Mitä tein tänään?

MooM
Reactions:

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Deimos kirjoitti: 02 Loka 2025, 08:50
Goswell kirjoitti: 02 Loka 2025, 08:46
Deimos kirjoitti: 02 Loka 2025, 08:33
Goswell kirjoitti: 02 Loka 2025, 08:27
Deimos kirjoitti: 02 Loka 2025, 08:08 Menen kohta lenkille ja jumpat lisäksi. Erityisesti panostan nyt venyttelyyn mutta lihakset on syytä saada hyvin lämpimiksi. Pilvistä. Alkholi ei tehnyt hyvää. Viimeinen tölkki oli täysin turha. Nukuin eilen jo 17-21 ja yritin katsoa jotain TV:stä sen jälkeen. Joka paikkaa jomotti ja särki. Polvien taipeet takaa ovat kuin viulun kielet eli helvetin kireät. Sali maksettu ja paketti piilolaseja haettu. Viikonloppu vielä lepoa varsinaisista treeneistä.

Epäilykseni on että olen tullut vanhaksi.

Sen voi tarkistaa vertaamalla syntymävuotta ja nykyistä vuotta, ei tartte arvailla. 8-)
1968? eli olen helvetin nuori vai pitääkö hommata rollaattori?
Minuun verraten joo, mutta ei, pitää kohtapuolin.
Pääosin hommasi on aika fyysistä? Näin olen ymmärtänyt? Eli et tarvitse mitään jumppia ja kuntosaleja? Se voi pitää sinut fitissä kunnossa. Isäni on samankaltainen. Ensi keväänä 80-vuotta ja joka päivä pihatöitä. Ei makaa sohvalla juuri ollenkaan.
Gossusta en tiedä, mutta yleensä 40/50-luvuilla syntyneen maajussiporukan kunto on huono. Siis paikat hajalla. Heidän nuoruusvuosinaan tehtiin maatyöt kropalla ja ergonomiasta ja työturvallisuudesta ei ollut paljon käryä. Riippuu varmaan myös tilan tyypistä ja henkilön työnkuvasta. Pehtoori pysyi terveempänä kuin torppari tai renki.

Toki maalla yleensä ollaan väkisinkin aktiivisia ja siinä mielessä kunto pysyy hyvänä.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Goswell
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Deimos kirjoitti: 02 Loka 2025, 08:08 Menen kohta lenkille ja jumpat lisäksi. Erityisesti panostan nyt venyttelyyn mutta lihakset on syytä saada hyvin lämpimiksi. Pilvistä. Alkholi ei tehnyt hyvää. Viimeinen tölkki oli täysin turha. Nukuin eilen jo 17-21 ja yritin katsoa jotain TV:stä sen jälkeen. Joka paikkaa jomotti ja särki. Polvien taipeet takaa ovat kuin viulun kielet eli helvetin kireät. Sali maksettu ja paketti piilolaseja haettu. Viikonloppu vielä lepoa varsinaisista treeneistä.

Sen voi tarkistaa vertaamalla syntymävuotta ja nykyistä vuotta, ei tartte arvailla. 8-)
Pääosin hommasi on aika fyysistä? Näin olen ymmärtänyt? Eli et tarvitse mitään jumppia ja kuntosaleja? Se voi pitää sinut fitissä kunnossa. Isäni on samankaltainen. Ensi keväänä 80-vuotta ja joka päivä pihatöitä. Ei makaa sohvalla juuri ollenkaan.
Nyt on helpompaa kun karja lähti, joskus jopa hiukan tylsää. Hommia kyllä olisi vaikka kuinka mutta ei huvita kun ei ole pakollista, miksi tehdä tänään kun voi tehdä huomenna ja kuten tiedät, huomista ei saa koskaan kiinni. ;)
Minun mielestä noin.
Deimos
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Microsoft julkaisi Windows 11 versio 25H2 -päivityksen

https://www.io-tech.fi/uutinen/windows- ... lokakuuta/

No, omasta kokemusta tiedän jo etukäteen että säädettävää on tulossa. Ainakin äänikorttia saa taas etsiä ja varmaan osa kotenlon ledeistä menee oletusasetuksille. Armory Crate on hirveän iso ja paska softa. Mutta jos haluat kivan ledivalaistuksen niin oikeastaan ei vaihtoehtoa ole.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Taiteilin aamu 4 saakka Pilvipoudan ehdottamaa merihevostyötä. Vielä on paljon hiottavaa. Työ on suurikokoinen 100*135cm. Saa siitä tietenkin pienempänäkin. Teen siis digitaalista sekatekniikka grafiikkaa. Myös tilaustöitä - metallille, kankaalle tai fine art paperille painettuna. Hinta työn koosta ja teoksen monimutkaisuudesta ja painomateriaalista. riippuen.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti
Reactions:

Kissatäti kirjoitti: 02 Loka 2025, 10:46 Taiteilin aamu 4 saakka Pilvipoudan ehdottamaa merihevostyötä. Vielä on paljon hiottavaa. Työ on suurikokoinen 100*135cm. Saa siitä tietenkin pienempänäkin. Teen siis digitaalista sekatekniikka grafiikkaa. Myös tilaustöitä - metallille, kankaalle tai fine art paperille painettuna. Hinta työn koosta ja teoksen monimutkaisuudesta ja painomateriaalista. riippuen.
ai niin. Merihevostyö, keskeneräinen, löytyy Kumpi versio Leenan uni taulusta on parempi? ketjusta.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
E-M
Reactions:

Viesti Kirjoittaja E-M »

Lienenkö vauvana herännyt viimeksi kolmelta l. vähän yli 15:00 ja nukkunut keskipvällä ja iltapvällä... Mutta olo jo paljon parempi kuin vielä aamulla. :jep: Viimeksi sain niin tarpeekseni lähikesk.sairaalasta :x että vältän menemistä lähiterv.keskukseenkin todenn. lähetteiden vuoksi olisi pakko ennen tav.om. vuositarkastusta ja siihen kuuluvia tutkimuksia. Paitsi kun/jos on jo turvauduttava ambulanssiin (kuten tapanani, ja plsonkin, on ollut aikaisemminkin).
E-M
Reactions:

Viesti Kirjoittaja E-M »

P.s.
Toist. olemme selvinneet ilman Sossunkin apuja vielä...
JarppiOne
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JarppiOne »

Valvoin viime yön. Maniaa pukkaa. Paha kyllä on vielä vasta siinä vaiheessa että ei saa nukuttua mutta väsymyksen kyllä tuntee. Toivottavasti nousisi velä vähän niin väsymys katoaisi. Minä sitten nautin maniasta 8-)

Aamulla kun alkoi tuntumaan että kohta voisi ehkä nukahtaakin tuli ylimääräinen työkeikka. Noh, nyt on työpäivä pulkassa. Kuuntelen Hanoi Rocksia ghettoblasterilla ja odottelen kurssille lähtöä. Käyn sellaista Johdatus katoliseen kirkkoon -kurssia. Mennessä aattelin hakea Salesta nakkipaketin ja syödä sen. Lihaisia nakkeja oikein :)

Jos yrittäis taas kurssin jälkeen nukkua. Pitää miettiä että mitä sitä yön tekisi jos unta ei tule... :shock:
Memento mori
Erakko
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Erakko »

Tultuani vintiltä nukkumasta, hiiri pinkoi piiloon tuvan lattialla. Niitä siis on. Olen pitänyt ruokaperunoita tallissa juuri hiirien vuoksi, enkä ole tuonut vielä kellariin. Viime syksy on muistissa. Vein syöttejä sinne.

Purin tarvikkeita lava-autostani. Niitä kerääntyi sinne, koska mätästystyömaalla tela lähti kolme kertaa pois päältä kaivurista.

Tankkasin koneita. Huomasin, että farmarisäiliö on melkein tyhjä. Siispä tankkaan traktorinkin. Hämärässä en nähnyt oikein sen moottoriöljymäärää. Lisättyäni sitä älysin lisänneeni liikaa. Pohjapropusta valuttelin ylimäärän pois.

Sitten päivä olikin lämmennyt riittävästi punamultamaalaamiselle. Yllättävän sakeaa on Tokmannin maali.
Goswell
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Goswell »

MooM kirjoitti: 02 Loka 2025, 09:12

Gossusta en tiedä, mutta yleensä 40/50-luvuilla syntyneen maajussiporukan kunto on huono. Siis paikat hajalla. Heidän nuoruusvuosinaan tehtiin maatyöt kropalla ja ergonomiasta ja työturvallisuudesta ei ollut paljon käryä. Riippuu varmaan myös tilan tyypistä ja henkilön työnkuvasta. Pehtoori pysyi terveempänä kuin torppari tai renki.

