Millaisia sporttisia harrastuksia sinulla on ollut?

Keskustelua miesten ongelmista, miehisyydestä, yms.
Elämänsankari
Reactions:

Re: Millaisia sporttisia harrastuksia sinulla on ollut?

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

Osa harrastuksia, osa vähän enemmänkin ja osa ihan elämäntapaakin.

En laita kaikkea, niin paljon on tullu tehtyä.

Lumilautailu, maastojuoksu, yleisurheilussa useita lajeja mut seiväshyppy se tärkein, kamppailulajeja mut ehkäpä paini tärkeinpänä, pyöräily koko elämän kestäneenä jossain muodossa, tennis/sulkapallo, kaukalopallo/pikkasen jäkistä.

No olihan siinä jo jotain.

Jalkapallo ei oikein innostana muuta kuin katseltuna, kävin kyllä teininä yhden sarjamatsin pelaamassa ja tein maalinkin pelkällä tuurilla. Siihen lopetin, huipulla siis.
RaspuReturn
Reactions:

Viesti Kirjoittaja RaspuReturn »

apetteri kirjoitti: 01 Syys 2025, 10:55
RaspuReturn kirjoitti: 31 Elo 2025, 13:57 MuayThai, voimanosto, lenkkeily. Tuossa ne mitä on tullut tehtyä.
Paini tai lukkopaini kiinnostaisi jos semmonen mahdolliduus olisi
täällä, mutta kun ei ole.
Onko siellä muita saman henkisiä, kenen kanssa alkaisi lukkopainia treenailee? Nettihän on nykyisin pullollaan kaikenlaisia tekniikoita. Mitähän siellä paikalliset Thai vetäjät tykkäisi jos perustaisi jossain vaiheessa omaa lukkopaini salia?

Aikoinaan asuin yhdellä pienellä paikkakunnalla, ja siellä oli tosi hyvä vapaaotteluseura ja hyviä painijoita, siellä oli kuulemma pari tyyppiä vaan aloittanut itse opettelee netistä tekniikoita ja siitä se homma sit laajeni. Vuosien varrella on asiat menneet uusiksi, mutta nykyisin siellä on EM tason painijoita.
Poikaa kiinnostais kanssa. On meitä ainakin kaksi.🤣
Pitäis olla joku kokenut mukana ettei tuu vahinkoja.
Joku pehmee tila pitäis myös löytää.

Laitoin pojalla motivaatiovideon.
Aivan sairaan hienoa liikkumista.

Hyvä räjähtävyys myös tällä jampalla.
Purdue
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Purdue »

RaspuReturn kirjoitti: 01 Syys 2025, 10:27
Märkäruuti kirjoitti: 01 Syys 2025, 08:41
Wiesti kirjoitti: 01 Syys 2025, 08:31 Eikö tuollaiset en-uskalla-vittuilla-on vahva-alfa- jutut kuulu teinien maailmaan?
Kyllä, mutta voimalla uhoamiseen syyllistyvät enemmän ne, joilla sitä ei vielä oikein isosti ole.
Tunsin oikeasti vahvoja kavereita Nummiston Ilkasta ja Saarelaisen Hanskista alkaen, eikä siinä porukassa juurikaan uhoamista näkynyt (Pl. Tony Halme). Kun tietää olevansa kovassa kunnossa, niin ei tarvitse leveillä. Varsinkin kun lähes jokaiselle löytyi se "johnkuc" tai "billkazmaier" joka oli vielä vahvempi.
Mä olen aina sanonut että miehen arvo on tässä ja nyt.
Menneiden aikojen urotöihin on turha nojaitua, vain nykyhetki ratkaisee.
Niin moni kova jätkä ikääntyessään on puolirampa, esim Ano Turtiainen.
Loirikin oli kova taiteilija joskus, lopussa housuun paskova alkoholisti.
Samoin Juice.

Se mitkä sinun resurssisi on nyt, henkiset, taloudelliset, fyysiset, jne.
ratkaisee sinun arvosi. Mitä pystyt rakentamaan, miten pystyt siirtämään
kokemustasi ja tietotaitoasi muille ja jälkipolville, vaikuttaa arvoosi ja tarpeellisuuteesi
tässä maailmassa.

Niin monta kertaa kuule kuinka oli nuorena sitä tai tätä. (Paskaa!)
Fyysiset suoritukset, ura ym.
Ratkaisevaa nyt on se mitä sinä olet NYT.
Kyllä se menneisyyskin ratkaisee ja vaikuttaa. Mutta totta on myös se että elämme nykyhetkessä.

Jos olet elänyt hyvän menneisyyden niin kyllä siitä ja sen tuomasta arvotuksesta voi nauttia eläkkeelläkin.

Mutta totuus on tietenkin se, että se mitä sä teet nyt on kaikkein tärkeintä, koska tulevaisuus rakentuu nykyhetken varaan.

Ei ole niin, että olemme matkalla menneisyydestä tulevaisuuteen, vaan olemme matkalla yhdestä nykyhetkestä toiseen. Jolloinka NYT on kaikki mihin voit vaikuttaa, ja jossa teet valintasi ja ratkaisusi.

Toki mennyt ja tuleva vaikuttaa ratkaisuihisi niin hyvässä kuin pahassa, mutta ne vallinnat tehdään NYT.

Mitä tulee ajatukseen siitä, että ihmisen pitäisi jotenkin olla tarpeellinen tässä maailmassa, niin mihin sillä viitataan? Tuleeko ihmisen tuottaa yhteiskunnalle maksimaalisesti hyvää, vai riittääkö se että hän on läheisille ihmisille ja heidän hyvinvoinnilleen tarpeellinen? Tätäkin voi lähestyä niin monelta kantilta.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
apetteri
Reactions:

Viesti Kirjoittaja apetteri »

RaspuReturn kirjoitti: 01 Syys 2025, 10:58
RaspuReturn kirjoitti: 31 Elo 2025, 13:57 MuayThai, voimanosto, lenkkeily. Tuossa ne mitä on tullut tehtyä.
Onko siellä muita saman henkisiä, kenen kanssa alkaisi lukkopainia treenailee? Nettihän on nykyisin pullollaan kaikenlaisia tekniikoita. Mitähän siellä paikalliset Thai vetäjät tykkäisi jos perustaisi jossain vaiheessa omaa lukkopaini salia?

Aikoinaan asuin yhdellä pienellä paikkakunnalla, ja siellä oli tosi hyvä vapaaotteluseura ja hyviä painijoita, siellä oli kuulemma pari tyyppiä vaan aloittanut itse opettelee netistä tekniikoita ja siitä se homma sit laajeni. Vuosien varrella on asiat menneet uusiksi, mutta nykyisin siellä on EM tason painijoita.

https://bjjfanatics.com/

Tuolta voi ostaa maailman parhaiden tekemii videoita parilla kympillä, ja löytyy ihan jokaiselle jotakin, niin ei tarvii mistää youtubesta arpoo sopivaa.

Palamatto voinee tilaa kiinasta, varmaan 50e:llä saa jo kahdelle hengelle reilun kokosen tilan. Tiluksiahan teillä taisi olla minne sitä asettaa.

Vois kuvitella että poitsulle kun alkaa tekniikkaa tulee niin sit sen kavereitakin alkaa kohta tulee treenailee ja jne.
apetteri
Reactions:

RaspuReturn kirjoitti: 01 Syys 2025, 10:58

https://bjjfanatics.com/

Tuolta voi ostaa maailman parhaiden tekemii videoita parilla kympillä, ja löytyy ihan jokaiselle jotakin, niin ei tarvii mistää youtubesta arpoo sopivaa.

Palamatto voinee tilaa kiinasta, varmaan 50e:llä saa jo kahdelle hengelle reilun kokosen tilan. Tiluksiahan teillä taisi olla minne sitä asettaa.

Vois kuvitella että poitsulle kun alkaa tekniikkaa tulee niin sit sen kavereitakin alkaa kohta tulee treenailee ja jne.
Purdue
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Tosta alfa meiningistä muutama sana.

Itsekään en ollut nuorena loistava joukkuelajeissa. En niitä vihannut jos en rakastanutkaan, ja jotakin tuli kokeiltua itsekin. Lätkää pelasin korttelisarjassa ala-asteikäisenä parina talvena, mutta enhän mä mikään hyvä siinä ollut loppupeleissä.

Itse en ole ollut alfa koskaan millään muotoa, eli en ole luontainen johtajatyyppi, jolla on sellaista karismaa. Toisaalta en ole ollut mikään toisten seuraajakaan tai alistuja. Itsenäinen oman tieni kulkija olen ollut ennemminkin.

I did it My Way!
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

RaspuReturn kirjoitti: 01 Syys 2025, 10:43 Kuolleita hormonihärkiä kaikki. Valitsit huonosti esikuvasi.
Kuka väitti heidän olleen minulle esikuvia. Hyviä tuttavia kyllä ja oikeasti vahvoja ilman, että heidän piti sitä korostaa.
Ilkkakin kuoli diabeteksen aiheuttamiin komplikaatioihin pitkälle yli 70 vuotiaana, joten hormooneilla tuskin oli osuutta asiaan.
Sopisiko armenialainen Jurik Vartanjan paremmin punttimiehen esikuvaksi? Maailmanennätyksiä 42, satasen aika alle sen aikaisten suomalaisten maajoukkuemiesten, pystyponnua enemmän kuin yhdelläkään Suomen lentopalloilijoista tuolloin. Koulutukseltaan Jurik oli konserttipaanisti.
RaspuReturn
Reactions:

Oliko sulla apetteri brassitaustaa?
RaspuReturn
Reactions:

Purdue kirjoitti: 01 Syys 2025, 11:04
RaspuReturn kirjoitti: 01 Syys 2025, 10:27
Märkäruuti kirjoitti: 01 Syys 2025, 08:41
Wiesti kirjoitti: 01 Syys 2025, 08:31 Eikö tuollaiset en-uskalla-vittuilla-on vahva-alfa- jutut kuulu teinien maailmaan?
Kyllä, mutta voimalla uhoamiseen syyllistyvät enemmän ne, joilla sitä ei vielä oikein isosti ole.
Tunsin oikeasti vahvoja kavereita Nummiston Ilkasta ja Saarelaisen Hanskista alkaen, eikä siinä porukassa juurikaan uhoamista näkynyt (Pl. Tony Halme). Kun tietää olevansa kovassa kunnossa, niin ei tarvitse leveillä. Varsinkin kun lähes jokaiselle löytyi se "johnkuc" tai "billkazmaier" joka oli vielä vahvempi.
Mä olen aina sanonut että miehen arvo on tässä ja nyt.
Menneiden aikojen urotöihin on turha nojaitua, vain nykyhetki ratkaisee.
Niin moni kova jätkä ikääntyessään on puolirampa, esim Ano Turtiainen.
Loirikin oli kova taiteilija joskus, lopussa housuun paskova alkoholisti.
Samoin Juice.

Se mitkä sinun resurssisi on nyt, henkiset, taloudelliset, fyysiset, jne.
ratkaisee sinun arvosi. Mitä pystyt rakentamaan, miten pystyt siirtämään
kokemustasi ja tietotaitoasi muille ja jälkipolville, vaikuttaa arvoosi ja tarpeellisuuteesi
tässä maailmassa.

Niin monta kertaa kuule kuinka oli nuorena sitä tai tätä. (Paskaa!)
Fyysiset suoritukset, ura ym.
Ratkaisevaa nyt on se mitä sinä olet NYT.
Kyllä se menneisyyskin ratkaisee ja vaikuttaa. Mutta totta on myös se että elämme nykyhetkessä.

Jos olet elänyt hyvän menneisyyden niin kyllä siitä ja sen tuomasta arvotuksesta voi nauttia eläkkeelläkin.

Mutta totuus on tietenkin se, että se mitä sä teet nyt on kaikkein tärkeintä, koska tulevaisuus rakentuu nykyhetken varaan.

Ei ole niin, että olemme matkalla menneisyydestä tulevaisuuteen, vaan olemme matkalla yhdestä nykyhetkestä toiseen. Jolloinka NYT on kaikki mihin voit vaikuttaa, ja jossa teet valintasi ja ratkaisusi.

Toki mennyt ja tuleva vaikuttaa ratkaisuihisi niin hyvässä kuin pahassa, mutta ne vallinnat tehdään NYT.

Mitä tulee ajatukseen siitä, että ihmisen pitäisi jotenkin olla tarpeellinen tässä maailmassa, niin mihin sillä viitataan? Tuleeko ihmisen tuottaa yhteiskunnalle maksimaalisesti hyvää, vai riittääkö se että hän on läheisille ihmisille ja heidän hyvinvoinnilleen tarpeellinen? Tätäkin voi lähestyä niin monelta kantilta.
Tietenkin menneisyyden teot vaikuttaa mm. arvostukseen miten sinut nähdään.
Menneisyyden tekojen takia täälläkin oloneuvoksena elellään.
Mutta se mikä näkyy lähipiirille, ei ole välttämättä ollenkaan sama kuin se mikä näkyy julkisuuteen tai ulos.
Ite arvostan sitä että esim vanha kehäraakki treenaa nuorempia ja antaa sen opin mitä on.
Ihan sama kenelle, kuhan käyttää oppin sa hyvään, toisetn kehittämiseen ja ohjaamiseen.
Joskus se voi muuttaa jonkun nuoren koko elämän.
Tai se että mentoroi nuorempia bisnesmaailmassa jne.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

RaspuReturn kirjoitti: 01 Syys 2025, 10:27 Mä olen aina sanonut että miehen arvo on tässä ja nyt.
Menneiden aikojen urotöihin on turha nojaitua, vain nykyhetki ratkaisee
Tässä ajattelussa on se heikkous, että kaikki ovat lopulta kuolemaa odottavia tarpeettomia luusereita, jos eivät satu kuolemaan jo nuorina.

Väitän, että menneillä teoilla on suurikin painoarvo ihmistä arvostaessa. Paljonko on noussut penkistä, on täysin yhdentekevää, mutta se mitä olet jättänyt työlläsi jälkiä yhteiskuntaamme, on paljon tärkeämpää. Suurimmatkin nerot tai hyväntekijät saattavat olla elämänsä ehtoolla vaippoihinsa paskovia dementikkoja. Ei se vie heidän elämäntyönsä arvoa.
RaspuReturn
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 01 Syys 2025, 11:27
RaspuReturn kirjoitti: 01 Syys 2025, 10:27 Mä olen aina sanonut että miehen arvo on tässä ja nyt.
Menneiden aikojen urotöihin on turha nojaitua, vain nykyhetki ratkaisee
Tässä ajattelussa on se heikkous, että kaikki ovat lopulta kuolemaa odottavia tarpeettomia luusereita, jos eivät satu kuolemaan jo nuorina.

Väitän, että menneillä teoilla on suurikin painoarvo ihmistä arvostaessa. Paljonko on noussut penkistä, on täysin yhdentekevää, mutta se mitä olet jättänyt työlläsi jälkiä yhteiskuntaamme, on paljon tärkeämpää. Suurimmatkin nerot tai hyväntekijät saattavat olla elämänsä ehtoolla vaippoihinsa paskovia dementikkoja. Ei se vie heidän elämäntyönsä arvoa.
Ei niin, mutta näitä yksilöitä on hyvin vähän.
Jokainen voi vaikuttaa jossain määrin siihen kuoleeko paskat vaipoissa vanhainkotiin vai kyykkytelineeseen, noin vertauskuvallisesti. Se että onko painolastina vai kantaako itsensä loppuun asti, kyllä merkitsee. Jos taloudellisia resursseja löytyy niin hoivaa on helppo ostaa.
Meistä normitallaajista ei paljoa jälkipolville jää.
Sukupolvessa tai viimeistään kahdessa, kukaan ei edes muista.
apetteri
Reactions:

RaspuReturn kirjoitti: 01 Syys 2025, 11:21 Oliko sulla apetteri brassitaustaa?
Joo, jos nyt kaikenlaiset lapsena harrastetut karatet jätetään pois laskusta, niin vapaaotteluun tutustuin 20 vuotta sitten, mitä se nyt siihen aikaan oli, enemmänkin kaikenlaisen epämääräisen sakin tappelukerho, ja sen jälkeen sitten harrastettua käytännössä vaparia, thai/potkunyrkkeily ja brassi / lukkopaini.
On siinä välissä ollut monet kerrat 3-4 vuoden taukoja erinäköisistä syistä, ja syitähän aina riittää.
Brassista on yksi suomen mestaruus kisattu, mitä en sinänsä kummoisena meriittinä pidä sen varsinaisen ottelun vuoksi ( tosin se vastapuoli jota vastaan ottelin turnauksessa 2 kertaa ja voitin molemmat, oli EM kultamitalisti), mutta minun kaltaiselle introverille joka ei joukkolajeista pidä, oli henkisesti todella jännittävää mennä sinne "ison" yleisön eteen. Minulle se oli isompi asia kuin voitto, ja jollain tavalla luonne siitä muuttui koska siitä jäi positiivinen jälkimaku, enkä enää jännitä tuollaista, ainakaan siinä määrin kun se oli aikaisemmin enemmänkin pelkoa.

