Sosiaalinen sukupuolesi?!
Tehdäänpä hauska ei niin vakava testi! Eli testataan palstan miesten ja naisten "sosiaalista sukupuolta" (gender). Sosiaalinen sukupuoli eroaa biologisesta sukupuolesta siinä, että se kiinnittää huomionsa yksilön persoonallisuuden maskuliinisuuteen ja feminiinisyyteen.
Seuraava testi toimii siten, että:
1) Miehet:
- Arvioivat maskuliinisuuttaan jokaisella maskuliinisella muuttujalla pisteillä nollasta plus kolmeen. 0 tarkoittaa ettei piirre kuvaa sinua miehenä lainkaan, ja +3 tarkoittaa että tuo piirre kuvaa sinua täydellisesti.
- Arvioivat feminiinisyyttään jokaisella feminiinisellä muuttujalla pisteillä nollasta miinus kolmeen. 0 tarkoittaa ettei piirre kuvaa sinua miehenä lainkaan, ja -3 tarkoittaa että tuo piirre kuvaa sinua täydellisesti.
Miehet laskevat maskuliiniset pisteensä yhteen (positiivinen luku) ja feminiiniset pisteensä yhteen (negatiivinen luku), ja vähentävät negatiiviset pisteet pois positiivisista.
Miehen maskuliinisuutta/feminiinisyyttä kuvaa tuo saatu luku!
2) Naiset
- Arvioivat feminiinisyyttään jokaisella feminiinisellä muuttujalla pisteillä nollasta plus kolmeen. 0 tarkoittaa ettei piirre kuvaa sinua naisena lainkaan, ja +3 tarkoittaa että tuo piirre kuvaa sinua täydellisesti.
- Arvioivat maskuliinisuuttaan jokaisella maskuliinisella muuttujalla pisteillä nollasta miinus kolmeen. 0 tarkoittaa ettei piirre kuvaa sinua naisena lainkaan, ja -3 tarkoittaa että tuo piirre kuvaa sinua täydellisesti.
Naiset laskevat feminiiniset pisteensä yhteen (positiivinen luku) ja maskuliiniset pisteensä yhteen (negatiivinen luku), ja vähentävät negatiiviset pisteet pois positiivisista.
Naisen feminiinisyyttä/maskuliinisuutta kuvaa tuo saatu luku!
¤ Maskuliiniset muuttujat ovat:
- Looginen, kilpailullinen, aktiivinen, kontrolloiva, rationaalinen, itsevarma, rohkea, itsenäinen.
¤ Feminiiniset muuttujat ovat:
- Intuitiivinen, yhteistyöhakuinen, passiivinen, alistuva, emotionaalinen, huolehtivainen, empaattinen, riippuvainen.
Siinä! Ei muuta kuin kynä ja paperia esiin, ja miettimään kuinka maskuliininen ja toisaalta feminiininen olet. Ja katsotaan sitten lopputuloksia, että kuinka paljon miesten ja naisten yhteenlasketut tulokset ovat nollan yläpuolella?! Ovatko miehet maskuliinisia ja naiset feminiinisiä?
Tehdäänpä hauska ei niin vakava testi! Eli testataan palstan miesten ja naisten "sosiaalista sukupuolta" (gender). Sosiaalinen sukupuoli eroaa biologisesta sukupuolesta siinä, että se kiinnittää huomionsa yksilön persoonallisuuden maskuliinisuuteen ja feminiinisyyteen.
Seuraava testi toimii siten, että:
1) Miehet:
- Arvioivat maskuliinisuuttaan jokaisella maskuliinisella muuttujalla pisteillä nollasta plus kolmeen. 0 tarkoittaa ettei piirre kuvaa sinua miehenä lainkaan, ja +3 tarkoittaa että tuo piirre kuvaa sinua täydellisesti.
- Arvioivat feminiinisyyttään jokaisella feminiinisellä muuttujalla pisteillä nollasta miinus kolmeen. 0 tarkoittaa ettei piirre kuvaa sinua miehenä lainkaan, ja -3 tarkoittaa että tuo piirre kuvaa sinua täydellisesti.
Miehet laskevat maskuliiniset pisteensä yhteen (positiivinen luku) ja feminiiniset pisteensä yhteen (negatiivinen luku), ja vähentävät negatiiviset pisteet pois positiivisista.
Miehen maskuliinisuutta/feminiinisyyttä kuvaa tuo saatu luku!
2) Naiset
- Arvioivat feminiinisyyttään jokaisella feminiinisellä muuttujalla pisteillä nollasta plus kolmeen. 0 tarkoittaa ettei piirre kuvaa sinua naisena lainkaan, ja +3 tarkoittaa että tuo piirre kuvaa sinua täydellisesti.
- Arvioivat maskuliinisuuttaan jokaisella maskuliinisella muuttujalla pisteillä nollasta miinus kolmeen. 0 tarkoittaa ettei piirre kuvaa sinua naisena lainkaan, ja -3 tarkoittaa että tuo piirre kuvaa sinua täydellisesti.
Naiset laskevat feminiiniset pisteensä yhteen (positiivinen luku) ja maskuliiniset pisteensä yhteen (negatiivinen luku), ja vähentävät negatiiviset pisteet pois positiivisista.
Naisen feminiinisyyttä/maskuliinisuutta kuvaa tuo saatu luku!
¤ Maskuliiniset muuttujat ovat:
- Looginen, kilpailullinen, aktiivinen, kontrolloiva, rationaalinen, itsevarma, rohkea, itsenäinen.
¤ Feminiiniset muuttujat ovat:
- Intuitiivinen, yhteistyöhakuinen, passiivinen, alistuva, emotionaalinen, huolehtivainen, empaattinen, riippuvainen.
Siinä! Ei muuta kuin kynä ja paperia esiin, ja miettimään kuinka maskuliininen ja toisaalta feminiininen olet. Ja katsotaan sitten lopputuloksia, että kuinka paljon miesten ja naisten yhteenlasketut tulokset ovat nollan yläpuolella?! Ovatko miehet maskuliinisia ja naiset feminiinisiä?
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Re: Sosiaalinen sukupuolesi?!
Mä laskin nopeasti pisteet yhteen ja sain tulokseksi luvun +8.
Eli tuon verran maskuliininen olen. Pääasia että tulos on nollan yläpuolella!
¤¤¤
Testistä sen verran, että maksimi + pistemäärä testissä on +24 ja maksimi - pistemäärä testissä on -24.
Jos testi on miehellä positiivinen, niin se tarkoittaa että maskuliinisuus dominoi, jos se on negatiivinen niin feminiinisyys dominoi.
Jos testi on naisella positiivinen, niin se tarkoittaa että feminiinisyys dominoi, jos se on negatiivinen niin maskuliinisuus dominoi.
Eli tuon verran maskuliininen olen. Pääasia että tulos on nollan yläpuolella!
¤¤¤
Testistä sen verran, että maksimi + pistemäärä testissä on +24 ja maksimi - pistemäärä testissä on -24.
Jos testi on miehellä positiivinen, niin se tarkoittaa että maskuliinisuus dominoi, jos se on negatiivinen niin feminiinisyys dominoi.
Jos testi on naisella positiivinen, niin se tarkoittaa että feminiinisyys dominoi, jos se on negatiivinen niin maskuliinisuus dominoi.
+ 5
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Minä haluaisin tarkemman analyysin +5. Miksi minusta oli hieman huonot ja kummalliset nuo Feminiiniset muuttujat?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
-3 feminiinisyyttä
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Maskuliinisia on muutama piste enemmän nörttimäisten piirteiden ja tietynlaisen auktoriteetti- ja yhteisöllisyyskammon takia, jotka on tuossa luokiteltu maskuliinisiksi ominaisuuksiksi (sitä voisi varmaan tarkastella kriittisesti, että onko noin) mutta noin yleisesti minulla on hyvin heikosti sukupuoleen liitettyjä ominaisuuksia. Olen aina kokenut täysin järjettömäksi ajatukset, että minun pitäisi tehdä tai olla jotenkin ollakseni mies.
Nappasin nuo muuttujat hieman nettiä tutkiskelemalla. Yleensähän on niin, että nää on tällaisia dikotomioita aktiivinen/passiivinen, rationaalinen/emotionaalinen, jne.
Ajattelisin kuitenkin niin, että niin miehissä kuin naisissakin on sekä maskuliinisia että feminiinisiä piirteitä, mutta ne yleensä manifestoituvat kummassakin sukupuolessa hieman eri tavalla.
Mä itse sain maskuliinisia pisteitä +16 ja feminiinisiä pisteitä -8, jolloinka lopputulos oli +8 maskuliinisuuden puolella.
Tuo sun (Kissatäti) + 5 on turvallisesti feminiinisen puolella naiselle.
Ja tää testi kertoo enemmän siitä kumpi piirre meissä dominoi: maskuliininen vaiko feminiininen?
Turvallisesti?!Purdue kirjoitti: ↑24 Elo 2025, 18:10Nappasin nuo muuttujat hieman nettiä tutkiskelemalla. Yleensähän on niin, että nää on tällaisia dikotomioita aktiivinen/passiivinen, rationaalinen/emotionaalinen, jne.
Ajattelisin kuitenkin niin, että niin miehissä kuin naisissakin on sekä maskuliinisia että feminiinisiä piirteitä, mutta ne yleensä manifestoituvat kummassakin sukupuolessa hieman eri tavalla.
Mä itse sain maskuliinisia pisteitä +16 ja feminiinisiä pisteitä -8, jolloinka lopputulos oli +8 maskuliinisuuden puolella.
Ja tää testi kertoo enemmän siitä kumpi piirre meissä dominoi: maskuliininen vaiko feminiininen?
Mulla oli 15 maskuliinisuutta ja 12 feminiinistä.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Jos teit testin ohjeiden mukaan (ohjeet naisille), niin kaikki pisteet nollan alapuolella kertovat siitä, että sussa dominoi maskuliiniset piirteet. Mikä ei sinällään ole ollenkaan huono asia. Naiset voivat olla ihan yhtä lailla maskuliinisempia kuin miehetkin, mutta veikkaan että tää maskuliinisuus näyttäytyy sussa eri tavalla kuin vaikkapa palstan miehissä.
Voiko olla niin että ei ole kovin looginen mutta on kuitenkin rationaalinen
ja sitten vielä Intuitiivinen?
Joo, sorry, huono sanavalinta ehkäpä. Kuten edellisessä kommentissa jo kommentoin, niin se että naisella on enemmän maskuliinisia kuin feminiinisiä piirteitä ei ole mikään "haitta" nykypäivänä, ei varsinkaan työelämässä. Ja eikös varsinkin huipulla olevat uranaiset ole hyvinkin "maskuliinisia" ja kilpailuhenkisiä noin muutoinkin?MooM kirjoitti: ↑24 Elo 2025, 18:12Turvallisesti?!Purdue kirjoitti: ↑24 Elo 2025, 18:10Nappasin nuo muuttujat hieman nettiä tutkiskelemalla. Yleensähän on niin, että nää on tällaisia dikotomioita aktiivinen/passiivinen, rationaalinen/emotionaalinen, jne.
Mulla oli 15 maskuliinisuutta ja 12 feminiinistä.
Eli ihan hyvä tulos sulla tuo -3 ei siinä mitään!
Ehkäpä tämä testi suosii hieman maskuliinisia piirteitä, mutta näin nämä dikotomiat yleensä esitetään.
Hohhoijaa.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein
Varmaan voi olla kaikkia eri tavoin.
Loogisella mä tässä ajattelisin lähinnä faktoihin perustuvaa päättelykykyä ja rationaalisella sitä, että pyritään valitsemaan paras vaihtoehto tarjolla olevista vaihtoehdoista hyödyn maksimointi mielessä. Kumpikaan näistä ei poissulje intuitiivisuutta.
-
Märkäruuti
- Reactions:
+ 15 - 7 = + 8.
Pyrin olemaan rehellinen, mutta yhdellä sanalla määritellyt ominaisuudet ovat mielestäni tulkinnanvaraisia. Pyrin ymmärtämään ne kaikki samalla tavoin neutraaristi.
Mutta eihän tällä ammuta. Ihan kiva testi, ja varmaan suuntaa antava.
Pyrin olemaan rehellinen, mutta yhdellä sanalla määritellyt ominaisuudet ovat mielestäni tulkinnanvaraisia. Pyrin ymmärtämään ne kaikki samalla tavoin neutraaristi.
Mutta eihän tällä ammuta. Ihan kiva testi, ja varmaan suuntaa antava.
Joo, en mäkään kyllä juurikaan tuskaile sen kanssa että kuinka mies olen? Olen vain! Tapoja olla mies on varmaan yhtä monta kuin on miehiäkin. Sama pätee kääntäen naisiin ja naiseuteen.Neutroni kirjoitti: ↑24 Elo 2025, 18:09
Maskuliinisia on muutama piste enemmän nörttimäisten piirteiden ja tietynlaisen auktoriteetti- ja yhteisöllisyyskammon takia, jotka on tuossa luokiteltu maskuliinisiksi ominaisuuksiksi (sitä voisi varmaan tarkastella kriittisesti, että onko noin) mutta noin yleisesti minulla on hyvin heikosti sukupuoleen liitettyjä ominaisuuksia. Olen aina kokenut täysin järjettömäksi ajatukset, että minun pitäisi tehdä tai olla jotenkin ollakseni mies.
Mutta pohdin tässä sitäkin, että kun noita piirteitä katselee, niin onko nykymaailma jotenkin sellainen, että se suosii noita maskuliinisia piirteitä feminiinien kustannuksella?
Kumpiakin tarvitaan siis!