Millaisia sporttisia harrastuksia sinulla on ollut?

Keskustelua miesten ongelmista, miehisyydestä, yms.
Purdue
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Eli mitä urheilulajeja olet harrastanut? Ei lasketa tähän kyselyyn siis mukaan shakin peluuta, pokeria taikka pubitikkaa, vaan kaikki mikä liittyy "urheiluun" ja itsensä kunnossa pitämiseen!

Eli mitä kaikkea sporttista mahtuu elämäsi varrelle?

Keskustelu on avattu!
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Brainwashed
Reactions:

Re: Millaisia sporttisia harrastuksia sinulla on ollut?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Tavaran per se roudaamista paikasta toiseen, ja kyse jopa sadoista tonneista kerralla, sekä rakennusten purkua ja siitä saatujen materiaalien hyötykäyttöä, sekä omiin tarpeisiin että myytäväksi. Tällä hetkellä nk kaarihallin purku, joka ehkä omaan käyttöön, ellei joku tarjoa rungosta tarpeeksi paljon että kannattaa myydä.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Purdue
Reactions:

Mä olen nuorempana harrastanut kaikenlaista, mutta täytyy myöntää että fyysinen urheilu on multa näin vanhemmiten jäänyt ohjelmasta pois. Pitäisi aloittaa kuntoilu jossakin muodossa uudestaan, kun on juurikin siinä iässä että vielä voi vaikuttaa siihen millaiseksi se vanhuus muodostuu.

Mutta tällaista kaikkea on tullut kokeiltua lapsesta lähtien:

- Jääkiekko (Meillä pyöri aikoinaan korttelisarjat seudulla jossa asuin kun olin ala-asteella)
- "Räpyläsukellus" (Kävin oikein kurssinkin siitä joskus ihan junnuna)
- Hiihto ja laskettelu
- Punttisali
- Nyrkkeily
- Judo
- Uinti
- Lenkkeily

Tuossa nyt nuo mitkä tulee ekana mieleen. Mitään en siis ole harrastanut kilpailumielessä kuitenkaan.
Purdue
Reactions:

Brainwashed kirjoitti: 31 Elo 2025, 13:33
Tavaran per se roudaamista paikasta toiseen, ja kyse jopa sadoista tonneista kerralla, sekä rakennusten purkua ja siitä saatujen materiaalien hyötykäyttöä, sekä omiin tarpeisiin että myytäväksi. Tällä hetkellä nk kaarihallin purku, joka ehkä omaan käyttöön, ellei joku tarjoa rungosta tarpeeksi paljon että kannattaa myydä.

8-)
Mä olin 90-luvulla yhdessä tuoretuotevarastossa keräilijänä töissä, jossa siis kerättiin lähetyksiä kauppoihin keräilytrukin avulla. Yhdessä 8 tunnin vuorossa helposti lemppasi 6000-9000 kiloa tavaraa lavoille ja rullakkoihin, ja jos teki 16 tunnin tuplavuoron niin silloin lempattavaa kertyi sitäkin enemmän.

Kävi kyllä ihan kuntoilusta tuo duuni tietyllä tapaa!
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Purdue kirjoitti: 31 Elo 2025, 13:41

8-)
Mä olin 90-luvulla yhdessä tuoretuotevarastossa keräilijänä töissä, jossa siis kerättiin lähetyksiä kauppoihin keräilytrukin avulla. Yhdessä 8 tunnin vuorossa helposti lemppasi 6000-9000 kiloa tavaraa lavoille ja rullakkoihin, ja jos teki 16 tunnin tuplavuoron niin silloin lempattavaa kertyi sitäkin enemmän.

