Minulla leivän syönti jakautuu kahteen eri lokeroon. Joka-aamuinen aamiaisleipä on ruispala tai muu vastaava ohut halkaistu pikkuleipä, jonka välissä on huokea kinkkusiivu ja ei rasvaa. Sen on tarkoitus olla terveellinen, kuitua, proteiinia ym. ja ei kolesterolia. Toinen asia on leivällä herkuttelu vastapaistetulla leivälle. Silloin ei piitata terveysnäkökohdista: päälle laitetaan voita tai oivariinia ja parasta on vaalea juurileipä.
En tykkää leivistä, joissa on tolkuton määrä kaikkea päällä. Jos on hyvä leipä ja hyvä leikkele, niiden tunkeminen suuhun samaan aikaan pilaa molemmat.
Asiaa leivästä
-
Elämänsankari
- Reactions:
Re: Asiaa leivästä
Valtaosan leivistäni syön joko aamulla teen kanssa tai illalla teen kanssa, voi olla että jopa sen 90%.
95% vaaleeta leipää. Aina on päällä ainakin rasvaa, juustoa ja jotain makkaraa. Usein myös tomaattia, kurkkua, suolakurkkua, salaattia. Sinappia käytän välillä mausteena.
Yksinkertaista mutta toimii.
95% vaaleeta leipää. Aina on päällä ainakin rasvaa, juustoa ja jotain makkaraa. Usein myös tomaattia, kurkkua, suolakurkkua, salaattia. Sinappia käytän välillä mausteena.
Yksinkertaista mutta toimii.
Leksand´sin näkkileipää tai Vaasan koulunäkkiä ei (tällä hetkellä) voita mikään. Faxerin täysjyväruisleivätkin maistuvat. Vakituisesti myös siemenpeltileipä, jota teen n. kerran vkossa itse.
Uusimmassa Sydänlehdestä löysin tänään houkuttavat Juuresrieskan- ja Ohrasuurimorieskan ohjeet...
Uusimmassa Sydänlehdestä löysin tänään houkuttavat Juuresrieskan- ja Ohrasuurimorieskan ohjeet...
Kun systerilläni todettiin keliakia, hän keksi oivan leivän. Otetaan leivänkorvike tsiipale, ladotaan päälle kaikkea mahdollista, heitetään leivänkorvike tsiipale takkaan ja nautitaan leivästä.Neutroni kirjoitti: ↑08 Syys 2025, 19:15 Minulla leivän syönti jakautuu kahteen eri lokeroon. Joka-aamuinen aamiaisleipä on ruispala tai muu vastaava ohut halkaistu pikkuleipä, jonka välissä on huokea kinkkusiivu ja ei rasvaa. Sen on tarkoitus olla terveellinen, kuitua, proteiinia ym. ja ei kolesterolia. Toinen asia on leivällä herkuttelu vastapaistetulla leivälle. Silloin ei piitata terveysnäkökohdista: päälle laitetaan voita tai oivariinia ja parasta on vaalea juurileipä.
En tykkää leivistä, joissa on tolkuton määrä kaikkea päällä. Jos on hyvä leipä ja hyvä leikkele, niiden tunkeminen suuhun samaan aikaan pilaa molemmat.
Minun mielestä noin.