Youtube ja AI
- Bored
- Reactions:
Re: Youtube ja AI
Siis kirjautuneena Youtubeen. Mutta taidanpa olla myös kirjautuneena Googleenkin. Mietin vaihtoehtoa Youtubelle. Mikä se oli? Joku Visio?
Hieman asiaa sivuten datanhallinnasta
https://areena.yle.fi/1-74221126
Minulla on selaimessa "paranoid"-asetukset, yritän olla mahdollisimman incognito netissä, pyrin välttämään sähköposti osoitteitteni ym. jakelua.
Nyt kyllä paranoia iski, olenkohan sittenkään kovin tuntematon, joku salainen trakkeri Googlella varmaan on, sanontahan että Google tietää sinusta enemmän kuin sinä itse
Minulla on selaimessa "paranoid"-asetukset, yritän olla mahdollisimman incognito netissä, pyrin välttämään sähköposti osoitteitteni ym. jakelua.
Nyt kyllä paranoia iski, olenkohan sittenkään kovin tuntematon, joku salainen trakkeri Googlella varmaan on, sanontahan että Google tietää sinusta enemmän kuin sinä itse
- Bored
- Reactions:
Olen ollut niin kauan netissä että ei taida olla salaisuuksia. Minulla siis on myös paranoidi skitsofrenia. Joskus kyllästyttää olla paranoidi. Osaan palveluista täytyy olla kirjautuneena jatkuvasti tietyistä syistä. Tosin kaikki on monen varmistuksen takana. Nekään eivät takaportteihin auta tai tietoturva-aukkoihin. Kräkkerit ovat aina edellä hakkereita, niin se vain on. Ja mitkä mahdollisuudet AI antaakaan kärkkereille? 200 000 riviä koodia luetaan sekunnin murto-osassa. Auttaako se paranoid-asetus kuinka paljon jos selaimessa on tietoturva-aukko? Mietin vain. Tor-selain on palstalla kieletty? Joten Brave ehkä?? Parasta käyttää kuitenkin kaikkein turvallisimipia selaimia kuten vaikka Google Chromea tai Edgeä.Stalker kirjoitti: ↑02 Syys 2025, 14:23 Hieman asiaa sivuten datanhallinnasta
Nyt kyllä paranoia iski, olenkohan sittenkään kovin tuntematon, joku salainen trakkeri Googlella varmaan on, sanontahan että Google tietää sinusta enemmän kuin sinä itse![]()
Mikä mielestäsi on pahinta, mitä tapahtuu jos joku murtautuu johonkin sinun tunnuksilla tai tunnuksesi muuten "selviää". Tämä tunnus on tämä sähköposti? no mitäs sitten ..Bored kirjoitti: ↑02 Syys 2025, 14:46Olen ollut niin kauan netissä että ei taida olla salaisuuksia. Minulla siis on myös paranoidi skitsofrenia. Joskus kyllästyttää olla paranoidi. Osaan palveluista täytyy olla kirjautuneena jatkuvasti tietyistä syistä. Tosin kaikki on monen varmistuksen takana. Nekään eivät takaportteihin auta tai tietoturva-aukkoihin. Kräkkerit ovat aina edellä hakkereita, niin se vain on. Ja mitkä mahdollisuudet AI antaakaan kärkkereille? 200 000 riviä koodia luetaan sekunnin murto-osassa. Auttaako se paranoid-asetus kuinka paljon jos selaimessa on tietoturva-aukko? Mietin vain. Tor-selain on palstalla kieletty? Joten Brave ehkä?? Parasta käyttää kuitenkin kaikkein turvallisimipia selaimia kuten vaikka Google Chromea tai Edgeä.Stalker kirjoitti: ↑02 Syys 2025, 14:23 Hieman asiaa sivuten datanhallinnasta
Nyt kyllä paranoia iski, olenkohan sittenkään kovin tuntematon, joku salainen trakkeri Googlella varmaan on, sanontahan että Google tietää sinusta enemmän kuin sinä itse![]()
Melkein viikottain saa lukea kun on taas joku palvelu korkattu ja 10 miljoonaa sähköpostia taas levinnyt. Mitäs sitten? yksittäinen yksilö katoaa sinne massaan eikä ketään kiinnosta.
- Bored
- Reactions:
Katsotaan ymmärsinkö ajatuksesi oikein mutta voit korjata jos käsitin väärin.apetteri kirjoitti: ↑02 Syys 2025, 22:38Mikä mielestäsi on pahinta, mitä tapahtuu jos joku murtautuu johonkin sinun tunnuksilla tai tunnuksesi muuten "selviää". Tämä tunnus on tämä sähköposti? no mitäs sitten ..Bored kirjoitti: ↑02 Syys 2025, 14:46Olen ollut niin kauan netissä että ei taida olla salaisuuksia. Minulla siis on myös paranoidi skitsofrenia. Joskus kyllästyttää olla paranoidi. Osaan palveluista täytyy olla kirjautuneena jatkuvasti tietyistä syistä. Tosin kaikki on monen varmistuksen takana. Nekään eivät takaportteihin auta tai tietoturva-aukkoihin. Kräkkerit ovat aina edellä hakkereita, niin se vain on. Ja mitkä mahdollisuudet AI antaakaan kärkkereille? 200 000 riviä koodia luetaan sekunnin murto-osassa. Auttaako se paranoid-asetus kuinka paljon jos selaimessa on tietoturva-aukko? Mietin vain. Tor-selain on palstalla kieletty? Joten Brave ehkä?? Parasta käyttää kuitenkin kaikkein turvallisimipia selaimia kuten vaikka Google Chromea tai Edgeä.Stalker kirjoitti: ↑02 Syys 2025, 14:23 Hieman asiaa sivuten datanhallinnasta
Melkein viikottain saa lukea kun on taas joku palvelu korkattu ja 10 miljoonaa sähköpostia taas levinnyt. Mitäs sitten? yksittäinen yksilö katoaa sinne massaan eikä ketään kiinnosta.
Jos nyt olisi mahdollista jos joku palvelu jota käytän kävisi niin että joku saisi sen haltuunsa? Vaikka pelipalvelut. Kolmessa isoimmassa on 150 peliä kussakin. Jos laskee nyt keskihinnaksi vaikka noin 50 euroa per peli on yhden pelitilin arvo sellainen 7 500 euroa. Tuon olisi ehdoton minimi. Se ei kuitenkaan ole ainut mitä kaappari jahtaa ja haluaa. Myös saavutukset joita olen haalinut joissakin tapauksissa kymmeniä vuosia. Valmis pelitili jossa on paljon saavutuksia (Trophyjä) voi olla arvokkaampi kuin pelkästään pelit ja todennäköisesti näin onkin. Ja jos joku nyt korkkaisi nuo kaikki kolme suurinta pelitiliäni yhtä aikaa olisi pelkästään pelien hinta minimissään 22 500 euroa.
Tietysti pankkitilien ja identiteetivarkauksien juttu on ihan oma lukunsa. Jokainen voi arvata mitä seuraa kun kaikki henkilötunnukset ja muut tiedot ovat rikollisten käsissä.
Kaikki nuo pelipalvelutkin on tietenkin sidottu tiettyyn sähköpostiosoitteeseen. Nykyään kaksinkertainen varmistus tileissä on minimi. Kolmikertainen varmistus on suotavaa. Esimerkiksi puhelinnumero on se numero kaksi ja sitten joku autenthicator-sovellus päälle.
Vaihdoin viimeksi kesällä kaikkien tilien salasanat kun ne 16 miljardia salasanaa osoitteineen olivat päätyneet verkkoon. Vastaavia vuotoja on jatkuvasti. Jopa suurilla toimijoilla. Tuossa 16 miljardin tunnuksen joukossa oli Facebookin, Googlen, Microsoftin ja Amazonin salasanoja muun muassa.
Aleksanteri Kivimäen tapaus eli Vastaamo. Muistaakseni palvelin oli oletuskäyttäjällä ja oletussalasanalla (Vaikka admin/admin). Kyseessä siis ei ollut murto vaan typeryys. Täällä oli aikoinaan ketju jossa keskusteltiin tuosta. Sinulla on 1,5 euron Ferrari. Viet sen johonkin slummiin, virta-avaimet lukossa, kone käynnissä ja ovi apposen auki. Onko se varkaus tai murto? Ei ole. Jostakin siistä halutaan antaa kuva että hän oli kovan luoka kräkkeri. Edelleenkin kun yrityksiin tai valtionhallintoon murtaudutaan on tekniikka edelleen sama kuin 1990 luvulla. Viittaan Kevin Mitnickiin. Sosiaalinen hakkerointi. Eli talonmies, siivooja, huoltomies jne... Kävellään firmaan sopiva asuste päällä vaikka huoltotikapuut olkapäällä ja etsitään avoin kone. Mutta Kevin oli todella pätevä myös tekniikassa. Mutta hän osasi etsiä myös tarvittavaa tietoa joka helpotti ohittamaan tietoturvajärjestelmä. Joskus vaikka soitto jonnekin esiintyen yrityksen/viraston työntekijänä joka oli vaikka unohtanut olennaista tietoa. Tai dyykkaamalla oikeita roskiksia.
Social hacking
https://en.wikipedia.org/wiki/Social_hacking
- Bored
- Reactions:
Asiasta vielä viidenteen. Minulla on muuten joka ikinen kiintolevy tallessa vuodelta 1997 alkaen. Niitä en päästä koskaan silmistäni. Osa on ilmeisesti lukukelvottomia mutta silti pidän ne.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Fuck the Youtube..And fuck the AI!
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"