Missä viipyy liikuntapilleri?
- Bored
- Reactions:
Re: Missä viipyy liikuntapilleri?
Olen huomannut mikä selvissä ihmisissä pelottaa. Se on se rehellisyys. Jos siis kykenee olemaan selvin päin rehellinen. Se on se elementti joka muita pelottaa eniten.
Humala ja alkoholi on aina maski jonka taakse piilottaa se todellinen minä. Oli se sitten pari lasia viiniä kumppanin kanssa tai kenen kanssa hyvänsä. Ei vain kestä toista selvin päin. Ja se on suurin ongelmani. Olen sama selvin päin ja humalassa. Muut eivät ole. Kun tapaan ihmisä selvin päin he ovat jotain ihan muuta. Eivät puhu, ovat hyvin ahdistuneita, pelkäävät suoraan sanottuna.
Kun on kokemusta yli 30 vuotta selvin päin puhumista hoitohenkilökunnalle jossa ei salaisuudet ole yhtään mitään mitään niin tavallaan ymmärrän. Olen niin tottunut ilmaisemaan itseäni selvin päin. Muut tarvitsevat siihen puoli kossupulloa. Jos se ede riittääkään.
Olen tiennyt jo hyvin pitkään mikä minussa on vialla. Oikeastaan se ei ole vika minussa, se on vika muissa kuin minussa. Suomalainen kulttuuri suorastaan tukee ryyppäämistä ja keskustelua sen ohessa. Aina olutta tai kirkasta ennen kuin voi sanoa yhtään mitään.
Jos selvin päin sanot jotain saat kahelin maineen hyvin äkkiä. Alkoholi on maski monessa suhteessa. En muista mitä sanoin, se oli vain kännipuhetta ja en tarkoittanut sitä, sanoinko muka oikeasti noin, en varmasti jne... Lista on loputon.
Humala ja alkoholi on aina maski jonka taakse piilottaa se todellinen minä. Oli se sitten pari lasia viiniä kumppanin kanssa tai kenen kanssa hyvänsä. Ei vain kestä toista selvin päin. Ja se on suurin ongelmani. Olen sama selvin päin ja humalassa. Muut eivät ole. Kun tapaan ihmisä selvin päin he ovat jotain ihan muuta. Eivät puhu, ovat hyvin ahdistuneita, pelkäävät suoraan sanottuna.
Kun on kokemusta yli 30 vuotta selvin päin puhumista hoitohenkilökunnalle jossa ei salaisuudet ole yhtään mitään mitään niin tavallaan ymmärrän. Olen niin tottunut ilmaisemaan itseäni selvin päin. Muut tarvitsevat siihen puoli kossupulloa. Jos se ede riittääkään.
Olen tiennyt jo hyvin pitkään mikä minussa on vialla. Oikeastaan se ei ole vika minussa, se on vika muissa kuin minussa. Suomalainen kulttuuri suorastaan tukee ryyppäämistä ja keskustelua sen ohessa. Aina olutta tai kirkasta ennen kuin voi sanoa yhtään mitään.
Jos selvin päin sanot jotain saat kahelin maineen hyvin äkkiä. Alkoholi on maski monessa suhteessa. En muista mitä sanoin, se oli vain kännipuhetta ja en tarkoittanut sitä, sanoinko muka oikeasti noin, en varmasti jne... Lista on loputon.
- Bored
- Reactions:
Mutta kuten tavallista. Mykkäkoulu. Kritiosoida kyllä osaatte mutta mitään rakentavaa ette osaa minulle sanoa. Moomkin yleensä etsii lauseistani vain epäkohdat ja puuttuu niihin. Neutroni myös. Ei yhtään mitään rakentavaa. Vain pelkää ja ainostaan kritiikiä siihen mitä kirjoitan.
Luulin, että haluat tulla kohdelluksi yhtenä aikuisista kirjoittajista. Esim tässä ketjussa olin eri mieltä siitä, että vain rääkkiliikunta on oikeaa liikuntaa ja muiden pitää pysyä sohvalla herkkuja mussittamassa, ei edes yrittää räpeltää jotain kivaa liikunnallista puuhailua. Kommentoin, kun en ollut samaa mieltä ja perustelin sen.Bored kirjoitti: ↑25 Syys 2025, 22:54 Mutta kuten tavallista. Mykkäkoulu. Kritiosoida kyllä osaatte mutta mitään rakentavaa ette osaa minulle sanoa. Moomkin yleensä etsii lauseistani vain epäkohdat ja puuttuu niihin. Neutroni myös. Ei yhtään mitään rakentavaa. Vain pelkää ja ainostaan kritiikiä siihen mitä kirjoitan.
Jos taas haluat tulla kohdelluksi pikkulapsena tai hauraana yksilönä, jonka kanssa ei saa olla reilusti eri mieltä ja pitää vain ymmärtää kovasti koska historia. No, sekin kyllä käy.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
- Bored
- Reactions:
Lue viestini tarkemmin ja ajatuksella. Kirjoitin myös että jokaisella on asiasta oma mielipide. Tarkistamattakin muistelen kirjoittaneeni jotain tuon tapaista. Korjaa jos olen väärässä. Mutta en näe vaivaa enää lukea viestejäni. Lue itse ja katso kirjoitinko nyt paskaa. Jos muistin oikein on muiden syytä harjoitella lukemisen taitoa. Tai sitten alan dementoitua itse.MooM kirjoitti: ↑26 Syys 2025, 07:25Luulin, että haluat tulla kohdelluksi yhtenä aikuisista kirjoittajista. Esim tässä ketjussa olin eri mieltä siitä, että vain rääkkiliikunta on oikeaa liikuntaa ja muiden pitää pysyä sohvalla herkkuja mussittamassa, ei edes yrittää räpeltää jotain kivaa liikunnallista puuhailua. Kommentoin, kun en ollut samaa mieltä ja perustelin sen.Bored kirjoitti: ↑25 Syys 2025, 22:54 Mutta kuten tavallista. Mykkäkoulu. Kritiosoida kyllä osaatte mutta mitään rakentavaa ette osaa minulle sanoa. Moomkin yleensä etsii lauseistani vain epäkohdat ja puuttuu niihin. Neutroni myös. Ei yhtään mitään rakentavaa. Vain pelkää ja ainostaan kritiikiä siihen mitä kirjoitan.
Jos taas haluat tulla kohdelluksi pikkulapsena tai hauraana yksilönä, jonka kanssa ei saa olla reilusti eri mieltä ja pitää vain ymmärtää kovasti koska historia. No, sekin kyllä käy.
Jos liikunnanhalu olisi evoluution ohjaamaa, miksi niin harva kuitenkin liikkuu aktiivisesti?Ner-Onle-Imaus kirjoitti: ↑25 Syys 2025, 20:34Et nyt ymmärrä kyllä edes asian perusteita, kun selität tälläistä.ID10T kirjoitti: ↑25 Syys 2025, 19:56 Mitä oikein selität? Olen liki kuusikymppinen ja tähän saakka olen pysynyt lapsettomana (oma valinta). Miten minua siis edes alitajuntaisesti motivoisi liikkumaan halu lisääntyä? Ja miksi sellainen ihminen harrastaisi liikuntaa, joka ei edes kykene lapsia saamaan? Tällaisiakin taatusti löytyy.
Ei "evoluutio" tiedä valinnoista tai sellaisen joka ei kykene edes saamaan lapsia. Ihminen / eläin toimii samojen vaistojen varassa joka tapauksessa.
Ihminen pystyy rajoittamaan nykyään ehkäisyllä lisääntymistään. Jos ehkäisy olisi satoja tuhansia vuosia vanha asia, niin evoluutio olisi muuttanut ihmistä niin ettei ihminen halua käyttää ehkäisyä. No kondomeja ei usein miehet haluakaan, sperma pitää saada perille sen evoluutiokin on aina ymmärtänyt.
Niin, ja kerroin sen eriävän mielipiteeni ja perustelin. Tällaista prosessia sanotaan keskusteluksi.Bored kirjoitti: ↑26 Syys 2025, 07:54Lue viestini tarkemmin ja ajatuksella. Kirjoitin myös että jokaisella on asiasta oma mielipide.MooM kirjoitti: ↑26 Syys 2025, 07:25Luulin, että haluat tulla kohdelluksi yhtenä aikuisista kirjoittajista. Esim tässä ketjussa olin eri mieltä siitä, että vain rääkkiliikunta on oikeaa liikuntaa ja muiden pitää pysyä sohvalla herkkuja mussittamassa, ei edes yrittää räpeltää jotain kivaa liikunnallista puuhailua. Kommentoin, kun en ollut samaa mieltä ja perustelin sen.Bored kirjoitti: ↑25 Syys 2025, 22:54 Mutta kuten tavallista. Mykkäkoulu. Kritiosoida kyllä osaatte mutta mitään rakentavaa ette osaa minulle sanoa. Moomkin yleensä etsii lauseistani vain epäkohdat ja puuttuu niihin. Neutroni myös. Ei yhtään mitään rakentavaa. Vain pelkää ja ainostaan kritiikiä siihen mitä kirjoitan.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
- Bored
- Reactions:
Jokin tarve jankuttaa??? Olit väärässä. Kirjoitin etgtä jokaisella on asiasta oma mielipide. Minulla omani ja sinulla omasi. Kuten ensimmäisissä viesteissä kirjoitinkin. voit vielä kerran yrittää tarkistaa kirjoittamani ja lainata sen tänne.MooM kirjoitti: ↑26 Syys 2025, 08:28Niin, ja kerroin sen eriävän mielipiteeni ja perustelin. Tällaista prosessia sanotaan keskusteluksi.Bored kirjoitti: ↑26 Syys 2025, 07:54Lue viestini tarkemmin ja ajatuksella. Kirjoitin myös että jokaisella on asiasta oma mielipide.MooM kirjoitti: ↑26 Syys 2025, 07:25Luulin, että haluat tulla kohdelluksi yhtenä aikuisista kirjoittajista. Esim tässä ketjussa olin eri mieltä siitä, että vain rääkkiliikunta on oikeaa liikuntaa ja muiden pitää pysyä sohvalla herkkuja mussittamassa, ei edes yrittää räpeltää jotain kivaa liikunnallista puuhailua. Kommentoin, kun en ollut samaa mieltä ja perustelin sen.Bored kirjoitti: ↑25 Syys 2025, 22:54 Mutta kuten tavallista. Mykkäkoulu. Kritiosoida kyllä osaatte mutta mitään rakentavaa ette osaa minulle sanoa. Moomkin yleensä etsii lauseistani vain epäkohdat ja puuttuu niihin. Neutroni myös. Ei yhtään mitään rakentavaa. Vain pelkää ja ainostaan kritiikiä siihen mitä kirjoitan.
Kommentoin tätä boldattua osaa viestistäsi. En ole samaa mieltä siitä, että rääkkitreeniä välttävien paikka on sohvalla mussuttamassa. Sen sanoin, eikö olisi saanut sanoa?Bored kirjoitti: ↑25 Syys 2025, 13:06 Ei jumalauta ihmisten kädettömyyttä nykyään.
Pilleri unettomuuteen, pilleri kun hieman ahdistaa, pilleri kun hieman masentaa, pilleri kun vähän jomottaa...
Pilleri liikuntaan? Ehkä on sitten parempi lopettaa eläminenkin pillerillä.
Liikunta tai treenaaminen on verta, hikeä ja kyyneliä.
Ymmärän että osalle ihmisistä treenaamisen pitää olla kivaa ja mukavaa. Sellaista vaaleanpunaista höttömaailmaa jos vaaleanpunaiset yksisarviset paskovat ruusuja.
Silloin oikea paikka on TV:n ääressä ja vaaleanpunaista skumppaa kyytipojaksi. Myös kallista kaviaaria ettei tule tylsää vain.
Pilleri olisi kansanterveydelle oikein hyvä juttu, mutta ihan skifiähän se on. Joku amfetamiinijohdannainen on eri asia kuin tuo liikunnan hyödyt (kalorien kulutus, kunnon koheneminen yms) ilman liikuntaa tuottava fantasiapilleri.
D. Gabaldon
D. Gabaldon
-
Märkäruuti
- Reactions:
Samaa mieltä on myös liikuntatieteellinen tutkimus.
Vanha UKK instituutin liikuntasuositus puhui vähintään 20 minuutin yhtämittaisesta sykettä nostavasta suoritteesta kertasuoritteen miniminä. Uusi suositus perustuu laajoihin (lähinnä USA:ssa) tehtyihin väestötutkimuksiin, joissa havaittiin jo 10 minuutin liikuntasuoritteen tuottavan hyötyjä.
Nykyinen suositus on keskimäärin vajaa puoli tuntia reipasta liikuntaa päivittäin tai keskimäärin n. 11 minuuttia rasittavaa liikuntaa päivittäin. Sen lisäksi lihaskunto ja liikehallintaa, mikä tarkoittaa meikäläisen ikäiselle lähinnä tasapainoharjoitteita.
Tällä määrällä saavuttaa terveyshyötyä, jota määrän lisääminen enää oleellisesti nosta. Luin äskettäin, että jo 7500 askelta päivässä antaa suurimman osan kävelyn tuottamasta terveyshyödystä. Se 10 000 askelta ei ole perustunut tutkimukseen, vaikka sitä yleisesti pidetään tavoitteena. Katsoin juuri Polar Flow tiedostosta, että tässä kuussa askeleita on tullut keskimäärin vähän yli 12 000 päivässä ja aktiiviliikuntaa yhteensä vajaa 12 tuntia. Riittää nykyään minulle.
Kokonaan toinen asia on tavoitteellinen lajikohtainen liikunta, jossa pyritään maksimisuoritukseen oman kapasiteettinsa rajoissa. Silloin pitää ajoittain mennä myös epämukavuusalueelle. Luulen kuitenkin, että tälläkin palstalla suurin osa liikkuu terveytensä ja mielenvirkeytensä takia jo ihan ikänsäkin perusteella.
Treenaamalla miehestä ei tule kovaa jätkää. Minusta tosikova jätkä on sellainen, joka katsoo illalla televisiota ja silittää muistisairaan vaimonsa päätä.
PS Itse en onnekseni ole kova jätkä kuvatussa mielessä.
PS Itse en onnekseni ole kova jätkä kuvatussa mielessä.
Evoluutio tuskin asettaa meille vastakkaisia tavoitteita, joten se siitä.Ner-Onle-Imaus kirjoitti: ↑26 Syys 2025, 15:40Koska evoluutio suosii energian säästämistä ja lepäämistä vielä enemmän.
Aiemmin väitit, että minun lapsettomuushalullani ei ole merkitystä. Nytkö sillä muka onkin? Elämäntilanteella viittaat ilmeisesti haluun saada lapsia?Ner-Onle-Imaus kirjoitti: Joskus liikunnanhalu ohittaa tuon yksilöistä ja heidän elämäntilanteestaan johtuvista syistä.
Useimmilla yksilöillä ei ole suurempaa halua liikkua, jos ei ole pakko. Passiivisuudelle on paljon paremmat evolutiiviset perusteet, koska se säästää energiaa, josta on luonnossa melkein aina melkein kaikilla eläimillä pula. Valtaosa eläimistä passivoituu, jos niiden ei tarvitse tehdä mitään ruokansa eteen. Minulle suuri yllätys oli, että myös muurahaiset tekevät niin. Tuhat muurahaista voi möllöttää paikallaan, muutama ruokkii toukkia, joku päivystää kuningattaren tarpeita ja pari kantaa ruokintapaikalta ruokaa pesään ajoittain. Tarve liikkua siksi, että passiivisuus tuntuu pahalta, on poikkeava yksilöllinen ominaisuus.
Juu repikää vaan, vanhana sitten huomaatte kannattiko.
Minun mielestä noin.
Mitä rakentavaa odotit siihen, ettet hyväksy tuollaista vielä teoreettista pilleriä, joka poistaa liikumattomuuden terveyshaitat? En näe siinä kerta kaikkiaan mitään negatiivista, jos siitä pystytään tekemään halpa massalääke. Toki se korpeaa hieman vasemmistolaista sydäntä, että jättimäiset lääkefirmat tekevät massiivisen tilin, mutta jos sen seurauksena miljardit ihmiset, jotka eivät pysty eivätkä tule pystymään motivoimaan itseään liikkumaan tarpeeksi ylläpitääkseen terveytta, saavat terveemmän ja laadukkaamman elämän ja kansantaloudet säästävät suunnattomia rahamääriä, kun ihmiset pysyvät terveinä ja työkykyisinä, niin ehkä se on sitä hyvin harvinaiseksi käynyttä hyvää (tai no ainakin siedettävää) kapitalismia.Bored kirjoitti: ↑25 Syys 2025, 22:54 Mutta kuten tavallista. Mykkäkoulu. Kritiosoida kyllä osaatte mutta mitään rakentavaa ette osaa minulle sanoa. Moomkin yleensä etsii lauseistani vain epäkohdat ja puuttuu niihin. Neutroni myös. Ei yhtään mitään rakentavaa. Vain pelkää ja ainostaan kritiikiä siihen mitä kirjoitan.
Noihin sinun sosiaalisiin ongelmiin en osaa sanoa mitään. Minulla on kanssa jonkinlainen ongelma sen kanssa, että olen töksäytttelevä totuuden torvi enkä lipevästi rakentavia valkoisia valheita suoltava diplomaatti.
En ole liikaa repinyt, mutta tuntuu se vanhuus tulevan vaivojen kera siitä huolimatta, vaikka ei tee napinpainalluksia raskaampia hommia. Pitäisi olla se p...leen kohtuus, mutta se vaan on maailman vaikein asia ihmisille. Se on joko tai, kaikki tai ei mitään.