Lentokoneiden pakkaus/ahtaaminen oli myös fyysisesti helvetin rankkaa hommaa vielä vuosituhannen vaihteen aikoihin, jolloin tein sellaista urakkahommana. Selkä prakas muutaman vuoden jälkeen, mutta parhaimmillaan oli kroppa timmissä kunnossa, 10 kg enemmän lihaksia kropassa nykyiseen verraten, kuin Michelangelon David patsaalla. Aikansa kutakin.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Purdue
Reactions:

Brainwashed kirjoitti: 31 Elo 2025, 13:47
Purdue kirjoitti: 31 Elo 2025, 13:41

8-)

Lentokoneiden pakkaus/ahtaaminen oli myös fyysisesti helvetin rankkaa hommaa vielä vuosituhannen vaihteen aikoihin, jolloin tein sellaista urakkahommana. Selkä prakas muutaman vuoden jälkeen, mutta parhaimmillaan oli kroppa timmissä kunnossa, 10 kg enemmän lihaksia kropassa nykyiseen verraten, kuin Michelangelon David patsaalla. Aikansa kutakin.

8-)
Joo, varmaan näitä raskaita hommia on paljonkin. Veikkaan että työ satamissa on ainakin takavuosina ollut myös raskasta ja kuluttavaa.

Ja sitten kun ajattelee esim. sillan rakennusta ennen vanhaan, niin siellähän oli isoja äijiä töissä "betoninkärrääjinä" kun ei ollut nykyisen kaltaisia betoniautoja. Se jos mikä kysyi kanssa kuntoa.
RaspuReturn
Reactions:

Viesti Kirjoittaja RaspuReturn »

MuayThai, voimanosto, lenkkeily. Tuossa ne mitä on tullut tehtyä.
Paini tai lukkopaini kiinnostaisi jos semmonen mahdolliduus olisi
täällä, mutta kun ei ole.
Purdue
Reactions:

RaspuReturn kirjoitti: 31 Elo 2025, 13:57
Tuli tosta painista mieleen, että jenkkilässä kun olin 80-luvun lopulla yhden talven high schoolissa, niin siellä urheiluharrastukset pyöri koulujen ympärillä, ja eri koulujen oppilaat kilpaili keskenään eri lajeissa.

Ja paini oli yllättävästi koriksen ja jenkkifutiksen jälkeen oikein suosittu, ja meidänkin koulussa oli painijoukkue.

En itse sitä siellä harrastanut, mutta mun isäntäperheen vanhemmat pojat oli koulussa ollessaan sitä harrastanut, ja aika usein joutu niiden kanssa painimaan kun ne tuli viikonloppuisin kotona käymään kun ne opiskeli collegessa ja yliopistolla. :D
Pilvipouta
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Pilvipouta »

Säännöllisenä harrastuksena jalkapallo, squash ja uinti. Kuntoilumielessä pyöräily töihin.
It's the start of a brand new day, and I'm off like a herd of turtles.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Nuorena pelasimme jääkiekkoa ja lentopalloa pienellä porukalla. Hiihto kuului tietenkin siihen maailmanaikaan varmaan jokaisella kuvioihin enemmän tai vähemmän.
Vähän vakavammin tukin harrastaneeksi pyöräilyä. Jossain vaiheessa iski salitreni ja se suuntautui voimanostoon, kun lahjakkuutta tuntui olevan. Voimanostossa kilpailin SM--tasolla ja samana vuonna, kun olisi ollut tsenssejä edustusporukkaan, selkä sanoi poks. Kuntosaliharjoittelu jatkui vielä vuosia ja kokeilin kilpailemistakin, mutta ruoto ei kestänyt. Myöhemmin todettiin degeneratiivinen välilevysairaus.

Nyt vanhempana kajakkimelonta, hiihto, sauvakävely ja viimeisinä vuosina maastopöyräily (sähköavusteinen) on tullut kuvaan. Onnistuin vielä yli kuusikymppisenä ajamaan itseni pahaan ylikuntoon, mutta yritän nykyään jo pitää järjen mukana.
Viimeksi muokannut Märkäruuti, 31 Elo 2025, 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RaspuReturn
Reactions:

Purdue kirjoitti: 31 Elo 2025, 14:08
Tuli tosta painista mieleen, että jenkkilässä kun olin 80-luvun lopulla yhden talven high schoolissa, niin siellä urheiluharrastukset pyöri koulujen ympärillä, ja eri koulujen oppilaat kilpaili keskenään eri lajeissa.

Ja paini oli yllättävästi koriksen ja jenkkifutiksen jälkeen oikein suosittu, ja meidänkin koulussa oli painijoukkue.

En itse sitä siellä harrastanut, mutta mun isäntäperheen vanhemmat pojat oli koulussa ollessaan sitä harrastanut, ja aika usein joutu niiden kanssa painimaan kun ne tuli viikonloppuisin kotona käymään kun ne opiskeli collegessa ja yliopistolla. :D
Mulla kanssa vaari kannusti painimaan jo lapsena.
Hyvä laji. Tulee ns. sikavoimaa.
Ihme että suomessa se ei oikeen ole suosiossa.
Nyt on nämä uudet versiot painista enempi suosiossa.
Suomeen pitäis saada jotain kamppailulajeja koululiikuntaan.
JarppiOne
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JarppiOne »

Pääasiassa salitreeniä ja pitkänmatkan juoksua (n. kolmen tunnin lenkkejä). Pari vuotta harrastin Han Moo Doa opiskeluaikoina mutta ei ollut oikein minun lajini. Futista oon vähän pelannut silloin tällöin. Mutta sali ja juoksu olivat aina ykkösiä. Kun ei tarvinnut mennä muiden mukana tai aikatauluja seuraten vaan pystyi harrastamaan silloin kun itselleni sopi.
Memento mori
JarppiOne
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JarppiOne »

RaspuReturn kirjoitti: 31 Elo 2025, 14:34
Purdue kirjoitti: 31 Elo 2025, 14:08

Mulla kanssa vaari kannusti painimaan jo lapsena.
Hyvä laji. Tulee ns. sikavoimaa.
Ihme että suomessa se ei oikeen ole suosiossa.
Nyt on nämä uudet versiot painista enempi suosiossa.
Suomeen pitäis saada jotain kamppailulajeja koululiikuntaan.
Tuossa olen samaa mieltä. Kamppailulajin tulisi kuulua koululiikunkaan. Samoin kuntosalitreenin. Ainaki noihin tutustuminen olisi ok homma.
Memento mori
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

RaspuReturn kirjoitti: 31 Elo 2025, 14:34 Suomeen pitäis saada jotain kamppailulajeja koululiikuntaan.
No ehkä mahdollisuus vapaaehtoisena voisi olla hyvä, jos resurssit riittävät, mutta nuo lajit ovat vielä paljon huonompaa pakkopullaliikuntaa kuin palloilulajit. Käytännössä se tarkoittaisi, että natsihenkisen liikunnanopettajan suosiossa olevat öykkärit saavat pahoinpidellä epäsuosiossa olevia epäliikunnallisia. Ja turha väittää, etteikö tuo tulisi olemaan käytännön todellisuutta ihan liian monessa paikassa.
RaspuReturn
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 31 Elo 2025, 15:23
RaspuReturn kirjoitti: 31 Elo 2025, 14:34 Suomeen pitäis saada jotain kamppailulajeja koululiikuntaan.
No ehkä mahdollisuus vapaaehtoisena voisi olla hyvä, jos resurssit riittävät, mutta nuo lajit ovat vielä paljon huonompaa pakkopullaliikuntaa kuin palloilulajit. Käytännössä se tarkoittaisi, että natsihenkisen liikunnanopettajan suosiossa olevat öykkärit saavat pahoinpidellä epäsuosiossa olevia epäliikunnallisia. Ja turha väittää, etteikö tuo tulisi olemaan käytännön todellisuutta ihan liian monessa paikassa.
Pessimisti ei pety.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin