Valokuvakerhossa yritetään ottaa yksi onnistunut otos päivässä. Saa ottaa enemmänkin jos haluaa. Annan ensimmäisen tehtävän. Muutkin saavat antaa tehtäviä tai haasteita ja niistä saa sitten valita mitä haluaa tehdä.
Rakastatko omakuvien ottamista, mutta sinulla on vaikeuksia keksiä ideoita omakuviin?
Ota siluettiomakuva
Siluettikuvassa kuvaat itseäsi valoa vasten, mikä luo dramaattisen tumman vaikutelman.
Saadaksesi tehosteen, asetu kameran ja kirkkaan valonlähteen, kuten ikkunan tai salamavalon, väliin.
Tavoitteena on tallentaa ääriviivat ja pitää kasvonpiirteidesi yksityiskohdat pimennossa.
Rakastan siluetteja, koska ne luovat mysteerin ja draaman tunnelmaa.
Jos haluat tehostaa efektiä, säädä kontrastia ja kirkkautta kuvankäsittelyohjelmassa/Photoshopissa.
Siluettiefekti näyttää yleensä paremmalta, jos lisäät kontrastia/vahvistat mustan ja valkoisen sävyjä.
Tai
Luo kaksoisvalotuskuva
Kaksoisvalotuskuvauksessa kaksi kuvaa yhdistetään yhdeksi, mikä luo surrealistisen ja taiteellisen vaikutelman.
Voit käyttää tätä tekniikkaa yhdistääksesi omakuvasi toiseen kuvaan, kuten maisemaan, esineeseen tai kuvioon.
Useimmissa nykyaikaisissa kameroissa on kaksoisvalotusominaisuus, mikä tarkoittaa, että voit tehdä sen kamerassa – jos näin ei ole, voit yhdistää kaksi kuvaa Photoshopissa tai millä tahansa muulla kuvankäsittelyohjelmistolla.
Tai
Abstrakti tyyli
Sinun ei aina tarvitse ottaa "standardia" omakuvaa koko kasvoistasi ja vartalostasi.
Sen sijaan, abstraktio keskittyy vain viivoihin, kuvioihin, tekstuureihin tai muotoihin.
Kokeile ottaa lähikuvia kasvoistasi tai vartalostasi tai ottaa kuva epätavallisista kulmista.
Voit myös saada aikaan abstraktin vaikutelman leikkimällä valoilla ja varjoilla tai rajaamalla kuvaa jälkituotannossa.
Kuka alkaa valokuvakerhoa ?
Kuka alkaa valokuvakerhoa ?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Re: Kuka alkaa valokuvakerhoa ?
Tein tällaisen. Näytän pelottavalta. hiukset on niin kuin kasvaisi karvoja nenästä 
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Tässä on monta kuvaa päällekkäin
Omakuva maalauksessani. Tästäkin tuli pelotus.
Luo bokeh-efekti
Bokeh-efektillä tarkoitetaan valokuvan epätarkkoja alueita, jotka luovat kauniin taustan sumennuksen.
Saadaksesi bokeh-efektin omakuviisi, käytä laaja-aukollista objektiivia (f/1.8 tai f/2.8) ja aseta itsesi taustan eteen, jossa on pieniä valoja tai heijastavia pintoja.
Tuloksena on pehmeä, unenomainen muotokuva, jonka taustalla hohtavat pyöreät muodot lisäävät kuvaan taianomaisen silauksen.
Bokeh-efektillä tarkoitetaan valokuvan epätarkkoja alueita, jotka luovat kauniin taustan sumennuksen.
Saadaksesi bokeh-efektin omakuviisi, käytä laaja-aukollista objektiivia (f/1.8 tai f/2.8) ja aseta itsesi taustan eteen, jossa on pieniä valoja tai heijastavia pintoja.
Tuloksena on pehmeä, unenomainen muotokuva, jonka taustalla hohtavat pyöreät muodot lisäävät kuvaan taianomaisen silauksen.