Joukkoelajeista en pidä, kun niissä on aina kaikenlaista tönimistä, nilkoille potkimista ja itkupillit filmaa. Jos tapellaan niin sitten tapellaan kunnolla, sääntöjä kunnioittamalla.
RaspuReturn
Reactions:

apetteri kirjoitti: 01 Syys 2025, 11:41
RaspuReturn kirjoitti: 01 Syys 2025, 11:21 Oliko sulla apetteri brassitaustaa?
Joo, jos nyt kaikenlaiset lapsena harrastetut karatet jätetään pois laskusta, niin vapaaotteluun tutustuin 20 vuotta sitten, mitä se nyt siihen aikaan oli, enemmänkin kaikenlaisen epämääräisen sakin tappelukerho, ja sen jälkeen sitten harrastettua käytännössä vaparia, thai/potkunyrkkeily ja brassi.
On siinä välissä ollut monet kerrat 3-4 vuoden taukoja erinäköisistä syistä, ja syitähän aina riittää.
Brassista on yksi suomen mestaruus kisattu, mitä en sinänsä kummoisena meriittinä pidä sen varsinaisen ottelun vuoksi ( tosin se vastapuoli jota vastaan ottelin turnauksessa 2 kertaa ja voitin molemmat, oli EM kultamitalisti), mutta minun kaltaiselle introverille joka ei joukkolajeista pidä, oli henkisesti todella jännittävää mennä sinne "ison" yleisön eteen. Minulle se oli isompi asia kuin voitto, ja jollain tavalla luonne siitä muuttui koska siitä jäi positiivinen jälkimaku, enkä enää jännitä tuollaista, ainakaan siinä määrin kun se oli aikaisemmin enemmänkin pelkoa.

Joukkoelajeista en pidä, kun niissä on aina kaikenlaista tönimistä, nilkoille potkimista ja itkupillit filmaa. Jos tapellaan niin sitten tapellaan kunnolla, sääntöjä kunnioittamalla.
Nostan hattua.
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Juoksin pienenä kilpaa, pääsin piirimestaruuskilpaan mutta en siitä pidemmälle. Jouduin myös aina hiihtämään koulujenvälisissä vaikka en tykännyt hiihtämisestä ainakaan kilpaa hiihtämisestä. Olin myös innokas laskettelija ja harrastin myös muita yleisurheilulajeja. Pesäpallotiimeihin jouduin aina mukaan koska osuin palloon. Huonopuoli minussa taas oli se etten oppinut koskaan kunnolla heittämään palloa. Uimista olen aina rakastanut.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
RaspuReturn
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 01 Syys 2025, 11:21
RaspuReturn kirjoitti: 01 Syys 2025, 10:43 Kuolleita hormonihärkiä kaikki. Valitsit huonosti esikuvasi.
Kuka väitti heidän olleen minulle esikuvia. Hyviä tuttavia kyllä ja oikeasti vahvoja ilman, että heidän piti sitä korostaa.
Ilkkakin kuoli diabeteksen aiheuttamiin komplikaatioihin pitkälle yli 70 vuotiaana, joten hormooneilla tuskin oli osuutta asiaan.
Sopisiko armenialainen Jurik Vartanjan paremmin punttimiehen esikuvaksi? Maailmanennätyksiä 42, satasen aika alle sen aikaisten suomalaisten maajoukkuemiesten, pystyponnua enemmän kuin yhdelläkään Suomen lentopalloilijoista tuolloin. Koulutukseltaan Jurik oli konserttipaanisti.
Lähes kaikilla anabolisten käyttäjillä tulee diabetes pitkässä juoksussa.
Kehonrakentajat eritoten jotka sössii terveytensä insuliinilla.

Kato, mä en erityisesti esikuvia kaipaa. Pidän vaan huolen omista
tekemisistäni ja yritän olla niin hyvä kuin pystyn. Se että olen tässä
iässä vielä täysin ehjä, johtunee siitä että nuorena jäi ne rajat hakematta.
Matkatyöt vei ja treenit jäi. Nyt on taas ollut aikaa ja tähän pisteeseen
pääsy on ottanut vuosien työn. Ennen se tuli puolessa vuodessa.

Minä en ymmärrä sitä että joku vanha stara pyrkii vähättelemään toisen
vanhan suorituksia. Kyllä minä tiedän että maailma on pullollaan
kovempia äijiä, mutta itse olen tekemässä itselleni, enkä vertaa maailman
parhaisiin. Sinä kaivat kaapista aina jonkun toinen toistaan kovemman
hormonihärän ja vertaat.
Vai onko syy siinä että ite ei enää pysty?
Joka tapauksessa, en ymmärrä pyrkimystäsi näyttää kaapin paikkaa.

Itse seuraan netistä mm. semmosia jätkiä kuin Jesse Pynnönen ja Markus Heinonen.
Minusta noilla on aidon tekemisen maku.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin