematonta on mahdoton todistaa olemattomaksi. Minulle kuitenkin todisteiden puute jumalien olemassaolosta on todiste itsessään.OlliS kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 18:08Niin se on. Jokainen luulee olevansa oikeassa, mutta vain yksi tai muutama voi olla. Tai kaikki väärässä ja ateistit oikeassa. Se on se tilanne. Se on ihan oikeasti se tilanne, eikä pelkkä mielipide.Märkäruuti kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 17:56Jokainen uskovainen sanoo omasta uskonsuunnastaan samaa. Se on minun käsitykseni.
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
USKO SAAKIN OLLA MUTKAN TAKANA koska jumalat ja ihmiset sikinsokin ei olisi mitenkään kovinkaan toimiva pari.ID10T kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 18:16Mikään ei todista ateismia, koska olematonta on mahdoton todistaa olemattomaksi. Minulle kuitenkin todisteiden puute jumalien olemassaolosta on todiste itsessään.OlliS kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 18:08Niin se on. Jokainen luulee olevansa oikeassa, mutta vain yksi tai muutama voi olla. Tai kaikki väärässä ja ateistit oikeassa. Se on se tilanne. Se on ihan oikeasti se tilanne, eikä pelkkä mielipide.Märkäruuti kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 17:56Jokainen uskovainen sanoo omasta uskonsuunnastaan samaa. Se on minun käsitykseni.
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
Linkkaatko tällaisen väitteen vai myönnätkö valehtelevasi?OlliS kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 18:08Niin se on. Jokainen luulee olevansa oikeassa, mutta vain yksi tai muutama voi olla. Tai kaikki väärässä ja ateistit oikeassa. Se on se tilanne. Se on ihan oikeasti se tilanne, eikä pelkkä mielipide.Märkäruuti kirjoitti: ↑21 Elo 2025, 17:56Jokainen uskovainen sanoo omasta uskonsuunnastaan samaa. Se on minun käsitykseni.
Mene mene tekel upharsin.