Pakko Saada Kertoa
-
Märkäruuti
- Reactions:
Re: Pakko Saada Kertoa
Tolkuton ukkonen viime yönä. Tikkakosken lentoasemalla mitattiin muutamassa tunnissa yli 60 mm sadetta. Pitänee mennä katsomaan, onko ennätysalhaalla ollut järvivesi jo nousussa. Kyllä 60 mm:n pitäisi jo näkyä.
Riippuu paljon järvestä mutta se näkyy yleensä muutaman päivän viiveellä. Isossa järvessä ei tunnu missään mutta pienissä järvissä saattaa vedenpinta nousta todella paljon mutta eihän nyt yksi ukkoskuuro juurikaan asiaa muuta. Kun olen koko ikäni järvien rannalla asunut ja puuhastellut niin yksi 60mm sade pienelle alueelle ei paljon asiaa muuta kun vedenkorkeuden vaihtelu voi olla luokka metri.Märkäruuti kirjoitti: ↑09 Syys 2025, 12:52 Tolkuton ukkonen viime yönä. Tikkakosken lentoasemalla mitattiin muutamassa tunnissa yli 60 mm sadetta. Pitänee mennä katsomaan, onko ennätysalhaalla ollut järvivesi jo nousussa. Kyllä 60 mm:n pitäisi jo näkyä.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Kotijärvessäni vedenkorkeuden vaihtelu on paljon pienempää kuin metri. Nyt pinta on ollut poikkeuksellisen alhaalla ja jo se reilun 6 cm:n sade näkyi rantaviivan siirtymisenä lähemmäs rantatörmää loivasti syvenevällä rannalla. Myös laituriin ripustettu vielä eilen alapäästään pohjassa ollut mittari oli jo suorassa. Kun pohjoispään joen ja pienempien ojien virtaamat lisääntyvät, niin niiden vaikutus näkyy vasta viivellä. Paljon pitäisi kuitenkin vielä sataa, että päästäisiin lähellekään syksyn normaalia vedenkorkeutta.
Huomasin IS:n jutun perusteella että mulla on yli 200€ arvoinen kynttilänjalka. Ja toinen samaa sarjaa mutta lyhempi eli ei ole niin arvokas mutta arvokas kuitenkin. Äidin peruja.

Juttu: https://www.is.fi/asuminen/art-2000011481995.html

"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Festivot ovat myös haluttuja, eli ostaja löytyy kohtuu helposti. Noiden hinta käytettynä on yleensä kympin per solmu, siihen päälle 10-15 ja nuo korkeat vähän vielä lisää. Mä tykkään ja vuosien varrella on kertynyt aika monta.Kissatäti kirjoitti: ↑12 Syys 2025, 12:53 Huomasin IS:n jutun perusteella että mulla on yli 200€ arvoinen kynttilänjalka. Ja toinen samaa sarjaa mutta lyhempi eli ei ole niin arvokas mutta arvokas kuitenkin. Äidin peruja.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
200 voi olla kyllä vaikea saada. 120 olisi oma veikkaukseni käyvästä hinnasta. Satanen vähintään.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Luitko jutun. Tori:ssa menevät heti! 7 solmuinen yli 200€ jos on vanha jalka.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
en lukenut. Joo, noita pisimpiä on sen verran harvoin, että en ole nähnyt pitkään aikaan toteutuneita hintoja. Onpa se arvokas.
Pienemmissä se solmut + reilu kymppi tuntuu olevan vakio.
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Mulla myös on tuota sarjaa taidelasia, mutta muuton yhteydessä jätin ne kaappiin ja perillisille. Äidin perintö myöskin. En juurikaan ole niitä käyttänyt milloinkaan ja lasivitriinin hyllyn täyttöä lähinnä ovat olleet. Pojat saavat tehdä noille mitä tykkäävät...itse en niitä tahdo. Mummi on pojille ostanut astiastoa yms. omien makumieltymyksiensä mukaisesti ja nyt niistä pitäisi eroon päästä...Kultareunaisia "Kulta-aika"astiastoa yms......krumeluuria....Kissatäti kirjoitti: ↑12 Syys 2025, 12:53 Huomasin IS:n jutun perusteella että mulla on yli 200€ arvoinen kynttilänjalka. Ja toinen samaa sarjaa mutta lyhempi eli ei ole niin arvokas mutta arvokas kuitenkin. Äidin peruja.
https://goodwill.fi/kauppa/tuote/arabia ... OYQAvD_BwE
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
Olen unohtanut kertoa että posti toi kauniin hääkutsun. Häät ovat vasta tammikuussa joten hyvissä ajoin kutsu tuli. Ihanaa en ole pitkään aikaan ollut häissä. Mitä laittaisin ylle häihin. Ei valkoista eikä mustaa ja talvihäät. Minulla on yksi kaunis silkkiliehuke mekko. Mutta se laskeutuu niin kauniisti että vatsamakkara näkyy, voisin yrittää jumppailla ja laihduttaa kun aikaa vielä on mutta mitä mieltä olette väristä?

Hyvillä alusvaatteillakin saa paljon aikaan tuollaisissa pulmissa. Googlaa shapewear. Esim https://www.change.com/fi/category/shapewearKissatäti kirjoitti: ↑19 Syys 2025, 10:15 Olen unohtanut kertoa että posti toi kauniin hääkutsun. Häät ovat vasta tammikuussa joten hyvissä ajoin kutsu tuli. Ihanaa en ole pitkään aikaan ollut häissä. Mitä laittaisin ylle häihin. Ei valkoista eikä mustaa ja talvihäät. Minulla on yksi kaunis silkkiliehuke mekko. Mutta se laskeutuu niin kauniisti että vatsamakkara näkyy, voisin yrittää jumppailla ja laihduttaa kun aikaa vielä on mutta mitä mieltä olette väristä?
![]()
D. Gabaldon
D. Gabaldon
- Bored
- Reactions:
Kaunis väri mutta... Onko tuo violetti????Kissatäti kirjoitti: ↑19 Syys 2025, 10:15 Olen unohtanut kertoa että posti toi kauniin hääkutsun. Häät ovat vasta tammikuussa joten hyvissä ajoin kutsu tuli. Ihanaa en ole pitkään aikaan ollut häissä. Mitä laittaisin ylle häihin. Ei valkoista eikä mustaa ja talvihäät. Minulla on yksi kaunis silkkiliehuke mekko. Mutta se laskeutuu niin kauniisti että vatsamakkara näkyy, voisin yrittää jumppailla ja laihduttaa kun aikaa vielä on mutta mitä mieltä olette väristä?
![]()
Muistan lukion kuvaamataidon tunnin. Opettaja kysyi mielivärejämme ja oppilaat vastasivat värillä. Minulla ja parilla muulla mieliväri oli musta (Vaikka taitteessa sanotaan että musta ei ole edes väri). Sitten tuli erään tytön vuoro. Hän kertoi mielivärikseen violetin. Kuvaamataidon opettaja (Nainen) kertoi värin merkityksen. Yksi ainakin oli viehtymys perverssioihin. En tiedä mihin tuo perustuu. Tyttö tietenkin nolostui ja luokassa oli aikamoinen naurunremakka. Tosin mietin opettajaa??? Oliko tuo asianmukaista asettaa nuori naisenalku tuollaiseen tilanteeseen? Joskus huumori, jos se oli huumoria, ei oikein osu kohdalleen tai ole sopivaa. Siksi muistan sen hyvin koska jotenkin tytön asema satutti minua, se että hän ehkä joutui naurunalaiseksi. En muuten ole tarkistanut onko tuossa perää. Siis että violetti viittaa perversseihin taipumuksiin. Vai oliko se opettajan osaamattomuutta.
- Bored
- Reactions:
ChatGPT:
Perusvärit ja persoonallisuus-assosiaatiot
Musta
– Yhdistetään voimaan, auktoriteettiin, salaperäisyyteen, täydellisyyden tavoitteluun.
– Saattaa viitata myös introspektioon, melankoliaan tai haluun erottautua.
– Taiteessa musta ei ole spektriväri, mutta psykologisesti se koetaan "väreistä vahvimpana".
Valkoinen
– Symboloi puhtautta, viattomuutta, selkeyttä ja uuden alkua.
– Persoonallisuudessa voi viitata minimalismiin, järjestykseen, tasapainon tarpeeseen.
Punainen
– Voima, intohimo, aggressio, seksuaalisuus, elinvoima.
– Persoonana usein voimakastahtoinen, energinen, helposti kiihtyvä tai rohkea.
Sininen
– Rauha, luotettavuus, loogisuus, henkisyys.
– Persoonassa korostuu järki, lojaalisuus, mutta myös tunteiden pidättyminen.
Vihreä
– Luonto, kasvu, tasapaino, turvallisuus, myötätunto.
– Persoonana usein rauhallinen, hoivaava, mutta voi myös viitata kateuteen (kulttuurisidonnaista).
Keltainen
– Ilo, optimismi, luovuus, älykkyys.
– Persoonana positiivinen, sosiaalinen, helposti innostuva.
Oranssi
– Energia, elämänilo, leikkisyys, seikkailunhalu.
– Persoonana ulospäinsuuntautunut, lämmin, ehkä hieman levoton.
Violetti
– Mystiikka, henkisyys, luovuus, sisäiset ristiriidat, joskus kapina normeja vastaan.
– Persoonana herkkä, syvällinen, intuitiivinen.
