ajan laajenemisen kokemukset - todelinen ilmiö vai höpöä?

Kissatäti
Reactions:

ajan laajenemisen kokemukset - todelinen ilmiö vai höpöä?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Aika ei kulje kuten luulemme – psykologi tutki, miksi jotkut hetket hidastuvat
Elokuvissa aika pysähtyy vain supersankareilta – mutta psykologi Steve Taylorin mukaan me kaikki voimme kokea saman.

Juttu luettavissa tästä linkistä (city lehti)

https://www.city.fi/opas/aika+ei+kulje+ ... uvat/13656?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
KultaKikkare
Reactions:

Re: ajan laajenemisen kokemukset - todelinen ilmiö vai höpöä?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Ajan kokemisen hidastuminen on tuttu ilmiö. Kerran väistin hirveä autolla kovassa vauhdissa ja ne oli todella pitkät pari sekuntia jossa ehti havainnoimaan ja tekemään kaikenlaista.

Toisella kerralla meinasin vetää pahasti mettään mönkijällä. Kolmannella kerralla mua uhattiin teräaseella. Kaikissa maailma ympärillä hidastui ja tuntui kuin itse olisi pystynyt toimiin paljon nopeampaa.

Mieli vaan aistii ja prosessoi asioita nopeampaa.

Meditaatiossa taas aistiärsykkeitä suljetaan pois niin sama kokemus voi syntyä siinä kun on vähemmän prosessoitavaa aikayksikköä kohden ja aivoilla luppoaikaa?

Olen lukenut että DMT (erittäin vahva psykedeeli) tripillä tunnin trippi voi kestää kokemusmaailmassa helposti kuukauden. Ihmisen aivoissa syntyy DMT:tä ennen kuolemaa, se voi selittää kuolemanrajakokemukset. Pahan kolarin jälkeen puolitajuttomana voi olla aika vahvalla tripillä ja sekunnit on minuutteja.
Be stronger than your excuses
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin