Mitenkäs se yksilön vastuu omasta elämästään? Suomesta on paljonkin muutettu pois moniinkin maihin mutta ainakin nyt USA ja Ruotsi voidaan mainita. Ei heitä ole sinne tarvinnut kotouttaa vaan kyllä he ovat sen tehneet ihan itse, opetelleet kielen ja käytöstavat niinkin hyvin että kolmannen polven jälkeläiset eivät enää välttämättä edes tiedä olevansa suomalaista sukujuurta.marjatta1 kirjoitti: ↑29 Elo 2025, 06:40Tyypillistä persupaskaa suollat. Kotouttamiseen on panostettava ja keksittävä siihen oikeat keinot, että tänne muuttaneet osallistuvat yhteiskuntaamme veroja maksavina kansalaisina. Kotouttamiseen ei pidä Ruotsista mallia hakea, vaan kielen oppimiseen yms. on panostettava tehokkaammin.RaspuReturn kirjoitti: ↑29 Elo 2025, 06:30Naurettavaa paskaa!marjatta1 kirjoitti: ↑29 Elo 2025, 06:21Somalinaiset pitää kotouttaa myös työelämään ja tasa-arvoon Suomessa. Valistusta heille on lisättävä ja sosiaalisia avustuksia vähennettävä, jos tarjottu työ tai koulutus ei heille kelpaa.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑29 Elo 2025, 05:57 https://www.e2.fi/media/julkaisut-ja-al ... isesta.pdf
Somaliäidit tykkää oleskella kotona lapsikatraansa kanssa ja jos heille alkaa puhumaan työskentelystä kodin ulkopuolella niin heidän rasistiset kokemuksensa alkavat kasvamaan. Perheen isien työllisyydestä ei tässä puhutakaan mitään koska sekin olisi tietysti rasistista.
Käsitätkö, KOTOUTTAMISTA on yritetty kaikkialla, mutta SE EI ONNISTU.
Amerikassa tilanne himpun verran parempi, koska sinne pyrkii koulutetut muslimit, jotka on lähempänä paikallista tasoa ja kieli. Englantia nääs osaa jopa muslimit.
Suomeen ja eurooppaan tulee kuonaa joka EI KOTOUDU.
Eikä kotoudu mustalaisetkaan, edes 500 vuodessa.
Nyt se järki käteen ja lopeta se vassaripaskapuhe.
Minulla on venäjänkielinen kaveri joka ei tosin ole venäläinen mistä hän on hyvin tarkka. Itse puhun ja ymmärrän jonkin verran venäjää mutta kirjoittaa tai lukea en osaa yhtään. En silti suostu keskustelemaan hänen kanssaan venäjäksi yhtään mistään asiasta. Joskus on kommunikointi vaikeaa ja hän yrittää minulle selittää asiaa venäjäksi. En suostu kuuntelemaan ja joskus hän nimittää minua vittupääksi. jos on asunut yli 20 vuotta Suomessa niin pitää osata jo suomea sen verran että tulee ymmärretyksi.