Keskustelua musiikista

Kissatädin musiikkihuoneessa on musiikki- ja elämäaiheista sisältöä tietoiskujen ja soittolistojen muodossa. Huoneesta löytyy myös musiikkiaiheisia äänestyksiä, muisteluja vanhoista suosikkikappaleista ja myös uuden musiikin etsimistä. Siellä voi kertoa myös musiikkiin liittyvistä kokemuksista, tarinoista ja tuntemuksista elämänläheisellä otteella.
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Keskustelua musiikista

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Minä olen keskustelutuulella. Yritän keksiä keskusteltavaa.
Millaisesta musiikista pidit ja ketä kuuntelit ylä-asteikäisenä?
Kerrotaan sanoin ja voi laittaa biisejäkin :D

En tiennyt paljoakaan musiikista, silloin ei ollut mitään nettejä. Ylä-asteikäisenä radiosta tuli pääasiassa iskelmää joten artistien "löytyminen" oli paljolti kavereista kiinni. Lisäksi vaikuttivat ainakin suosikki-lehti ja Ok-lehti. Olen 1970 syntynyt (on helpompi sanoa syntymävuosi kuin kirjoittaa että 55 v 🤣😁) Ihana muisto on myös se kun kirjastoon alkoi tulla albumeita kuunneltavaksi. Bruce Springsteen löytyi kirjaston kautta. Bonnie Tyler myös. Muuten kuuntelin Duran Durania, David Bowieta, Kim Wildeä, Michael Jacksonia ja tietysti Dingoa. Musiikkitietämykseni vanhempien kautta olivat 70 - lukujen iskelmät ja pieniä pilkahduksia jazz musiikkia, jota isä kuunteli aika rajatusti tosin. Äiti lopetti musiikin kuuntelemisen kun oln jotain 6 -vanha, tehtyään parannuksen ja muututtuaan lestadiolaiseksi. Minun musiikkitietämykseni alkoi laajeta vasta kun sin luvan käydä Tuiskulassa - kävin joka lauantai kuuntelemassa mutta en tiennyt esiintyjistä paljoakaan. Taisin nähdä Juicen viimeisen keikankin. Muutettuani opiskelupaikkakunnalle kaveripiirini räjähti suureksi ja musiikkitietämys kasvoi kohisten ostin paljon levyjä ja otin selvää asioista lähinnä lukemalla ja kuuntelemalla ihmisten mielipiteitä, heidän musiikkejaan eli sitä mistä he pitivät.

Varsinainen räjähdys tiedoissa tapahtui kun kohtasin Hänet 21-vuotiaana. Hän tiesi vanhasta ja rock - musiikista kaiken. Sama mitä kysyi. Hänellä on myös ilmiömäinen muisti, joka on periytynyt toiselle pojalle, nyt kysyn monesti asioita pojaltani jos en jaksa googletella. Varsinainen taivas avautui sitten pikkuhiljaa juubatuuban kautta.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"