Ihmisten terve arvostaminen

HuuHaata
Reactions:

Ihmisten terve arvostaminen

Viesti Kirjoittaja HuuHaata »

Otetaan tilanne, jossa on johtaja jolla siis on sitä kautta tuleva merkittävä valta-asema. Jos häneen jollain muotoa alisteisessa asemassa oleva esittää selkeän hiotun loogisen ketjun työhön selkeästi liittyvästä alaisen kiistattoman osaamisen alueelta mallia 1+1=2, niin miten suhtautua johtajaan joka manipulatiivisesti jättää asian huomiotta? Oletetaan siis tuon tilan olevan jatkuva, eikä kyseessä siis ole vaikka se, että sattui juuri huono päivä.

Onko tervettä menettää kaikki kunnioitus ihmisenä tuollaista tapausta kohtaan? Mikäli sallii toiminnan samalla tuhoaa omaa mielenterveyttään luonnollisesti, jos siis joutuu kyseistä oksennusta näkemään.
Molli
Reactions:

Re: Ihmisten terve arvostaminen

Viesti Kirjoittaja Molli »

(no, jos vähänkään varovaista ja viihteellistä ilmaisua ymmärsin..)

...melko tavanomainen työnjohtamis/esimiesmalli meillä kyseessä.
Varsinkin myyntitykkinä ollessa lähimmästä esimiehestä korkeimpaan, keskustelumalli suorittajan työpisteellä, oli jotta vieraileva tähti kertoo, mitä parannettavaa (surkeasti tms) toimessa on...
Mitäpä muuta väliportaalla on päivästään tehdä, kun sudokujakaan ei jaksa koko aikaa täytellä..
Joskus kuulin tarinan koodarien esimiestä, joka oli keksinyt "rankig-pelin" laskeltavakseen, yksinkertaisella mallilla virhettä/riviä ... (lopulta moisen tehtävä vaihtui ..)
Ja kyllä, he eivät huomaa arvostuksensa suorittajien puolella laskevan..
Samankaltaista päälliköintiä ilmenee monilla aloilla kaikissa valkokaulushommissa..

..tällainen mitäänsanomaton päälliköinti, pitää ajatella po. taiteenlajiin on kuuluvaksi, siitä pahastumatta, tympiintymättä - kuhan se ei sisällä v*tuilua..

Ja kyllä on tervettä - antaa kunnioituksen mennä.. ja kyllä, idiootit koettelee mieltä ; )

Huonon/vaatimattoman esimiestyön ongelma on niiden väliportaan johtajien jokka siepon on hommaan valinneet - ja mahdollisesti vielä asiaa ole havahtuneet.. - jos tämä lohdutuksen sanasta käy..
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
HuuHaata
Reactions:

En ole työtä tekemässä, mutta pidän ihmislajin kannalta hälyttävänä, että kyseisenkaltaiset johtelijat eivät päädy melko nopeasti haiden ruuaksi.
Wiesti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wiesti »

Sinulla on, huuhaa, ketunhäntä kainalossa. Et ole tyhjentänyt pajatsoa vielä.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

HuuHaata kirjoitti: 21 Syys 2025, 23:06 En ole työtä tekemässä, mutta pidän ihmislajin kannalta hälyttävänä, että kyseisenkaltaiset johtelijat eivät päädy melko nopeasti haiden ruuaksi.
Ihmiskunnasta on turha olla huolissaan. Aina tuo sama paskasakki on pyrkyröinyt johtajiksi ja sössinyt hommat omaa ahnauttaan, pahantahtoisuuttaan ja kyvyttömyyttään ymmärtää maailmasta muuta kuin miten lajitovereita manipuloidaan. Mutta ei 95% sellaisesta välitä, tärkeintä että on vahna johtaja, joka kertoo mikä on oikein, ja jotain päähänpotkittuja joihin vertaamalla voi tuntea itsensä melkein tärkeäksi.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

HuuHaata kirjoitti: 21 Syys 2025, 12:04 Onko tervettä menettää kaikki kunnioitus ihmisenä tuollaista tapausta kohtaan? Mikäli sallii toiminnan samalla tuhoaa omaa mielenterveyttään luonnollisesti, jos siis joutuu kyseistä oksennusta näkemään.
En minä kunnioituksesta tiedä. Minulla ei ole normon tunnetason kunniakäsitystä. Mutta tuo on perusjohtamismalli aina ja kaikkialla. Ainakin minä suhteudun siihen niin, että näin tämä paska toimii ja tulee toimimaan ja minä lähden tai sopeudun. Jos mielenterveys ei kestä tuollaista realiteettia, niin edessä on kurja ja tuskaisa elämä. Tuo on sitä porukkaa, joka joutuu perustamaan oman firman, kun ei kestä pomon pomottamista, mutta kyllä ne samat pomot tilaanat töitä firmoilta. Tai mikä vielä pahempaa, kuluttajat suoraan. Ei se ole onnellista porukkaa, vaikka pärjäisivätkin firmallaan taloudellisesti.
ID10T
Reactions:

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Neutroni kirjoitti: 22 Syys 2025, 07:20
HuuHaata kirjoitti: 21 Syys 2025, 12:04 Onko tervettä menettää kaikki kunnioitus ihmisenä tuollaista tapausta kohtaan? Mikäli sallii toiminnan samalla tuhoaa omaa mielenterveyttään luonnollisesti, jos siis joutuu kyseistä oksennusta näkemään.
En minä kunnioituksesta tiedä. Minulla ei ole normon tunnetason kunniakäsitystä. Mutta tuo on perusjohtamismalli aina ja kaikkialla. Ainakin minä suhteudun siihen niin, että näin tämä paska toimii ja tulee toimimaan ja minä lähden tai sopeudun. Jos mielenterveys ei kestä tuollaista realiteettia, niin edessä on kurja ja tuskaisa elämä. Tuo on sitä porukkaa, joka joutuu perustamaan oman firman, kun ei kestä pomon pomottamista, mutta kyllä ne samat pomot tilaanat töitä firmoilta. Tai mikä vielä pahempaa, kuluttajat suoraan. Ei se ole onnellista porukkaa, vaikka pärjäisivätkin firmallaan taloudellisesti.
Juuri tätä perinteistä johtamismallia on alettu kyseenalaistamaan, koska se ei toimi kuin armeijassa, poliisissa ja palokunnassa.

Itse olen onnekseni saanut toimia hyvin joviaalien johtajien alaisuudessa. Näiden kanssa on tullut parannettua maailmaa saunan lauteilla ja hämyisissä baareissa, vaikka itse olen ollut tavallinen suoritusportaan työntekijä.
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Joskus ideat ovat oikeasti briljantteja, joskus taas esittäjä ei näe tai tunne kokonaiskuvaa ja muita asiaan liittyviä juttuja. Vähän kuin Trumpin tullit tai nykyhallituksen jotkut säästötoimet.

Idean torppaava esimies ei välttämättä ole kusipää, vain huonosti kommunikoiva tavallinen tallaaja. Tai Idean esittäjä ei suostu ymmärtämään perusteluja.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

ID10T kirjoitti: 22 Syys 2025, 08:00
Juuri tätä perinteistä johtamismallia on alettu kyseenalaistamaan, koska se ei toimi kuin armeijassa, poliisissa ja palokunnassa.
On se muuttunut noissakin, vaikka tietty ehdoton hierarkia ja tottelevaisuus tositoimissa onkin välttämätöntä.
Itse olen onnekseni saanut toimia hyvin joviaalien johtajien alaisuudessa. Näiden kanssa on tullut parannettua maailmaa saunan lauteilla ja hämyisissä baareissa, vaikka itse olen ollut tavallinen suoritusportaan työntekijä.
Samoin. Eihän sitä aina pidä esimiehistään, mutta ihan asiallisesti on aina kohdeltu. Joskus ystävystyttykin, joskus taas olen ollut iloinen esimiehen vaihtumisesta.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Wiesti
Reactions:

Voihan johtaja omia alaisen idean ja toteuttaa sen omanaan. ”Pannaan kokkaan vain varsinainen”
Kehen viitattiin? :D
HuuHaata
Reactions:

Mennee luultavimmin niin, että BKT/lärvi kuvastaa kohtuullisesti maan tasoa. Suomen osalta tekijät kantaväestön osalta ovat priimaa, joten täällä johtajat saa ylisanoja turhaan vanhoista menestysistä.

Jos voi kannattanee myydä johonkin markkinatalousmaahan.
Wiesti
Reactions:

Wiesti kirjoitti: 22 Syys 2025, 08:19 Voihan johtaja omia alaisen idean ja toteuttaa sen omanaan. ”Pannaan kokkaan vain varsinainen”
Kehen viitattiin? :D
No joo. Harva luki ja tehtävä liian vaikea.
Kokka oli Syvärin ylittävässä syöksyveneessä. Varsinainen oli kk:n ”varsinainen” ja sanoja oli romaanihenkilö.

Omat pomoni olivat rehtoreita. Heitä harva kadehti, koska kaikki ne asiat, jotka eivät kuulu kenellekään kuuluvat rehtorille.
Hyvän rehtorin kohdalla tulee lihaksi Herramme viisas puhe: ”Joka teistä haluaa olla ensimmäinen, hän olkoon kaikkien palvelija.”
apetteri
Reactions:

Viesti Kirjoittaja apetteri »

HuuHaata kirjoitti: 21 Syys 2025, 12:04 Otetaan tilanne, jossa on johtaja jolla siis on sitä kautta tuleva merkittävä valta-asema. Jos häneen jollain muotoa alisteisessa asemassa oleva esittää selkeän hiotun loogisen ketjun työhön selkeästi liittyvästä alaisen kiistattoman osaamisen alueelta mallia 1+1=2, niin miten suhtautua johtajaan joka manipulatiivisesti jättää asian huomiotta? Oletetaan siis tuon tilan olevan jatkuva, eikä kyseessä siis ole vaikka se, että sattui juuri huono päivä.

Onko tervettä menettää kaikki kunnioitus ihmisenä tuollaista tapausta kohtaan? Mikäli sallii toiminnan samalla tuhoaa omaa mielenterveyttään luonnollisesti, jos siis joutuu kyseistä oksennusta näkemään.
Eipä tässä ole kauhean pitkä aika, kun oma esimies joka on aika juniori näissä hommissa, ohitti täysin esittämäni toteutustavan yhdestä ominaisuudesta joka nyt on vaan pakko olla. Hassua vielä tässä on se, että hän itse hyväksyi ratkaisuni jo kertaalleen, mutta nyt hän halusikin tehdä asian omalla tavallaan. Tuo typerä ratkaisu on jo kertaalleen maksanut merkittävän määrän rahaa, ja tulee maksamaan sitä jatkossakin.

Olen näitä oman alan hommia tehnyt n. 25 vuotta, ja komppaan aika lailla neutronin vastausta. Näin tämä paska vaan toimii, eikä sille voi mitään. Pyrin aina paskatöiden ohessa tekemään jotain pientä omaa projektia, jotta mielenkiinto säilyy ja paskan lapioinnin ohessa voi hetken hengähtää jonkin mielenkiintoisemman parissa.
HuuHaata
Reactions:

apetteri kirjoitti: 22 Syys 2025, 12:31 Näin tämä paska vaan toimii, eikä sille voi mitään. Pyrin aina paskatöiden ohessa tekemään jotain pientä omaa projektia, jotta mielenkiinto säilyy ja paskan lapioinnin ohessa voi hetken hengähtää jonkin mielenkiintoisemman parissa.
Tuon lähestymisen ongelmakohtana näen sodan. Eli kun tämä paska nyt vaan toimii niin, ja siis samat kekkulit vetää porukan taas rintamalle, niin jossain vaiheessa soisi sellaisen nyt riittää kellon kilkattavan.
apetteri
Reactions:

Viesti Kirjoittaja apetteri »

HuuHaata kirjoitti: 22 Syys 2025, 14:12
apetteri kirjoitti: 22 Syys 2025, 12:31 Näin tämä paska vaan toimii, eikä sille voi mitään. Pyrin aina paskatöiden ohessa tekemään jotain pientä omaa projektia, jotta mielenkiinto säilyy ja paskan lapioinnin ohessa voi hetken hengähtää jonkin mielenkiintoisemman parissa.
Tuon lähestymisen ongelmakohtana näen sodan. Eli kun tämä paska nyt vaan toimii niin, ja siis samat kekkulit vetää porukan taas rintamalle, niin jossain vaiheessa soisi sellaisen nyt riittää kellon kilkattavan.
Tavallaan totta, mutta eikö me oltaisi jumalia, jos pystyttäisiin vaikuttamaan joka asiaan? Tietääkseni ainakaan minä en ole jumala, joten ei oikein jää muuta vaihtoehtoa kuin olla välittämättä, jos haluaa pysyä poissa C - osastolta. Parasta olisi kun ei tietäisi mistään epäkohdista mitään, voisi vain nauttia niistä pienistä hyvistä mitä on tarjolla.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin