Miltä sinusta tuntuu juuri nyt?

Goswell
Reactions:

Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt?

Viesti Kirjoittaja Goswell »

E-M kirjoitti: 10 Syys 2025, 15:29 Juuri nyt kun istahdin tähän olo helpotti, tarkoitan jaloissa, lonkassa, selässä, sydämessä ja päässä. Masentavaltakin, kun ei voi huutamatta keskustella plson kans, hänellä kun kuulo ja olotila kans näyttää huononevan pvä pvältä. Eikä tee mieli kirjoittaa tällaisista ulkopuolisille täällä... Sori!
Sellaista se on lopulta lähes kaikilla, jaksamista.
Minun mielestä noin.
E-M
Reactions:

Viesti Kirjoittaja E-M »

Goswell kirjoitti: 10 Syys 2025, 15:48
E-M kirjoitti: 10 Syys 2025, 15:29 Juuri nyt kun istahdin tähän olo helpotti, tarkoitan jaloissa, lonkassa, selässä, sydämessä ja päässä. Masentavaltakin, kun ei voi huutamatta keskustella plson kans, hänellä kun kuulo ja olotila kans näyttää huononevan pvä pvältä. Eikä tee mieli kirjoittaa tällaisista ulkopuolisille täällä... Sori!
Kiitos toivotuksesta. :)

Vielä minä reilun 1 1/2 vuotta sitten tein melk. kaikki ´naisten ja miesten työt´ työt tässä talossa ja pihalla, vast.otin & passasin lähiom.vieraitakin milloin heille sopi. Terv.voimistelin ja kävelin juoksumatollakin säänn. ja suht´norm. vauhtia 1/2 tuntia. Kunnes - sain 2. infarktin ja lonkkatapaturman, mutta en tarp. aikaa kuntouttaaksensi sitä. :( (Vaikka mulla olikin sydämessä vikaa, parkinson yms. 2. isoisänihän kuoli vasta 97 v:aana jalan amputoimisen yhteydessä.)
Goswell
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Goswell »

E-M kirjoitti: 10 Syys 2025, 16:10

Vielä minä reilun 1 1/2 vuotta sitten tein melk. kaikki ´naisten ja miesten työt´ työt tässä talossa ja pihalla, vast.otin & passasin lähiom.vieraitakin milloin heille sopi. Terv.voimistelin ja kävelin juoksumatollakin säänn. ja suht´norm. vauhtia 1/2 tuntia. Kunnes - sain 2. infarktin ja lonkkatapaturman, mutta en tarp. aikaa kuntouttaaksensi sitä. :( (Vaikka mulla olikin sydämessä vikaa, parkinson yms. 2. isoisänihän kuoli vasta 97 v:aana jalan amputoimisen yhteydessä.)

Minun äiti on 96 vuotias, asuu yksin, kotihoito toki käy päivittäin pyörähtämässä, näkö kokolailla huono ja liikkuminen vaikeaa mutta periksi ei anna, kotona sitä asutaan, pää on kunnossa edelleen vaikka toista väittää. Sanoo että hän ei toivota kenellekään pitkää ikää vaan vain terveyttä.
Minun mielestä noin.
Pilvipouta
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Pilvipouta »

Kauhean painostava kuumuus ja päätä särkee kuin ukkosen edellä mutta sitä vaan ei kuulu ei näy.
It's the start of a brand new day, and I'm off like a herd of turtles.
E-M
Reactions:

Viesti Kirjoittaja E-M »

Toivotaan, ettei hän kaadu ja murra lonkkaansa tms. Äitini eli 93v:aaksi, vaikka mursikin jalkansa monesta kohtaa, kun jäi katolta putoavan jää-lumimassan alle aikoessaan mennä syöttämään pikkulintuja. Melk. sokeakin oli silloin jo harmaakaihista (mitä onneksi en ole perinyt). Onneksi silloin sai vielä siivousapuakin kunnalta... Ko. viim. tapaturmansa vuoksi ei voinut asua enää ihan viimeisinä vuosinaan kotona. Ollut kuuleman mukaan tietoinen viimehetkestään, kun sanonut ´nyt minä kuolen´.
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

E-M kirjoitti: 10 Syys 2025, 16:10

Isoisälläsi oli saappaat jalassa amputointihetkellä.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Brainwashed
Reactions:

E-M kirjoitti: 10 Syys 2025, 16:58 Toivotaan, ettei hän kaadu ja murra lonkkaansa tms. Äitini eli 93v:aaksi, vaikka mursikin jalkansa monesta kohtaa, kun jäi katolta putoavan jää-lumimassan alle aikoessaan mennä syöttämään pikkulintuja. Melk. sokeakin oli silloin jo harmaakaihista (mitä onneksi en ole perinyt). Onneksi silloin sai vielä siivousapuakin kunnalta... Ko. viim. tapaturmansa vuoksi ei voinut asua enää ihan viimeisinä vuosinaan kotona. Ollut kuuleman mukaan tietoinen viimehetkestään, kun sanonut ´nyt minä kuolen´.
En tiedä onko sopivaa kysyä, mutta minkä ikäinen olet?

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Brainwashed
Reactions:

Tuntuu siltä että elän parhaillaan viimeistä kolmasosaa elämästäni, mutta sillee hyvällä tavalla. Voisi olla huonomminkin, eli jos eläisin viimeistä kvartaaliani, niin joidenkin juttujen osalta olisi silloin jo kiire.

8-)

- anonymous hater
Bored
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Bored »

Lämmin rento olo. Dopamiinia, endorfiinia... Olisiko treeneissä myös adrenaliinia?? Ei laskuhumalaa. Outoa kun paketti pysyy kasassa.

Yksi mikä kuntonyrkkeilytreenejä leimaa on todella vahva yhteisöllisyys, toisten kunnioittaminen ja se että kaikki tehdään ilolla. Ennen treenejä on perhosia vatsassa mutta se johtuu vain halusta päästä treenaamaan. Aika levoton olo jo viisi tuntia ennen treenejä. Treeni on hyvin monipuolista. Ei pelkkää tekniikkaa. Aika paljon kehonhuoltoa.

Treenin jälkeen ruokaa, proteiinipirtelö (Pakastemustikoita, rahkaa 25 gramma proteiinia, banaani sekä maitoa). Kylmä ja virkistävä. Sitten tiskit ja suihkuun.

Nyt en tiedä. Aika aikaisin tapaan psykiatrian hoitajan joten valvoisiko yön vaikka pelaten? Löysin oudon ja hyvin mielenkiintoisen puzzlepelin: Viewfinder. Vähän kuin Portal, The Turing Machine tai The Witness.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Brainwashed kirjoitti: 10 Syys 2025, 17:12 Tuntuu siltä että elän parhaillaan viimeistä kolmasosaa elämästäni, mutta sillee hyvällä tavalla. Voisi olla huonomminkin, eli jos eläisin viimeistä kvartaaliani, niin joidenkin juttujen osalta olisi silloin jo kiire.
Minulla on todennäköisesti viimeinen 20 % menossa ja sekin on optimistinen arvio. Jos olisi yli 15 % jäljellä, niin sekin on hyvä. Minulla ei ole minkään asian kanssa kiire, ei edes sen kuolemisen. Tulee kun tulee. Kuolinsiivous on keskeneräinen, mutta muut asiat olen mielestäni järkännyt kohtuulliseen kuntoon silleen hyvällä tavalla.

Kolmisen vuotta sitten oli Nykäsen fifty sixty mahdollisuus olla 2027 lopulla hengissä. Ei se nytkään varma ole, mutta ei myöskään ole syytä, miksi en eläisi vielä kymmentä vuotta tai enemmänkin. Jumala ei huoli ja Piru tietää saavansa, kuten kaltaiseni paatuneet ihmiset ennen vanhaan sanoivat. :twisted:
Bored
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Bored »

Märkäruuti kirjoitti: 10 Syys 2025, 23:05
Brainwashed kirjoitti: 10 Syys 2025, 17:12 Tuntuu siltä että elän parhaillaan viimeistä kolmasosaa elämästäni, mutta sillee hyvällä tavalla. Voisi olla huonomminkin, eli jos eläisin viimeistä kvartaaliani, niin joidenkin juttujen osalta olisi silloin jo kiire.
Minulla on todennäköisesti viimeinen 20 % menossa ja sekin on optimistinen arvio. Jos olisi yli 15 % jäljellä, niin sekin on hyvä. Minulla ei ole minkään asian kanssa kiire, ei edes sen kuolemisen. Tulee kun tulee. Kuolinsiivous on keskeneräinen, mutta muut asiat olen mielestäni järkännyt kohtuulliseen kuntoon silleen hyvällä tavalla.

Kolmisen vuotta sitten oli Nykäsen fifty sixty mahdollisuus olla 2027 lopulla hengissä. Ei se nytkään varma ole, mutta ei myöskään ole syytä, miksi en eläisi vielä kymmentä vuotta tai enemmänkin. Jumala ei huoli ja Piru tietää saavansa, kuten kaltaiseni paatuneet ihmiset ennen vanhaan sanoivat. :twisted:
Itse arvelen että jäljellä on noin viisi vuotta.

Sanotaan se näin. Lopetat tupakanpolton, tervehdytät elämäntapasi ja saata elämäsi kaikin puolin järjestykseen. Sitten tulee se moukarimainen alakoukku joka voi olla vaikka keuhkosyöpä. Koska lopetit tupakan polton.

Mä oon hyvä lapioimaan hiiliä. Seura kelpiaisi.
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Hyvää keskipäivää palstalaiset ja lukijat. Oli kiireinen aamu. Toivon että teillä siellä on yhtä hieno päivä kuin täälläkin. Aurinko loistaa ja tuulee idästä lämmintä tuulta tuivertaen hiukset solmulle ja niin että sukat pyörii jaloissa. Jotenkin hyvä mieli ihanasta kelistä ja siitä että on saanut jotain aikaan.

"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Päivä on alkanut oikein hyvin. Kävin hakemassa aamupäivällä 4 litraa puolukoita ja samalla satsin kehnäsieniä. Nyt ovat perunat kiehumassa, kehnät putsattuna ja broilerifileet airfryerin ritilällä odottamassa kypsyttämistä. Kohta puolin voi laittaa freyerin pöhisemään ja alkaa valmistella sienikastiketta. Potut ovat kiehuneet jo jonkin aikaa.
Neiti 8 v. tulee koulusta papalle yhden jälkeen ja oma aika alkaa taas puoli viiden aikaan, kun iskä hakee neidin.

Taitaa olla viimeinen todella lämmin syyspäivä. Vahvassa harkinnassa, paanko rantasaunan lämpenemään. Voi olla vuoden viimeinen kerta. Kun sateet tulevat ja ilma viilenee, niin rantasaunan lämmitykset saavat minun osaltani jäädä.
JarppiOne
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JarppiOne »

Yksinäiseltä.
Memento mori
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin