Lue tuo ylläoleva rellun kirjoitus niin ehkä sinullakin jotain siitä menee jakeluun.Märkäruuti kirjoitti: ↑08 Loka 2025, 11:13Eiköhän tiestö ja sähköverkkokin ole alunperin rakennettu veronmaksajien rahoilla. Posti- ja kennätinlaitos taisi olla aikanaan Suomen suurin työllistäja ja veronmaksajien rahoilla. Veronmaksajien rahoilla rahoitetaan myös koulutus, terveydenhoito, pelastuslaitos ja armeija. Suomesta ei taida löytyä montaakaan isompaa infraa, joka ei olisi ainakin käynnistyessään tarvinnut veronmaksajien rahoja.
Miksi vetytalouden käynnistämisen tukeminen olisi erityisen paheksuttavaa veroeurojen käyttöä?
Sähköautoilun tulevaisuus ?
Re: Sähköautoilun tulevaisuus ?
-
Märkäruuti
- Reactions:
On se erikoista, että lähes jokainen uskoo olevansa parempi asiantuntija kuin ne tahot, jotka vetytaloutta ovat suunnittelemassa. Minulla jakeluun menee paremmin ammattilaisten tekemät arviot. Eihän Suomessa aurinkovoimaakaan pitänyt voida tuottaa markkinavetoisesti, eikä myöskään tuulivoimaa. Ja kun le lepakotkin tuppaavat räjähtelemään.
Gasgrid
"Suomen valtio on antanut Gasgridille tehtäväksi edistää kansallisen vetyverkon, kansainvälisen infrastruktuuriyhteistyön sekä Itämeren alueen vetymarkkinan kehittymistä. Yhteydet Eurooppaan ovat tärkeitä, jotta vetytalous mahdollistaisi Suomelle myös vientituloja."
Lue tuo ylläoleva ja mieti, missä on asiantuntemusta ja missä ei sitä ole.
-
Brainwashed
- Reactions:
REPS!Märkäruuti kirjoitti: ↑08 Loka 2025, 11:23On se erikoista, että lähes jokainen uskoo olevansa parempi asiantuntija kuin ne tahot, jotka vetytaloutta ovat suunnittelemassa. Minulla jakeluun menee paremmin ammattilaisten tekemät arviot. Eihän Suomessa aurinkovoimaakaan pitänyt voida tuottaa markkinavetoisesti, eikä myöskään tuulivoimaa. Ja kun le lepakotkin tuppaavat räjähtelemään.
Gasgrid
"Suomen valtio on antanut Gasgridille tehtäväksi edistää kansallisen vetyverkon, kansainvälisen infrastruktuuriyhteistyön sekä Itämeren alueen vetymarkkinan kehittymistä. Yhteydet Eurooppaan ovat tärkeitä, jotta vetytalous mahdollistaisi Suomelle myös vientituloja."
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Olet propagandan sokaisema toivoton tapaus.Märkäruuti kirjoitti: ↑08 Loka 2025, 11:23On se erikoista, että lähes jokainen uskoo olevansa parempi asiantuntija kuin ne tahot, jotka vetytaloutta ovat suunnittelemassa. Minulla jakeluun menee paremmin ammattilaisten tekemät arviot. Eihän Suomessa aurinkovoimaakaan pitänyt voida tuottaa markkinavetoisesti, eikä myöskään tuulivoimaa. Ja kun le lepakotkin tuppaavat räjähtelemään.
Gasgrid
Hallitus voi myydä tieverkoston yksityisille niin rahaa säästyy kunnossapidosta. Tämähän on se lääke jolla tämä hallitus säästää rahaa. Sitten kun valtio eli veronmaksajat eivät omista mitään niin on hyvä olla kun ei ole huoltokuluja. Ja kaikki verorahat voidaan käyttää poliisiin ja armeijaan.
Kyllä.Konemies kirjoitti: ↑08 Loka 2025, 11:47 Hallitus voi myydä tieverkoston yksityisille niin rahaa säästyy kunnossapidosta. Tämähän on se lääke jolla tämä hallitus säästää rahaa. Sitten kun valtio eli veronmaksajat eivät omista mitään niin on hyvä olla kun ei ole huoltokuluja. Ja kaikki verorahat voidaan käyttää poliisiin ja armeijaan.
Ja sitten kun tieverkon ylläpito hoidetaan markkinaehtoisesti, niin armeijan kalusto onkin ainoa millä poliisi enää pääsee liikkumaan.
Konemies kirjoitti: ↑08 Loka 2025, 11:47 Hallitus voi myydä tieverkoston yksityisille niin rahaa säästyy kunnossapidosta. Tämähän on se lääke jolla tämä hallitus säästää rahaa. Sitten kun valtio eli veronmaksajat eivät omista mitään niin on hyvä olla kun ei ole huoltokuluja. Ja kaikki verorahat voidaan käyttää poliisiin ja armeijaan.
Tästähän oli tämmöinen tosi selväjärkinen ehdoitus vähän aikaa sitten. Mikäköhän että ei mennyt läpi?
-
Märkäruuti
- Reactions:
Olen tuosta vetyasiastakin aika monta artikkelia lukenut ja myös asiantuntijoiden lausumia, joista olen mielepiteeni muodostanut. Toisin kuin sinä, joka olet lukenut vain viherpropagandaa.Märkäruuti kirjoitti: ↑08 Loka 2025, 12:26Sinulle keskustelupalstan mielipidekirjoitus on todellista tietoa ja asiantuntijaorganisaatio edustaa propagandaa?
Ookkonää Orwellia lukenu ja juokkonää piimää?![]()
Osta käärmeöljyä! Olen tutkinut käärmeöljyä 30 vuotta ja olen sen johtava asiantuntija. Käärmeöljy parantaa kaikki vaivat, tekee sähkön ja ydinmiilut tarpeettomiksi ja korvaa keskikaljan, mällitupakan ja peukkuhuumeen turvallisesti ja vaarattomasti. Vain tuhat euroa pullo! Etkö usko vai? On se erikoista että uskot olevasi parempi asiantuntija kun se taho joka käärmeöljyä on suunnittelemassa. Luulisi että jakeluun menisi paremmin (meidän) ammattilaisten tekemät arviot!Märkäruuti kirjoitti: ↑08 Loka 2025, 11:23On se erikoista, että lähes jokainen uskoo olevansa parempi asiantuntija kuin ne tahot, jotka vetytaloutta ovat suunnittelemassa. Minulla jakeluun menee paremmin ammattilaisten tekemät arviot. Eihän Suomessa aurinkovoimaakaan pitänyt voida tuottaa markkinavetoisesti, eikä myöskään tuulivoimaa. Ja kun le lepakotkin tuppaavat räjähtelemään.
Gasgrid
Minä muistan hyvin kuinka vielä 10 v sitten piipertäjät marssittivat joka käänteessä julkisuuteen "johtavia asiantuntijoita" jotka kertoivat kuinka ydinvoiman aika "nyt vaan on ohi". Samat asiantuntijat ehdottivat jopa esim. Helsingin lämmittämistä puunpoltolla (Onneksi Hesari oli siihen aikaan vielä sen verran tolkullinen media että laski kuinka monta rekkalastillista puuta se olisi tarkoittanut vuorokaudessa, n. 100 kpl).
Suomessa vetyinfran rakentamiskustannuksiksi on arvioitu 10-20 mrd euroa. Tarkkaa laskelmaa ei ole edes uskallettu tehdä. Koko Suomen kaikki tuulivoimalat ovat tähän mennessä maksaneet n. 15 mrd.
Paljonko Gasgrid on muuten saanut valtion rahaa?
Ei olla enää kovinkaan kaukana akkujen painosta. Akkujen, joita voi ladata miljardeista ympäri maailmaa olevista pistorasioista ilman periaatteessa mitään valmistus- ja jakeluinfrainvestointeja.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Ainoa kommentointia kaipaava lause ja siihen kommentti.
Rahamäärää en tiedä, mutta kuten aikaisemmassa lainauksessani luki:
"Suomen valtio on antanut Gasgridille tehtäväksi edistää kansallisen vetyverkon, kansainvälisen infrastruktuuriyhteistyön sekä Itämeren alueen vetymarkkinan kehittymistä."
Otaksuisin, että jos valtio antaa tehtävän, valtio myös rahoittaa sen toteuttamista. Vai mitä mieltä itse olet?
Aina silloin tällöin saa lehdistä lukea surullisia tarinoita lottovoittajista, jota ovat hassanneet rahansa kaikenlaisten helppoheikkien esittämiin huikeisiin sijoutksiin ja ideoihin, joista lopputuloksena ei ole muuta kun että rahat meni. Suomen valtio on tällainen lottovoittaja, joka saa sen voiton joka vuosi ja sitten kylvää rahaa milloin mihinkin hankkeeseen.Märkäruuti kirjoitti: ↑08 Loka 2025, 13:13Ainoa kommentointia kaipaava lause ja siihen kommentti.
"Suomen valtio on antanut Gasgridille tehtäväksi edistää kansallisen vetyverkon, kansainvälisen infrastruktuuriyhteistyön sekä Itämeren alueen vetymarkkinan kehittymistä."
Uskot varmasti että ydinvoimankin aika on ohi, eikö vain? Aika moni asiantuntija näin meille aikanaan totena kertoi.
Otaksuisin että jos hanke on taloudellisesti järkevä, lainaraha riittää tueksi. Vai mitä mieltä itse olet?Otaksuisin, että jos valtio antaa tehtävän, valtio myös rahoittaa sen toteuttamista. Vai mitä mieltä itse olet?
Ohessa Grokin arvio vetyinfran rakentamiskustannuksista. Kustannukset jopa omaa aiempaa käsitystäni suuremmat, parhaimmillaan 30 miljardia. Tämä ei tietenkään ota huomioon muuta kun jakelun, vedyn käyttäjiäkin pitäisi sitten olla satoja tuhansia jotta tällaisen infran rakentamisessa olisi jotain järkeä. Esim. autokannan uusiminen on varmasti toinen mokoma tähän päälle.
Jostain kumman syystä nämä vetyinfran kustannukset eivät ole esilllä vetytaloudesta käytävässä keskustelussa. Eikä se mihin koko vetytaloutta edes tarvitaan; säärippuvaisen sähköntuotannon heilahtelun tasaamiseen.
Ei olla enää kovinkaan kaukana akkujen painosta. Akkujen, joita voi ladata miljardeista ympäri maailmaa olevista pistorasioista ilman periaatteessa mitään valmistus- ja jakeluinfrainvestointeja.
-
Märkäruuti
- Reactions:
En. Päin vastoin, uskon että ydinvoiman uusi tuleminen on jo ovella. Ei Olkiluodon kaltaisten dinosaurusten muodossa, vaan pienydinvoimaloiden. En minä ole teknniikan kehitystä vastaan, kuten vihreät olivat ja ovat osin vieläkin. Siinä haukut väärää puuta.
Autoista tuskin muu kuin raskas liikenne siirtyisi vetyyn, jos edes sekään. Vety tulisi olemaan ennen kaikkea teollisuuden energiaa. Tuo 2000 jakeluasemaa laskentapohjana ei ole sitä, mitä ainakaan ensivaiheessa haetaan, jos koskaan. Suuri osa nyt suunnitelluista vihreän vedyn hankkeista tähtää lopputuotoksena synteettiseen metaaniin tai suoraan teollisuuden käyttöön. Vuosikymmenen loppuun mennessä alamme nähdä, mihin suuntaan kehitys kulkee. Teknisiä esteitä vetutaloudelle ei ole. Paljon riippuu mm. EU lainsäädännöstä.
Jos on ajamassa käärmettä pyssyyn, niin kannattaako käärmeöljyyn sekoittaa aseöljyä vai kärskiikö ominaisuudet siitä pahasti?rellu kirjoitti: ↑08 Loka 2025, 12:56Osta käärmeöljyä! Olen tutkinut käärmeöljyä 30 vuotta ja olen sen johtava asiantuntija. Käärmeöljy parantaa kaikki vaivat, tekee sähkön ja ydinmiilut tarpeettomiksi ja korvaa keskikaljan, mällitupakan ja peukkuhuumeen turvallisesti ja vaarattomasti. Vain tuhat euroa pullo! Etkö usko vai? On se erikoista että uskot olevasi parempi asiantuntija kun se taho joka käärmeöljyä on suunnittelemassa. Luulisi että jakeluun menisi paremmin (meidän) ammattilaisten tekemät arviot!Märkäruuti kirjoitti: ↑08 Loka 2025, 11:23On se erikoista, että lähes jokainen uskoo olevansa parempi asiantuntija kuin ne tahot, jotka vetytaloutta ovat suunnittelemassa. Minulla jakeluun menee paremmin ammattilaisten tekemät arviot. Eihän Suomessa aurinkovoimaakaan pitänyt voida tuottaa markkinavetoisesti, eikä myöskään tuulivoimaa. Ja kun le lepakotkin tuppaavat räjähtelemään.
Gasgrid
Minä muistan hyvin kuinka vielä 10 v sitten piipertäjät marssittivat joka käänteessä julkisuuteen "johtavia asiantuntijoita" jotka kertoivat kuinka ydinvoiman aika "nyt vaan on ohi". Samat asiantuntijat ehdottivat jopa esim. Helsingin lämmittämistä puunpoltolla (Onneksi Hesari oli siihen aikaan vielä sen verran tolkullinen media että laski kuinka monta rekkalastillista puuta se olisi tarkoittanut vuorokaudessa, n. 100 kpl).
Suomessa vetyinfran rakentamiskustannuksiksi on arvioitu 10-20 mrd euroa. Tarkkaa laskelmaa ei ole edes uskallettu tehdä. Koko Suomen kaikki tuulivoimalat ovat tähän mennessä maksaneet n. 15 mrd.
Paljonko Gasgrid on muuten saanut valtion rahaa?
-
Brainwashed
- Reactions:
Kuulut heittämällä palstan "tekniikan ihmelasten" eliittiin, sillee huonolla tavalla. Ihmekös sitten sekin että ruutikin on markää...Märkäruuti kirjoitti: ↑08 Loka 2025, 13:13Ainoa kommentointia kaipaava lause ja siihen kommentti.
Otaksuisin, että jos valtio antaa tehtävän, valtio myös rahoittaa sen toteuttamista. Vai mitä mieltä itse olet?
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater