Tuo ei ole Ghettoblasteria nähnytkään tuo sun matkaradio!Brainwashed kirjoitti: ↑27 Elo 2025, 09:27
Tässä omani, toimii pattereilla ja ääni on yhä ihan hyvä. Isäni aikoinaan uutena ostama vuonna 1969, joka toimi silloin sekä keittiöradiona että Volvo Amazonissa, kun sillle oli asennettu teline kojelaudan alle. Oi niitä aikoja...
![]()
Ghettoblaster
Re: Ghettoblaster
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Jos työkoneen hytissä haluaa HiFi-luokan äänentoiston vaatiman S/N suhteen, pitää luukuttaa niin, että klasit lentävät mäelle. Kuulo tuhoutuu jo paljon aikaisemmin. Hyvillä taustamelua vaimentavilla kuulokkeilla pääsee paljon parempaan tulokseen ja voi jopa kuulo säästyä.
Gigantissakin on ollut joskus myynnissä vastaava:
https://www.gigantti.fi/product/tv-aani ... usta/23936
https://www.gigantti.fi/product/tv-aani ... usta/23936
Memento mori
Tässäpä tietoa boomboxista (linkki). Nyt vasta hoksasin etsiä Wikipediasta
https://en.wikipedia.org/wiki/Boombox
https://en.wikipedia.org/wiki/Boombox
Memento mori
Nyt on aika elvistellä ostoksella kun oon jo opetellut käyttämään sitä ja kun se on jo illanistujaisissa testattu.
Kaikki toimii loistavasti ja mitään teknistä vikaa en ole löytänyt. Radio, CD-soitin, kasettidekki, USB ja bluetooth, just fine. Musiikki kuulostaa hyvältä ja bassojakin löytyy.
Miinuspuolia ovat laitteen muovimaisuus sekä se että CD-soittimen nappien tekstitys on niin pienellä että niitä ei juuri näe. Mietin että jos tulostuttaisi tekstitarrat ja liimaisi ne nappien yläpuolelle. Toisaalta, pian kai nuo nyt oppiikin.
Kaiken kaikkiaan hyvä ostos. Alhaalla vielä linkki mistä on kyse.
Sattuuko tuo Muse olemaan kenellekään tuttu yritys/brändi?
https://www.muse-europe.com/audio-video/m-380-gbs/
Kaikki toimii loistavasti ja mitään teknistä vikaa en ole löytänyt. Radio, CD-soitin, kasettidekki, USB ja bluetooth, just fine. Musiikki kuulostaa hyvältä ja bassojakin löytyy.
Miinuspuolia ovat laitteen muovimaisuus sekä se että CD-soittimen nappien tekstitys on niin pienellä että niitä ei juuri näe. Mietin että jos tulostuttaisi tekstitarrat ja liimaisi ne nappien yläpuolelle. Toisaalta, pian kai nuo nyt oppiikin.
Memento mori
- Bored
- Reactions:
Muse bändinä on hyvinkin tuttu. Knights Of The Cydonia ja Uprising nyt ekana tulee mieleen.JarppiOne kirjoitti: ↑11 Syys 2025, 05:04 Nyt on aika elvistellä ostoksella kun oon jo opetellut käyttämään sitä ja kun se on jo illanistujaisissa testattu.
Itse ajattelin "Lainata" isältäni Sonyn kasettidekin, yksipesäinen ja analogiset viisarimittarit. Yksi vika siinä on. Äänipäästä toinen johto tuppaa irtoamaan aika usein. Joten jos sen saan/haen niin ensiksi näillä nakkinipuilla pitää tehdä pieni solmu ja sitten tinaa.
Käsittääkseni Denonin AVR-X3800-H AV-vahvistimessa löytyy kyllä liitäntäpatteristosta sopiva liitin. Uusia tyhjiä kasettaja saa kyllä nykyäänkin. Niin, mistä nauhoitettavaa kasetille? Jos haluaa retroilla?
Semmonen vielä tuli mieleen että hiukan kevyeltä tuo minusta tuntuu kokoonsa nähden. 6,3 kg ja 670 x 271 x 171 cm. Joskus aikoinaan kuulin oikein hifi-ihmisten puhuvan että hifihommissa laatu on massaa. Vaan enpä minä kyllä tuohon hintaan mitään kotistudiota odottanutkaan...
Memento mori
Se oli ennen kuin hakkuriteholähteet ja D-luokan vahvistimet keksittiin. Silloin tehon tuottamiseen vaadittiin painavia rautasydänmuuntajia ja massiivisia jäähdytysripoja. Nykyään vain konseravtiivisimmat puristit jaksavat mussuttaa siitä miten tuollaiset ovat nykyajan vouhotusta, mutta ero ei ole korvin kuultavissa ja noita teknisiä ratkaisuja käytetään hyvinkin kalliissa luksuslaitteissa.JarppiOne kirjoitti: ↑11 Syys 2025, 06:43 Semmonen vielä tuli mieleen että hiukan kevyeltä tuo minusta tuntuu kokoonsa nähden. 6,3 kg ja 670 x 271 x 171 cm. Joskus aikoinaan kuulin oikein hifi-ihmisten puhuvan että hifihommissa laatu on massaa. Vaan enpä minä kyllä tuohon hintaan mitään kotistudiota odottanutkaan...
Ok. Tuota en tiennyt.Neutroni kirjoitti: ↑11 Syys 2025, 07:58Se oli ennen kuin hakkuriteholähteet ja D-luokan vahvistimet keksittiin. Silloin tehon tuottamiseen vaadittiin painavia rautasydänmuuntajia ja massiivisia jäähdytysripoja. Nykyään vain konseravtiivisimmat puristit jaksavat mussuttaa siitä miten tuollaiset ovat nykyajan vouhotusta, mutta ero ei ole korvin kuultavissa ja noita teknisiä ratkaisuja käytetään hyvinkin kalliissa luksuslaitteissa.JarppiOne kirjoitti: ↑11 Syys 2025, 06:43 Semmonen vielä tuli mieleen että hiukan kevyeltä tuo minusta tuntuu kokoonsa nähden. 6,3 kg ja 670 x 271 x 171 cm. Joskus aikoinaan kuulin oikein hifi-ihmisten puhuvan että hifihommissa laatu on massaa. Vaan enpä minä kyllä tuohon hintaan mitään kotistudiota odottanutkaan...
Memento mori
...joskus 1990-luvulla vielä tuttavapiirissä ei rakentelimme hifi-kaiutimia.JarppiOne kirjoitti: ↑11 Syys 2025, 06:43 Semmonen vielä tuli mieleen että hiukan kevyeltä tuo minusta tuntuu kokoonsa nähden. 6,3 kg ja 670 x 271 x 171 cm. Joskus aikoinaan kuulin oikein hifi-ihmisten puhuvan että hifihommissa laatu on massaa. Vaan enpä minä kyllä tuohon hintaan mitään kotistudiota odottanutkaan...
DIY - rakentelija meni päällikkötasolle valaessaan kaiutinkotelon. Betoninen kaiutin kotelo, kun värisee vähiten kivisen kanssa.
..olettaisi moisesta kummunneen "laatu on massaa" - sanonnan.
Työstettävänä aihiona betoni ole puuta kummempaa, molempia joutuu ahkerasti hiomaan, jotta pinnasta tulee näyttävä. Betonin voi halutessaan ootrata puupintaiseksi.
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
- KultaKikkare
- Reactions:
Mun nuoruudessa D luokan vahvistimet teki tuloaan ja niitä käytettiin vain subbareissa kun toistettava taajuus rajoittui johonkin 100hz hujakoille.Neutroni kirjoitti: ↑11 Syys 2025, 07:58Se oli ennen kuin hakkuriteholähteet ja D-luokan vahvistimet keksittiin. Silloin tehon tuottamiseen vaadittiin painavia rautasydänmuuntajia ja massiivisia jäähdytysripoja. Nykyään vain konseravtiivisimmat puristit jaksavat mussuttaa siitä miten tuollaiset ovat nykyajan vouhotusta, mutta ero ei ole korvin kuultavissa ja noita teknisiä ratkaisuja käytetään hyvinkin kalliissa luksuslaitteissa.JarppiOne kirjoitti: ↑11 Syys 2025, 06:43 Semmonen vielä tuli mieleen että hiukan kevyeltä tuo minusta tuntuu kokoonsa nähden. 6,3 kg ja 670 x 271 x 171 cm. Joskus aikoinaan kuulin oikein hifi-ihmisten puhuvan että hifihommissa laatu on massaa. Vaan enpä minä kyllä tuohon hintaan mitään kotistudiota odottanutkaan...
Nykyään kun prosessoritehoa saadaan vaikka hiustenkuivaajaan huimia määriä ja mosfetit on kehittyny ja suurempi taajuuksinen ohjaus ei ole ongelma, noissa on niin hyviä closed loop ohjaimia puhekelalle että ei taida olla mitään eroa analogisiin transistoripeleihin. Digitaalisesti pystyy simuloimaan jopa putkivahvistimen toistoa ja tuskin sokkotestissä kukaan kultakorva oikeasti huomaisi eroa.
Ja sitkun se d luokan ohjain on optimoitu ja säädetty juuri kyseiselle elementille niin toisto on jopa parempi kun jollain geneerisellä trankkupelillä.
Be stronger than your excuses
- Bored
- Reactions:
ChatGPT piti laitteistoani kohtuullisena... Samsung 65 " TV (HDR, 4K, VRR ja 120 Hz),Denon AVR-X3700H, Focalin 11.2 (Tai 7.4.2... on kai muitakin määrityksiä) ja pelikonsolit (Modatut Xbox Series X ja PlayStation 5). TV päivittyy LG:n C5 77 ":seen ensi vuonna kun hinta tippuu sopivalle kohdalle. Voi olla että Denon myös päivittyy järeämpään (Enemmän 4K,VRR, 120 Hz, HDR, Dolby Vision) HDMI 2.1 portteja. Alan myös säästämään uusiin pelikonsolisukupolven konsoleihin.
Denon AVC-X4800H
https://www.kruunuradio.fi/verkkokauppa ... &Item=5965
77 tuuman LG OLED evo AI C5 4K -älytelevisio 2025
https://www.lg.com/fi/televisiot/lg-oled77c54la
Denon AVC-X4800H
https://www.kruunuradio.fi/verkkokauppa ... &Item=5965
77 tuuman LG OLED evo AI C5 4K -älytelevisio 2025
https://www.lg.com/fi/televisiot/lg-oled77c54la
Kohta parisen viikkoa Muse Ghettoblasterin omistajana ja edelleen on naama vehnäsellä
Kaikki toimii loistavasti. Musa ei tietenkään ole samaa tasoa kuin olisi jossain viidensadan JBL-bluetoothkajarissa. Kuitenkin riittää minulle tähän pikkukämppään. Ja hieman muovisen oloinen on mutta niinhän lähes kaikki nykyään. Ennen kaikkea nyt voi retroilla kasettien ja CD-levyjen kanssa
Kaiken kaikkiaan loistava ostos minun tarpeisiini
Suosittelen ainakin kaltaisilleni ihmisille tällaisiin tarpeisiin näillä resursseilla.
Kaikki toimii loistavasti. Musa ei tietenkään ole samaa tasoa kuin olisi jossain viidensadan JBL-bluetoothkajarissa. Kuitenkin riittää minulle tähän pikkukämppään. Ja hieman muovisen oloinen on mutta niinhän lähes kaikki nykyään. Ennen kaikkea nyt voi retroilla kasettien ja CD-levyjen kanssa
Kaiken kaikkiaan loistava ostos minun tarpeisiini
Suosittelen ainakin kaltaisilleni ihmisille tällaisiin tarpeisiin näillä resursseilla.
Memento mori
Kokemus ratkaisee. Eräs tuttu kun kuulee radiostansa hyvän biiden, niin se laittaa sen matopurkin huutamaan niin että meikäläisellä itkee sielu verta. Mutta hän nauttii. Itse en oikein osaa päättää haluaisinko jotain laadukasta vintage kampetta vai nykyaikaista laitetta. Olen hieman päätynyt siihen, että kaiuttimien tulisi olla ”tätä päivää, mutta jotkut aikakautensa lippulaivavahvarit jostain kasarilta / ysäriltä olis kyllä komeat. Äänentoiston kannalta silläkin on aika vähän tekemistä, joten musan kuuntelu on myös itsellänikin osittain laitefiilistelyä ja se on kyllä pop! Kaikille se ei ole ja se on myös ihan ok. Mutta yhtä kaikki, hyvää fiilistelyä!JarppiOne kirjoitti: ↑19 Syys 2025, 16:37 Kohta parisen viikkoa Muse Ghettoblasterin omistajana ja edelleen on naama vehnäsellä![]()
Kaikki toimii loistavasti. Musa ei tietenkään ole samaa tasoa kuin olisi jossain viidensadan JBL-bluetoothkajarissa. Kuitenkin riittää minulle tähän pikkukämppään. Ja hieman muovisen oloinen on mutta niinhän lähes kaikki nykyään. Ennen kaikkea nyt voi retroilla kasettien ja CD-levyjen kanssa![]()
Kaiken kaikkiaan loistava ostos minun tarpeisiini![]()