– Ei siis mikään perversiys-automaatti — pikemminkin liitetty taiteelliseen ja mystiseen etsintään.
Ruskea
– Maanläheisyys, käytännöllisyys, vakaus, turvallisuuden kaipuu.
– Persoonana lämmin, perhekeskeinen, realisti.
Harmaa
– Neutraalius, tasapaino, hillittyys.
– Persoonana diplomaattinen, sopeutuva, joskus etäinen.
Rosa / Pinkki
– Lempeys, rakkaus, pehmeys, hoiva.
– Persoonana empaattinen, romanttinen, toisinaan lapsenmielinen.
Perusvärit ja persoonallisuus-assosiaatiot
Musta
– Yhdistetään voimaan, auktoriteettiin, salaperäisyyteen, täydellisyyden tavoitteluun.
– Saattaa viitata myös introspektioon, melankoliaan tai haluun erottautua.
– Taiteessa musta ei ole spektriväri, mutta psykologisesti se koetaan "väreistä vahvimpana".
Valkoinen
– Symboloi puhtautta, viattomuutta, selkeyttä ja uuden alkua.
– Persoonallisuudessa voi viitata minimalismiin, järjestykseen, tasapainon tarpeeseen.
Punainen
– Voima, intohimo, aggressio, seksuaalisuus, elinvoima.
– Persoonana usein voimakastahtoinen, energinen, helposti kiihtyvä tai rohkea.
Sininen
– Rauha, luotettavuus, loogisuus, henkisyys.
– Persoonassa korostuu järki, lojaalisuus, mutta myös tunteiden pidättyminen.
Vihreä
– Luonto, kasvu, tasapaino, turvallisuus, myötätunto.
– Persoonana usein rauhallinen, hoivaava, mutta voi myös viitata kateuteen (kulttuurisidonnaista).
Keltainen
– Ilo, optimismi, luovuus, älykkyys.
– Persoonana positiivinen, sosiaalinen, helposti innostuva.
Oranssi
– Energia, elämänilo, leikkisyys, seikkailunhalu.
– Persoonana ulospäinsuuntautunut, lämmin, ehkä hieman levoton.
Violetti
– Mystiikka, henkisyys, luovuus, sisäiset ristiriidat, joskus kapina normeja vastaan.
– Persoonana herkkä, syvällinen, intuitiivinen.
– Ei siis mikään perversiys-automaatti — pikemminkin liitetty taiteelliseen ja mystiseen etsintään.
Ruskea
– Maanläheisyys, käytännöllisyys, vakaus, turvallisuuden kaipuu.
– Persoonana lämmin, perhekeskeinen, realisti.
Harmaa
– Neutraalius, tasapaino, hillittyys.
– Persoonana diplomaattinen, sopeutuva, joskus etäinen.
Rosa / Pinkki
– Lempeys, rakkaus, pehmeys, hoiva.
– Persoonana empaattinen, romanttinen, toisinaan lapsenmielinen.
Sanoisin, että purppura. Violetti on sinisempi ja lila taas sinisehkö, mutta pastellivärisempi, eli vaaleampi. Kuin violetti, johon on laitettu maitoa sekaan.Bored kirjoitti: ↑19 Syys 2025, 10:24Kaunis väri mutta... Onko tuo violetti????Kissatäti kirjoitti: ↑19 Syys 2025, 10:15 Olen unohtanut kertoa että posti toi kauniin hääkutsun. Häät ovat vasta tammikuussa joten hyvissä ajoin kutsu tuli. Ihanaa en ole pitkään aikaan ollut häissä. Mitä laittaisin ylle häihin. Ei valkoista eikä mustaa ja talvihäät. Minulla on yksi kaunis silkkiliehuke mekko. Mutta se laskeutuu niin kauniisti että vatsamakkara näkyy, voisin yrittää jumppailla ja laihduttaa kun aikaa vielä on mutta mitä mieltä olette väristä?
![]()
Mutta näitä käytetään aika paljon ristiin
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Ei tekoäly ainakaan maininnut asiasta.
Tummanvioletti / luumun sävy – mystinen ja hienostunut, usein liitetään luovuuteen ja henkiseen voimaan. Mekko symboloi myös uutta alkua ja juhlaa – violetti kun on vähän myös muodonmuutoksen väri. Se sopii ihan täydellisesti häihin, joissa kaksi aloittaa yhteisen uuden vaiheen.
Tummanvioletti / luumun sävy – mystinen ja hienostunut, usein liitetään luovuuteen ja henkiseen voimaan. Mekko symboloi myös uutta alkua ja juhlaa – violetti kun on vähän myös muodonmuutoksen väri. Se sopii ihan täydellisesti häihin, joissa kaksi aloittaa yhteisen uuden vaiheen.