Toki maalla yleensä ollaan väkisinkin aktiivisia ja siinä mielessä kunto pysyy hyvänä.
No en minä nyt nyt NOIN vanha ole, parasta vuosikertaa 60-luvulta.
Minun mielestä noin.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Goswell kirjoitti: 02 Loka 2025, 21:10 No en minä nyt nyt NOIN vanha ole, parasta vuosikertaa 60-luvulta.
Minun mielestä noin.
Sököseuramme (Texas holdem + illan viimeinen oikeaa sököä vakiopanoksella) pelaa keskiviikkoisinn 18.00 - 20.00.
Kun kello on 19.53 viimeksi oikealla puolella istunut pelikaveri on varma voitostaan, kun kyseessä on hänen vuotensa. Jos jako alkaa minuuttia myöhemmin, korotan rohkeasti (20 senttiä max/min), kun on minun vuoteni, jolloin voiton mahdollisuus luonnollisesti moninkertaistuu. Emme tietänkään ole taikauskoisia, aikuiset koulutetut ihmiset. On lähes tieteellistä faktaa, että taskuparilla ei voita, kusipotin (ensimmäinen potti) voittaja häviää loppuillan, ja että tuuri kääntyy, kun tunti vaihtuu. Ei ne mitään uskomuksia oo. :D

Gossun väitteestä huolimatta 1954 on paras ihmisvuosikerta. 1960 luvulla syntyneet ovat märkäkorvia.
E-M
Reactions:

Viesti Kirjoittaja E-M »

Kissatädille (vars.) jos kiinnostaa :idea: :

Tilaan nyk. Eeva-lehteä senkinvuoksi, että siinä annetaan runsaasti kirjavinkkejä ja että sillä on tällainenkin https://www.eeva.fi/jutut/kirjaklubi-podcast. Tässä uusimmassa lokakuun no:ssa on kuvittaja Pirkko Kekinkin juttu ´Käsittelen tunteita taiteen tekemisellä´ ss. 62-65, jos lehti osuu käteesi *miksi on siirtynyt perinteisestä digitaaliseen maalaamiseen ja piirtämiseen ja millä tahansa tekniikalla. Ja kehuu sen olevan ihan fantastista.

*parkinsson
Kissatäti
Reactions:

Nyt olen sitten vain taiteillut muutaman päivän. Ehkä pitäisi siivota hieman. Olen sotkenut sen osan taloa jossa yleensäkin voi olla. Hän tuli eilen Norjasta ja lähti aamulla taas Norjaan, oli tullut lisää hommia öljynjalostamolta. Vähänkö kaipaan mutta toisaalta olen tottunut olemaan yksikseni. Ulkona on taas ihana päivä, keltainen pallo ja kaikki. Syksyn valo on ihanan sävyistä. Pidän muutenkin syksystä. Siivoan oikein äkkiä ja sitten menen pihalle ja illansuussa skumppaa. Siinä tämän päivän tekemiset. Pitää katsoa jos saisin jonkun ystävän houkuteltua tänne. Mutta jos ei onnistu niin ei haittaa, onhan minulla teidät! Kunhan ei vain tulisi aurinkomyrskyä jolloin koneet lakkaavat toimimasta :D
JarppiOne
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JarppiOne »

Kävin töissä, vein työvälineet työpaikan varastoon, kävin nostamassa rahaa ja kaupassa. Sitten pakkasin matkalaukun, kävin ruiskussa ja puin limunaativaatteet (rokkenrollivaatteet). Seuraavaksi käyn pikasesti vielä tekemässä yhen siivouspaikan. Kevyesti ja loivia liikkeitä niin ei tule hiki eikä sotke itseään :D

Sitten nokka kohti kotikylää ja moikkaamaan pikkuveljiä, kummityttöä ja muita veljien lapsia. Asuvat samalla kylällä niin menee kertarytäkällä. Tuliaiset on valmiina :)
Memento mori
Kissatäti
Reactions:

JarppiOne kirjoitti: 03 Loka 2025, 11:34 Kävin töissä, vein työvälineet työpaikan varastoon, kävin nostamassa rahaa ja kaupassa. Sitten pakkasin matkalaukun, kävin ruiskussa ja puin limunaativaatteet (rokkenrollivaatteet). Seuraavaksi käyn pikasesti vielä tekemässä yhen siivouspaikan. Kevyesti ja loivia liikkeitä niin ei tule hiki eikä sotke itseään :D

Sitten nokka kohti kotikylää ja moikkaamaan pikkuveljiä, kummityttöä ja muita veljien lapsia. Asuvat samalla kylällä niin menee kertarytäkällä. Tuliaiset on valmiina :)
Hyvä suunnitelma :D Kuulostaa kivalta!
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin