Vodkapaukku parantaa vieraan kielen puhetaitoa

Kissatäti
Reactions:

Vodkapaukku parantaa vieraan kielen puhetaitoa

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Vodkapaukku parantaa vieraan kielen puhetaitoa, kertoo huumori-­nobelin saanut tutkimus
Niin sanotut Ig-nobelit jaetaan joka syksy oikeille tutkimuksille. Palkinnot jakaa tieteellisen huumorin aikakauslehti Annals of Improbable Research.

https://improbable.com/ig/winners/#ig2025
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Tuttu
Reactions:

Re: Vodkapaukku parantaa vieraan kielen puhetaitoa

Viesti Kirjoittaja Tuttu »

Varmasti parantaa, parantaa myös ihmisten läheisyyttä.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Olin viime vuosituhannella englannin intensiivikurssilla. Vaikka lukeminen sujui, niin puhe oli heikoilla vanhalla saksan lukijalla. Opettaja vei meidät yhtenä kurssipäivänä torille. Äkkäsimme terassin, ja ehdotimme olusille menoa. Opettajan mielestä se ei sopinut keskellä kurssipäivää. Esitimme yhtenä miehenä tiukan ukaasin: "No beer, no English", ja pääsimme yhdelle tuopilliselle. Toden totta, englannin puhuminen sujuvoitui heti. :mrgreen:
Viimeksi muokannut Märkäruuti, 21 Syys 2025, 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
anarkistialkuasukas
Reactions:

Viesti Kirjoittaja anarkistialkuasukas »

Useampi vodkapaukku niin sitä alkaa puhumaan sellaisia kieliä mitä ei kukaan muu ymmärrä.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

anarkistialkuasukas kirjoitti: 21 Syys 2025, 14:43 Useampi vodkapaukku niin sitä alkaa puhumaan sellaisia kieliä mitä ei kukaan muu ymmärrä.
Narkoosi tekee ilmeisesti saman. Kun heräsin syöpäleikkauksesta, heräämössä olleet hoitsut väittivät minun puhuneen saksaa. Käytännön kielitaitoni on vaipunut vuosikymmenten saatossa unhon yöhön, mutta saksaa olin kuulemma puhunut solkenaan.
HuuHaata
Reactions:

Viesti Kirjoittaja HuuHaata »

Väitöstilaisuuksia ennen väitöksen puolustajalle tarjotaan usein pieni vodkapaukku. Juurikin sen rentouttavan vaikutuksen takia. Pieni määrä, ja johan tulee parempaa puolustusta.

Iltakaronkassa sitten enemmän.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin